Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    28-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metend rekenen toets
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ongelooflijk wat een mens allemaal kan doen op 24 uur. Heb het zo druk gehad, dat de school zelfs geen seconde in mijn gedachten is geweest. Mijn excuses daarvoor!
    Maar kijk, vanaf het moment dat het mij terug voor de geest komt... boem patat een verslagje van de vrijdag!
    Gisterenochtend begonnen met de aangekondigde toets metend rekenen. Door het geweldige uurrooster op vrijdag was de toets tegen het naar huis gaan al verbeterd. U bent ondertussen al op de hoogte gesteld van de punten (hoop ik!)
    Zonder dat de kinderen het wisten begonnen ze achter hun toets aan de voorbereiding van de volgende toets: Rekenverhalen. Deze gaat door aanstaande maandag. Ikzelf ga gelijkaardige rekenverhalen op een blad typen, aan hen om deze op te lossen maandag.
    Alle informatie hierover is terug te vinden in de werkschrift bladzijdes 18 en 19.
    De lesblok voor de middag worden ze altijd ter beschikking gesteld aan juf Dorien, die het sportieve talent uit hen probeert te halen.
    De rekenles liep nog even verder na de middagspeeltijd en dan was het tijd om volop voor WO te gaan. Spijtig genoeg had ik het lumineuse idee om hen te laten knippen, puzzelen en plakken tijdens deze les. Daardoor verloren we natuurlijk kostbare tijd.
    Gelukkig leert een mens snel uit zijn fouten, daarom krijgen de leerlingen de opdracht om de Waalse provincies thuis zelf uit te knippen, te puzzelen en te plakken. (Zo winnen we voor maandag al heel wat tijd, sorry voor de overlast mama's en papa's)
    We gingen ook nog een aanzet geven voor ons vaderdaggeschenkje, maar daar zijn we niet meer toegeraakt. Het blijft dus nog altijd top secret.
    Agenda:
    taak: WO: De Waalse provincies blz 7,8,9 30/05
           taal: woordpakket 17-18                     30/05
    lessen: WO: Mijn provincie lezen               30/05
    niet vergeten: briefje spaghettiavond

    Nog een prettig weekend gewenst iedereen.

    Meester Joeri

    28-05-2011 om 20:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als de techniek faalt
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze donderdagochtend gestart met zwemmen. Er stonden toetsen voor het rapport geprogrammeerd.
    Na de zwemles en de speeltijd hebben we ons op de rekenmaterie gestort. Er was nog een rekenverhaal van vorige keer af te werken en voor de rest gingen we patronen herkennen en verder aanvullen.
    Het middagprogramma bestond uit spelweg: woordpakket 17 en 18. We deden samen het voorbereidend werk, maar het afwerken zelf zullen ze thuis moeten doen tegen maandag. De meeste zullen dit niet mee naar huis hebben, want ze hebben vandaag van mij de opdracht gekregen om zich ten volle te concentreren op de rekentoets.
    ( Het staat trouwens ook niet in de agenda!)
    Nadien was het tijd voor de spreekbeurten. Die verliepen alle drie vlekkeloos, alleen wat technische pech bij de spreekbeurt van Anke. Hopelijk kunnen we dat morgen rechtzetten.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 58,59,67,68  27/05
    lessen: rekenen: metend rekenen 27/05
              WO: Mijn provincie blz 1-5 lezen 27/05
    niet vergeten: spaghettistrookje, agenda

    Wat de huistaak betreft. Op de vier aangeduide bladzijden vindt u allerlei herhalingsoefeningen terug, die kunnen gebruikt worden als inoefening voor de toets van morgen. Het is niet de bedoeling dat ze alle oefeningen maken ( het mag natuurlijk wel !) , maar de oefeningen die ze nog niet goed onder de knie hebben extra oefenen.

