Het verslagje van woensdagvoormiddag en tevens het laatste verslagje voor deze week. Desondanks de goede vooruitzichten hebben we zeker en vast niet stilgezeten vandaag. We begonnen met cijferend x tot op een duizendste. De kinderen begonnen hier zelfstandig aan en steekproefgewijs kwam ik even controleren. Er stond een tijdslimiet op en die werd door alle kinderen gerespecteerd. De resterende tijd voor de speeltijd kregen de leerlingen hun toetsenweekplanning die we samen bespraken. Zowel voor Wereldoriëntatie als voor rekenen werd de leerstof overlopen. De kinderen hebben in de rekenschrift aangeduid wat er allemaal als herhalingsoefening kan gebruikt worden. Nog voor de speeltijd zongen we " Happy birthday" , wat natuurlijk betekende dat er iemand verjaarde. Na het schrijven van de agenda en het uitdelen van rekeningen, maandkalenders en einde schooljaarsafspraken was het tijd voor spreekbeurten. Keano, Thomas en Mathis brachten het er, ieder om zijn eigen manier, goed vanaf. Agenda: taak: zie toetsenweekplanning lessen: zie toetsenweekplanning niet vergeten: toetsenweekplanning, rekening, maandkalender, brief einde schooljaar.
Mag ik jullie ook vragen om de toetsenweekplanning te ondertekenen? Zo, ben ik zeker dat jullie, of één van jullie, dit schrijven toch hebben gezien.
Voor de mensen die morgen met communicanten zitten, alvast een dikke proficiat. We schrijven elkander weer maandag 6 juni. Tot dan!
Een heel ander verhaal als gisteren. Zeer productief geweest vandaag, zoals u kan lezen in het volgend verslagje. Door toch nog mindere prestaties van een aantal leerlingen zijn we begonnen met het samen oplossen van de toets rekenverhalen. Dan hebben we samen oefeningen hoofdrekenen gemaakt op x,:,+ en - tot op 0,001 . Vervolgens werden de kinderen in twee groepen verdeeld. Een groep die blz 20-21 gingen verbeteren ( les en huistaak van gisteren) en een groep die hoofdrekenen toepaste op bladzijde 22. Nadien werden de rollen omgedraaid. Door deze vele activiteiten zaten we al snel aan de klok van elf. Hoog tijd om een luistertoets uit te voeren en woordsoorten zoals lidwoord, zelfstandig naamwoord en bijvoeglijk naamwoord te herhalen. Na de middag tot aan de namiddagspeeltijd waren we bezig met WO. De kinderen kenden dit meestal nog, aangezien we dit thema eerder op het jaar ook al hadden besproken en geleerd. De laatste blok heb ik de kinderen uitleg gegeven over de toetsenweken, die op komst zijn. Eens de agenda geschreven, kregen de kinderen nog even tijd om te werken aan hun vaderdag. Morgen krijgt u kind een toetsenrooster mee voor de week van 6 juni.
Agenda: taak: wo: blz 13-14 1/06 rekenen: blz 22 verbeteren blz 23 oef 1 1/06 lessen: WO: Welkom in mijn provincie 07/06 taal: groot dictee spelweg blz 35 e.v. 06/06 rekenen: hoofdrekenen 08/06 niet vergeten: /
Morgen laatste dag en dan een verlengd weekend! Goede vooruitzichten dus.
Desondanks de zonnige temperaturen veel moeite gehad om op school te geraken. Ik denk dat de meeste mensen toch richting hun werk vertrokken zijn deze ochtend. Volgende verrassing bij het betreden van de speelplaats. Opnieuw zit er een leerling van onze klas in het gips. Deze keer is het Chanel, die haar am heeft gebroken. Wat zijn we toch een sterke klas in "breuken"! Eerste opdracht na de takenverdeling was het maken van de aangekondigde toets rekenen. Na deze inspanning kwamen we onder stoom met de gelijkwaardigheid kommagetal- breuk. Onze voormiddag sloten we af met de luisteropdracht(en) in onze taalschrift. Na de middag stond er nog een lesje taalschat geprogrammeerd en verbeterden we de huistaak van WO. Door het goede weer kregen onze kids extra speeltijd, zodat er enkel nog het schrijven van de agenda gebeurde. Agenda: taak: rekenen: blz 21 31/05 lessen: WO: lezen mijn provincie 31/05
Mag ik alstublief nog een warme oproep doen om de briefjes van de spaghettiavond mee te geven naar school, ook als u niet langskomt. Deze spaghettiavond dient niet alleen om de sneeuwklassen te spijzen, maar ook de zeeklassen waar u kind volgend jaar zal aan deelnemen. Misschien wist iedereen van jullie dit nog niet.