Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    14-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Generale repetitie

    Goedemorgen beste lezer(es),

    Het verslagje van vrijdag zal zeer kort zijn. De kinderen van het vierde leerjaar werden 's morgens verdeeld over de vijfde en zesde klassers met een aantal reken en taalopdrachten. Ikzelf gingen elk van de drie groepen begeleiden bij de generale repetitie.
    Ik kan jullie geruststellen, ze hebben het allemaal heel goed gedaan. Nog niet prima, maar dat houden we natuurlijk voor de voorstellingen van vandaag en morgen.
    Wat het aanwezigheidsuur betreft... Op de brief stond dat alle kinderen 1 uur voor aanvang van het optreden moesten aanwezig zijn. Wij met het vierde leerjaar spreken steeds drie kwartier voor aanvang af. Dat lijkt me ideaal.
    Voor groep 1 op zaterdag betekent dit : 17.45
    Voor groep 2 op zondag betekent dit : 12.45
    Voor groep 3 op zondag betekent dit: 14.45
    De kinderen mogen een gezelschapspel, boek of strip ... meebrengen naar school om zich bezig te houden tijdens de wachttijden gedurende het optreden.

    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blz 5,6 en 16  16/05
    lessen: rekenen: metend rekenen  16/05
                            rekenverhalen    16/05
    niet vergeten: leesmapje, rapport 16/05, tijdschrift, strip, ...

    Tot vanavond of morgen allemaal,

    Groetjes meester Joeri

    14-05-2011 om 10:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterkte Juf Veerle en familie!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zoals de titel van het verslagje al laat vermoeden is er een sterfgeval in de familie van juf Veerle. De leerlingen van vier A en ikzelf bieden op deze manier onze oprechte deelneming aan.
    Sterkte juf!
    Onze voormiddag begon met ons veertiendaags bezoek aan het zwembad. Blijkbaar hadden een aantal leerlingen hun agenda niet grondig gelezen dinsdag, want een vijftal leerlingen zwom niet mee.
    Na de zwembeurt kregen de leerlingen hun toets van getallenkennis. U bent waarschijnlijk op de hoogte dat onze Lander zijn rechter sleutelbeen heeft gebroken en hierdoor niet kan schrijven. Daarom schreef ik zijn taal en rekenopdrachten, samen met hem, in zijn schriften.
    De toets getallenkennis ( met bijhorend getallendictee) vond ik wel moeilijk om deze wijze op te lossen. Gelukkig heb ik nog pientere leerlingen in de klas zitten en ééntje daarvan is Sien. Zij kwam op het idee om Lander de getallen aan te duiden op een rekenmachine. Nadien kon ik die op het blad schrijven. Geniaal toch!
    Daarna had ik ook de smaak te pakken. Bij ons dictee van herhaling 4, heb ik Lander zijn dictee laten typen. Geweldig toch als mensen hun gezond verstand gebruiken.
    De rest van de namiddag hebben we onze kledij voor de laatste maal geïnspecteerd en alles verdeeld over de drie groepen.
    Morgenvroeg zullen de kinderen verdeeld worden over het vijfde leerjaar. Zij krijgen een aantal rekenopdrachten en taalspelletjes die ze zelfstandig moeten oplossen en verbeteren. Nadien mogen ze zich bezighouden met lezen ( strip, boek, tijdschrift, ...)
    De rede hierachter lijkt me logisch te zijn. Morgen generale repetitie en ik ben verantwoordelijk voor de drie groepen. Ik moet dus bij elke repetitie aanwezig zijn. Maar kan mij natuurlijk niet in twee delen en de andere groepen opvangen. Daarom hebben onze collega's van 5 en 6 spontaan voorgesteld om een aantal leerlingen van het vierde bij zich te nemen. Solidariteit op de werkvloer. ( Hartverwarmend vind ik dat!!)
    De aangekondigde toets van metend rekenen wordt verschoven naar maandag. Met dank voor u begrip.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: rekenen: metend rekenen 16/05
                           rekenverhalen    16/05
    niet vergeten: leesmapje, rapport (16/05), strip, boek, ... en veiligheidsspeld.

    Morgen zijn er ook geen warme maaltijden voorzien. Iedereen brengt dus boterhammen mee.
    Nog heet van de naald, door de onzekere status van het weer komend weekend... is er besloten om het podium naar de turnzaal te verhuizen. Daar zullen de optredens ook plaats vinden.