    Voila, we zijn weer rond voor vandaag!
    Tot morgen,
    Meester Joeri












    26-05-2011 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De botvink
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag is onze klas vereerd geweest met een bezoekje van een botvink. Deze vogel werd besproken tijdens de spreekbeurt van Kiara en vertoefde dus een voormiddag in onze klas. En of de botvink zijn liedjes heeft laten horen!
    Tijdens de rekenles stond vandaag de "herkansingstoets " cijferen op het programma. Heel wat kinderen waren nu een pak beter voorbereid dan vorige keer. Dat liet zich onmiddellijk zien in de resultaten.
    Nog in de rekenles werd er aan ons cijferenrepertoire nog een kolom bijgevoegd. Optellen en aftrekken doen we nu al tot op 0,001. Niet slecht he!!!
    Bij "Mislukte visvangst" gaat er waarschijnlijk een belletje rinkelen. Dit is immers de tekst die de kinderen moesten voorbereiden tegen vandaag. Ze kregen daar dan ook een begrijpend lezen toets over.
    Na de toets brak voor velen het hoogtepunt van de voormiddag aan. De spreekbeurten!
    Kiara, Eline en Adriaan stonden geprogrammeerd. Doch slechts twee van de drie zijn de revue gepasseerd. De oorzaak was het uitlopen van de spreekbeurten.
    Dat kan gebeuren als je alles vlot laat verlopen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 15 26/05
    lessen: rekenen: metend rekenen 27/05
              WO: Dit is mijn provincie lezen 1-5 26/05
    niet vergeten: spaghettifestijnstrookje, zwemmen

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri.








    25-05-2011 om 20:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TIMMS testen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Blij te zien deze ochtend dat we terug compleet waren. De kinderen hadden hun opdrachten voor tijdens de rekenles gekregen, want ik had overleg.
    Dit overleg was sneller gedaan dan verwacht, daardoor keerde ik vroeger terug naar de klas en ik zag een flink werkende groep. Als  het goed is, mag het ook gezegd worden.
    Na de speeltijd kregen de leerlingen dan een begrijpend lezentekst voor de ogen, die we samen voorbereidden met het oog op de toets van morgen. Vervolgens kregen de kinderen in hun werkschrift een aantal fragmenten uit verschillende tekstsoorten, die ze met de juiste naam moesten benoemen.
    De namiddag stond volledig in het teken van een toetsafname. Onze school stelde zich kandidaat voor een onderzoek van de universiteit van Leuven. Dit onderzoek loopt gelijktijdig in 60 verschillende landen. De basiskennis van rekenen en WO wordt hier getest.
    Nog tijdens de namiddag moesten de kinderen nog een leerlingenvragenbundel beantwoorden.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 49 25/05
    lessen: rekenen: cijferen 25/05
                          metend rekenen 27/05
             taal: begrijpend lezen " Mislukte visvangst"
    niet vergeten: strookje spaghetti avond

    Tot morgen allemaal en goed jullie les leren he !!!

    Meester Joeri

    24-05-2011 om 17:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een maandag zonder niveaulezen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend 22 kopjes geteld in plaats van 23. In sommige gemeenten was er gisteren communie, het kan er wel iets mee te maken hebben.
    Onmiddellijk begonnen met een spreekbeurt, die vorige vrijdag  niet afgeraakt was.
    Dan kregen de kinderen de voorbereidingsles op hun taken voor morgen. Morgen moet ik enkele leerlingen van de klas bespreken samen met hun ouders en daardoor gaan de kinderen eventjes zelfstandig aan de slag moeten.
    Na de speeltijd stond er een luistertoets op het programma en het bestuderen van een advertentie van een pretpark met bijhorende vragen.
    De godsdienstles ging vandaag over scheppingsverhalen uit verschillende culturen en het zonnelied van Franciscus.
    In de WO les ging het over de Vlaamse provincies en hun bezienswaardigheden.
    Agenda:
    taak: rekenen blz 46-47 24/05
    lessen: rekenen: cijferen 25/05
                         metend rekenen 27/05
              WO: Mijn provincie blz 1-5 lezen 24/05
    niet vergeten: Vakantieboek

    Kleine verduidelijking:
    In de werkboek C van rekenen begint op bladzijde 46 de herhalingsoefeningen. Aangezien we deze in principe niet allemaal klassikaal kunnen maken, hebben juf Veerle en ikzelf beslist om op regelmatige tijdstippen... die oefeningen als huistaak laten maken. De dag nadien krijgen ze in de klas hierover steeds een correctiesleutel en verbeteren ze.
    Nog voor rekenen worden er woensdag en vrijdag toetsen gedaan rond cijferen en metend rekenen.
    De opzet is zeer eenvoudig: Ze krijgen gelijkaardige oefeningen zoals op hun vorige toets. De hoeveelheid oefeningen zal wel beperkt zijn.
    Zo weten ze perfect welke oefeningen ze goed moeten oefenen en hebben ze ook oefeningen om in te oefenen.

    Voila, gedaan met verslaggeven voor vandaag,

    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri

    23-05-2011 om 18:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!