Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    29-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunstproject dag 5
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Na 9 weken mogen we komende week een weekje uitrusten en batterijen opladen voor wat verder volgt.
    Deze periode hebben we afgesloten met een zeer fijne projectweek met als resultaat schitterende kunstwerkjes.
    Toch hebben we gisterenochtend nog een beetje les gegeven. Cijferend optellen tot 10 000  en een stelopdracht bij een schilderij van René Magritte stonden nog op het lijstje.
    Nadien hebben we meegeholpen aan het opstellen van de tentoonstelling, speelden we gezelschapspelletjes en gingen we op bezoek bij onze collega's van vestiging 1 om daar hun tentoonstelling te gaan bekijken.
    En zo eindigden we een lange periode.
    Agenda:
    taak:/
    lessen: /
    niet vergeten: lezen, wafels ( nogmaals proberen om een inspanning te doen!)

    Een prettige vakantie allemaal en tot volgende week!

    Meester Joeri



































    29-10-2011 om 12:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kunstproject dag 4
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goedenavond beste lezer(es),

    Wat een leuke dag vandaag! De kinderen hebben zich vandaag heel goed gedragen. Een dikke pluim hiervoor!!!
    's Morgens begonnen met het oplossen van hoofdrekenoefeningen tot 10 000 optellen en deze met de correctiesleutel ook verbeteren. Ondertussen werd er in de klas van juf Veerle serieus gaten geboord in ons schilderij om de afwerking te vervolledigen. Een hele dikke merci aan de man van juf Veerle, die deze voormiddag en ook morgenvoormiddag tijd vrijmaakt om ons te komen helpen.
    De turnles die traditiegetrouw op donderdag plaatsvindt werd ingekort omdat we vroeger moesten gaan eten.
    Eens onze rugzak gepakt, trokken we richting station Ternat. Om één of andere reden reden we eerst naar Liedekerke om dan achteraf richting Brussel Centraal te gaan. We hadden wel geluk, want we zaten in zo'n dubbeldekkertrein.
    In het Centraal Station aangekomen, loodsten de kinderen ons richting Magritte museum.
    We werden verdeeld in 4 groepen van zo'n 15 kinderen. Elk groepje kreeg een rondleiding binnen het museum en kreeg uitleg en opdrachten van een gids.
    Nog even een spannend moment in het Centraal station om iedereen er veilig op te zetten en we trokken terug Ternatwaarts.
    Morgen sluiten we het project dan af met een tentoonstelling, waar onze kunstwerkjes en die van onze collega's zullen worden tentoongesteld.
    Agenda:
    taak: sommige leerlingen moeten nog hun huistaak/contractwerk nog afwerken en afgeven
    lessen: /
    niet vergeten: wafels, lezen, rapport afgeven, gezelschapspel

    De kinderen mogen een psp of nintendo ds meebrengen, maar dat is op eigen risico. Er mag enkel IN de klas opgespeeld worden!!!

    Tot morgen allemaal en bedankt voor de leuke dag!

    Meester Joeri










































    27-10-2011 om 20:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kunstproject dag 3
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Weeral een druk voormiddagje achter de rug. Het vierde leerjaar had drie opdrachten te doen vandaag en dit opnieuw in een doorschuifsysteem. De computerles werd gegeven door meester Lander ( ict - leerkracht), juf Veerle gaf dans en juf Karen en ikzelf gaven afwisselend rekenen.
    De kinderen maakten in de computerles hun eigen versie van het gekende schilderij van Magritte waar het gezicht wordt vervangen door een voorwerp ( in het geval van Magritte een appel!)
    Nadien gingen ze dansen bij juf Veerle, deze activiteit werd even onderbroken door brandalarm ( niet echt, maar een oefening!) . Tot slot kwamen ze bij mij rekenles volgen.
    Agenda:
    taak: contractwerk afwerken 27/10
           rekenen: huistaak 7   27/10
    lessen: /
    niet vergeten: wafels, lezen, brief lezen museumbezoek, rapport vrijdag afgeven!

    Morgen gaan we in de namiddag op stap richting Magritte museum. Alle afspraken hier omtrent kunt u lezen op de brief die enkele dagen geleden is meegegeven.

