Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    25-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn favoriete puzzelkoning
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met nog eens volledig klassikaal te werk te gaan tijdens de les rekenverhalen. In deze rekenverhalen kwam er een herhaling van bruto, netto en tarra , maar ook verhoudingen.
    Nog voor de speeltijd hebben we het laatste deel van les 1-2 WO afgewerkt.
    Het laatste blok van de voormiddag wordt op vrijdag gespendeerd aan lichamelijke opvoeding. De kinderen hebben kennisgemaakt met het dansje voor het optreden tijdens het schoolfeest.
    Na de middag was het tijd voor ICT. De kinderen kregen een puzzel van mijn favoriete koning. Door hem te maken, zagen ze uiteraard wie het was. Nadien was het hun beurt om een puzzel te ontwikkelen over hun favoriete koning.
    Een geslaagde les al zeg ik het zelf.
    Het laatste gedeelte van de vrijdagnamiddag hebben we gespendeerd aan de voorbereiding voor onze poppenkast.
    De kinderen kregen van mij de opdracht om eerst een verhaal te schrijven en dan pas hun poppen te vervaardigen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 51 28/03
           WO: Stel je voor  28/03
    lessen; WO: les 1 en 2 28/03
             Godsdienst: kerkelijk jaar 28/03
             verkeer: lezen blz 2 t.e.m. 11 leren blz 34 01/04
             Taal: woordpakket 14 30/03
    niet vergeten: eierschalen ( 31/03), foto's, krant, leesmapje, cake!!

    Vanaf maandag starten we in taal met het thema " De krant", daarom wordt er van de kinderen verwacht dat ze een krant mee naar school brengen.
    Wat de foto's betreft alle betalingen gebeuren via de schoolrekening. De administratie ( lees briefjes en bestellingen) worden wel door ons bijgehouden en opgehaald. Dus geen cash geld meegeven naar school.

    Aan iedereen een prettige weekend gewenst!

    Meester Joeri


    25-03-2011 om 23:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zonnige temperaturen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wegens accuut tijdsgebrek vandaag juist de agenda:
    taak: WO: eigen mening 25/03
            taal: woordpakket 14 25/03
    lessen: WO: hoe ons land ontstond 25/03
    niet vergeten: eierschalen 31/03, klasfoto, kous 25/03, leesmapje, agenda

    De kinderen hebben een aantal voorbeelden van kouspoppen gekregen, daarom vraag ik of de kinderen materiaal kunnen meebrengen om hun kous te versieren.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    24-03-2011 om 18:34 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Op deze propvolle woensdagvoormiddag hebben we tal van activiteiten uitgevoerd. Beginnen deden we met het verbeteren van onze huistaak, daarachter kregen de kinderen een viertal staardeeloefeningen aangebracht tot op 1 tiende nauwkeurig.
    In de werkschrift hadden ze dan nog eens twee bladzijden te maken over de vier cijferbewerkingen met kommagetallen.
    Een hele boterham dus, waar de meeste nog niet alles van hebben afgewerkt.
    Rond de klok van elf zijn we dan begonnen aan de tweede marathon, namelijk taal.
    Eerst werd er een dictee afgenomen, dan  de agenda geschreven, vervolgens woordpakket 14 aangevuld en tenslotte in hun woordpakketschriftje woordpakketten 13 en 14 opgeplakt.
    De kinderen hebben ook al de foto's die vorige week getrokken zijn mee naar huis. De klasfoto ontbrak!
    We spreken wel af dat afrekeningen en bestellingen van foto's pas vanaf maandag worden uitgevoerd. DUS alstublieft deze week nog niets.
    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 17 24/03
            taal: woordpakket 14 25/03
    lessen: rekenen: staartdelingen tot op 0,1 24/03
             WO: Hoe ons land ontstond 24/03
    niet vergeten: kous (25/03), foto's, eierschalen (31/03), leesmapje


    Tot morgen en geniet van de geweldige lentedag!

    Meester Joeri

    23-03-2011 om 15:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kleuren maar
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak, terwijl konden de kinderen bonnetjes kopen voor  het goede doel.
    Nadien werd er een les hoofdrekenen + en - tot op 0,01 aangebracht, waar de kinderen heel wat kleurwerk hadden.
    Toen de rekenles werd beŽindigd zaten we al diep in de voormiddag.
    Tijd voor de kinderen om hun begrijpend lezentoets  op te lossen, als extra taak hadden ze nog enkele zoekopdrachten in een woordenboek.
    Na de middag hadden de leerlingen zwemles.
    De laatste blok heb ik de leerlingen uitgelegd wat we de komende dagen gaan doen rond MUZO, namelijk poppenkast spelen. Daarom vraag ik de kinderen een kous mee te brengen, die we gaan omtoveren tot handpop.
    Afsluiten deden we met het aanvullen van blz 1 en 2 in onze werkkatern. Morgen krijgen de leerlingen trouwens een dictee over de moeilijke woordjes van die blz 1 en 2.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 47  23/03
    lessen: rekenen: + en - tot op 0,01 23/03
    Niet vergeten: leesmapje, kous tegen 25/03, eierschalen tegen 31/03 , toets

    Voor onze knutselopdracht voor Pasen hebben de leerlingen eierschalen nodig. Als u zo vriendelijk zou willen zijn om 1 (liefst 2) ei(eren) te koken en de schaal er af te pellen. Deze wordt dan meegebracht naar school.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    22-03-2011 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Nick Ingels is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!




    21-03-2011 om 20:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar is de lente, daar is de zon...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Mooier de lente starten als vandaag lijkt me zeer moeilijk te zijn. Al dat zonlicht doet ons allen deugd.
    Doch, dit betekent niet dat er niet meer gewerkt moet worden.
    Deze ochtend begonnen met een weektaak: de temperatuur noteren 's morgens en 's middags.  Eind deze week gaan we het in de rekenles hebben over temperatuur en dan is eigen registratie altijd goed meegenomen.
    De rekenles bestond uit twee delen: Het afnemen van de toets over het gemiddelde en een les getallenkennis rond tiende en honderdste.
    Aangezien de meeste niet klaar waren met het oplossen van de oefeningen in de werkschrift, werd dit als huistaak meegegeven. Alles moet in potlood gemaakt worden, morgen krijgen ze correctiesleutel en moeten ze verbeteren.
    De taalles bestond uit het bespreken van de begrijpend lezentekst : " Schoolziek" en een toets luisteren.
    Na de middag hebben we in de godsdienstles gewerkt rond het kerkelijk jaar, meer bepaald de kringloop ervan.
    Deze les is nog niet volledig afgewerkt, van de kinderen wordt wel verwacht dat ze de liturgische kleuren en hun betekenis kunnen verklaren.
    Afsluiter van de dag was het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen : werkschrift blz 45-46 22/03
    lessen: godsdienst: liturgische kleuren 22/03
            taal: B.L.: " Schoolziek" 22/03
    niet vergeten: bonnetjes cake, leesmapje en ZWEMMEN

    Inderdaad morgen voor de gelegenheid zwemmen!! Niet vergeten dus !!

    Nog een prettige avond iedereen,

    Meester Joeri
     

    21-03-2011 om 20:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!