Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    09-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlengd weekend!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Door de afwezigheid van juffrouw Dorien ( in Oostenrijk met de zesdeklassers) nam meester Robin vandaag de turnles voor zijn rekening. Voor de gelegenheid kregen onze kids het eerste lesuur turnles.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag kregen ze dan hun rekenles. Deze keer ging het over cijferend optellen en aftrekken tot op 0,1. De leerlingen gaven mij de indruk, dat ze alles begrepen.
    In de namiddag hanteerden we een doorschuifsysteem. En klas kwam bij mij oefenen voor de spreektoets ( sprookje vertellen), de andere klassen gingen bij juf Karen en Veerle om te knutselen voor carnaval. 
    Na een vijftigtal minuten werd er doorgeschoven.
    Agenda: 
    taak: /
    lessen: taal: spreken: een sprookje vertellen 13/02
                     onderwerp en persoonsvorm       13/02
    niet vergeten: toetsen, niveaulezen, briefje oudercontact

    Er werden vandaag geen boekjes verwisseld door het doorschuifsysteem.  
    Wat de spreektoets betreft, wil ik er toch nog even opwijzen dat het niet de bedoeling is dat ze hun tekst klakkeloos kunnen aframmelen. De bedoeling is dat ze hun deel van het sprookje komen vertellen. Ze mogen hulpmiddelen gebruiken zoals tekeningen ( zelf getekend of van de computer gehaald...) , maar ook een geheugensteuntje met sleutelwoorden.
    Aan te raden is dat ze het elke dag meerdere keren zouden lezen en zondag proberen te vertellen tegen huisgenoten.
    Wat de taaltoets betreft, nogmaals een toetsing rond de zinsontleding.
    Verder in het verslag vindt u nog een aantal foto's van de activiteiten in de namiddag.

    Tot maandag allemaal en geniet van het weekend,

    Meester Joeri











    09-02-2012 om 18:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprookjes vertellen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen blij kunnen vaststellen dat we weer een complete klas hebben, alle 21 leerlingen terug aanwezig. Zo hebben we het graag!
    We begonnen met het verbeteren van de huistaak rond kommagetallen tot op 0,1 en het oplossen van oefening 8 en 9 in onze rekenschrift. Verder leerden we optellen en aftrekken met kommagetallen. Het is de bedoeling dat de leerlingen dit vandaag als les toch nog even grondig bekijken.
    Na de speeltijd was het tijd om een sprookje voor te lezen. Niet zomaar om te lezen, maar wel om achteraf een begrijpend lezenles aan te koppelen. De antwoorden werden dan ook klassikaal in de schrift geschreven.
    Voorts werd er ook afgesproken welk verhaal de kinderen gaan komen vertellen komende dinsdag. Morgen wordt elk gekozen verhaal drie maal gekopieerd ( 1 exemplaar voor elke leerling(e) van de groep)
    Laatste wapenfeiten van de voormiddag waren de toets van godsdienst en de toets taalschat.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: rekenen: + en - met kommagetallen  09/02
    niet vergeten: niveaulezen, brief oudercontact.

    Het oudercontact zal plaatsvinden op donderdag 1 maart. ( De eerste donderdag na de vakantie) U kunt een richtuur aankruisen. Zoals u wel al hebt kunnen ontdekken lopen mijn oudercontacten tot 19 uur.
    In de week van het oudercontact krijgt iedereen die komt een definitief uur in de agenda geschreven.
    Morgen onze laatste dag van de week ( vrijdag hebben we vrijaf!)
    Wat de spreekoefening betreft, verwijs ik graag nog eens naar de uitleg op het verslag van gisteren (07/02)
    Mochten er nog vragen zijn, kan u die altijd stellen via de agenda of via mail!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    08-02-2012 om 18:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede reis zesdejaars!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Op het moment dat ik dit verslagje aan het schrijven ben, zouden onze zesdejaars moeten vertrekken richting Oostenrijk. Langs deze weg een een spetterende tiendaagse gewenst!
    Wij begonnen deze ochtend met het vervolg van onze lvs toetsen rekenen. Dat was niet zoveel werk meer, zodat we ook de lvs toets voor taal ( dictee) afnamen.
    Daardoor schoof de eigenlijke rekenles wat meer op en werd deze vespreid tussen voor en namiddag. De kinderen kregen voor de "eerste" keer te maken met kommagetallen. Eerst een werkblaadje gevolgd door de oefeningen in de werkschrift op blz 26 en 27. Als huistaak kregen onze kids ook nog een huistaak omtrent kommagetallen mee.
    De twee toetsen van taal ( persoonsvorm en homoniemen) werden ook in de namiddag afgenomen, na een korte herhaling hoe zinnen moesten worden ontleed.
    Het nieuwe thema WO kwam nog niet aan bod , want er moest nog een stuk van de verkeersles afgewerkt worden.
    De leerlingen kregen ook nog een groepsopdracht. Zij moeten namelijk volgende week dinsdag een sprookje komen vertellen met drie. Het komt er dus op aan om de taken goed te verdelen. ( Verdeling van de tekst moet evenredig zijn, mag opgesmukt worden met tekeningen, kledij, andere attributen, ...)
    Het is een spreekopdracht, dus mogen de kinderen hun tekst niet bij zich houden. Wel mag er gebruik gemaakt worden van een blaadje met sleutelwoorden!
    Occasioneel wordt er in de agenda vandaag wel taak en lessen geschreven.
    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 15 08/02
    lessen: taalschat: blz 69 en 76 08/02
               Godsdienst: Jona          08/02
    Niet vergeten: niveaulezen, toetsen

    Nog even volhouden allemaal!!!

    Tot morgen,
    Meester Joeri




    07-02-2012 om 20:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag om snel te vergeten!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wat een rare maandag vandaag! Een maandag om snel te vergeten!
    Het begon al deze morgen, mijn klaskalender die neergestort was. Ik kon onmiddellijk maand, seizoenen en dagen beginnen herschikken.
    Het eerste uur van de dag was het zwemuur, de zwemles was ok... maar eer iedereen uit de kleedkamers was! We waren zo laat dat de voormiddagspeeltijd gemist werd.
    Tijdens onze terugtocht naar school hadden een aantal leerlingen besloten om zonder toestemming de straat over te steken. Gelukkig zonder gevolgen! U begrijpt dat ik deze voormiddag serieus kwaad was.
    Nog in de voormiddag gingen we het vervolg van de lVS toetsen rekenen afwerken, maar er ontbraken een aantal bladzijdes in onze kopies. Gevolg, verschoven naar de namiddag.
    Strafste van alles, het kopieerapparaat stuk!
    Gelukkig werkte in de andere vestigingsplaats alles goed, zodat we daar konden kopies nemen.
    In de namiddag werkten we dan verder rond die LVS toetsen en kregen de kinderen hun dictee van thema 9. Ik zou het nog bijna vergeten, maar ook godsdienst en nog een stukje verkeer passeerden de revue.
    Blij dat deze dag voorbij is, morgen opnieuw  beter...!?
    Agenda:
    taak: /
    lessen: taal: homoniemen blz 77 07/02
              onderwerp/pv     blz 71  07/02
             taalschat: blz 69 en 76   08/02
            Godsdienst: Jona             08/02

    Niet vergeten: niveaulezen

    De kinderen hebben wat godsdienst betreft een correctiesleutel gekregen om alle antwoorden te kunnen lezen op de vragen bij de tekst van Jona. Het noteren in onze map was vrij groot en sommigen geraken misschien niet meer wijs uit hun notities. Vandaar een correctiesleutel.
    Aangezien de punten voor rapport drie stilaan worden afgerond, hoef ik niemand te bewijzen dat de komende toetsen nog heel belangrijk zijn. Gelieve de leerstof grondig te herhalen.

    Tot morgen,
    Meester Joeri


    06-02-2012 om 18:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!