Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    19-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen toneel voor het vierde leerjaar
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het is bijna kwart over zes op zaterdagavond en heb de bevestiging van twee leerlingen die toch morgenavond naar het toneel gaan komen. De afspraak was dat er minstens vijf leerlingen gingen aanwezig zijn, wat betekent dat ik voor deze twee leerlingen geen uitzondering kan maken.  Voor twee leerlingen kom ik niet van Machelen naar Ternat.
    Is voor mij trouwens moeilijk om opvang te vinden voor mijn kids, vandaar dat ik het bij deze aflas.
    Naar het schijnt is het geen enkel probleem om u ticket terug te vorderen bij de organisatie, daarom verwijs ik nogmaals naar de brief die uw kind heeft meegekregen naar huis.

    Agenda:
    taak: rekenen: kommagetallen cijferen blz 29 21/02
    lessen: rekenen: kommagetallen   21/02
              taal: woordpakket 12  23/02
    niet vergeten: rapport, leesmapje, toetsen


    Tot maandag,

    Groetjes Meester Joeri

    19-02-2011 om 18:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    17-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudercontactdag
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Live uit de klas tussen twee oudercontacten door, wat betekent dat ik het kort ga houden.
    Deze ochtend begonnen met herhaling van de kommagetallen van gisteren, gevolgd door de aanbreng van het optellen en aftrekken van kommagetallen.
    Na de speeltijd hebben we onze tanden in het spellingsboekje gezet en hier een stevige hap uit gebeten.
    Zo stevig, dat het een stukje in de namiddag doorliep.
    Dan was het opnieuw tijd om ons technisch brein aan te spreken bij de les over de elektrische stroomkringen. We hebben er zelfs getekend.
    Afsluiten deden we met het uitdelen van het rapport en het verderwerken aan de puzzeltekening.
    Agenda:
    taak: rekenen: kommagetallen 18/02
    lessen: rekenen: kommagetallen 18/02
              wo: elektrische stroomkringen 18/02
    niet vergeten: leesmapje, agenda

    MORGEN TONEEL!!!! NIET VERGETEN!!!!

    Groetjes
    meester Joeri

    17-02-2011 om 16:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    CĂ©line is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas !!!



    16-02-2011 om 19:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vier A weet veel van batterijen.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Net terug van het eerste gedeelte van het oudercontact en klaar om u een korte samenvatting te geven van de voormiddag.
    De rekenles bracht iets nieuws op het programma : namelijk kommagetallen.  Aan de hand van lengtematen zijn we tot kommagetallen gekomen, we hebben hierrond ook een aantal oefeningen klassikaal gemaakt. Als huistaak moeten de leerlingen zelf aan de slag. ( Zie agenda)
    Omdat er een leerling naar de dokter moest, hebben we nog voor de kleine speeltijd ons woordpakketdictee gemaakt.
    Na de speeltijd hebben we woordpakket 12 van spelweg aangepakt en de lessen van machtig, krachtig verder gezet.
    Agenda;
    taak: rekenen: kommagetallen blz 26-27 tot en met oef 6     17/02
    lessen: rekenen: kommagetallen                                           17/02
    niet vergeten: leesmapje.

    Wat de afspraken voor de toneelgangers betreft voor aanstaande vrijdag.
    We spreken af om 19.45 op de parking van het middelbaar.
    Einde van het toneel wordt voorzien tussen 22.45 en 23 uur.
    Jullie maken met de kinderen een afspraak wat ophalen betreft. Uiteraard vertrekt er niemand zonder bij mij nog eens langs te zijn geweest.
    Er is ook een pauze voorzien, waar uw kind een drankje en/of hapje kan nuttigen. ( een beetje zakgeld kan dus geen kwaad!)
    Als iedereen zich aan de afspraken houdt, dan gaan we een prachtige vrijdagavond tegemoet.

    Groetjes ,
    Meester Joeri

    16-02-2011 om 19:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Mirte werd vandaag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    15-02-2011 om 23:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen aan onze laatste toetsen voor dit rapport. Toets meetkunde en het verder afwerken van de toets cijferen.
    Na de voormiddagspeeltijd stond dan nog de begrijpend lezen toets op het programma en het invullen van de trappen van vergelijking.
    In de godsdienstles ging het dan weeral over ons geweten, kregen we het laatste deel van het verhaal 'De verrassing' te horen en gingen we zelf scenario's van goede en slechte afloop bedenken.
    Afsluiten deden we met een knutselopdracht.. Het maken van een puzzeltekening ( wordt vervolgd)

    Agenda:
    taak: /
    lessen: taal: woordpakket 11 dictee 16/02
    niet vergeten: leesmapje, toetsen.

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri

    15-02-2011 om 16:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijn
    Goedenavond beste lezer(es),

    Op deze Valentijnsdag zijn we er weer onmiddellijk ingevlogen. De kinderen hadden drie toetsen op het programma, wat betekende dat er moest doorgewerkt worden.
    Het afnemen van de rekentoetsen en de toetstaal bracht ons al snel bij de klok van elf.
    Hoog tijd om ons goed voor te bereiden op de begrijpend lezen toets van morgen. Twee teksten deze keer ( een "klassiek" sprookje en een "modern" sprookje). Als de kinderen goed hebben opgelet, hebben ze alle vragen van de toets vandaag gehoord.
    We hebben ook een aantal tekstsoorten onderzocht en benoemd. ( krantenartikel, verhaal, gedicht, ...) Het laatste onderdeel voor het niveaulezen was rekenen. Herhaling meetkunde en cijferend vermenigvuldigen met twee cijfers. De laatste twee toetsen voor het rapport.
    Afsluiter van de maandag was het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk 15/02
             cijferen met twee getallen 15/02
    lessen: rekenen: meetkunde  15/02
               cijferen met twee getallen 15/02
              taal: B.L voorbereiden       15/02
             woordpakket 11                  16/02
    niet vergeten: leesmapje, toetsen

    Wat de woordpakketten betreft, nemen we de draad terug op van voor Kerstmis. Proberen wekelijks een dictee te houden. ( Het blijkt voor sommigen nodig)

    Nog een prettige Valentijnsavond verder,

    Groetjes meester Joeri

    14-02-2011 om 18:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs