Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    02-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vredesdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag vrijdag, de laatste dag van de week. We begonnen de dag met het uitdelen van de toetsen van godsdienst en begrijpend lezen. ( Daarstraks meegegeven naar huis om te ondertekenen!!!)
    Voor de rekenles van vandaag moesten de leerlingen gaan graven in hun archief. Ze hadden immers de uitgeknipte figuren nodig die ze in het eerste trimester gebruikten. Voor sommigen bleek dit een tevergeefse zoektocht.
    Aan de hand van reduceren kregen de kinderen enkel de vierhoeken voor zich te liggen. Door steeds aangepaste kenmerken te vragen passeerden alle mogelijke  soorten vierhoeken; ( trapezium, parallellogram, rechthoek, ruit en vierkant)
    Nadien werden op gelijkaardige manier oefeningen gemaakt in ons werkschrift.
    De taalles in het tweede gedeelte van de voormiddag moest worden ingekort. We werden immers om 11.30 op de speelplaats van het middelbaar om onze bbq eten te gaan ophalen.
    Door plaatsgebrek in de refter mochten ze hun maaltijd in de klas verorberen.
    Even terug naar de taalles waar we geconfronteerd werden met de trappen van vergelijking.  ( mooi-mooier - mooist)
    De oefeningen omtrent de trappen van vergelijking kreeg nog een extra dimensie op een werkblad. Als officieuse opdracht kregen de kinderen mee om hun schrijven te controleren op de juiste spelling. ( Het is niet verboden dat ouders een handje toesteken )
    De namiddag stond helemaal in teken van de WO les rond het " Belgisch vorstenhuis" , waar we heel wat teken -en schrijfwerk hadden.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: wo: tijd voor ons land lezen 6/03
              taal: dictee infinitief /stam  6/03
              rekenen: optellen en aftrekken van kommagetallen tot op 0,1 6/03
    niet vergeten: toets, rekening, lezen

    Vanaf volgende week dinsdag gaan we dagelijks minstens 1 toets doen. Gelieve  hiermee rekening te houden.

    Tot maandag en prettig weekend iedereen.
    Meester Joeri













    02-03-2012 om 20:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudercontacten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Dit verslagje wordt geschreven vanuit de klas tussen twee oudercontacten in. Ik hoop dat u begrijpt dat het een vrij beknopt verslagje zal zijn.
    Vanmorgen begonnen met het verder afwerken van onze hoofdrekenoefeningen en het verbeteren van de cijferopdrachten.
    Onze oorspronkelijke les omtrent tijdsduur werd verspreid over de voor en de namiddag. Lichaamsbeweging neemt immers elke donderdagvoormiddag haar plaats in.
    's Namiddags kregen de leerlingen een sprookje in dichtvorm te horen van onze favoriet auteur. De kinderen moesten het tweede deel zelf bij fantaseren en rijmen. Dat vonden ze een leuke opdracht.
    Afsluiten deden we met niveaulezen.
    Agenda:
    taak: wo: werkkatern blz 1 02/03
    lessen: wo: tijd voor ons land (lezen) 02/03
              rekenen: +,- tot op 0,1 06/03
             taal: dictee infinitief/stam 06/03
    niet vergeten: BBQ, lezen, agenda, brieven

    01-03-2012 om 19:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De geschiedenis van BelgiŽ
    Goedenavond beste lezer(es),

    Cijferend vermenigvuldigen tot op 0,1 was de eerste les waarmee de kinderen vanmorgen geconfronteerd werden.
    Dat leek een succes, want de meeste leerlingen waren er onmiddellijk mee weg. Toch zijn de oefeningen in onze werkschrift bij de meeste leerlingen nog niet af. Reden genoeg om de resterende oefeningen mee te geven als huistaak.
    De oefeningen van de  hoofdrekenles zijn ook nog niet afgewerkt, maar deze zullen verspreid gemaakt worden de komende dagen.
    Na de speeltijd maakten we de aangekondigde toets van Godsdienst omtrent het kerkelijk jaar. Er stonden op de toets enkele vragen, waarvan het antwoord gezegd werd tijdens de les. Een test om te zien, wie er goed oplet.
    Het laatste stuk van de voormiddag gingen we weer volop voor de geschiedenis van BelgiŽ. Na een korte herhaling van wat gisteren reeds verteld werd, gingen we over tot het bespreken van onze koningen en wat ze elk verwezenlijkt hadden.
    Een afwisseling van lezen in het lesboek, noteren in de werkkatern en luisteren naar de meester bracht ons snel aan het belsignaal om naar huis te gaan.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 37,38 (potlood) 01/03
            WO: werkkatern blz 1 02/03
    lessen: WO: tijd voor ons land lezen 02/03
    niet vergeten: turnen!!!

