Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    23-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslagje van vrijdag...
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Ziehier het kort verslagje van vrijdag 21 januari 2011.
    De ochtend begonnen met hoofdrekenen optellen en aftrekken tot 100 000. Na een klassikale instructie gingen de leerlingen zelfstandig aan de slag.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag werd besteed aan lichamelijke inspanningen tijdens de LO les.
    Na de middag hebben we ons nog grotendeels toegelegd op soorten batterijen en andere  generatoren...
    Afsluiten deden we met het voordragen van het gedicht.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 11-12 24/01
    lessen: WO: machtig, krachtig 24/01
    niet vergeten: brief, leesmapje, project volgende week

    Zoals ook al vermeld in de agenda is het volgende week projectweek. De lessen in de voormiddag gaan gewoon door zoals anders, maar in de namiddag gaan we oude beroepen centraal zetten.

    Geniet nog van de zondag en tot morgen,

    Meester Joeri









    23-01-2011 om 10:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.transformators en omvormers
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Na een dagje rust (voor de leerlingen ,toch!) stond het programma voor donderdag 20 januari weer goed vol.
    De rekenles startte een halfuurtje later, omdat er nog wat geld voor kaarten van het toneel werden verrekend.
    Langs deze weg, wil ik er nogmaals aan herinneren dat ik enkel reserveer voor de kinderen van de klas. ( Heb wel al gehoord dat de eerste rijen bemachtigen ,zeer moeilijk zal worden!).
    De rekenles die ging over breuk nemen van een getal tot 100 000. A.d.h.v. rekenverhalen hebben we dit ingeoefend.
    Dan was het tijd voor spelling. Woorden waar je de verdubbeling en verenkelingsregel moet op toepassen, kwamen rijkelijk aan bod.
    Het eerste deel van het verhaal " De verrassing" werd tijdens de godsdienstles aangevuld door het tweede gedeelte. We gingen ook op zoek naar de betekenis van " Het geweten".
    Na een korte herhaling wat we in vorige lessen al gezien hadden, gingen we verder met omvormers en transformatoren. De kinderen ontdekten de betekenis van de woorden en ook een aantal toestellen die transformatoren in zich hebben.
    Afsluiten deden we met de bespreking van het gedicht voor morgen " Thuis". De leerlingen worden verondersteld om dit vlot en expressief te kunnen voorlezen ( niet van buiten dus). Uiteraard zijn gebaren en andere voorwerpen altijd welkom bij het voordragen.
    Agenda:
    taak: godsdienst: het geweten 21/01
    lessen: WO: machtig, krachtig  21/01
            taal: gedicht "Thuis"    21/01
    niet vergeten: agenda, leesmapje, kledij " school van toen" 28/01

    Groetjes,
    meester Joeri

    20-01-2011 om 16:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een andere pet...

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met een uurtje rekenverhaaltjes oplossen. Deze keer stonden ze in functie van tijd.
    De taalles bestond uit twee delen: Een begrijpend lezentoets en een luistertoets.
    Het laatste deel van de luistertoets was voor sommigen echt zweten!!!
    In de namiddag hebben we aan de hand van een aantal verhalen andermans " pet" opgezet. Zo kregen we verschillende meningen en die werden dan ook besproken.
    In de WO les gingen we op zoek naar wat de omvormers zijn in bepaalde voorwerpen en welk resultaat deze dan bereiken.
    Afsluiten deden we met een van plaatsverandering.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: WO: machtig, krachtig 20/01
    niet vergeten: leesmapje, toneel...

    Morgen pedagogische studiedag, dus morgen geen blog.
    Tot donderdag,
    Groetjes
    Meester Joeri

    18-01-2011 om 20:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gejaagd door de wind...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ziehier het verslag van de eerste dag van de week. Een rekenles , die verspreid werd over twee delen,  over de lengtematen en hun verschillende verhoudingen. Even onderbroken door een zwemles op maandag en de voormiddag was al gedaan.
    Na de middag hebben we onze begrijpend lezentekst goed ingeoefend ( morgen toets)  en het laatste deel van de eerste les van WO in ons werkschriftje afgewerkt.
    Zoals elke maandag na de namiddagspeeltijd stond er nu ook niveaulezen op het programma.
    Afsluiten deden we het vervolg van het voorleesverhaal van de " GVR".
    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 6 18/01
    lessen: taal: " De benzinepomp"   18/01
    niet vergeten: leesmapje, toets, briefje toneel

    Graag wil ik nog even terugkomen op het toneelgebeuren. Het is de bedoeling dat de kinderen geld meekrijgen voor het aantal kaarten dat jullie kopen.
    Indien mogelijk zou ik  graag hebben dat dit ten laatste tegen vrijdag 21 januari in orde wordt gebracht. Neemt u geen kaarten, dan hoeft u dat briefje ook niet terug te bezorgen.

    Nogmaals een herinnering !!! Als afsluiter van onze projectweek volgende week vrijdag (28 januari) hadden we gevraagd om de kinderen aan te kleden zoals vroeger. De brief hiervoor is met het kerstrapport meegegeven, maar wil jullie hier toch nog aan herinneren. Zo kan u eventueel nog in actie treden.

    Groeten,

    Meester Joeri

    17-01-2011 om 18:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!