Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    03-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er was eens...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eindelijk waren we compleet. Dat was weer een tijdje geleden. Tijd om het gaspedaal weer vol in te drukken.
    Het begon al tijdens de rekenles. Na het controleren en verbeteren van een aantal cijferoefeningen in onze rekenschrift, gingen we volop aan het herhalen voor metend rekenen. Eerst een aantal oefeningen omtrent de lengtematen, gevolgd door oefeningen op tijd. Ondertussen was de speeltijd al voorbij, hebben we ons op het begrijpend lezen gestort. ( toets is reeds verbeterd, kijk maar in de schrift)
    Na de middag stond een groot onaangekondigd dictee op het programma. Dit dictee dient om het spellingsniveau van de leerlingen midden vierde leerjaar op te meten. ( Niet op het rapport dus...!)
    Het blokje voor de namiddagspeeltijd werd opgevuld met verder werken in ons klein spellingschriftje.
    Dan was het tijd voor sprookjesland. De kinderen gingen in groepjes zitten en hun sprookje voorbereiden. Dit blijkt echter geen eenvoudige opdracht te zijn,daarom krijgen de kinderen van mij morgen in de les nogmaals extra tijd. We zien wel of er morgen dan al kandidaten zijn om het naar voor te brengen, anders verschuift het naar maandag.
    Voila, u merkt dat we weer hard gewerkt hebben vandaag.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkblaadje ( 3oef.) 04/02
    lessen: taal: taalgebruik blz 73 04/02
                      dictee: hoofdletters 04/02
                     spreken: sprookjes 04/02
    niet vergeten: leesmapje, toets, agenda

    Wat de huistaak betreft, vraag ik met sterke aandrang om de kinderen enkel de eerste drie oefeningen te laten maken en niets meer. Bedankt!!

    Zo, morgen weeral vrijdag!

    Groetjes,
    Meester Joeri

    03-02-2011 om 20:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stinkerdestink!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend zeer blij om te zien dat Chanel, na een paar dagen ziekte, terug bij ons was.
    We zijn er onmiddellijk ingevlogen met het maken van de toets taalgebruik en de spellingsles rond woordpakket 10.
    Ondertussen werden de briefjes van het oudercontact massaal afgegeven ( bedankt voor de grote respons trouwens!), kregen de leerlingen twee toetsen terug en blauwe en groene rekenblaadjes weggestoken.
    Na de speeltijd gingen we nog even met woordpakket tien verder, om daarna een nieuwe stap in ons cijferprogramma aan te leren. " Het cijferend vermenigvuldigen met een getal met twee cijfers" werd eerst aangebracht door te vermenigvuldigen met een zuiver tiental ( zie werkblaadje) en nadien in ons werkschrift blz 22.
    Afsluiten deden we met het verder plannen van onze sprookjesspreekopdracht.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 22 alleen oef 4 03/02
    lessen: taal: B.L. het dappere kleermakertje  03/02
                     taalgebruik  blz 73 04/02
                    dictee: hoofdletters 04/02
    niet vergeten: leesmapje, briefje oudercontact

    Ouders die de kinderen deze ochtend hebben afgezet, hebben misschien een mazoutgeur geroken. Deze mazoutgeur is afkomstig van mazout in de vijver. Een dubbele lading mazout in dezelfde tank zou de oorzaak zijn. Toen we deze middag vertrokken was de civiele bescherming druk bezig het goedje uit het water te halen.

    Nog een prettige avond verder,

    Groetjes meester Joeri

    02-02-2011 om 19:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud he, wat is het koud he!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Op deze zeer koude dag hadden we een groot probleem. Er was geen mazout meer in de ketel. Gisteren had de directeur nochtans gebeld en zijn ze komen leveren, ... Maar in de verkeerde put! Gevolg was natuurlijk dat wij koude klassen hadden. Daarom trokken het vierde en het vijfde leerjaar allemaal naar de refter, waar het wel warm was.
    Dit zorgde voor een aangepast programma. Door het feit dat klassikaal lesgeven niet echt mogelijk was, kregen de kinderen een aantal individuele opdrachten zoals ( hoofdrekenen, cijferen, verbeteren van deze oefeningen met correctiesleutel, begrijpend lezen tekst lezen, hoofdletters plaatsen en betekenissen opzoeken in woordenboek!)
    Daarmee was ons voormiddagprogramma zeer goed gevuld.
    Gelukkig konden we na de middag allemaal terug de klas in. Tijd voor ons om onze geprogrammeerde toetsen af te werken.
    Na dit alles hielden we een filosofisch gesprek met als thema " Stel je voor, dat iedereen alles zou mogen doen..."
    De kinderen somden heel enthousiast op wat ze allemaal zouden doen, maar snel begrepen ze dat de wereld toch niet echt zo leefbaar zou zijn...
    Het blaadje met de hoofdletters werd dan ook nog eens overlopen en alle woorden die hoofdletters verdienden werden aangeduid.
    Afsluiten deden we met het sprookje van het dappere kleermakertje te vertellen en de daaraan gekoppelde opdracht.
    De kinderen worden verondersteld om in groepjes van 3 een sprookje te komen vertellen a.d.h.v. zelfgemaakte tekeningen. Deze opdracht zal hun toets zijn voor het komend rapport.

