Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    09-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk weekend!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Sorry dat ik jullie heb laten wachten tot zondagnamiddag om een verslagje te kunnen lezen, maar de weekends zijn altijd zo druk! Niet te doen!
    Moet zelfs al eens nadenken over wat we allemaal vrijdag gedaan hebben !
    Sowieso zijn we begonnen met rekenen, staartdelingen tot 1000  met een deler van 1 cijfer. Niet gemakkelijk, zo bleek uit de les! Vooral het schatten bij deze oefeningen bleek een probleem. Moet dus geregeld geoefend worden.
    Zowel het uur voor de middag als het uur erna hebben we rond spelling gewerkt. Onthoudwoorden met ch en g en woorden met au.
    Ook onze toets van WO moest nog gemaakt worden, waardoor hoekenwerk vrijdag beperkt bleef tot het uitleggen van het contractwerk voor de maand oktober. Afsluiten deden we met het gedicht " De kronkebonker". Dit gedicht zal volgende week moeten voorgedragen worden voor punten. ( niet uit het hoofd!)
    Agenda:
    taak: contractwerk 27/10
    lessen: rekenen: breuk nemen van een getal 10/10
              taal: verwijswoorden blz 8  10/10
                      werkwoorden blz 11    11/10
                     spreken; " Kronkebonker" 14/10
    niet vergeten: zwemmen, wafels, lezen

    Nieuw in het contractwerk is dat er speciaal voor de rekentoetsen extra oefeningen inzitten om hun toets te kunnen voorbereiden. Op de blaadjes van het contractwerk staat bovenaan de datum van de toets.

    Nog een prettige zondagavond iedereen,

    Groetjes
    Meester Joeri

    09-10-2011 om 16:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start wafelverkoop
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend na het ophalen van de gedichten ( iedereen in orde, proficiat daarvoor !) gingen we per twee werken voor de les meetkunde. De kinderen namen hun vlakke figuren van vorige keer tevoorschijn en selecteren hieruit alle driehoeken. A.d.h.v. deze driehoeken kwamen we  aan het vergelijken van driehoeken via zijden en hoeken.
    Juf Dorien nam dan het roer over.
    De namiddag bestond hoofdzakelijk uit taal. Enerzijds gingen we op zoek naar tegengestelde woorden, anderzijds zochten we naar het onderwerp en het gezegde in de zin. Het laatste gedeelte van deze donderdag bestond uit niveaulezen. De kinderen werden in een aantal groepen verdeeld afhankelijk hun leesniveau.  De kinderen die minder dan avi8 hebben, krijgen tutorlezers ( leerlingen van het zesde) ter ondersteuning. De anderen lezen individueel en moeten taakjes afwerken.
    Agenda:
    taak: Dictee verbeteren 7/10
    lessen: WO: Thema 1  7/10
    niet vergeten: toetsen tekenen, brieven ( activiteitenkalender + wafelverkoop) lezen

    Zoals u al wel gelezen hebt in de titel van het artikel, start vanaf vandaag de wafelverkoop. Elk kind van het vierde leerjaar heeft tien brieven meegekregen om te verkopen. Dat kan aan familie, vrienden, buren, ... misschien ook collega's van de mama's en de papa's...! Ik ontvang geld van de leerlingen op drie dagen in de week: maandag, woensdag en vrijdag. Op andere dagen wordt er geen geld opgehaald. Gelieve hiermee ook rekening te houden.
    Uiteraard gaat 4A de uitdaging aan met de andere vierdes om zoveel mogelijk pakken te kopen. De winnende klas krijgt immers een feestpakket! We go for it!

    Aangezien het eerste rapport zeer snel dichterbij komt zal er volgende week geregeld een toetsje(s) voorzien worden.
    Wat rekenen betreft zullen die begeleid worden met een contractwerkje ( oktober) , die uw kind meekrijgt op morgen.
    Alvast bedankt voor het begrip en de steun voor de kids!

