Eerst en vooral bedankt aan iedereen die gisterenavond spaghetti is komen eten. Het was een geslaagde avond! Het verslagje van gisteren dan: 's Morgens onmiddellijk gestart met de spreekbeurten van Rani en Lander, aangezien we die donderdag niet meer gedaan gekregen hebben. Dan de toets van getallenkennis erdoor gedraaid , eer iedereen gedaan had klonk het belsignaal voor de speeltijd al. Na de speeltijd traditiegetrouw gingen onze kids sporten met juf Dorien. Het gedeelte na de middag heb ik aan mij moeten laten passeren. De mannelijke " krachten" werden aangewend om alles klaar te zetten voor de spaghetti avond. Gelukkiglijk hadden we nog juffrouw Karen, de ICT - leerkracht, die het vierde kwam vervoegen. Zo gaf zij de kinderen ICT - les en hield juf Veerle zich bezig met het inpakken van de geschenkjes voor vaderdag. Waarvoor dank, natuurlijk! Agenda is gisteren niet geschreven geweest, maar zet hem wel hier op de blog. Agenda: taak: zie toetsenweekplanning lessen: zie toetsenweekplanning Rekenen: oppervlakte niet vergeten: leesmapje, brief rekening, strookje filmavond,
De toetsen cijferen en getallenkennis worden dinsdag meegegeven. ( Waren gisteren al verbeterd, maar wegens tijdsgebrek niet meer kunnen meegeven!)
Allemaal een prettig weekend gewenst en tot dinsdag,
Deze ochtend na onze veertiendaagse zwembeurt, onmiddellijk begonnen aan onze toets cijferen. Zoals wel eerder in de rekengeschiedenis, een zware dobber. De toets was maar pas bij iedereen afgewerkt rond 13.50 in de namiddag. Zo was er nog juist tijd genoeg om de toets hoofdrekenen en de brieven toetsenweekplanning 2 en filmavond. Beiden werden uitgelegd. Het laatste gedeelte van onze donderdagnamiddag hebben we gespendeerd in de kerk van Ternat. De kinderen kregen van juf Veerle een deskundige uitleg over wat er allemaal in een kerk te bewonderen valt. Morgen krijgen de kinderen hier een verwerkingsblaadje over en dit zal geleerd moeten worden voor de week van de 20ste juni. Gevolg van dit alles, geen spreekbeurten vandaag. Geen nood, Rani en Lander komen als eerste morgenvroeg aan bod. Agenda: taak: zie toetsenweekplanning lessen: zie toetsenweekplanning rekenen: oppervlakte niet vergeten: brief rekening, leesmapje, agenda, toetsenweekplanning en brief filmavond
Wat de brief rond de filmavond betreft... Het strookje aan deze brief wordt dinsdag aan mij afgeleverd. Leerlingen mogen één of twee vriendjes meenemen naar de film. Alles wordt verrekend op de dag zelf ( vrijdag 17 juni dus!)
Vanochtend onmiddellijk begonnen aan de toets hoofdrekenen. De leerlingen hadden tijd tot aan de speeltijd en iedereen was klaar voor het belsignaal. Na de speeltijd direct de spreekbeurten gestart, die allemaal op een degelijk niveau naar voren gebracht zijn. Hierdoor was er op het einde van de voormiddag nog tijd om woordpakket 19 en 20 erdoor te draaien. Het sleutelwoord van deze dag was " Fotokodak". Dit woord kwam tot stand tijdens de spelwegles. De kinderen moesten bij een omschrijving het juiste woord geven. Bij de omschrijving: " Een apparaat waarmee je foto's kunt trekken" kwam het antwoord " Fotokodak". Geweldig toch he ! Agenda: taak: zie toetsenweekplanning lessen: zie toetsenweekplanning rekenen: oppervlakte niet vergeten: brief rekeningen, leesmapje, toetsenmap, ZWEMMEN
Morgen krijgen de leerlingen de toetsenweekplanning mee voor volgende week.
Deze ochtend aangenaam verrast door een mooi kunstwerk gemaakt door Kiara, waarvoor dank. Na de administratieve taken zijn we onmiddellijk in de nieuwe leerstof gedoken. ' De oppervlakte' werd al duwend, trekkend, sleurend, ... aan de kinderen voorgesteld. Ik hoop dat ze allemaal goed meezijn, zoniet moeten ze zeker nog even langskomen om extra uitleg. Het aanbrengen van de oppervlakte nam echt wel veel tijd in beslag, waardoor alle andere vakken opschoven. Gelukkig was de toets van WO niet zo veel en konden we daar tijd inhalen. Meer zelfs, we hadden ook nog tijd om onze taal af te werken en te knutselen voor vaderdag. Schitterend dus! Agenda: taak: zie toetsenweekplanning lessen: zie toetsenweekplanning rekenen: oppervlakte niet vergeten: brief rekeningen, leesmapje, toetsen
Niet iedereen heeft een brief meegekregen. De mensen die wel een brief hebben gekregen, worden vriendelijk gevraagd om deze zo snel mogelijk terug aan de school te overhandigen. Alvast bedankt voor de medewerking.
Morgen zijn we weeral woensdag. Iedereen zijn/haar uiterste best doen voor de hoofdrekentoets!!!!!
Iedereen had het deze ochtend zeer moeilijk om er terug in te vliegen. Wat begrijpelijk is natuurlijk na zo 'n mooi verlengd weekend.
Toch zal er de komende dagen en weken nog hard gewerkt moeten worden om alles rond te krijgen.
Tijdens de rekenles gingen we op zoek naar de functies van de getallen en naar wat negatieve getallen eigenlijk zijn+waar we ze in het dagelijkse leven kunnen tegenkomen.
De taalles was ook heel drukbezet, want we moesten niet alleen het groot dictee afnemen, maar ook nog een begrijpend lezentoets en en tekst schematiseren.
U begrijpt dat dit een onmogelijke opdracht was om op het tweede gedeelte van de voormiddag te doen. Daarom liep dit verder uit naar de namiddag.
Die namiddag diende dan ook nog eens om de open boek toets van WO af te nemen.
Wat was ik blij, toen het tijd werd voor niveaulezen en we even rustig adem konden nemen.
Agenda:
taak: zie toetsenweekplanning
lessen: zie toetsenweekplanning
niet vergeten: bierviltjes, leesmapje, toetsenmap
Voila, verslagje voor vandaag is geschreven. Nu snel verbeteren!