Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    20-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De gevaren om de hoek
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanavond nieuwjaarsetentje met de collega's, vandaar de weblog op dit tijdstip.
    In de voormiddag begonnen met het verbeteren van onze huistaak cijferen en het verder aanvullen in onze werkschrift op bladzijde 20 en 21.
    De kinderen moeten thuis nog wat oefenen op het cijferend vermenigvuldigen met twee cijfers in de vermenigvuldiger.
    Nog in de voormiddag kregen de kinderen een aantal gedichten gepresenteerd, waarvan zij er eentje moeten uitkiezen en hiervan een verhaal maken. De kinderen zijn hier reeds in de klas mee begonnen, maar moeten thuis nog verder afwerken. Opgelet het blad dat ze meehebben naar huis is een kladblad, zou het wel mogelijk zijn om te controleren op spelling en inhoud? Alvast bedankt.
    De namiddagblok bestond uit twee delen. Deze keer startten we met Muzische opvoeding en verdwenen mijn leerlingen richting juf Veerle. Het laatste blok van de namiddag werkten we verder aan WO. Spijtig genoeg zijn we er weer niet in geslaagd om het hoekenwerk te laten doorgaan. ( Teveel uitgeweken tijdens WO) . Volgende week maken we hier alleszins werk van.
    Agenda:
    taak: taal: gedicht wordt verhaal 23/01
            Godsdienst: Als ik een dag ... was 23/01
    lessen: rekenen: cijferen: blz 21-22
    niet vergeten: lezen, zwemmen

    Mag ik vragen als er kinderen zijn die nog materiaal thuis liggen hebben voor de gedichtendag, deze maandag mee naar school te brengen?

    Tot maandag en prettig weekend,

    Meester Joeri



    20-01-2012 om 16:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En als het regent...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond er tijdens de rekenles iets nieuws op het programma. De kinderen leerden immers cijferend vermenigvuldigen met twee cijfers in de vermenigvuldiger. Er werd dus veelvuldig geoefend op de techniek hiervan ( na het cijferen zoals gewoonlijk, moesten de leerlingen een nul schrijf onder de eenheden van hun uitkomst. Vervolgens gewoon voortvermenigvuldigen en beide getallen met elkaar optellen)
    De oefeningen in de werkschrift zijn nog niet volledig afgewerkt ( morgen), maar de leerlingen kregen wel al huistaak 13 mee naar huis.
    Na de speeltijd kregen de leerlingen les van meester Robin ( juf Dorien was naar een bijscholing). De meester vertelde mij dat ze flink hadden meegewerkt.
    In de namiddag gingen onze kids op zangstonde bij juf Karen. Het laatste gedeelte van de namiddag was normaal gereserveerd voor niveaulezen, maar buiten het wisselen van de boekjes is er niet gelezen geweest.
    Wij hebben allemaal samen gekeken naar hoe onze dichter(s)(essen)  hun gedichten naar voor gaan brengen volgende week donderdag.
    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 13 20/01
    lessen: WO: Thema 3 bb blz 39-41 lezen 20/01
    niet vergeten: niveaulezen.

    Tot morgen,

    Meester Joeri


    19-01-2012 om 20:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dieren,mensen en planten passen zich aan , aan hun omgeving
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen delen en vermenigvuldigen herhaald met getallen tot 100 000. Klassikale gedeelte dat bestond uit een aantal rekenverhalen waarin gedeeld en vermenigvuldigd moest worden, nadien bladzijde 20 in hun werkschrift. De huistaak voor vandaag is blz 18,19 en 20 verder afwerken, want ook gisteren heeft niet elke leerling(e) deze blaadjes kunnen afwerken.
    Net na de speeltijd was het tijd voor onze algemene bijdrage aan de gedichtendag. Deze dag heeft als titel " Stroom" en dat was ook het woordje dat we moesten vormen met vier, vijf en zes. Een leerkracht uit het secundair kwam alles filmen en dit zal dan ook op op die gedichtendagavond worden geprojecteerd.
    Het belette ons niet om de draad van maandagnamiddag terug op te nemen en het geweten weer als centraal onderwerp te nemen.
    De kinderen kwamen in contact met een aantal afbeeldingen van goed en kwaad ( vrouwe justitia, groen en rood licht, engeltje en duiveltje op de schouder, ...) en een aantal spreekwoorden hierrond.
    In de werkschrift schreven ze de betekenis op van het woord " geweten" en een aantal uitdrukkingen die hen wel aanstonden i.v.m. " Het geweten". Nog op het werkblad moesten ze hun eigen interpretatie tekenen van het geweten!
    De WO - les ging dan weer verder over hoe dieren, mensen en planten zich aanpassen aan hun omgeving met een aantal voorbeelden erbij. Ook voortplanting bij mens, plant en dier net als de evolutie die mensen van baby tot volwassene doormaken worden licht aangeraakt.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 18,19,20 19/01
    lessen: WO: thema 3 BB blz 39-41 lezen 20/01
    niet vergeten: niveaulezen

