Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    17-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Memorial vrijdag
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met een metend rekenles kloklezen.  Traditioneel gezien altijd moeilijk voor de leerlingen en het was dit jaar niet anders. Onze les bracht ons toch een eind voorbij de voormiddagspeeltijd.
    Nog in de voormiddag kregen de leerlingen het tweede deel van hun herhalingsdictee.
    Na de middag werd het tweede taallesje gegeven en verbeterden we ook het laatste blaadje van de bundel " Enkel of dubbel". ( Uit het laatste blad van deze bundel wordt dinsdag een dictee gehouden!)
    We werkten de WO les rond het werk van ouders af ( invullen in de werkschrift !) en bekeken nog enkele filmpjes omtrent het thema op de computer.
    De laatste blok van de vrijdagnamiddag gebruikten we om de liedjes voor de eucharistieviering van volgende week vrijdag ( 23 september) in te oefenen.
    Agenda:
    taak: rekenen: kloklezen 19/09
    lessen: taal: synoniemen en zegswijzen blz 3 19/09
                     dictee: enkel of dubbel              20/09
              WO: lezen in bronnenboek blz 3-9    19/09
    niet vergeten: symbool vereniging 19/09

    PS: extra oefeningen vind je ook op de website van het vierde leerjaar.

    Nog een prettig weekend gewenst,

    Meester Joeri

    17-09-2011 om 13:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met een lesje meetkunde omtrent hoeken. Begrippen zoals hoekpunt, benen, stompe hoek, rechte hoek, scherpe hoek, ... passeerden allemaal de revue.
    Na de voormiddagspeeltijd was het voor de kinderen tijd om te gaan sporten en voor mij om te verbeteren.
    Tijdens dat verbeterwerk moest ik spijtig genoeg vaststellen dat een aantal ouders de toetsen in het taalschrift niet hadden gehandtekend. Is het mogelijk om dit zo snel mogelijk recht te zetten? Alvast bedankt.
    De godsdienstles stond in teken van symbolen van een aantal verenigingen ( Chiro, Unicef, pax christi, ...) Uit deze symbolen mochten de leerlingen een symbool uitkiezen om in werkschrift te plakken.
    Tegen volgende les moeten de kinderen onderaan hun werkblad het symbool van hun favoriete vereniging opplakken.
    Afsluiten deden we een les taal rond werkwoorden.
    Het laatste gedeelte trokken onze rakkers naar juf Karen voor de knutselles.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 10-11 afwerken 16/09
            taal: dictee verbeteren         16/09
                  Enkel of dubbel?            16/09
    lessen: taal: synoniemen en zegswijzen blz 3 19/09
    niet vergeten: favoriete symbool (19/9)

    Het verbeteren van het dictee dient met een groene balpen gedaan te worden, de kinderen schrijven de foutief geschreven woorden tweemaal opnieuw.
    De huistaak van taal: Enkel in de eerste kolom invullen, de tweede wordt morgen aangevuld.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    15-09-2011 om 17:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arbeid door de eeuwen heen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een rustigere rekenles was deze ochtend ons deel. De kinderen hadden immers als lesopdracht cijferend aftrekken tot 1000. Dit leek bij de meesten goed te gaan en gaf hen ook de tijd om de oefeningen van gisteren verder aan te vullen.
    De spellingles na de kleine speeltijd stond in teken van dictee. De kids moesten 30 woorden foutloos noteren, nadat ik hen gedicteerd had.
    Tijdens het slotgedeelte van de woensdag doken we onder in de geschiedenis van de arbeid. Wat deed men de 5de eeuw V.C? En in de 14de eeuw? ... waren vragen die tijdens deze les regelmatig opborrelden. We maakten ook de vergelijking met nu.
    Een zeer boeiende les die nog wacht op een verder vervolg.
    Agenda:
    taak : rekenen: huistaak 2 15/09
            WO: vrijetijdsbesteding 15/09
    lessen: WO: lezen blz 3-8 15/09
    niet vergeten: brieven, toetsen!

    De kinderen hebben vandaag hun taalschrift mee naar huis om de toetsen van luisteren en begrijpend lezen te laten handtekenen. Indien de vorige begrijpend lezentoets nog niet gehandtekend is , gelieve dat dan ook te ondertekenen.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    14-09-2011 om 17:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een winderige dag!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een verslagje van een drukke dag. Door de technische problemen aan het kopieerapparaat konden we deze ochtend geen kopies nemen. Gevolg: Het getypte werkblaadje voor rekenen moest nu door de kinderen zelf genoteerd worden.
    De rekenles had als onderwerp hoofdrekenen + en - tot 1000.  De kinderen kregen een pak oefeningen te maken in hun werkschrift. We hebben gedurende de dag tot tweemaal toe de rekenoefeningen laten verder maken, maar nog zijn de meeste niet klaar. Daarom is er afgesproken geweest, dat de kinderen de oefeningen moeten afgewerkt hebben tegen vrijdag. ( Ook verbeterd!)
    De tijd dat we niet met rekenen bezig waren tijdens de voormiddag, werd gebruikt voor taal. De toets begrijpend lezen en een les rond verwijswoorden brachten ons tot aan de middag.
    Na de middag werkten we eventjes aan rekenen en gingen dan verder met godsdienst. Er waren nog enkelingen die hun symbool moesten voorstellen.
    Voor de W.O. les gingen we op zoek naar hoe sommige kinderen hun jeugd beleefden doorheen de tijd. ( School gaan of niet?, Privéles of werken? ...)
    Het einde van de dag was eigenlijk geprogrammeerd om contract - en hoekenwerk te doen, maar wegens het niet naleven van de gemaakte afspraken (tweede belsignaal flink in de rij en niet meer praten in de gang )  en meerdere verwittigingen werd het contract - en hoekenwerk afgelast.
    Ik vind dat jullie het recht hebben om dat te weten!
    Morgen krijgen ze herkansing!
    Het is dinsdag dus krijgen de kinderen geen huistaak en lessen.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: /

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    13-09-2011 om 17:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste zwemles
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend, mede dankzij de files, pas om 8.45 op school. Gelukkig nog net op tijd. Een leerling die ook uit mijn omgeving komt, was te laat.
    Om van het weekend te bekomen doken wij als eerste het warme zwembadwater in. Het mag gezegd worden, ik heb in de periode dat ik het in vierde leerjaar sta nog niet vaak zo een goede zwemgroep gezien. Proficiat daarvoor!
    Na het zwembadavontuur was de voormiddagspeeltijd al een tijdje opgeschoten. Gelukkig konden we toch voldoende ontspannen om dan keihard in de rekenles te vliegen.
    De les geraakte niet helemaal af, dus deden we gewoon nog een tiental minuutjes na de middagspeeltijd verder.
    De kinderen moesten tegen vandaag ook hun symbool meebrengen en stelden deze ook voor aan de klas.
    Nog in de namiddag werd de begrijpend lezen tekst voor morgen voorbereid.
    In de laatste blok van de namiddag hebben we voor de eerste keer gewisseld. Onze klas is gaan zingen bij juf Veerle.
    De kinderen hebben goed gezongen, wist de juf mij te vertellen.
    Agenda:
    taak: rekenen: week 2 les 1 blz 10-11  13/09
            taal: Enkel of dubbel? (5)          13/09
    lessen: rekenen: getalbegrip tot 1000 13/09
               taal: tekst ' Buurmeisje' voorbereiden 13/09
    niet vergeten: /
    Door het tempoverschil in de rekenles zijn de leerlingen in twee groepen verdeeld. Een eerste groep is klaar met alles invullen en verbeteren in de werkschrift en krijgen twee extra oefenblaadjes mee.
    De andere groep werkt de oefeningen in de werkschrift af en verbeteren hun werk dan met de correctiesleutel.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

















    12-09-2011 om 17:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!