Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    27-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk, druk , druk
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het verbeteren van de toets rekenverhalen, nadien werd het contractwerk rond getallenkennis verbeterd en uiteindelijk de toets gemaakt.
    Na de speeltijd begonnen we aan ons taaloffensief. De kinderen kregen hun verbeterde versie van het gedichtenverhaal, we leerden over sleutelwoorden en zochten naar de verantwoordelijken voor bepaalde uitspraken. Afsluiten deden we in de voormiddag met het noteren van het gedichtenverhaal in de werkschrift ( bij de meeste nog niet afgewerkt, dus mee als huistaak!)
    In de namiddag werkten we het thema 3 van WO af en gingen we ook herhalen aan de hand van een aantal opdrachten in onze werkkatern. De kinderen kregen ook een verklarende woordenlijst, die hen moet helpen bij het instuderen van de leerstof.
    Onze kinderen konden in het laatste gedeelte werken aan hoekenwerk of lezen in een nieuw bibliotheekboek. Afsluiten deden we met het sprookje van " De drie biggetjes" volgens Roald Dahl.
    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 14 31/01
            contractwerk           03/02
           taal: stellen S 15       31/01
    lessen: rekenen: cijferen 31/01
                          metend rekenen 01/02
              WO: thema 3   3/02
    niet vergeten: toets, niveaulezen, staking

    De aangekondigde toets van maandag wordt verschoven naar vrijdag 3 februari.
    Voor WO hebben woensdag het open boek gedeelte en op vrijdag het gesloten boek gedeelte.
    Prettig weekend,
    Meester Joeri

    PS: Ik zou het bijna vergeten, onze dichters hebben gisteren de eerste en de derde prijs weggekaapt. Een dikke proficiat aan Shani en Simon en alle medewerk(st)ers!



    27-01-2012 om 00:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedichtendag!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eerst en vooral had ik er graag bij geweest deze avond in de Ploter, waar de genomineerde gedichten van de lagere en de middelbare school naar voor worden gebracht. Ik troost mij met de gedachte dat het heel goed zal zijn, want vanmorgen hebben we de generale repetitie mogen bekijken.
    Wij dus met alle leerjaren van vestigingsplaats 2 ( 4, 5 en 6) te voet naar Lombeek. Tijdens onze wandeltocht kregen we een serieuze douche te verwerken. De natte kleren werden zeer snel vergeten, toen we onze klasgenoten aan het werk zagen op het grote podium. Echt waar, een dikke pluim aan de leerlingen, maar ook de leerkrachten die hen begeleidden.
    Er werd veel energie tijdens vrije uren ingestoken.
    Ons heen en terugje richting Ploter bracht ons rond half elf  terug naar de school. Na een korte speeltijd kregen de kinderen de gebruikelijke turnles van juf Dorien.
    Aangezien er een toets rekenverhalen aangekondigd was, werd het muzische opvoedingsuurtje vervangen door rekenen.
    Zoals afgesproken werd het oefenblad van het contractwerk rond rekenverhalen met de kinderen eerst verbeterd.
    Pas daarachter gingen ze met hun toets aan de slag.
    Het laatste blok stond " Het boek" centraal. Niveaulezen dus, gevolgd door een voorleesstonde van de meester.
    Agenda:
    taak: WO: eten /drinken 27/01
           contractwerk           03/02
    lessen: rekenen: getallenkennis 27/01
                          hoofdrekenen    30/01
             WO: thema 3 lezen      27/01
    niet vergeten: agenda, toetsen, niveaulezen, brief!!

