Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    10-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Joachim Van Schelvergem werd gisteren 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!





    10-09-2011 om 11:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Witte
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Het verslagje van een vrijdag is altijd speciaal omdat ik nooit exact weet wanneer ik dit verslagje zal schrijven. Dus niet boos zijn als het verslagje van vrijdag niet op vrijdag gepost staat.
    Gisterenochtend heel goed gewerkt! De rekenles bestond uit rekenverhalen ( toepassingen dus!) , die we klassikaal hadden opgelost. Daarna was het tijd om de huistaak van donderdag te verbeteren en zelfs een luistertoets af te nemen.
    Het laatste deel van de voormiddag was er eentje van zelfstandig werk. Ze mochten verderwerken aan hun zelfportret, tekening van de knutselmap of ze mochten lezen uit een boek van de klasbibliotheek. Deze klasbibliotheek bestaat uit strips, tijdschriften , fictie en non - fictie boeken. De afspraak die we samen gemaakt hebben is, dat de boeken niet mee naar huis worden genomen. Wanneer uw toffe leesboeken of strips hebt, die u niet meer gebruikt mag u die altijd aan de klas schenken. ( Joachim bijvoorbeeld heeft al een aantal strips aan de klas geschonken)
    Uiteraard wordt er ook van hen verwacht dat ze heel wat zorg besteden aan het in ere houden van de boeken die ze lezen.
    Door de afwezigheid in de namiddag van juf Veerle hadden we een film voorzien in de namiddag. Een echte klassieker: " De witte". Deze film is een leuke aanzet voor onze tweede les uit Mundo waar we de school doorheen de tijd gaan bekijken.
    Agenda:
    taak: taal: enkel of dubbel? (3-4) 12/09
            godsdienst: Dit ben ik          12/09
    lessen: rekenen: maal - en deeltafels 12/09
    niet vergeten: zwemmen, symbool!

    Maandag hebben we onze eerste zwemles, dus iedereen zwemgerief mee naar school!
    De kinderen worden gevraagd hun eigen symbool mee te brengen naar de klas. ( 's avonds gaat het terug mee naar huis!)
    Gelieve dat ook zoveel mogelijk op te volgen.

    Nog een prettig weekend aan iedereen,

    Meester Joeri

    10-09-2011 om 10:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.It 's a rainy day

    Goedenavond beste lezer(es),

    Ondanks het druilerige weer, kregen we een leuke opener van de dag. De mensen van Musate kwamen hun groep promoten en speelden voor de leerlingen een aantal deuntjes.
    Na dit muzikaal intermezzo begonnen we onmiddellijk aan onze rekenopdracht voor vandaag. Deze bestond uit ruimtelijke oriëntatie.
    De rest van de voormiddag heb ik hen aan de goede zorgen van juffrouw Dorien gelaten en kregen ze hun eerste turnles van het schooljaar.
    De namiddag bestond uit godsdienst, taal en WO. In godsdienst leerden we het verschil tussen een teken en een symbool, voor taal zochten we de oorsprong van familienamen en wat WO betrof, werkten we de les 1 volledig af.
    Dat gaf ons nog juist de tijd om agenda te schrijven, huistaken uit te delen en onze schooltas maken en vertrekken naar huis.
    Agenda:
    taak: taal: enkel of dubbel ( 1-2) 09/09
            godsdienst: Dit ben ik         12/09
           taal: mijn zelfportret          12/09
    lessen: WO: eeuwenband             09/09
    niet vergeten: briefje, handtekening agenda + toets

    Ter verduidelijking: 
     1. Ze hebben een bundel gekregen waar er een groot aantal oefeningen staan omtrent verenkeling en verdubbeling. Het is de bedoeling dat de kinderen gedurende een paar dagen hierop oefeningen maken.  Ze moeten enkel de opgegeven bladzijden maken.
    2. Mijn zelfportret is een stelopdracht waar de kinderen zich zelf op een toffe, frisse manier moeten voorstellen. Als hulp heb ik zelf een portret gemaakt. De kinderen mogen zich daar gerust op baseren. Ze maakten hun opstel eerst in het klad en maandag krijg ik op het net blad een netjes geschreven zelfportret.
    3. De godsdienstopdracht is door een aantal leerlingen gemaakt, het is dus ook maar logisch dat zijn daar dan niets meer moeten aandoen.
    4. Tijdens de WO les is er vastgesteld dat er nog een aantal leerlingen de manieren om te bepalen welke eeuw het is of een jaartal binnen een eeuw te noemen, nog niet onder de knie hebben.
    5. Ten slotte wordt er van jullie ouders verwacht dat jullie alle meegebrachte toetsen handtekend ( ook diegene in taalschriften !) en ook de agenda (minstens) éénmaal van een handtekening voorziet.