    Ik wens jullie nog een prettige avond en alvast bedankt voor het begrip!

    Meester Joeri

    12-05-2011 om 19:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oefenen op het podium
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend een kleine rechtzetting gemaakt. Bleek dat op onze weekplanning de toets van getallenkennis op donderdag stond. Dit om de zeer eenvoudige reden dat er op vrijdag een toets metend rekenen gepland staat.
    Dus, donderdag toets van getallenkennis en vrijdag toets van metend rekenen. De bladzijden die de leerlingen voor beide vakonderdelen moeten kennen zijn aangeduid in de werkschrift. Voor alle duidelijkheid in werkschrift B.
    De opdracht in de rekenles was tweedelig. Eerst de herhalingsoefeningen hoofdrekenen verbeteren per twee, dan herhalingsoefeningen cijferen oplossen in het klad. ( Een stuk moet thuis nog afgewerkt worden, alleen in het klad !)
    Normaal gezien gingen we na de voormiddagspeeltijd oefenen op het podium., doch een regenbui bracht roet in het eten. Geen nood, de repetitie werd verschoven naar de namiddag.
    Dat gaf ons de tijd om een slagje door te geven in onze taalschrift. Zowel begrijpend lezen als taalschat brachten we tot een goed einde. We waren zo druk bezig dat we de tijd uit het oog verloren met als gevolg dat het niet meer mogelijk was om een dictee te geven.
    De leerlingen kregen ook hun rapport en de meesten onder hen hebben goed gewerkt, sommige heel goed gewerkt. Hier schrijft een tevreden meester.
    Slot van ons lessenpakket was het verder aanvullen van de eerste les WO.
    Na de namiddagspeeltijd was het oefentijd.
    Ik licht vandaag een tipje van de sluier... je ziet hieronder foto's van de drie groepen.
    Toch moet er nog veel geoefend worden!
    Agenda:
    taak: rekenen: cijferen blz 3 en 4 12/05
    lessen: rekenen: getallenkennis 12/05
                           metend rekenen 13/05
              taal: herhaling 4 12/05
    niet vergeten: leesmapje, rapport (16/05), zwemmen

    Morgen pedagogische studiedag, dus geen verslagje.
    Tot donderdag iedereen,

    Meester Joeri








    10-05-2011 om 18:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend juist op tijd op school geraakt, mijn jongste telg overgegeven in de wagen, en zag dat Lander geharnast was. Hij had zijn sleutelbeen gebroken! De pech die er dan nog eens bovenop kwam, was dat het een gebroken rechtersleutelbeen is. Schrijven is dus wel degelijk een probleem. We zullen hem zo goed mogelijk helpen!
    Leuker nieuws, we waren vandaag voltallig. Onze steractrice moest vandaag niet optreden!
    Ons lessenpakket dan. Aangezien we werkboek b hadden afgewerkt, moesten we vandaag aan rekenboek c beginnen. En zo geschiedde.
    Een herhaling van bewerkingen ( hoofdrekenen) werd ons deel.
    Na de speeltijd kregen we bezoek van de mensen van de Ploter en de Bib. ( zie foto's). Zij kwamen ons warm maken voor een leuk project. De kinderen uit het eerste middelbaar van Sint - Angela hebben een aantal ontwerpen gemaakt voor op kaftpapier. Onze kinderen moesten een top 3 samenstellen van wat zij de mooiste vonden.
    Op 4 september 2011 krijgen alle kinderen (ook van andere leeftijden) het verkozen kaftpapier en kunnen de boeken daar gekaft worden. Voor verdere informatie verwijs ik door naar de flyer die de kinderen hebben meegekregen.
    De namiddag stond dan ook nog eens in teken van cultuur : met de voorstelling " Popocatepetl" gebaseerd op teksten van Annie M.G. Schmidt.
    Agenda:
    taak: rekenen: hoofdrekenen blz 1-2 10/05
    lessen: rekenen: getallenkennis  13/05
             taal: herhaling 4  10/05
    niet vergeten: leesmapje, toetsenmap.

    Morgen krijgen de leerlingen hun rapport mee naar huis. Ik kan de meeste onder jullie geruststellen, ze hebben beter gewerkt als vorig rapport.
    Deze week is nog een rare week door het feit dat we met een pedagogische studiedag zitten woensdag en het schoolfeest dat er volgend weekend aankomt.

    Tot morgen,

    Meester Joeri









    09-05-2011 om 17:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!