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    06-10-2011 om 18:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De dag van de leerkracht
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wat een leuke verrassing deze ochtend bij het betreden van de speelplaats. Vlagjes gemaakt door de leerlingen versierden de speelplaats. Het werd nog leuker, want een aantal leerlingen van de klas versierden ook onze klas helemaal. Een aantal leerlingen hadden ook een geschenkje mee voor de meester, fantastisch gewoon! Nogmaals bedankt aan iedereen! Een heel leuk idee!
    Toch moest er vandaag ook nog gewerkt worden, we maakten klassikaal een lesje rekenverhalen.
    Voorts werkten we aan onze dictee toets en probeerden we de openboek toets tot een goed einde te brengen.
    Aangezien zij mij verrast hadden, deed ik dit op mijn beurt en het laatste kwartier mochten de kinderen vrij invullen.
    Agenda:
    taak: gedicht : " Stroom" 06/10
    lessen: WO: thema 1 07/10
    niet vergeten: toets tekenen.

    Tot morgen allemaal en nogmaals bedankt.

    Meester Joeri.










    05-10-2011 om 16:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag een lange dag...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Sorry voor het laattijdig schrijven, maar een uitgelopen personeelsvergadering heeft hiervoor gezorgd.
    Deze ochtend hebben de kinderen voor de speeltijd verdergewerkt aan de oefeningen in het werkschrift van gisteren.
    Ondertussen was ik op overleg om een aantal kinderen met (leer)problemen te gaan bespreken.
    Na de speeltijd werkten we de begrijpend lezen toets af en maakten we de luisteropdrachten in onze schrift. Nog voor taal vulden we nog een bladzijde aan in de spellingschrift.
    Tijdens de godsdienstles gingen we verder grasduinen in het leven van Mozes en zochten we de definitie van " Een herder voor mensen".
    De WO les van vandaag stond volledig in teken van verkeer. Het verkeer in en rond de verkeersomgeving, met de verkeersregels daaraan verbonden.
    Afsluiten deden we met de eerste maal hoekenwerk. OEf!! Tevreden gezichten verlieten de klas.

    Agenda:
    taak:/
    lessen: /
    niet vergeten: /

    Wel rekening houden dat er morgen we dictee is van thema 2 en open boek toets van WO. !

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    04-10-2011 om 20:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste nazomerdag...?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Op deze zonnige herfstmaandag hebben we weer hard gewerkt. We begonnen met het administratieve gedeelte van de turnweek ( taken verdelen...) en van de maand ( bonnetjes uitdelen ...) om vervolgens er in te vliegen met hoofdrekenen x en : . Door de uitgebreide herhaling en aanbrengen van verschillende oplossingsmethodes was het onmogelijk om beide bladzijden in de werkschrift tot een goed einde te brengen. Morgenvoormiddag wordt hier aan voortgewerkt.
    Nog in de voormiddag concentreerden we ons op de begrijpend lezen tekst " Stille sluiptocht " die we zorgvuldig voorbereidden voor de toets van morgen.
    Iets voor de middag ... Het hoogtepunt voor velen in de klas : frietjes eten !!! 
    Na de frietjesmiddag stond er godsdienst op het programma en het maken van een gedicht voor een gedichtenwedstrijd.
    De gedichten moeten rond het woordje " Stroom" draaien.
    Tegen donderdag moeten de leerlingen (een) gedicht(jes) op het net blad foutloos en netjes noteren. Voorts moet dit blad ook voorzien zijn van hun naam, titel en een kantlijn.
    Afsluiten deden we met een gemeenschappelijke zangstonde. Alle vierdes bij elkaar. Wat was dat een concert !!!

    Agenda:
    taak: taal: gedicht " Stroom"  6/10
    lessen: WO: thema 1               7/10
              taal: spellingboek thema 2 5/10
                     voorbereiden tekst 4/10
    niet vergeten: toetsen tekenen.

    Wat WO betreft raden we aan om de kinderen zoveel mogelijk te laten lezen in hun bronnenboek en werkkatern. Woensdag staat immers de open boek toets op het programma en is het wenselijk dat de kinderen vlot hun antwoorden kunnen terugvinden in hun handboeken. Voorts toch nog even opmerken dat er bij de studiewijzer een link staat naar een proeftoets. Hier kan uw kind al eens toetsen of zij/hij alles goed begrepen heeft.

    Nog een prettige avond,

    Meester Joeri

    PS Hieronder nog een aantal foto's van de activiteiten van vandaag.


























    03-10-2011 om 19:35 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!