    De oefeningen in het werkschrift alstublieft in potlood laten maken, zo kunnen ze gemakkelijker verbeteren zonder veel gekribbel.
    Morgen oudercontact, iedereen heeft in principe een richtuur meegekregen.
    Laat ons samen proberen ons aan de tijdstippen te houden, zodat niemand lang hoeft te wachten.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    29-02-2012 om 18:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De BrabanÁonne
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen gestart met het verbeteren van de huistaak van gisteren ( infinitief en stam) en het afwerken van de oefeningen die nog volgden. Hopelijk zit het er bij iedereen goed in, want weldra volgt hierover een dictee.
    Zoals afgesproken bereidden we samen ook de begrijpend lezenteksten voor. De toets zelf werd pas in de namiddag afgenomen.
    Nog in de voormiddag leerden we vermenigvuldigen en delen tot op 0,1. De oefeningen in de werkschrift zijn niet klaar, maar de kinderen kregen wel een huistaak rond het onderwerp mee.
    Na de middag maakten de leerlingen eerst hun begrijpend lezen toets en kregen ze een lesje leesstrategie waarin er verschillende tekstsoorten aan bod kwamen.
    Het slot was volledig gewijd aan BelgiŽ. De kinderen kregen de brabanÁonne te horen, mochten raden wanneer ze dachten dat BelgiŽ ontstaan was, kregen dan de geschiedenis van het ontstaan om tenslotte enkele opdrachten in de werkkatern te maken.
    Onze dinsdag zat er weer op!
    agenda:
    taak: rekenen: huistaak 16 29/02
    lessen: godsdienst: cirkel kerkelijk jaar 29/02
    niet vergeten: Zonnestraal paasboek: ja/neen
                                              3de trim : ja/neen
    De kinderen hebben ook een briefje meegekregen met daarop het tijdstip van het oudercontact.
    Mag ik toch vragen om er op toe te zien, dat het blaadje voor godsdienst dat ze moeten leren ( kerkelijk jaar) zeer grondig wordt ingeoefend! Het zou leuk zijn, dat we allemaal een goede start nemen voor het volgende rapport!
    Alvast bedankt.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    28-02-2012 om 16:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag

    Wannes Grugeon werd vandaag 9 jaar!
    Een dikke proficiat van heel de klas!!!







    27-02-2012 om 18:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De schepping van de Infinitief!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een weekje vakantie zijn we hier weer met ons dagelijks verslagje.
    Als we op maandagmorgen niet onmiddellijk wakker geraken, is daar nog altijd juf Dorien die ons uitnodigt om met een actieve zwemles alle vermoeidheid van ons af te schudden. En zo geschiedde ook vandaag.
    Voor de vakantie leerden we in de rekenles over kommagetallen met twee cijfers na de komma ( honderdste), maar deze les moest vandaag nog eens herhaald worden want die kommagetallen zaten serieus onder het stof. ( de kinderen hebben als lesopdracht thuis kommagetallen tot op 0,01 nog eens goed te herhalen!)
    Daarmee zat de voormiddag er al op.
    Na de middag begonnen we met het nieuwe thema " Mens en natuur, gave en opgave" waarin eerst het scheppingsverhaal werd behandeld en vervolgens de termen " natuur, gave en opgave".
    De taalles ging over het zoeken van de infinitief en het nut van op zoek te gaan naar de infinitief. ( Kinderen werken als huistaak blz 52 in hun spellingschrift af!)
    Nog in de taalles stond het voorbereiden van de begrijpend lezen toets op het programma, maar verder dan het uitdelen van de teksten zijn we niet meer geraakt. De teksten worden in de klas morgen verder behandeld. ( Opdracht voor de kinderen is beide teksten toch al tweemaal te lezen!)
    In het agenda vindt u ook het richtuur voor het oudercontact. Gelieve deze nota te handtekenen.
    Agenda:
    taak: taal: infinitief + stam blz 52 28/02
    lessen: godsdienst: cirkel kerkelijk jaar 29/02
               rekenen: kommagetallen tot op 0,01 28/02
               taal: BL: teksten voorbereiden 28/02
    niet vergeten: uur oudercontact:

    Wat de toets godsdienst betreft, moeten de leerlingen de cirkel, de kleuren en hun betekenis uit het hoofd kennen tegen woensdag.
    Voila, we zijn weer klaar voor vandaag.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    27-02-2012 om 18:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!