Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    04-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toen waren we nog met ...
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Wat een knotsgekke vrijdag gisteren!
    Ook gisterenochtend lag er een dik sneeuwtapijt op de wegen, waardoor er waarschijnlijk enkele leerlingen te laat op school zullen geweest zijn.
    Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik 16 hoofdjes telde om de les te beginnen.  Doch dit bleek echter niet te kloppen.  Opnieuw waren er een aantal gesneuveld.
    Deze feiten brachten mij tot de beslissing om geen nieuwe leerstof rekenen aan te brengen tijdens de rekenles. De kinderen hebben zich dan nog extra geoefend op cijferen en hoofdrekenen x tot 10 000.
    Ondertussen brachten de ziektekiemen verder schade aan binnen de klas en moest ik telefoneren om Mirte te komen halen.
    Tijdens de middag kon ik dat nog eens doen, want ook Chanel voelde zich niet lekker. Wie het rekensommetje heeft berekend 16 - 2 =  14!
    Ik zou het bijna vergeten te vermelden, maar we hebben ons wel te goed gedaan aan de lekkere speculaas die we op donderdag gemaakt hadden.
    Wat de les WO betrof, hier heb ik wel les gegeven. Kwestie van niet constant met onze vingers te zitten draaien.
    Ook tijdens die les voelde zich iemand niet goed. Olivier ging de rest van de dag rusten in het ziekenbedje op het secretariaat.
    Afsluiten deden we met een beperkt hoekenwerk ( spelletjeshoek en muzische hoek)

    Maandag zijn er sinterklaasactiviteiten gepland ( dus geen les). Als zieke dochter/zoon zich maandag nog niet te best voelt, heb ik liever dat jullie hen nog een dagje extra thuishoudt en hen dinsdag terug naar school te laten komen.

    We starten ook opnieuw met contractwerk en de daaraan gekoppelde toets. Uiteraard wordt er rekening gehouden voor de zieken!

    Agenda:
    taak;: rekenen: contractwerk 15/12
             WO: kanton                  7/12
    lessen: rekenen: getallenkennis 7/12
              WO: waar ik woon, waar anderen wonen 7/12
    niet vergeten: kom, beker, lepel, vork, mes

    Hieronder de overgebleven rakkers!

    Verzorg iedereen goed en tot maandag,

    meester Joeri






    04-12-2010 om 09:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een hectische dag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ik was deze ochtend blij. Blij omwille van het vlot bereikt hebben van de school, maar ook omdat ik de snoetjes van Mirte, Joris en Olivier terug zag. Spijtig genoeg bleek nu Sien afwezig.
    Goed, wij op weg naar het zwembad. Hier vonden de kinderen ook een leuke verrassing, want ze mochten de hele les vrij spelen. Dit allemaal in teken van de Vlaamse zwemweek.
    Na de zwempartij en de speeltijd begonnen we aan onze rekenles. Doordat we gisteren geen rekenen hebben gegeven werden er twee lessen in 1 gegeven. Gelukkig waren de kinderen in goede conditie en liep dit bij de meesten vlot.
    Na de middag hebben we opnieuw alleen met kokerellen bezig geweest.
    De leerlingen mochten per groepje hun deeg komen uitrollen en er figuurtjes uithalen. Deze figuurtjes werden dan gebakken in de oven. De andere leerlingen maakten in tussentijd een sinterklaasbundeltje, zodat ieder een activiteit had.
    Toegegeven de eerste lading kwam er zwart verbrand uit. Bleek de oven in de refter van een zwaar kaliber te zijn.
    Daarachter werd het steeds beter en beter. De kinderen hebben nog niet kunnen proeven, omdat de namiddag te weinig tijd in zich had. Morgen mogen ze zeker proeven.!
    Door onze kookactiviteit hebben we geen agenda kunnen schrijven, wat betekent dat ze geen huiswerk hebben. Ik vermoed dat ze daar niet kwaad voor zullen zijn.
    Wel wil ik toch even de aandacht vestigen op het verzamelen van het speelgoed. Zou u er al voor kunnen zorgen dat deze geprijsd zijn? Dat bespaart ons al heel wat werk voor maandag!!!
    Zo, rest mij u enkel uit te nodigen om verder  naar beneden te scrollen voor het bezichtigen van de foto's.

    Tot morgen,
    Meester Joeri


















    02-12-2010 om 19:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het maken van speculaasdeeg
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag een recept in woord en beeld. Als u de stappen nauwkeurig volgt, krijgt u een heerlijk speculaasdeeg.
    Stap 1
    Handjes wassen voor we aan het werk gaan.


    Stap 2
    Weeg 200 gram boter af en doe ze in de mengkom. Roer hem mals met een houten(plastic) lepel.
     

    Stap 3
    Voeg 250 gram kandijsuiker en twee eieren toe aan de malse boter. Heel goed mengen!


    Stap 4
    Breng de 10 gram speculaaskruiden erbij, weeg 500 gram zelfrijzende bloem af en zeef deze door het mengsel.
    Kneed verder met de handen!
     

    Stap 5
    Het deeg afdekken met een handdoek en een nachtje laten rusten.