    Het systeem voor de rekentoetsen blijft behouden. Dat wil zeggen dat morgen voor de toets,  het contractwerk wordt verbeterd en daarachter dan de toets.
    Volgende week hebben we op woensdag de open boek toets van thema 3 WO, volgende week vrijdag de gesloten boek toets. Gelieve hier zeker en vast rekening mee te houden.
    De kinderen hebben ook een brief meegekregen omtrent de staking van maandag 30 januari. Gelieve deze goed door te nemen, dat u voldoende ge´nformeerd bent.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    26-01-2012 om 17:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier zijn we dan !
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend ons potlood geslepen en onze meetinstrumenten gepakt, klaar om een les meetkunde loodrechte stand aan te vallen.
    Ik was blij te zien dat de meeste leerlingen hier vlot mee omgingen. Onze les was dan ook vroeger klaar dan gepland. Geen paniek dat gaf ons de kans om rustig door te werken aan onze andere vakken.
    We begonnen ons taalgedeelte met een luistertoets. Deze toets was net voor de speeltijd klaar.
    Na de speeltijd werd de begrijpend lezen tekst door de kinderen eerst technisch gelezen, nadien werden de vragen opgelost in het werkboek.
    Nog voor de middag kregen de leerlingen het verhaal van Jona te horen. Bij deze godsdienstles hoorden een aantal vragen en dito antwoorden, waardoor we toch wat schrijfwerk hadden.
    Hierdoor was het al een stuk in de namiddag eer we met godsdienst klaar waren. Tijdens de WO les schreven de kinderen op wat ze op dinsdag al gegeten hadden en nog gingen eten. Dit kwam omdat we het in de les gingen hebben over de actieve voedingsdriehoek.
    Wegens het goede en harde werk van gisteren mochten ze het laatste half uur zelf invullen. Er werd getekend, gelezen, rekenblaadjes opgelost, ...
    Agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: niveaulezen.

    Woensdag 25 januari : pedagogische studiedag.

    Traditiegetrouw krijgen de kinderen op dinsdag geen taken en lessen in hun agenda, maar hou er natuurlijk wel rekening mee dat er een aantal taken moeten afgewerkt worden tegen donderdag. ( Het oplossen van de herhalingsoefeningen meten en metend rekenen in de werkschrift, contractwerk rekenverhalen) Donderdag is er ook toets van rekenverhalen, vrijdag van getallenkennis.
    De kinderen hebben in hun werkschrift WO nog een opdracht. Ze moeten hun eten en drinken van woensdag of donderdag noteren.

    Geniet van de vrije dag.

    Tot donderdag,

    Meester Joeri

    25-01-2012 om 14:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoera, hoera een nieuw mensje op de wereld!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Laat we onmiddellijk met schitterend nieuws deze blog starten: Marie is deze ochtend de fiere zus geworden van een broertje Nino, genaamd.
    Alvast een dikke proficiat aan Marie's mama, papa en andere broertje!
    Minder nieuws voor de kinderen kregen we ook te horen. Wegens een te warme (???) temperatuur van het zwembadwater bleef het zwembad vandaag dicht. Gelukkig voor de kinderen is juf Dorien een juf die enorm kan inspelen op de situatie en kregen de kinderen in de voormiddag toch nog een halfuurtje bewegingsactiviteit.
    Wat een nadeel is voor de ene, is meestal een voordeel voor de andere. Het kwam voor mij immers goed uit dat er geen zwemmen was, omdat we een serieuze herhalingsles van Meten en metend rekenen op het programma hadden staan.
    De kinderen zijn klaargeraakt met de werkblaadjes in hun mapje , maar niet in de werkschrift. Dit krijgen ze dan mee als huistaak. Geen paniek, dit huiswerk moet pas af zijn tegen donderdag.
    In de namiddag bespraken we de huistaak " Als ik een dag ... was". Iedereen kon vertellen wat zij/hij zouden doen als ze een dag koning, directeur, mama of papa waren.
    De conclusie die volgde dat een wereld zonder regels en afspraken een chaotische, gevaarlijk wereld zou zijn.
    Morgenvoormiddag hebben we weer begrijpend lezentoets, dus werd er vandaag ook aan tekstvoorbereiding gedaan.
    De tekst kwam deze keer het een boek van Roald Dahl met als titel " Daantje, de wereldkampioen" klinkt misschien gekend in de oren.
    Agenda:
    taak: rekenen blz 23-24  26/01
            taal: dictee verbeteren 24/01
            contractwerk             03/02
    lessen: rekenen: rekenverhalen 26/01
                           getallenkennis 27/01
             taal: " De benzinepomp" 24/01
    niet vergeten: niveaulezen

    Vanaf donderdag tot volgende week donderdag krijgen de kinderen dagelijks een " Grote " rekentoets op het menu. Ter voorbereiding hiervan, heb ik een contractwerk gemaakt dat grotendeels gebaseerd is op de toetsen die de kinderen gaan krijgen.
    De bedoeling is dat ze de dag voor de toets deze oefeningen maken  en wij ze op de dag zelf eerst verbeteren. Nadien maken ze dan hun toets.
    Ze hoeven het contractwerk niet onmiddellijk volledig te maken.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri







    23-01-2012 om 19:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!