    Tot morgen,
    Meester Joeri



















    26-10-2011 om 18:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunstproject dag 2
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wat een druilerige dag vandaag! Gelukkig viel er vandaag binnen veel te beleven!
    De kinderen van 4a begonnen met het groepswerk. Ze werden in vijf groepen verdeeld en werkten dan in een clubje van vier verschillende opdrachten rond Magritte af.
    Voor de middag gingen ze dan rekenles volgen bij juf Karen en na de middag maakten ze hun schilderijtje verder af samen met juffrouw Veerle.
    De laatste blok werkten alle leerlingen in hun eigen klas aan het groepswerk, want alle activiteiten waren nog lang niet af.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: wafels, lezen, rapporten, rapporten vrijdag binnen

    De kinderen hebben in de agenda ook nog een brief staan, maar die hebben ze nog niet mee. Er moeten nog een aantal zaken op de brief aangepast worden.
    Onze oogappeltjes hebben echt mooie resultaten gemaakt van hun schilderijen. De moeite waard om te komen kijken vrijdag!
    Hieronder nog een aantal foto's van de activiteiten vandaag.

    Groetjes en tot morgen,

    Meester Joeri


































    25-10-2011 om 17:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kunstproject dag 1
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eindelijk is het zo ver! De laatste week voor de herfstvakantie. Tijd om aan de slag te gaan met ons project!
    Dit project werd deze ochtend geopend met een heus kunstspel, waar elke klas een schilderij kreeg en een aantal vertegenwoordigers van elke klas moesten komen verwoorden wat ze op het schilderij zagen. Iedere klas moest dan achteraf bij de mensen gaan staan, waarvan zij dachten dat die over hun schilderij hadden gesproken!
    Na de opening vlogen we vliegensvlug naar het zwembad waar de kinderen een aantal testen kregen van juf Dorien.
    Eens de haren opgedroogd begonnen we aan het hoofdstukje rekenen. Een lesje meetkunde, spiegelen.
    Iedere leerling had een spiegeltje ter beschikking waarmee ze allemaal opdrachten mochten uitvoeren. Gezicht kort of verder bij de spiegel, rechterwijsvinger tonen, in sommige voorwerpen de spiegelas zetten, ... A.d.h.v. deze opdrachten leidden we de eigenschappen van een goede spiegeling af.
    In de namiddag was het dan tijd om goed met ons project te starten. Aangezien er zoveel stromingen zijn binnen de kunst, hebben we ons beperkt tot een schilder.  Maar wat voor één! De beroemde Belgische schilder René Magritte zal heel de week de leidraad vormen in alles wat we doen rondom het project.
    De kinderen kregen,in de vorm van een powerpointvoorstelling, in vogelvlucht een overzicht van zijn leven en werken.
    Er was ook een begrijpend lezen tekst die rondom het leven van Magritte draaide.
    Nog in de namiddag begonnen we dan eindelijk zelf aan ons kunstwerk. Het overzetten van ons voorontwerp op het doek.
    Morgen wordt alles dan ingekleurd met ecolineverf. ( De kinderen die nog geen kledij meehebben, dat mag bevlekt worden moeten dit morgen zeker meebrengen!)
    Een aantal kinderen schreef ook op de muurkrant, waar de activiteiten van de voorbije dag(en) werden beoordeeld.
    Deze krant maken we gedurende de hele week.
    Agenda:
    taak: contractwerk afwerken en verbeteren 27/10
            bundel alfabetisch rangschikken blad 2 en 3 25/10
    lessen: /
    niet vergeten: toets laten handtekenen, dictee verbeteren, wafels, leesmapje, fijn penseel!!!

    Wat dat fijn penseel betreft, ik ben dat vergeten in te schrijven in de agenda. Ik hoop dus dat deze weblog door jullie nog veel gelezen wordt, dat de kinderen dit nog kunnen meebrengen. Sorry voor het ongemak!
    Nog straffer, vergeet ik deze ochtend toch wel mijn fototoestel thuis zeker! Geen foto's getrokken. Ik verwijs naar de weblog van juf An, die toch een aantal foto's heeft getrokken van de openingsactiviteit.

    Morgen werken we in een doorschuifsysteem. De kinderen krijgen drie activiteiten voorgeschoteld. Een eerste is het schilderen van hun kunstwerk, het tweede is een groepswerk en de laatste activiteit is een les rekenen.
    Iedere leerling(e) zal deze drie activiteiten gedaan hebben .

    Nog een prettige avond allemaal,
    Meester Joeri
     xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" />

    24-10-2011 om 18:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!