Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    23-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het schooljaar wordt een mooie boom
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Ik begrijp u verbazing bij het tijdstip waarop deze blog op het net verschijnt, maar er is een logische verklaring voor.
    Omwille van het goede weer heeft de directeur besloten om de namiddagspeeltijd wat te laten uitlopen. U begrijpt dat de kids daar niet rouwig om waren.
    Deze ochtend zijn we de dag gestart met een eucharistieviering in de kerk. Een toffe, leuke viering was het resultaat.
    Na de viering en voormiddagspeeltijd vlogen we er in met cijferend vermenigvuldigen tot 1000. De korte herhaling gaf geen noemenswaardige problemen, dus mochten de kinderen rustig zelfstandig hun oefeningen afwerken. Snelle werkers kregen dan ook nog eens een extra blaadje cijferoefeningen.
    Vooraleer we na de middagspeeltijd de klas binnentraden gingen we nog achter onze turnzakken in de turnzaal. Er wordt van de leerlingen verwacht dat ze dinsdag tijdens het lopen hun t shirt van de school aanhebben. Het vierde leerjaar heeft voor dinsdag geen turnen meer, vandaar dat wij ze nu aan onze kapstok hangen hebben.
    Tot aan de namiddagspeeltijd werkten we verder aan WO, waar we onze laatste les van het thema begonnen.
    Agenda:
    taak: WO: werkkatern blz 12 oef 7 en 8 26/09
            rekenen: huistaak 3                        26/09
    lessen: rekenen: hoofdrekenen +,- (toets)     26/09
              taal: dictee sb: blz 4-5
                               oefb: blz 4,5,6,7  27/09
    niet vergeten: zwemmen

    WO: Bij oefening 7 kiezen ze de leerlingen of ze een grondplan van het kasteel maken van de vorige pagina of ze maken een moza´ekvloer van bij de Romeinen

    Rekenen: de lessen hoofdrekenen opnieuw bekijken + oefeningen in het mapje bewerkingen

    Nog een prettig weekend gewenst,

    Meester Joeri


    23-09-2011 om 14:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sacramenten
    Goedenavond beste lezer(es),

    's Ochtends begonnen met een lesje hoofdrekenen rond x en : tot 1000. Na een korte herhaling via een werkblaadje, gingen de kinderen zelfstandig aan de slag in hun schrift.
    Juf Dorien sprak het laatste blok voor de middag hun fysieke talenten aan.
    Na de middagspeeltijd overliepen we de huistaak van godsdienst ( een viertal had haar/zijn huistaak niet gemaakt!), stemden we voor een vertegenwoordiger in de leerlingenraad,  ( Simon werd de gelukkige!) schreven we in de spellingles rond -aai, - ooi, - oei en -eeuw, -ieuw en -uw en alsof dat nog niet alles was maakten we nog een tekening voor het herfstrestaurant in november.
    Agenda:
    taak: Muzo: herfsttekening 23/09
                      mannetje/vrouwtje 23/09
    lessen: WO lezen blz 3-13 23/09
              rekenen: x,:,+ en - tot 1000 (toets) 26/09
    niet vergeten: briefje scholenveldloop (27/09), toets tekenen

    Muzo: De kinderen hebben van juffrouw Karen in de knutselles de opdracht gekregen om zichzelf te tekenen op een gekregen patroon( meisje - jongen) . De kinderen moeten dit morgen binnenleveren.
    Rekenen: Volgende week zullen er een aantal kleine toetsjes gegeven worden rond wiskunde. Maandag starten we met hoofdrekenen.

    Morgen is het ook eucharistieviering!

    Nog een prettige avond,

    Meester Joeri

    22-09-2011 om 17:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taaltest
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag hebben we tijdens de rekenles getallenkennis breuken opnieuw aangepakt. A.d.h.v. een werkblaadje kregen de kinderen een aantal opdrachten zoals een geheel verdelen in gelijke delen, gelijke delen opnieuw aanvullen tot een geheel, teller, breukstreep, noemer benoemen, stambreuk, breuken vergelijken en ordenen, ...
    Achteraf werd er dan in het rekenschrift de oefeningen zelfstandig gemaakt en verbeterd.
    Na de speeltijd kwam het laatste controledictee er aan. De leerlingen kregen 30 woordjes en 30 stukken van zinnen die ze moesten aanvullen op hun dicteeblad. Opnieuw verschijnen deze punten niet op het rapport. De dictees verdwijnen na analyse in hun leerlingendossier.
    Afsluiten deden we deze voormiddag met het bekijken hoe mensen woonden doorheen de tijd.
    We vergelijkten dit dan ook met onze woningen.
    Agenda:
    taak: godsdienst: sacramenten 22/09
           taal: verbeteren dictee   22/09
    lessen: W.O.: lezen blz 3 -14 23/09
              rekenen: stambreuken blz 19-20 22/09
    niet vergeten: toets laten tekenen

