Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    15-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag

    Goedemorgen beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met het ophalen van de huistaken rekenen. Daaruit bleek dat er toch wel een aantal leerlingen last hebben met het optellen, maar vooral met het aftrekken uit het hoofd.
    Dit wordt zeker en vast in  het oog gehouden, maar ik vraag aan jullie ook om de leerlingen te motiveren om te werken met tussenstappen. Dat zal hen helpen om minder rekenfouten te maken. De getallen gaan immers de hoogte in en het zal moeilijker worden om alles zomaar uit het hoofd te leren.
    Minder problemen waren er bij het lesonderdeel van gisteren, cijferend aftrekken.
    Na de speeltijd hadden de kinderen turnles.
    In het namiddaggedeelte begonnen we met de toets begrijpend lezen. Daar werd ook technisch lezen van de tekst aangekoppeld voor enkele leerlingen.
    Nadien hadden we het nog over verwijswoorden.
    Aangezien we voor WO wat achterliggen op de andere klassen werd er in het laatste gedeelte ook WO gegeven.
    Spijtig genoeg geraakten we niet teveel vooruit, want de les moest regelmatig stilgelegd worden omdat een aantal leerlingen het nodig vonden om de les te storen. Het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurd!!!
    Agenda:
    leren: WO: eeuwenband BB blz 3,4,5 en Ws blz 1,2 18/09
              rekenen: x en : tafels 17/09
    doen: rekenen: blz 12 -13 17/09
     toets laten tekenen en zwemmen

    Prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

    15-09-2012 om 09:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn symbool
    Goedenavond beste lezer(es),

    Donderdag 13 september gaat de geschiedenis in gaan als de donderdag waar er hard gewerkt werd , maar toch niet voldoende om de andere klassen bij te benen. Wij blijven naarstig ons best doen.
    Wat hebben we dan vandaag zoal gedaan?
    In onze rekenschrift zijn we klassikaal blz 11 beginnen maken. Eerst invullen op het honderveld tussen 501 en 600, dan even en oneven getallen aanduiden, gevolgd door de functie van de getallen te benoemen en een oefening op geldwaarden en negatieve temperaturen.
    Tijdens het vervolg van de les ging het over al hoofdrekenend optellen en aftrekken tot 1000. De kinderen kregen een aantal gegevens van scholen en hun leerlingenaantal. Daarbij mochten ze per twee de optellingen en aftrekkingen op te lossen. Bedoeling was dat ze gingen samenwerken en aan mekaar hun werkwijze verduidelijkten.
    Afsluiter van deze drukke blok was alle opteloefeningen maken van blz 12 en 13. ( De meeste leerlingen zijn hiermee nog niet klaar!)
    Het tweede gedeelte van donderdagvoormiddag werd ingevuld met twee toetsen en voorbereiden van de begrijpend lezen tekst.
    Naast de toets zegswijzen was er ook nog een luistertoets. ( beide punten worden morgen meegegeven!)
    De begrijpend lezen tekst droeg als titel " Buurmeisje" en ging over een jongen die tijdens de tocht naar school wordt "lastiggevallen" door zijn buurmeisje ( een meisje uit de eerste klas) .
    In de namiddag kregen alle leerlingen ( toch diegene die iets meehadden!) de kans om over hun symbool te praten. De andere leerlingen probeerden hun aandacht bij elke spre(e)k(st)er te houden.
    Het slotakkoord van donderdagnamiddag was voor WO. Hier werkten we verder aan de eeuwenband, nu ook in het bronnenboek en de werkkatern.
    Agenda:
    leren: taal: tekst begrijpend lezen voorbereiden 14/09
              rekenen: x en : tafels 14/09
    doen: rekenen: huistaak 2 14/09
    agenda

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    Jasper


    Louka


    Mauro VDS


    Cathelina


    Tychique


    Nina


    Marie - Laure


    Kylian


    Amory


    Zeno


    Jarno


    Yoran


    Stella


    Emile


    Thomas


    Laura


    Mauro DC


    Line


    Joyce



    13-09-2012 om 19:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van de sportclubs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag telden we 22 gezichtjes in de klas. Deze gezichtjes stonden vol blijdschap toen de meester vertelde wat er deze voormiddag allemaal op het programma stond.
    Ze kregen vandaag computerles en dat zagen ze helemaal zitten.
    We begonnen traditiegetrouw met rekenen. Deze keer stond de tweede les getallenkennis op het programma opnieuw getalbegrip tot 1000.
    De theorie was vrij uitgebreid en we hadden pas een tiental minuutjes voor de speeltijd gedaan. In de werkschrift waren twee blaadjes gespendeerd aan ons lesonderwerp. De kinderen konden na het overlopen van de oefeningen bladzijde 10 nog even beginnen.
    Na de speeltijd was het tijd om de verschillende sportoutfits te fotograferen. Er hangt immers een wedstrijd aan verbonden, waarbij de scholen die de leukste foto's opsturen sportmateriaal kunnen winnen.
    Deze extra motivatie zorgde ervoor dat we voldoende tijd hebben genomen bij het maken van de foto's.
    Hopelijk krijgen we een gelijkwaardig resultaat.
    De fotoshoot had natuurlijk wel gevolgen voor het verdere verloop van de voormiddag.
    De zo begeerde computerles voor 4A, viel spijtig genoeg in het water. Maar niet getreurd, de meester heeft geregeld dat we volgende week woensdag computerles krijgen en wat meer tijd dan anders voorzien is. Dit lijkt me toch een serieuze compensering.
    Wel werkten we nog verder rond tekens en symbolen. We lazen het verhaal van Anna, de mama overleden aan kanker, die een ochtendjas van mama als symbool had.
    Om hier op verder te bouwen vraag ik de kinderen tegen morgen zelf een voorwerp mee te brengen dat hen nauw aan het hart ligt. Wat m.a.w voor hen speciaal is. ( Voorbeelden hiervan zijn: knuffels, hangertjes, kaartjes, ...)
    Morgenavond neemt ieder haar/zijn dierbare bezittingen terug mee naar huis.
    Agenda:
    Leren: taal: zegswijzen blz 3 13/09
    rekenen: x en : tafels 13/09
    meebrengen van eigen voorwerp

