Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    26-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Yana Notaert werd gisteren 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    26-11-2011 om 12:42 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken met waterverf
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend zijn we begonnen met de les cijferend vermenigvuldigen tot tienduizend. Na de instructie ,het oplossen en zelfstandig verbeteren in de werkschrift werd de oefeningen van donderdag aangevuld en verbeterd.
    Dan was het tijd voor de toets taalschat. De kinderen werkten hier goed aan door, zodat er tijd vrijkwam om aan WO verder te werken.
    Tijdens de middag werden de werkkaternen van thema 2 door mezelf overlopen en verbeterd, zodat we de leerstof konden overlopen a.d.h.v. de studiewijzer. De kinderen kregen twee bladen met daarop alle woordverklaringen van de woorden die ze verondersteld worden te kennen voor de toets. Woensdag krijgen de kinderen zowel de open als de gesloten boek toets gepresenteerd.
    De kids werkten en verbeterden ook nog aan hun contractwerk.
    Het laatste gedeelte van de dag gingen ze verder knutselen bij juf Karen.

    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 9 28/11
    lessen: WO: thema 2  30/11
    niet vergeten: zwemmen, lezen, briefje begeleiding " Alles met de bal"

    Volgende week vrijdag ( 2december) heeft de tweede graad ( 3de en 4de leerjaar) een sportvoormiddag alles met de bal. Deze zal doorgaan in het sportcentrum. De leerlingen worden in twaalf groepen verdeeld. Aangezien er maar zes leerkrachten voorzien zijn, vragen de turnleerkrachten of er eventueel (groot)ouders, ooms en tantes, ... zich kunnen vrijmaken om mee te komen begeleiden. U moet zelf geen les geven, enkel begeleiden. Ge´nteresseerden geven het strookje onderaan de brief zo snel mogelijk mee naar de klas.

    Nog een prettig weekend gewenst en tot maandag,

    meester Joeri






    26-11-2011 om 12:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waterverf
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend zoals beloofd met de leerlingen de toetsen metend rekenen en meetkunde overlopen en laten verbeteren met groen. Hoop dat er bij een aantal hierdoor toch een klik in het hoofd is gekomen.
    Daarachter was het tijd voor een lesje hoofdrekenen : vermenigvuldigen tot 10 000. Via analogie en nog een aantal andere manieren kregen de kinderen mogelijke oplossingsmanieren aangeboden. Er werd ook in de rekenschrift gewerkt, maar wegens het uitlopen van de verbetering van de vorige rekentoetsen zal er nog een deel thuis moeten worden afgemaakt.
    Na de speeltijd hadden onze kinderen turnen van juf Dorien.
    Bij juf Karen werkten ze het eerste gedeelte van de namiddag met hun waterverf. De werkjes zijn nog niet af, maar de resultaten zullen wel vertoond worden op latere datum.
    Het laatste gedeelte was voorbehouden voor niveaulezen. Toch zijn er nog altijd kinderen die ofwel hun mapje, of hun boek of beide thuis vergeten! Nogmaals een warme oproep om dit in het oog te houden!

    Agenda:
    taak: rekenen: blz 68 25/11
    lessen: taal: taalschat ws blz 3,9,26,33,37 + de meenemertjes 25/11
    Niet vergeten: toetsen tekenen, lezen

    Belangrijkste opdracht voor morgen is natuurlijk het leren van de toets voor taal. Gelieve daar zoveel mogelijk tijd aan te spenderen. De huistaak rekenen hoeft niet expliciet af, er moet wel aan gewerkt zijn.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    24-11-2011 om 16:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen." Bingelen"
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend niet traditiegetrouw begonnen aan de rekenles, maar wel met de computerles. Het duurde wel eventjes alvorens alle laptops van internet waren voorzien, maar nadien liep het vlotjes. De kinderen kregen de website van Bingel voorgesteld en maakten er verschillende activiteiten rond rekenen, taal, WO, ...
    Ik vermoed dat we er enkele leerlingen fan geworden zijn van deze website.
    Na de voormiddagspeeltijd maakten we tijd voor het aangekondigde dictee, 18 lossen woorden en twee zinnen werden gedicteerd.
    De laatste blok van de voormiddag bestond nu uit rekenen. Week8 les 3 en week 9 les 1 gingen nog voor de bijl.
    Agenda:
    taak: rekenen blz 39/40 groen/blauwe blaadjes 24/11
    lessen: taal: taalschat: blz zie klasagenda 25/11
    niet vergeten: lezen, toets tekenen, waterverf, penseel (24/11)

    Wat niveaulezen betreft, er zijn nog een aantal leerlingen niet in orde met het maken van hun boekbesprekingen. Dit is een verplicht onderdeel van het lezen en moet dus correct uitgevoerd worden. Gelieve daar ook een beetje op toe te zien!

    Tot morgen,

    Meester Joeri








    23-11-2011 om 19:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruimtelijke ordening
    Goedenavond beste lezer(es),

    Tweede opeenvolgende ochtend waar we koe onmiddellijk bij de horens vatten. Vanaf de eerste minuten van onze lesdag vlogen we er in. Eerst de toets meetkunde, daarachter de toets taalbeschouwing. Verder werkten we verder aan de lessen godsdienst rond " Conflicten". Vandaag ging het over wat als het conflict er is? Hoe kunnen we dat oplossen?
    De namiddag was volledig gereserveerd voor wo, waar we toch wat achterstand hadden t.o.v. de andere klassen.
    Morgen staat er ook computerles geprogrammeerd. We gaan samen met de kinderen de site van Bingel eens onder de loep nemen, daarom moeten de kinderen de brief meebrengen naar school waar hun persoonlijke code opstaat!
    Agenda:
    taak:/
    lessen:/
    niet vergeten: lezen, toets tekenen, waterverf, penseel, vod (24/11) code website bingel!!!

    Morgen krijgen de kinderen ook een dictee waarvan de bladzijdes aangeduid staan in de agenda van gisteren. Alleszins niet vergeten te oefenen!!!

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    22-11-2011 om 19:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een aantal toetsen per dag
    Goedenavond beste lezer(es),

    We hebben deze ochtend geen tijd verloren en begonnen direct met de toetsen. Eerst gingen we voor de toets begrijpend lezen ( reeds verbeterd meegegeven), dan ging de toets van meten en metend rekenen voor de bijl en tenslotte werd ook hun luistervermogen getest( ook al verbeterd meegegeven naar huis!) Ik kan jullie geruststellen, ze horen beter dan dat ze zich soms voordoen
    Na de middag stond er godsdienst op het programma. We zitten volop in de conflicten. Daarmee bedoel ik de lessen godsdienst rond het thema " Conflicten". Vorige les zochten we naar waar de kinderen allemaal aan dachten bij conflicten en waar ze konden plaatsvinden. Vandaag gingen we op zoek naar mogelijke oorzaken om conflicten te krijgen.
    Nog voor de speeltijd schreven we onze agenda.
    De laatste blok was er een doorschuifsysteem tussen vier a en vier b. Juf Veerle zong met de kinderen sinterklaasliedjes en ikzelf probeerde met hen te dramatiseren!
    Agenda:
    taak: /
    lessen: rekenen meetkunde 22/11
              taal: taalschat: blz 11,16,22,27,39+ 22/11
                     de meenemertjes
                    dictee: sp blz 11-13                  23/11
                              oefb blz 23-30
    niet vergeten: lezen, toetsen waterverf, penseel en vod (24/11)

    Tot morgen,
    Meester Joeri



    21-11-2011 om 18:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!