Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    05-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.extra oefeningen cijferend optellen en aftrekken tot op 0,1
    Beste lezer(es),

    In bijlage, nog een drietal werkblaadjes voor cijferen.
    Nogmaals sorry voor het ongemak!

    Prettige vakantie.

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    Cijferend optellen en aftrekken tot op 0,1.doc (440.5 KB)   

    05-03-2011 om 11:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vredesdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zoals de titel al verraadt, was het vandaag dus vredesdag. Na het voorlezen van de gedichten, werd er een cheque overhandigd aan de organisatie die instaat voor het opleiden van blindengeleidehonden. We hebben onze puppy beet!!!
    Onze knorrende maagjes werden gestild met een lekkere BBQ. Daarachter hebben vier, vijf en zes dopjes gesorteerd.
    Afsluiten hebben we gedaan in de klas, waar we getrakteerd geweest zijn op een spannende doch grappig toneeltje. ( Met bloed en al!)
    De kinderen kregen ook de kans om samen met elkaar nog wat gezelsschapspelen en andere Nintendo DS toestanden.

    Ik had met de kinderen gisteren afgesproken, dat ik diegene die het nodig achten een aantal extra oefeningen konden meekrijgen over verhoudingen en cijferend optellen en aftrekken. Helaas dacht ons kopieermachine daar anders over.
    Als alternatief plaats ik nu al een extra blaadje over verhoudingen. U kan dit downloaden en afprinten.
    In de loop van zaterdag, plaats ik er dan ook nog een aantal extra oefeningen omtrent cijferend + en - tot op 0,1.

    Wat foto's betreft (ongelooflijk, maar waar!!!) moet ik mij verexcuseren. Mijn batterijen van het fototoestel waren plat en ik ben ze vergeten op te laden. Gevolg geen foto's door mezelf getrokken. Gelukkig is er nog juffrouw Veerle, die de kinderen van onze klas toch nog heeft gefotografeerd. Daarom verwijs ik jullie voor foto's van vandaag door naar haar weblog.

    Zo, prettige vakantie iedereen en tot binnenkort.

    Meester Joeri



    Bijlagen:
    verhoudingen.doc (110 KB)   

    05-03-2011 om 00:42 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.puzzeltekening
    Goedenavond beste lezer(es),

    Door de afwezigheid van juf Dorien en omdat er morgen activiteiten rond " Vredesdag" geprogrammeerd staan, was meester Robin zo vriendelijk om onze klas de eerste blok van de voormiddag onder zijn hoede te nemen.
    Het was dus pas na de speeltijd dat de leerlingen aan hun toets rekenen konden beginnen. Deze toets is reeds verbeterd meegegeven aan uw dochter/zoon. Een aantal onder hen zal extra inoefening meekrijgen voor tijdens de krokusvakantie.
    Het is nu éénmaal belangrijk dat dit goed onder knie zit.
    Voorts werkten we onze spelwegles van gisteren af en gingen we de turnzakken uit de kast van de turnzaal halen. Zo kan die kledij ook eens gewassen worden.
    Na de middag begonnen we met de toets van WO. Rond een uur of twee startten we met de les van taal en de resterende tijd hebben we opgevuld met verderwerken aan hun puzzeltekening.
    Wat de agenda betreft: In principe hebben ze voor mij geen werk tijdens de vakantie, maar er zijn een aantal uitzonderingen.
    De kinderen moeten er voor zorgen dat hun puzzeltekening klaar is tegen maandag 14 maart, dat het dictee en woordpakketschrift volledig is aangevuld en verbeterd.
    De kinderen die extra oefeningen meekrijgen, moeten toch proberen om elke dag wat te herhalen. Dit hoeft zeker en vast geen uren te duren.
    Agenda:
    taak:/
    lessen: /
    niet vergeten: leesmapje, toetsen, vork, mes, witte kledij, gezelschapspel.

    Wat de witte kledij betreft, liefst een witte t shirt ( dat mag met lange mouwen zijn)

    Zo morgen, nog een leuk afsluitdagje en dan een weekje verlof!