    Agenda:
    taak: taal: hoofdletters 02/02
    lessen: taal: dictee hoofdletters 04/02
                     taalgebruik blz 66-67 02/02
                     taalgebruik blz 73 04/02
                     B.L.: Het dappere kleermakertje 03/02
    niet vergeten: maandkalender, rekening, leesmapje, brief oudercontact.

    Enkele opmerkingen:
    Wat het dictee betreft, zullen er vijf zinnen van het blaadje " Hoofdletters" gedicteerd worden. ( Willekeurig)

    Jullie hebben vandaag allemaal een briefje voor het oudercontact ontvangen. Waarschijnlijk heeft dochter/zoonlief jullie al ingelicht, toch voor alle zekerheid de verklaring:
    Donderdag 17 februari om 19 uur speelt Anderlecht tegen Ajax. Nu had ik een tijdje terug mijn kaart voor deze wedstrijd al besteld en niet meer gedacht aan het feit dat het ook oudercontact was.
    Als trouwe supporter zou ik deze wedstrijd graag willen bijwonen, daarom zou ik jullie willen vragen of er sommige mensen geen zin hebben om op woensdagnamiddag te komen van 16 uur tot ... ? Ook donderdagmorgen of donderdagmiddag ben ik beschikbaar om ouders te ontvangen. Uiteraard kan u mij ook op school nog spreken op donderdagnamiddag zelf van 16 uur tot 17.45.
    Laat mij zo snel mogelijk iets weten, dan kan ik ook de directeur inlichten.

    Alvast bedankt voor jullie begrip en eventuele medewerking.

    Groetjes
    Meester Joeri
    ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

    01-02-2011 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    31-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gewone maandag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Dit weekend nagenoten van de schitterende afsluiter van het project. ( zie foto's op de verschillende weblogs van de school !) Toch ook tevreden dat we terug gewoon aan de slag kunnen.
    Onmiddellijk ingevlogen met een herhaling van het getalbegrip tot 100 000. A.d.h.v. verschillende oefeningen moesten de reeds gemaakte bevindingen opfrissen.
    Tijdens de taalles hebben we een aantal bladzijden aangeduid om te leren ( zie agenda) en de lessen die voorzien waren, verder aangevuld. ( sleutelwoorden, uitspraken, ...)
    Na de middagspeeltijd stonden twee dingen geprogrammeerd. De les godsdienst en de toets van de spreekwoorden rond " bakker". Enkel de toets is doorgegaan, want heb van de gelegenheid eens gebruik gemaakt om losse blaadjes eindelijk eens de plaats te geven waar ze moeten zijn.
    U vraagt zich dan waarschijnlijk af, waarom zitten er dan nog zoveel rekenblaadjes in het dit leer ik mapje? Het antwoord is simpel, zeer binnenkort krijgen de kinderen terug een aantal toetsjes en dan kunnen deze blaadjes uiteraard helpen.
    Afsluiter van de maandag is het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 18-19 01/02
    lessen: WO: warme/koude bakker 01/02
              Taal: persoonsvorm en onderwerp blz 68 01/02
                      taalgebruik: blz 66-67 02/02
                      taalgebruik: blz 73      04/02
    niet vergeten: leesmapje

    Desondanks dat vele kinderen reeds klaren waren met blz 18-19,vraag ik met de nodige aandrang om alles nog eens goed te overlopen!

    Tot morgen!

    Meester Joeri

    31-01-2011 om 18:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    30-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afsluiter van het project:: Volksdansen en oude spelletjes






































    30-01-2011 om 16:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs