Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    11-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wapenstilstand
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend er onmiddellijk met een toets getallenkennis en een stukje van de les rekenverhalen ingevlogen.
    Zoals elke donderdag nam juf Dorien het tweede gedeelte van de voormiddag voor haar rekening.
    Aangezien we thuis zijn omwille van het herdenken van de wapenstilstand, vonden we het niet meer dan logisch dat we toch even bleven stilstaan bij dit gegeven.
    Afsluiten deden we dan met niveaulezen.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: rekenen: cijferen 14/11
              rekenverhalen: blz 27,34,42,46,48 15/11
    niet vergeten: zwemmen, lezen, morgen vrijaf, toetsen laten tekenen
    Op vrijdag:
    Wapenstilstand

    Maandag staat er dus een toets cijferen geprogrammeerd, nog steeds tot 1000. Rekenverhalen staat dinsdag geprogrammeerd,op de vernoemde bladzijdes vindt u gelijkaardige rekenverhalen terug als op de toets.
    Maandag zou er ook schot in de zaak moeten komen, wat de kunstwerkjes betreft.

    Een prettig verlengd weekend gewenst,

    Meester Joeri



    11-11-2011 om 14:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leestesten

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Hectische voormiddag vandaag! Juf Karen wordt gegijzeld door een griepvirus en dus moest haar klas verdeeld worden.
    Juf Martine van zorg nam een groepje voor haar rekening, juf Veerle en ikzelf deden hetzelfde. Lesopdracht was een herhaling van meten en metend rekenen. ( binnenkort toets!)
    Na de speeltijd werden er leestesten afgenomen. De kinderen werden verzameld in het zaaltje waar ze naar het verhaal van Mozes konden kijken. Terwijl kwamen de leerlingen één voor één hun leestest uitvoeren.
    Zo ging deze voormiddag zeer snel voorbij.
    Agenda:
    taak: /
    Lessen: rekenen: getallenkennis 10/11
    niet vergeten: turnzak! Lezen
    Gelieve dochter/zoonlief er op te wijzen om de toets rekenen toch goed voor te bereiden. De getallen op de toets gaan niet boven de 1000, dus in principe moet dat wel lukken. Ook breuken zullen de revue passeren.

    Wat de kunstwerkjes betreft: Deze worden zo snel mogelijk verdeeld, hebben per klas de briefjes nog niet gekregen.

    Groetjes,
    Meester Joeri

    09-11-2011 om 17:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mariken
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    De ochtend begonnen met de aangekondigde rekentoets, daarachter een luistertoets en een taalgebruikles.
    Deze taalgebruikles liep verder door tot na de speeltijd, afsluiten deden we met ons godsdienstmapje verder aan te vullen.
    Over de rest van de dag kan ik kort zijn. We vertrokken na de middagspeeltijd richting Ploter, waar we omstreeks 13.30 met de voorstelling begonnen. Rond 14.30 eindigde de voorstelling en wandelden we opnieuw richting school.
    Aangezien de kinderen nog geen speeltijd gekregen hadden, kregen ze dan nog speeltijd tot het einde van de dag.

    Agenda:
    taak:/
    lessen:/
    niet vergeten: schoolrekening!!!

    Nog een prettige avond ,

    Meester Joeri

    08-11-2011 om 16:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn weer terug!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    We zijn weer vertrokken voor een tijdje. Vooraleer we aan lesgeven konden denken, waren er toch nog wat activiteiten te doen. De leerlingen van vijf en zes moesten hun knutselwerkjes nog uit de klas komen halen, de kinderen verwisselden van plaats, de klastaken werden verdeeld, bonnetjes uitgedeeld, contractwerken opgehaald en dan was er eindelijk tijd voor lesgeven.
    Deze les bestond uit herhalen van de reeds geziene leerstof meetkunde. Volgende week komt hiervan een toets.
    Het was pas na de middag dat we met de les opzoeken in het woordenboek konden beginnen. De kinderen kregen allemaal een woordenboek ter beschikking, waar ze aan de hand van een soort " handelingsplan" het gezochte woord (snel!?) konden terugvinden.
    De rest van het verhaal van Mozes kregen de kinderen in deze exta lange godsdienstles.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: rekenen: bewerkingen 08/11
                           getallenkennis 10/11
    niet vergeten: morgen toneel, lezen

    De kinderen krijgen morgen een toets hoofdrekenen over de reeds geziene leerstof tot 1000. Er komen geen oefeningen tot 10 000 in voor. Ze hebben geen extra oefeningen meer meegekregen, omdat we er vanuit gaan dat er voldoende oefenmateriaal ter beschikking is. ( Werkschrift + mapje bewerkingen + groen/blauw blaadjes)
    In hun werkschrift kunnen ze alle bladzijden herbekijken wat hoofdrekenen betreft en eventueel diegene die ze fout hadden opnieuw maken. ( Is een suggestie, geen verplichting)
    Zelfde verhaal geldt voor de aangekondigde toets van getallenkennis op donderdag.

    Morgennamiddag trekken we naar de Ploter, waar we het verhaal van Mariken gaan bekijken. Dit middeleeuws verhaal werd herwerkt door de schrijver Peter Van Gestel en werd zelfs al verfilmd. Klinkt zeer interessant!
    We kijken er al naar uit.

    Wat de kunstwerkjes betreft, krijgt de hoogste bieder haar/zijn strookje mee naar huis. Zij/hij brengen geld mee naar school en de leerkracht geeft hen het kunstwerk mee.

    Voila, de eerste dag behoort reeds tot verleden.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    07-11-2011 om 17:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs