Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    14-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedichtenvrijdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak rekenen van donderdag ( inhoudsmaten). Nog in de rekenles herhaalden we begrippen evenwijdigheid en loodrechte stand, net als  het tekenen er van.
    Na de kleine speeltijd kregen de kinderen twee dictees voor de kiezen. Het aangekondigde dictee van thema 7 (ei-ij), reeds meegegeven naar huis, en een onvoorbereid dictee van thema 8 waarin de parate kennis van de kinderen werd getoetst. ( correctiesleutel werd meegegeven naar huis en is tevens de huistaak!!!)
    Het namiddagprogramma is enigszins aangepast geweest. De kinderen van het vierde hebben vrijdagnamiddag extra speeltijd gekregen. 26 januari aanstaande is er gedichtendag en een aantal van onze leerlingen zijn laureaten op die gedichtenavond. Dit betekent dat ze hun zelf geschreven gedicht mogen komen voordragen aan het groot publiek.
    U begrijpt dat hier wat voorbereiding aan vooraf moet gaan. Voor de begeleiding van de leerlingen van het vierde leerjaar op die gedichtenvoorstelling is juf Veerle verantwoordelijk.
    Vrijdagnamiddag werd er dus door die leerlingen wat ingeoefend.
    Het laatste gedeelte  van de namiddag bestond in onze klas uit contract - en hoekenwerk en het invullen van de werkkatern van WO rond de kringloop van het water.
    Agenda:
    taak: verbeteren dictee thema 7 16/01
    lessen: Muzo: Mijnheer Top        16/01
    niet vergeten: niveaulezen, toets tekenen

    Juf Veerle vroeg mij om ook nog een warme oproep te doen voor mensen die pruiken liggen hebben thuis en deze niet echt meer gebruiken. Deze zouden gebruikt worden op de gedichtenavond.

    Nog een prettig weekend iedereen,
    Meester Joeri


    14-01-2012 om 20:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeveel cl in één l?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend tijdens de rekenles oefeningen gemaakt op inhoudsmaten. De oefeningen werden herleid in de vergelijkingstabel, er werd opgeteld met inhoudsmaten en we leerden wat een maat, maateenheid en maatgetal is.
    Na de speeltijd kwamen onze kinderen in de goede handen van juffrouw Dorien terecht.
    De namiddag op donderdag kan altijd zeer kort samengevat worden.
    Het eerste gedeelte hebben we ons wisselsysteem. Onze kinderen kregen van juffrouw Veerle beeldopvoeding.
    Het laatste gedeelte werd er aan niveaulezen gedaan.
    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 12 13/01
    lessen: taal: spelling thema 7 13/01
             Muzo: Meneer Top    16/01
    niet vergeten: toetsen tekenen, niveaulezen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    12-01-2012 om 18:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kringloop van het water
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend nog net op tijd op school geraakt ( file op de buitenring), maar dat belette ons niet om er onmiddellijk in te vliegen. We hadden nog een oefening van vorige les af te werken ( rekenverhaal met hoofdrekenen !), daarna gingen we cijferend optellen en aftrekken tot 100 000. Na een klassikale instructie, volgde dan de individuele opdrachten in de werkschrift. ( Niet alle leerlingen zijn hiermee klaar, er wordt verder thuis aan gewerkt (zie agenda) )
    In de godsdienstles gaf ik de kinderen een aantal situaties mee uit de realiteit ( vb na een bakkersbezoek geeft de bakkersvrouw je 4 euro teveel terug... Wat doe je...? )
    Voor WO gaan we een hele week de temperatuur, de bewolking, de windrichting, ... noteren in onze werkkatern.
    Nog in de WO - les bekeken we de kringloop van het water van naderbij. Eerst lezen in de bronnenboek en dan een filmpje op de computer rond " Water is steeds op reis"
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 13 12/01
    lessen: taal: spelling dictee thema 7 12/01
              MUZO: Meneer Top             16/01
    niet vergeten: leesmapje meebrengen, turnzak!!

    Vrijdag dictee van de ei-ij woorden van thema 7. Gelieve er tijdig aan te beginnen!!!

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    11-01-2012 om 14:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wonen en wonen is twee
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verbeteren van het huiswerk. De kinderen mochten per twee hun antwoorden met elkaar vergelijken en wanneer ze een verschillende oplossing hadden, moesten ze elkaar uitleggen hoe ze het antwoord hadden gevonden. Nog tijdens de rekenles leerden we optellen en aftrekken tot 100 000. Sommigen hebben hier nog wat problemen mee.
    Na de voormiddagspeeltijd begonnen we aan onze begrijpend lezen toets. De kinderen lazen eerst de tekst nog eens zelfstandig, nadien werd er luidop lezen getoetst.
    Vervolgens werd de toets van begrijpend lezen vraag per vraag opgelost.
    Door het flink doorwerken van onze leerlingen, konden we reeds in de voormiddag met godsdienst beginnen.
    Deze les ging over goed en kwaad. De leerlingen werden geconfronteerd met de vraag : " Wat is goed en wat is kwaad?"
    Al snel werd duidelijk dat vaak voor discussie vatbaar is.
    In de namiddag gingen we opnieuw van start met hoekenwerk. U begrijpt dat de leerlingen dit zeer leuk vonden.
    Slot van de dag bestond uit een grote herhaling van thema 3 van WO.
    Het was tenslotte een tijdje geleden en daarmee hebben we alle tekst omtrent het thema in onze bronnenboek herlezen.
    Agenda:
    Taak: /
    Lessen: /
    niet vergeten: /


    Aangezien het dinsdag is geen lessen en huiswerk! Als het enigszins zou kunnen toch het rekenen in de werkschrift verbeteren en de laatste les van WO nog even herlezen.

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri


    10-01-2012 om 18:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn weer vertrokken!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend mochten we een nieuw gezicht verwelkomen in onze klas. Wannes (foto's zie onderaan het bericht!) komt ons klasje versterken. Nogmaals van harte welkom, Wannes!
    Door dit feestelijk gebeuren wijzigden we de voormiddagprogrammatie lichtjes. Normaal gezien zijn wij de eerste zwemmers van de dag, maar om toch even met Wannes te kunnen kennismaken wisselde ik met het b -jaar.
    Voor de andere leerlingen veranderde hun plaats in de klas en dat bracht toch ook wat emoties los.
    Natuurlijk werd in de voormiddag ook nog les gegeven. De eerste wiskundeles was er ééntje rond een breuk nemen van een getal tot 100 000.
    De namiddag bracht al een eerste toets, namelijk luisteren en de voorbereiding van de begrijpend lezen toets voor morgen.
    Afsluiten deden we met dramatiseren. De kinderen kregen een verhaal waar zij nog een slot moe(s)ten aanbreien. Tegen volgende week maandag worden ze verondersteld om dit in groep naar voren te brengen. 
    Agenda: 
    taak: rekenen: blz 10 10/01
    lessen: taal: " Wonen en wonen is twee" 10/01
              Muzo: Meneer Strop"                 16/01
    niet vergeten: /
     Er zijn nog een aantal leerlingen die hun rapport nog moeten afgeven, gelieve dit morgen in orde te brengen.

    Zo, we zijn weer vertrokken!
    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri





    09-01-2012 om 18:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!