    De afwerking krijgt u morgen in woord en beeld.

    Nog vandaag zijn we gestart met de adventskalender. Door een toevalligheid hebben we er twee in de klas. Leuk voor de leerlingen want, dan krijgen ze een extra chocolaatje!!

    Zo, niet vergeten dat er morgen ook zwemmen is. Zorg dus voor extra bescherming tegen de koude.

    Groetjes en tot morgen,
    meester Joeri







    01-12-2010 om 19:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.it wasn't me
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ongeloof overviel mij deze morgen toen ik maar 14 hoofdjes telde in de klasrij. Uiteraard was het in mij opgekomen dat het weer hier voor iets tussen zat, maar toch...
    U moet weten dat ik gisteren na het laatste belsignaal een opmerkelijke uitspraak heb gemaakt. Ik had de leerlingen allemaal een zelfgemaakte speculaaskoek gegeven en zei tegen de leerlingen: " Als je deze avond ziek wordt, dan weet je van wat het komt he!" Al lachend bedoelt natuurlijk. En dan telde ik zoveel afwezigen...
    Enfin, tegen 9.30 was ons aantal gegroeid tot 17 leerlingen en daar is het dan ook bij gebleven.
    Aan alle zieke leerlingen van de klas, een spoedig herstel en zorg dat je zo snel mogelijk terug bent.

    Bon, wij met 17 kopjes aan de rekenles begonnen. Vandaag hebben we het gehad over een breuk kleiner of gelijk aan 10 nemen van een getal tot 10 000. Na een lichte opfrissing van begrippen zoals: stambreuken, gelijknamige breuken, teller, noemer, breukstreep, ... gingen we breuken nemen van getallen.
    De taalles leerde ons sleutelwoorden uit teksten halen, in dit geval uit advertenties.
    We maakten ook oefeningen op werkwoordherkenning en vervoeging van de persoonsvorm.
    De godsdienstles had veel schrijfwerk in zich. Wat waren we blij, als de les eindelijk af was...
    Door de geplande kookactiviteiten hebben we een verschuiving in het schema aangebracht en de rest van de namiddag WO verder geven. Morgen zal het geen WO zijn, maar wel de kookopdracht.
    Agenda:
    taak: rekenen: blauwe/groene blaadjes 02/12
    lessen: WO: waar ik woon                    02/12
    niet vergeten: leesmapje, donderdag 2 december geen warme maaltijden, materiaal om te koken ( afgesproken in de klas)
                        kalender voor december.
    Morgen worden de kinderen in 4 groepen verdeeld: twee groepen van 5 en twee groepen van 6 ( afhankelijk van de afwezigen)
    Per groep moet er volgend materiaal aanwezig zijn: een houten (plastic) lepel, een mengkom, electronische weegschaal, zeef, deegrol, aardappelmesje, handdoek, keukenshort of kledij dat vuil mag worden. Graag ook een zak waar het vuil materiaal kan ingestoken worden.

    Ik vermoed dat u net als ik razend benieuwd ben, wat het resultaat zal zijn van onze collectieve kookopdracht.
    Uw reporter zal ter plaatse zijn...

    Zo tot morgen,
    Groetjes meester Joeri

    30-11-2010 om 19:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbereiding kookopdracht

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze maandagochtend begon wat met een valse noot. Dit had twee redenen: Ten eerste het ziek zijn van een leerlinge, ten tweede omwille van het povere resultaat op de toets metend rekenen.
    Tijdens de rekenles hebben we de toets opnieuw volledig overlopen en gemaakt. Hopelijk wordt er geleerd uit gemaakte fouten.
    De rest van de rekenles stond in teken van het oplossen van toepassingen.
    Na de pauze kregen de leerlingen enkele reclameadvertenties en moesten ze hierop een aantal vragen beantwoorden in hun werkschrift.
    Ondertussen was er nog een leerlinge onwel geworden, zodat we na de middag nog met 20 leerlingen in de klas zaten.
    Tijd om taalgebruikles af te werken en al een aantal besprekingen te doen omtrent de kookopdracht van de komende dagen.
    Zoals gebruikelijk in de namiddag op maandag bestond de laatste blok uit niveaulezen.

    Agenda:
    taak: rekenen: + tot 10 000 30/11
    lessen: /
    niet vergeten: materiaal: schort, houten (plastic) lepel, mengkom,keukenweegschaal, deegrol en zeef. leescontract, toetsenmap.

    Even kleine verduidelijking van de kookopdracht:
    Woensdag en donderdag gaan we ons wagen aan het maken van speculaas. De kinderen worden per klas verdeeld in twee groepen van 5 en twee groepen van 6.
    Binnen dat groepje krijgen ze van ons de ingrediŽnten om een speculaasdeeg te maken. Ander materiaal ( zie niet vergeten in de agenda) wordt door het groepje aangebracht. ( Normaal zijn alle afspraken hiervoor gemaakt)
    Donderdag gaan we uit het deeg figuurtjes halen via vormpjes of mogen ze zelf experimenteren.

    Zo, daarmee bent u weer op de hoogte van het reilen en zeilen!

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    29-11-2010 om 19:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!