    Verduidelijking agenda:
    Godsdienst: Wij hebben vorige les reeds het voorbereidend werk voor deze taak gedaan. De kinderen moesten een tekstje met uitleg over het sacrament koppelen aan een tekening ervan. Alle tekeningen ( aangeduid met een cijfer) zijn voorzien van een letter dat overeenstemt met het tekstje. Hun opdracht thuis is de prentjes en tekstjes uitknippen en bij het juiste sacrament plakken op de volgende bladzijden.
    Taal: Hun toets dictee dient ook verbeterd te worden. Verbeteren doen we in het groen.
    Rekenen: De kinderen overlopen nogmaals de oefeningen die ze vandaag zelfstandig hebben gemaakt.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    21-09-2011 om 18:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testen, testen, ...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend kregen de kinderen het tweede gedeelte van de rekentoets begin vierde leerjaar op hun boterham. Afwisselend kwamen de verschillende leerdomeinen van rekenen in deze test langs.
    Aangezien elke vraag door de leerkracht moest gelezen worden en daarna beantwoord, waren wij hier een tijdje mee zoet.
    Het belsignaal voor de voormiddagspeeltijd rinkelde als geroepen. Toch moest er na de speeltijd nog getoetst worden. Nu wel voor punten. Het aangekondigde dictee en begrijpend lezen passeerden ook de revue.
    Eens de middagspeeltijd gingen het ietsje rustiger aan.  Tijdens de godsdienstles namen we de verschillende sacramenten onder de loep en in de W.O. les  keken we hoe er vroeger werd gegeten en geslapen.
    Uitbollen deden we met contractwerk of tekenopdracht.
    Agenda:
    taak:/
    lessen: /
    niet vergeten: toets tekenen + brief

    De kinderen hebben de toets van taalgebruik van maandag mee naar huis in de toetsenmap. Er staan twee punten op vermeld: De punten die ze verdiend hebben voor het correct invullen van de toets zelf en daarnaast ook punten op spelling ( S)
    In het vierde leerjaar blijken er ook luizen aanwezig te zijn, vandaar ook de meegegeven brief.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    20-09-2011 om 18:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verhuizen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eerste opdracht van deze ochtend was het verplaatsen van de leerlingen. Na deze verhuis werden de klastaken opnieuw herverdeeld.
    Logisch dat er al heel wat tijd was weggetikt. De opdracht van rekenen was tweedelig. Eerst kregen de leerlingen een toets op tijd ,om hun niveau wat hoofdrekenen betreft te onderzoeken, daarachter werkten we klassikaal de rekenverhalen af.
    Voor de toets moesten de leerlingen 15 optelsommen, 15 aftrekkingen, 15 maaloefeningen en 15 deeloefeningen.
    Optellen en aftrekken was 4 minuten per kolom, maal -en deeloefeningen 1 minuut en 30 seconden per kolom.
    Nog in de voormiddag bespraken we namen van straten en gingen we onze eigen adressen op de juiste manier sorteren.
    De tekst " Verhuisd" voor begrijpend lezen werd voorbereid en de kids kregen ook een toets synoniemen en zegswijzen voor de kiezen.
    In de godsdienstles vulden en plakten we de verschillende symbolen in.
    Verder oefenden we de liedjes voor de misviering en mochten de kinderen beginnen aan het maken van een herfsttekening.
    Agenda:
    taak:/ ( tenzij godsdienst symbool favoriete vereniging nog niet is afgewerkt!)
    lessen: taal: dictee: enkel of dubbel? 20/09
               voorbereiden tekst "Verhuisd" 20/09
               rekenen: blz 1 tot 14 ( niet leren!) 20/09
    niet vergeten: dictee !

    Wat rekenen betreft moeten de leerlingen eens kijken welke oefeningen ze nog niet zo goed begrijpen. Volgende week starten we immers met een aantal kleine toetskes over wat we allemaal al herhaald hebben.
    Het dictee dat uw kind verbeterd mee naar huis krijgt, is voor ons en voor u een waardemeter hoe het met het spellingniveau van uw kind is gesteld. Deze punten komen niet op het rapport. Daarmee dat ze ook niet in de toetsenmap worden gestoken, maar wel in het mapje taalbeschouwing.

    Tot morgen,

    Meester Joeri


    19-09-2011 om 18:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!