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    PS Hieronder een foto van alle sportclubleden. Verdere foto's zullen te bekijken zijn op de weblog van lichamelijke opvoeding.

    12-09-2012 om 17:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Symbolen? Tekens?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen onmiddellijk de gas opengedraaid tijdens de rekenles. Achtereenvolgens meetkunde ( met als onderwerp ruimtelijke oriëntatie) en rekenverhalen passeerden de revue deze voormiddag.
    Omdat ze goed gewerkt hadden in de voormiddag kregen ze het laatste kwartier voor de middag vrije bezigheid.
    In de namiddag begonnen we de taalles . Deze draaide vandaag rond familienamen en hun herkomst.
    Dat gaf geregeld grappige situaties.
    Tijdens de godsdienstles bekeken we de 10 geboden van de speelplaats. Deze afspraken werden overlopen en goedgekeurd.
    Nog in deze les kregen de kinderen het themabeeld van thema 1 te zien. De titel van thema 1 is " Symbolen".
    Er werd aan de kinderen gevraagd of zij het woord " Symbool" en "teken" konden verklaren.
    Nadien kregen ze allerlei symbolen en tekens in hun hand gestopt. Zij moesten bepalen of het een symbool of een teken was.
    Het slotakkoord was het verder uitdelen van de verschillende " eeuwen". Elk kind van de klas kreeg minstens 1 eeuw ter beschikking gesteld.
    Agenda:
    Leren: taal: zegswijzen blz 3 13/09
    rekenen: x en : tafels 13/09
    sportuniform

    U vraagt zich waarschijnlijk af waarom ik niet spreek over de taaltoets zegswijzen. Zeer eenvoudig, de toets is niet doorgegaan.
    Een aantal kinderen had haar/zijn schrift niet meegenomen of agenda vergeten of....
    Zo ook met hun naamtekeningen.
    Deze worden UITZONDERLIJK verschoven naar donderdag aanstaande. Volgende keer dat zoiets voorvalt, gaat de toets onverbiddelijk door.

    Zoals jullie gisteren al hebben kunnen lezen in de brief, is het deze week de week van de sportclubs. Indien u kind is aangesloten bij een sportclub, mag zij/hij morgen het uniform van de sport aandoen en zo naar school komen.
    Het lijkt me logisch dat kinderen die bv zwemmen niet in hun zwembroek naar school komen, maar dan wel één of ander gadget die met de sport te maken heeft.

    Ik heb vandaag ook een aantal kinderen in de klas verplaatst. Dit om de concentratie en de werkijver in de klas naar omhoog te stuwen !

    Morgen fruitdag!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    11-09-2012 om 19:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kalenders!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen na de administratie ( joepie alle geld eindelijk binnen!) er onmiddellijk ingevlogen met het vervolg van de les van vrijdag. Nu werd er gewerkt met weekoverzicht, waar de kinderen een aantal lessen mochten op aanduiden. Moeilijkheid hiervan was dat er moest gewerkt worden met kwartieren en dat was voor iedereen niet zo evident.
    Na de kleine speeltijd kregen de kinderen creales van juf Edel.

    Het eerste gedeelte van de namiddag werkten we rond verenkeling en verdubbeling van de medeklinkers. A.d.h.v. een schema in hun spellingboek kregen de leerlingen een aantal woorden die ze in de juiste kolom moesten plaatsen.
    Het tweede gedeelte kregen de kinderen de uitleg rond hoekenwerk.
    Nog in dat gedeelte werden hun werkschriften van taal ( B boek) en rekenen ( B en C boek) opgehaald.
    Onze kids kregen nog wat brieven mee naar huis ( chiro en week van de sportclubs) en de klasse voor ouders.
    Agenda:
    Leren: taal: zegswijzen blz 3 11/09
               rekenen: x en : tafels 11/09
    doen: taal: Enkel of dubbel?  11/09
    brieven!

    De huistaak spelling beperkt zich tot bladzijde 1 en 2. Het volledig bundeltje moet niet afgewerkt worden. Dit bundeltje wordt, verspreid gedurende de week, opgelost.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    10-09-2012 om 18:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!