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri







    08-09-2011 om 17:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eeuwenband
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Uitzonderlijk op woensdagnamiddag, maar ik veronderstel dat daar niemand bezwaren zal overhebben.
    De dag gestart met een les meten en metend rekenen( afkorting MMR zie agenda !) , waar we ons geconcentreerd hebben op de verschillende kalenders ( schoolkalender, weekkalender, jaarkalender, ...) maar ook op uurroosters, tijdsverdeling, ... Een hele brok dus, waar we tot aan de speeltijd hebben aan gewerkt.
    Na de speeltijd was het tijd voor de tweede spellingles. Woorden met korte en lange klinkers werden herhaald.
    In de WO les gingen we verder met het uitwerken van onze eeuwenband en maakten we al enkele oefeningen in onze werkschrift.

    Agenda:
    taak: rekenen: MMR: blz 6 8/09
    lessen: WO: eeuwenband 8/09
             rekenen: maal - en deeltafels 8/09
    niet vergeten: warme maaltijden, turnen.

    Doordat we tijdens de rekenles de oefeningen in de werkschrift hebben kunnen afmaken, krijgen de kinderen deze mee als huistaak.
    Wat de les WO betreft, moeten ze wanneer ik een jaartal zeg, kunnen antwoorden in welke eeuw dat is en ook omgekeerd wanneer ik een eeuw zeg, moeten zij  daar een jaartal kunnen uitzeggen.
    Morgen starten de warme maaltijden, de menulijst vindt u terug op onze website van de school.
    Turnen staat morgen ook op het programma.

    Nog een prettige dag verder,

    Meester Joeri








    07-09-2011 om 14:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Infoavond
    Goedenavond beste lezer(es),

    Aangezien ik daarstraks heb lopen pronken dat ik mijn weblog dagelijks onderhoud, kan ik niet anders dan nog snel een weblogverslagje maken van deze dag.
    Deze ochtend zijn we begonnen met cijferend optellen tot 1000, de meeste leerlingen hebben dit prima onder de knie.
    Tijd dan voor de toets begrijpend lezen, waar we klassikaal vraag per vraag overliepen om de kinderen aandachtig hun toets te laten maken.
    Nog in de voormiddag maakten we het eerste spellingslesje, waar we stilstonden bij hoorwoorden en regelwoorden.
    In de namiddag kregen de kinderen nog het hoekenwerk en contractwerk uitgelegd, maar dan werd  het tijd voor de eerste Mundo les. A.d.h.v. de eeuwband die de kinderen reeds kenden vanuit het derde leerjaar, zijn we nu bezig met maken van een echte eeuwenband. Elke leerling krijgt een eeuw voor zijn/haar rekening. Deze les moet morgen verder afgewerkt worden.
    Het is dinsdag, dus moeten we onze gemaakte afspraken naleven. Geen huistaak en geen lessen dus!
    Agenda:
    taak:/
    lessen:/
    niet vergeten: infoavond

    Nog een prettige avond,

    Meester Joeri



    06-09-2011 om 21:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennismaken met ICT
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen begonnen met een drie kwartier durende ophaalronde waar echt vanalles aan bod kwam: medische fiches, akkoordverklaringen, handjes met foto, verdelen van de klastaken, controleren van de gekafte boeken en schriften, ophalen van werkboeken rekenen en taal voor latere tijdstippen, ... Kortom een hele hoop!

    We hadden voor de rekenles van vandaag, herhaling van de vier hoofdbewerkingen geprogrammeerd. Twee bladzijden in hun schrift moesten door de kids overwonnen worden. Iedereen slaagde in de opdracht, maar sommigen kwamen nog niet toe aan verbeteren met de correctiesleutel ( zie huistaak!)
    Het eerste deel van de taalles bestond dan weeral uit het voorbereiden van de eerste begrijpend lezen toets. Moeilijke woorden werden verklaard, verbanden werden gelegd, juiste uitspraak en intonatie gehoord, ...
    Het tweede deel van de taalles vond plaats in de namiddag. Een opdracht rond synoniemen en uitdrukkingen.
    Wat de godsdienstles betreft, mochten de kinderen bepaalde wensen, dromen en gevoelens omtrent de eerste schooldagen neerschrijven. Bespreking volgt hier later over.
    Nog juist voor de namiddagspeeltijd schreven we de agenda en dan was het moment aangebroken.
    We hadden 20 laptops ter beschikking en dat betekende dat elke leerling(e) een eigen computer had.
    Een aantal laptops functioneerden echter niet naar behoren, waardoor sommige leerlingen toch met twee moesten werken.
    We hebben ons vooral geconcentreerd op het rekengedeelte. Aan de hand van de website van het vierde leerjaar ( gemaakt door juf Karen) kunnen de kinderen op speelse manier leerstof herhalen.
    http://debrug4abc.yurls.net  voor de mensen die het nog niet hebben geraadpleegd, zeker en vast doen!

    Agenda:
    taak: rekenen: blz 3-4                        6/09
                         groene blaadjes (2)        6/09
    lessen: rekenen: maal - en deeltafels    6/09
    niet vergeten: infoavond

    Eventjes verduidelijken voor de huistaak. De kinderen die nog niet hebben verbeterd moeten hun blaadjes 3 en 4 verbeteren, de andere leerlingen kregen twee herhalingsblaadjes mee over het getalbegrip tot 1000 en de 4 hoofdbewerkingen tot 1000


    Aan allen nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri




    05-09-2011 om 19:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!