Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    01-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezocht: kopieermachine dat werkt!

    Goedenavond beste lezer(es),

    De dag goed begonnen. Zo goed als alle kinderen hadden hun huistaken rekenen tot een goed einde gebracht. Prima!
    We verbeterden de rekenverhalen die de kinderen thuis hadden gemaakt en bouwden dan de resterende rekenverhalen zodanig op, dat de kinderen ze zelfstandig konden uitwerken.
    Nadien werden ook die oefeningen ook verbeterd.
    Nog tijdens de rekenles werkten de leerlingen verder aan hun herhaling van de breuken. Sommigen maakten al de bewerkingen met gelijknamige breuken.
    Na de speeltijd was het taaltijdperk aangebroken.
    We hadden eerst een luistertoets en dan kregen de kinderen drie begrijpend lezenteksten. Twee ervan hebben we samen opgelost, één tekst moesten ze zelfstandig invullen.
    Dit alles bracht ons al een serieus stuk in de namiddag.
    Toen sloeg het noodlot toe. Aangezien er maar twee weken meer overblijven om punten te sprokkelen, hadden we een grote correctiebundel voor rekenen voorzien voor elke leerling(e).
    Spijtig genoeg dacht het kopieermachine daar anders over. Gevolg is dat een groot aantal de bundel hebben gekregen, maar velen nog niets.
    We zorgen er volgende week voor dat iedereen zo'n exemplaar in bezit heeft.
    In bijlage zal ik het voorblad van die correctiebundel plaatsen, zodat jullie toch een overzicht hebben wat de toetsen van rekenen betreft voor de komende dagen.
    Tip van het huis : Bekijk de vorige rekentoetsen en vertrekt van daaruit om werkpunten bij te schaven.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 46-47-48 04/06
    lessen: rekenen: zie rekenbundel 05/06
               Godsdienst: Wat zie ik in een kerk 04/06
    niet vergeten: ZWEMMEN!!!

    Zorg ervoor dat godsdienst goed geleerd wordt! Enige toets !!!

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    correctiesleutel brief einde schooljaar rekenen.doc (28.5 KB)   

    01-06-2012 om 23:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat zie je toch allemaal in een kerk?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag begonnen met meetkunde. De kinderen kregen drie werkblaadjes met daarop patronen, een tangram en een andere figuur.
    De laatste twee blaadjes moesten geknipt worden en nadien gebruikt om bepaalde figuren te leggen. De buurvrouw/man controleerde of de figuur juist gelegd was.
    Ondertussen haalde ik de laatste centjes op voor het kopen van bonnetjes.
    Iedereen is nu in orde wat de bonnetjes betreft, voor de medische fiches wachten we nog op twee leerlingen.
    SIS kaarten mogen maar moeten nu nog niet afgegeven worden. ( Uiterste datum staat vermeld in de bundel!)
    Het eerste blad ging dus over patronen. De kinderen moesten eerst uitleggen wat een patroon juist is en achteraf op hun blaadje verder aanvullen. Ook in de rekenschrift deden ze gelijkaardige oefeningen.
    Afsluiten deden we de rekenles met herhalingsoefeningen breuken terug te vinden blz 46-47
    De resterende tijd van de voormiddag gingen ze turnen bij juffrouw Dorien. De juf vertelde dat ze toetsen had afgenomen.
    In de namiddag hebben we slechts aan één onderwerp gewerkt. Hoe kerken er uit zien.
    Er kwam heel wat knip - en plakwerk aan te pas om alles op de juiste plaats en bij elkaar te brengen.
    Het resultaat is twee werkblaadjes die ze moeten studeren tegen maandag 4 juni.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 39-40 enkel de + en - oefeningen 01/06
                           blz 28-29 + blz 18
                           blz 46-47        04/06
    lessen: WO: Machtig, krachtig lezen 01/06
                Godsdienst: Hoe ziet een kerk eruit? 04/06
    niet vergeten: Agenda

    Wegens voortdurend gebabbel hebben de kinderen een extra rekentaak gekregen. Zij moeten blz 18 de twee rekenverhalen in potlood maken tegen morgen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    31-05-2012 om 17:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batterij A,B,C, D, ...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend gingen de kinderen onmiddellijk aan de slag. Ze werkten aan cijferopdrachten op blz 39-40 in de werkschrift. Ondertussen haalde ik geld op voor de bonnetjes  en de medische fiches. Op een aantal enkelingen na, is iedereen in orde. Ik hoop dat die enkelingen ten laatste tegen vrijdag met alles in orde zijn.
    Nog in de rekenles herhaalden we het berekenen van het gemiddelde. We berekenden eerst ons klassikaal leeftijdsgemiddelde en daarna de eerste drie oefeningen in de werkschrift. De resterende oefeningen mochten de kinderen zelfstandig oplossen.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag stond in teken van WO. Na een korte herhaling van hoe de natuurlijke energie tot bij ons geraakt en ons speelgoed en andere elektronische toestellen doet werken, gingen we verder met soorten batterijen.
    Ook in de werkschrift moesten we aan de slag met het tekenen van een ronde en een platte batterij, batterijen van de juiste naam voorzien en de tien tips voor de goede batterijgebruiker bij de juiste tekening plaatsen.
    Het gaf ons nog juist de tijd om de agenda te schrijven en de " Wat neem ik mee?" lijst uit te delen en kort te overlopen.
    Agenda:
    taak: rekenen:  blz 39-40 enkel de + en - oefeningen  01/06
                            blz  28-29
    lessen: WO: Machtig, krachtig lezen 01/06
    niet vergeten: lezen, geld bonnetjes, de lijst wat neem ik mee, ...

    De opgegeven huistaken zijn reeds een herhaling en voorbereiding op de rekentoetsen die de komende twee weken nog zullen plaatsvinden.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    30-05-2012 om 19:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zijn alle kerken gelijk?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen na het ophalen van de briefjes voor de spaghetti-avond  en het verzamelen van het geld voor bonnetjes, postkaarten en andere chips startten we met de les soorten woorden in taal.
    Hierin gingen we op zoek naar lidwoorden, zelfstandige naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden. Van een aantal zelfstandige naamwoorden zochten we ook het meervoud en het verkleinwoord.
    We werkten hier aan verder tot na de speeltijd.
    Het rekengedeelte van vandaag was gereserveerd voor cijferend optellen en aftrekken tot op 0,001. We maakten samen eerst een aantal oefeningen, de rest werd zelfstandig afgewerkt en verbeterd.
    In de namiddag gingen we verder met het " Machtig, krachtig" thema. Eens de herhaling van eerder geleerde leerstof gingen we verder met het ontdekken dat er omvormers in elk elektronisch toestel zitten.
    Er werden ook oefeningen rond gemaakt, het tweede gedeelte van de opdracht wordt afgemaakt als huistaak.
    Na de kleine speeltijd in de namiddag trokken we richting Sint - Gertrudis kerk, waar de lokale gids ( juffrouw Veerle) honderduit vertelde over wat er allemaal in de kerk aanwezig was.
    Toen we terug in de school kwamen was het tijd om naar huis te gaan.
    Agenda:
    taak: WO: machtig, krachtig werkkatern blz 6 30/05
    lessen: WO: machtig, krachtig lezen                 30/05
    niet vergeten: briefje spaghettiavond, geld bonnetjes, lezen

    Nog een warme oproep naar alle ouders: Is het enigszins mogelijk om het geld voor de bonnetjes deze week nog af te rekenen? Daarmee is dat al in orde.
    Alvast bedankt!

    tot morgen iedereen.

    Meester Joeri

    29-05-2012 om 18:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!