    Zorg ervoor dat morgen iedereen in orde is met zijn/haar leesmapjes en boeken.

    Tot morgen,

    Meester Joeri






    18-01-2012 om 20:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrijf het op je buik!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    De koude voormiddag begonnen met een herhalingsles getallenkennis, meer bepaald getalbegrip tot 100 000. De positietabel, getallenassen, breuk nemen van een getal, rekentaal, ... alle ingrediënten waren aanwezig.
    Na het klassikale gedeelte gingen de kinderen over tot zelfstandig werk. Spijtig genoeg geraakte niet iedereen klaar voor de speeltijd.
    De taalles bestond uit twee delen: eerst was er de persoonsvorm van het werkwoord, waarin afwisselend het onderwerp, gezegde en persoonsvorm werden ingeoefend.
    Het tweede deel was spelling: Hier was het hoofdonderwerp, het al dan niet schrijven van de slot -n.
    Net voor het einde van de middagspeeltijd werd er nog serieus ingeoefend voor de filmopname van morgen. ( Voor gedichtendag!)
    Hierdoor verdween godsdienst van het programma.
    Het namiddagprogramma werd dus aangepast tot het afwerken van de spellingsles en WO.
    Er ging normaal gezien ook hoekenwerk zijn vandaag, maar wegens het traag vooruitgaan van de leerstof WO, verdween dit.
    Ik sprak toen in de klas " Ik vrees dat jullie hoekenwerk op jullie buik zullen kunnen schrijven!" En wat doet een leerling in de klas???? Die schrijft gewoon op zijn buik!!!! Al veel meegemaakt in mijn carrière, maar dit...
    Zeg dan nog dat de kinderen niet luisteren naar de meester
    Agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: lezen

    De foto's van hun toneelspel vindt u hieronder. Morgen fruitdag!!!

    Nog een prettige avond,
    Meester Joeri




















    17-01-2012 om 17:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijnheer Top
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen voor het eerst dit kalenderjaar de taken herverdeeld en andere administratie uitgevoerd.
    De rekenles bestond vandaag uit rekenverhalen. Tot nu maakten we de rekenverhalen steeds samen. Vanaf vandaag gaan we dat stelselmatig afbouwen. De kinderen hebben vandaag één rekenverhaal voor hun rekening genomen, de volgende les rekenverhalen zullen er dat twee zijn, ... tot ze volledig zelfstandig rekenverhalen oplossen.
    Voor de taalschatles doken we in de woordenschat rond wonen, waar we op een speelse manier woorden en zegswijzen bekeken.
    Nog in de taalles werkten we rond woorden die eindigen met een doffe  -e(n)
    In de namiddag werkten tijdens de godsdienstles opnieuw rond goed en kwaad. Deze keer vertelde ik hen het vervolg van het verhaal " De verrassing" en mochten een aantal kinderen zichzelf inleven in de rol van Tim en Mehdi.
    Het laatste gedeelte van de namiddag was volledig gewijd aan toneel. Onze kinderen speelden, ieder op zijn manier en niveau, de pannen van het dak.
    Uiteraard is er nog veel werk aan de winkel en moet het in de toekomst veel beter, toch hebben ze het allemaal goed gedaan. Ikzelf heb ondertussen ook fotoreportage gemaakt, totde batterijen van mijn fototoestel plat waren. Om diezelfde rede zullen er vandaag ook geen foto's van het toneel opstaan. Morgen zou dat in principe geen probleem mogen zijn.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: WO: thema 3 bb blz 27 -37 lezen  17/01
    niet vergeten: niveaulezen

    Het is dankzij de goede prestatie van Anderlecht gisterennamiddag dat onze kinderen, ...  Graptjen he Pol!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    16-01-2012 om 19:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!