    Groetjes,
    meester Joeri

    03-03-2011 om 19:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog eventjes op de tanden bijten...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wat een drukke voormiddag vandaag. De kinderen kregen hun huistaak 16 en hun toets van rekenverhalen terug. Beider blaadjes werden klassikaal overlopen en zonodig verbeterd.
    Dan begon het toetsengedeelte met eerst de toets getallenkennis, gevolgd door de toets hoofdrekenen en tenslotte de openboektoets van WO.
    U begrijpt dat de voormiddag al een heel eind was opgeschoten, toen alles afgewerkt was.
    Afsluiten deden we het eerste gedeelte van woordpakket 13, namelijk zinnen in de tegenwoordige tijd schrijven met de nodige aandacht voor het correct schrijven van de persoonsvorm.
    Agenda:
    taak: gedicht over vrede 03/03
    lessen: rekenen: cijferen kommagetallen tot op 0,1 03/03
             WO: machtig krachtig   03/03
    niet vergeten: leesmapje, toets

    De kinderen hebben vandaag ook hun dicteeschrift teruggekregen, waar uiteraard nog de nodige verbeteringen moeten in aangebracht worden.
    Vrijdag aanstaande wordt er van de kinderen verwacht, dat ze iets wits aanhebben voor de vredesdag.
    De kinderen die BBQ eten moeten bestek meebrengen.

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    02-03-2011 om 18:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open boek
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het maken van onze rekenverhalen toets, waar oefeningen op netto-tarra-bruto en verhoudingen aan bod kwamen.
    Na de toets werkten ze zelfstandig aan hun oefeningen in de werkschrift (x,:,+ en -)
    In de taalles hadden we eerst de begrijpend lezen toets ( die qua tijd zeer kort was) en nadien taalschat omtrent kunst.
    Deze les liep nog even verder in de namiddag.
    De laatste 3 groepen brachten hun " figuur" naar voren en dan werkten we het WO thema definitief af.
    Afsluiten deden we met het verderwerken aan onze puzzeltekening.
    Agenda:
    taak: gedicht over vrede zoeken 3/03
    lessen: rekenen: kommagetallen tot op 0,1 2/03
              cijferend + en - tot op 0,1       3/03
             WO: machtig, krachtig            3/03
    niet vergeten: toets, leesmapje

    De kinderen hebben alle bladen die ze zeker goed moeten kennen aangeduid gekregen in hun bronnenboek en werkkatern.
    Daarom doen we hierover donderdag  nog toets. Kunnen we na de vakantie met een nieuw thema beginnen.

    Tot morgen,
    Groetjes
    meester Joeri

    01-03-2011 om 19:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste week voor de krokus
    Goedenavond beste lezer(es),

    Blijkbaar had het verlengd weekend aan iedereen deugd gedaan, want iedereen was op tijd aanwezig.
    Onmiddellijk werden de classeurs klaargezet en waren we bezig met onze toets over de vierhoeken.
    Verder op het wiskundeprogramma stond hoofdrekenen met kommagetallen tot 0,1. Maar nu met vermenigvuldigen en delen ook bij. ( Huistaakblad mee naar huis gekregen!)
    De taalles bestond uit de voorbereiding van het begrijpend lezen voor morgen. 3 artikels uit een jeugdkrant zullen centraal staan in onze toets.
    Na de middag gingen de kinderen hun groepswerk naar voor brengen. Foto's waren geprogrammeerd , maar dat was buiten de batterijen gerekend. Die waren plat dus ... geen foto's.
    Afsluiten deden we eindelijk met het spelen van het WO spel.
    Agenda:
    taak: rekenen: +,-,x en : tot op 0,1 01/03
    lessen: taal: voorbereiden BL 01/03
    rekenen: bruto,netto,tarra 01/03
    kommagetallen                  02/03
    niet vergeten: toetsen, rekening, leesmapje

    De kinderen die dat wensten hebben vandaag ook nog extra oefeningen rond bruto, netto en tarra meegekregen. Laat ons zeggen dat de helft van de klas een extra blaadje mee heeft. De rest van de klas lijkt zeker van zijn/haar stuk. Morgen weten we meer.
    Nog enkele mededelingen:
    Vrijdag 4 maart aanstaande hebben we vredesdag op school. We zouden jullie willen verzoeken om de kinderen een witte t shirt mee te geven ( of aan te doen !) .
    De meeste leerlingen nemen ook deel aan de BBQ... Wat ze zeker moeten meehebben is bestek. Ze krijgen in principe een bordje.

    Voila, op naar dinsdag.

    Groeten,
    Meester Joeri

    28-02-2011 om 18:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!