Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    21-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A night at the museum...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend gestart met de zesde les van week 6, rekenverhalen. Drie bladzijden rekenverhalen kregen we voor de kiezen. Niet gemakkelijk en zeer tijdrovend.
    Het taalgedeelte van de voormiddag bestond uit ons dictee en werken in het spellingschriftje.
    Dan was het tijd om rapporten uit te delen, agenda te schrijven , brief i.v.m. de projectweek verspreiden en dan gaan eten.
    In de namiddag keken we samen met de kinderen van het derde leerjaar naar de film " A night at the museum", een zeer toepasselijke film lijkt ons om het project aan te vatten.
    De kinderen hebben vandaag geen huistaak en lessen meegekregen, met als doel zich nog eens te concentreren op de verkoop van de wafels. Hopelijk brengt deze motivatiegeste ook nog extra resultaat op.
    (bijna) Elk kind  heeft een uur genoteerd voor het oudercontact. Hopelijk is dit voor iedereen een haalbaar uur. Er waren bijvoorbeeld zes ouders die allemaal om 16 uur wilden komen... wat dus onmogelijk is.
    Als het echt niet anders kan, proberen we er wel een oplossing voor te zoeken.
    Het rapport wordt binnengeleverd volgende week vrijdag.
    Agenda:
    taak:/
    lessen:/
    niet vergeten: wafels, niveaulezen, brief project, rapport, zwemmen, oudercontact : .... uur

    Een prettig weekend gewenst,

    Meester Joeri.

    PS. Kunnen jullie ook al eens op zoek gaan naar een dun penseel? Dat hebben ze immers nodig voor hun kunstwerk.

    21-10-2011 om 20:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding voor ons project
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend hebben we ons geld geteld. Niet letterlijk natuurlijk, maar we hadden een les geldwaarden en daar hebben we gepast teruggegeven, betaald...
    Nog in de voormiddag verbeterden we ons huistaak van alfabetisch rangschikken. De kinderen kregen het exemplaar van hun buurvrouw/man en verbeterden dit.
    Nadien werd er in de turnles o.l.v. juf Dorien goed gesport, naar het schijnt ( Zo zei de juf toch!)
    Om onze kunstactiviteit aan te vatten, kregen we eerst bij juf Karen een powerpointvoorstelling te zien.  Dan gingen we allen samen naar de refter, waar we de eerste hand aan ons kunstwerk legden. ( zie foto's)
    Het laatste gedeelte van de namiddag was gereserveerd voor niveaulezen. De kinderen kunnen aan het boekje dat ze nu kregen, een weekje extra werken. Volgende week donderdag zal er geen niveaulezen plaatsvinden, vandaar dat weekje extra.
    Agenda:
    taak: huistaak 6 21/10
    lessen: taal: dictee: ch/g en au/ou  21/10
    niet vergeten: toets laten handtekenen, wafels, niveaulezen.

    Volgende week gaan de kinderen een eigen penseel moeten hebben (fijn). Gelieve hier rekening mee te houden.

    Tot morgen,

    Meester Joeri






















    20-10-2011 om 16:34 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik weeg, jij weegt, wij wegen...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Na het ophalen van inkomsten voor de sneeuwklassen vlogen we er onmiddellijk in met onze weegles.
    De kinderen waren reeds van gisteren al verdeeld in groepjes met bijhorende opdracht ( weegschaal meebrengen of gewicht van 1 kilo) ( Niet iedereen had zijn/haar gerief bij !!!) . Hierdoor konden we ons eerst concentreren op een korte  herhaling van de maten die gebruikt worden om het gewicht van iets uit te drukken. ( Nogal een zin he ! )
    Voorts gingen we ook op zoek naar enkele referentiematen voor de kilogram en de gram.
    Via een doorschuifsysteem werden er een aantal voorwerpen geschat en gewogen.
    Toen de speeltijd gedaan was, startten we met een stukje taalles dat eigenlijk gisteren al had gegeven moeten worden.
    De kinderen moeten leren gebruik maken van een woordenboek, daarom herhalen we met hen eerst het alfabet en het alfabetisch rangschikken.
    De godsdienstles  vertelde dan weer het verhaal van de joden die veertig jaar door de woestijn trokken. 
    In de Wo - les werkten we eindelijk alles van lessen 1,2 en 3 af.
    Agenda:
    taak: taal: alfabetisch rangschikken eerste blad  20/10
            rekenen: gewichten blz 25                         20/10
    lessen: taal: dictee g/ch en au/ou                       21/10

    niet vergeten: wafels, niveaulezen.

    De kinderen hadden normaal gezien 1 huistaak, maar het niet naleven van de klasafspraken zorgde voor een extra huistaak.
    Zou ik mogen vragen om er voor te zorgen dat de kinderen tijdig op school zijn. Het is storend als steeds dezelfde kinderen later toekomen dan de rest en dan alles nog moeten beginnen uitpakken. Alvast bedankt voor het begrip!

    Nog een prettige dag verder,

    Meester Joeri








    19-10-2011 om 14:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen, regen en nog is regen...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Drukke dinsdag achter de rug , waar we allemaal samen hard gewerkt hebben. Alvorens ons op de rekenverhalen te smijten, maakten we al enkele afspraken voor de les van morgen. Morgen hebben we immers een herhalingsles over de kilo. De kinderen werden opnieuw in groepjes verdeeld en kregen de opdracht om een keukenweegschaal ( gewoon of elektronisch) of een gewicht van 1 kilogram mee te brengen naar school. Wordt morgen zeker en vast vervolgd!
    Tijdens de les rekenverhalen moesten we regelmatig omgekeerd te werk gaan. Wij zelf moesten zoeken achter een goede vraag bij een aantal gegevens en deze dan ook trachten op te lossen.
    Dan volgde de taalles eerst kregen de kinderen nog een korte herhaling op de werkwoorden ( Wat is een werkwoord? en Hoe vind ik een noemvorm?)
    Het vervolg van deze les was een begrijpend lezen les op punten. De kinderen werkten een deel zelfstandig af, het andere deel maakten we samen.
    De godsdienstles liep verspreid over de voor - en de namiddag , de tien plagen en het joodse volk in de woestijn waren nu het onderwerp.
    De WO - les stond dan weer helemaal in teken van de leerwandeling die we vorige week hadden gemaakt.
    We duidden op een plattegrond van Ternat aan waar we overal gestapt hadden en plakten ook foto's in van bezienswaardigheden ( openbare gebouwen en nutsvoorzieningen) in de werkkatern.
    Dit alles bracht ons al ver in de namiddag, zodat we het na het schrijven van de agenda afsloten met het verderwerken aan de knutselopdracht van het contractwerk.
    Agenda:
    taak: /
    lessen:/
    niet vergeten: niveaulezen, wafels, (weegschaal), (1kilo)

    Tot morgen,

    Meester Joeri



    18-10-2011 om 17:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste toetsen voor het rapport
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen we het de laatste rekentoets voor rapport 1, hoofdrekenen vermenigvuldigen en delen tot 1000. De resultaten van deze toets waren bij de meeste goed tot zeer goed.  Nog in de rekenles herhaalden we de begrippen rechte, lijnstuk, snijdende rechten, loodrechtsnijdende rechten en evenwijdige rechten. Ook de verkorte schrijfwijze van deze begrippen en ze ook zelf tekenen kwamen aan bod.
    Het taalgedeelte bestond uit twee delen. Enerzijds een luisterles waar de kids het dier moesten zoeken dat door de dierenverzorger werd verzorgd, anderzijds bekeken we hoe je een tekst vlot kunt samenvatten.
    Na de middag gingen we verder op stap met Mozes, die bereikte ondertussen Egypte waar het tot een verhitte discussie kwam met de farao.
    Het geruzie van Mozes en de farao maakte nadien plaats voor het artistieke voordraagtalent van de meisjes en jongens van de klas.
    Afsluiten deden we deze maandag met het voorbereiden van de tekst begrijpend lezen.

    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 5 18/10
    lessen: taal: tekst BL voorbereiden 18/10
    niet vergeten: toets tekenen, wafels , lezen

    Vorige vrijdag was ik vergeten te vertellen over het oudercontact van vrijdag 28 oktober aanstaande. Ik ben voorstander van het geven van een richtuur om alles in goede banen te leiden. Aangezien dit toch wel enig puzzelwerk omvat, krijgen de kinderen maandag ten laatste hun definitief uur mee.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    17-10-2011 om 19:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!