Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    19-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Computerkings
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met droevig nieuws. Was gisterenavond begonnen met het verbeteren van de toets toepassingen, maar ik ben moeten stoppen. De resultaten zijn tot nog toe bedroevend. Dat doet mij veel pijn, aangezien jullie kids een werkblaadje met gelijkaardige oefeningen mee naar huis hadden gekregen. Ik hoor u al denken en zeggen, terug inoefenen he meester. En u heeft gelijk! Het probleem bij toepassingen is dat je buiten een oplossingsstrategie weinig kunt toevoegen. Zij moeten nog altijd de juiste berekening kiezen en deze ook correct berekenen.
    Maar goed, we blijven er aan werken!!!
    Toch een warme oproep om de aankomende toetsen van metend rekenen ( kloklezen!!!) en meetkunde goed op te volgen.

    Terug naar het dagverslag. Het  eerste gedeelte voor de voormiddagspeeltijd bestond uit rekenen meetkunde en de toets van WO over de oorlog.
    Na de speeltijd hadden de kinderen LO.
    De namiddag hadden we gereserveerd voor knutselen en ict. Bij juffrouw Veerle in de klas gingen ze knutselen, in onze klas kwamen ze opdrachten op de laptop afwerken.

    Agenda:
    taak: taal: woordenboek 22/11
    lessen: rekenen: meetkunde, metend rekenen 22/11
              WO: Majesteit, de koning   22/11
    niet vergeten: leescontract

    prettig weekend gewenst,

    Meester Joeri










    19-11-2010 om 23:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kleinkind- grootouder- tante...?
     Goedenavond beste lezer(es),

    Het verslag van vandaag bestaat uit twee delen. Een eerste algemene deel over het verloop van deze dag, een tweede gedeelte waarin we aandacht besteden aan het bezoek die deze namiddag is langsgekomen.

    Deze ochtend zeer blij, want er zijn ( voorlopig) geen zieke kinderen meer bij. Na een plonsje in het water, stond er onmiddellijk een toets toepassingen op het programma. Desondanks er op het huistakenblad gelijkaardige oefeningen stonden, bleek de toets een serieuze karwei.

    In het namiddaggedeelte stond WO centraal met voor de speeltijd de pakkende getuigenissen van grootvader(s) die de tweede oorlog meemaakten. Na de speeltijd zijn we bezig geweest met doorgronden van de stamboom van de koninklijke familie. Voor een aantal kinderen is het nog steeds verwarrend wat een grootouder is, een kleinkind, een tante, ...

    agenda:
    taak: taal: woordpakket 5,6 en 7 19/11
    lessen: WO: nooit meer oorlog     19/11
               Zijne majesteit , de koning 19/11
    niet vergeten: agenda, spons, toetsenmap, leesmapje

    Morgen toets van WO over de oorlog!
    Afsluiten doen we met de boodschap dat vanaf maandag we een klasspelletjeskoffer hebben!
    Sien heeft ons daar de nodige uitleg overgegeven.

    Groetjes,

    Meester Joeri

    PS Als toetje nog een groepsfoto van de klas van juf Veerle en van mezelf.






    18-11-2010 om 18:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview grootouders

    Aan alle grootvaders en broeder Stan nogmaals hartelijk bedankt voor het aanwezig zijn in onze klas.
    Het was geweldig om zo'n sprekers te mogen ontvangen. Jullie getuigenissen en verhalen deden de kinderen geboeid luisteren. PROFICIAT!































    18-11-2010 om 18:48 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Lander Perrault is gisteren 9 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    17-11-2010 om 16:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Metend rekenen - meetkunde
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Het verslagje voor vandaag. Dina was terug aanwezig na haar offerfeest van gisteren, maar weer ontbrak een leerling in onze rij. Boer let op uw ganzen !!!
    Tijdens de rekenles hebben we verdergewerkt aan de herhalingsles van metend rekenen en reeds begonnen aan de herhaling van meetkunde. Uiteraard onmogelijk om dit alles af te krijgen, wordt dus vervolgd.
    Na de speeltijd nog eens spelweg gedaan, meer bepaald woordpakket 7.
    Afsluiten deden we vandaag met het overlopen van de vragen voor het interview met de grootouders voor morgen en nog enkele vraagjes beantwoorden omtrent de koningen.

    Agenda:
    taak: rekenen: toepassingen 18/11
            taal: woordpakket 5,6 en 7 19/11
            godsdienst: conflict wat nu? 18/11
    lessen: WO: nooit meer oorlog  19/11
                      Zijne majesteit      18/11
    niet vergeten: zwemmen, spons 19/11

    Op aanvraag nog een extra blaadje van toepassingen.

    Zo, morgen alweer donderdag... Het gaat vooruit!!!

    Groetjes
    meester Joeri

    17-11-2010 om 16:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ganzen-beren-hanen-duiven... Beren past niet in de reeks omdat ze te dik zijn!!

    Goedenavond beste lezer(es),

    Blij te zien deze morgen dat onze zieke van gisteren terug aanwezig was. Toch waren we nog niet compleet. Offerfeest vandaag, vandaar!

    Het heeft ons alleszins niet weerhouden om volle bak aan de slag te gaan. Geen enkele leerling(e) had nog vragen over de toepassingen, zodat we onmiddellijk konden starten met de herhalingsles metend rekenen. Herhalingsles betekent natuurlijk, zeer weldra toets ( Ergens volgende week !)
    Aangezien de herhalingsles een serieuze brok leerstof bevat en het onderdeel kloklezen voor sommigen nog heel moeilijk is, hebben we de les niet helemaal afgekregen.
    Deze les nog maar net gepasseerd of er stond al een begrijpend lezen toets te wachten.
    Voor taalgebruik gingen we op zoek naar het verloop van de fabrikatie van melkproducten, welke instrumenten er op de boerderij gebruikt worden, ...
    De les liep verder na de middag. Nog in de namiddag ging het in de godsdienstles opnieuw over conflicten. Na wat is een conflict en hoe ontstaat een conflict, nu een conflict ... wat nu?
    De rest van de namiddag werd gespendeerd  aan vertellen en ontdekken van de geschiedenis van onze koningen en hun gevolg. De leerlingen hebben een extra vragenbundel gekregen, die ze kunnen gebruiken als samenvatting van de leerstof.

    Agenda:
    taak: godsdienst: Conflict wat nu? 18/11
            WO: 2 vragen interview       17/11
    lessen: rekenen: toepassingen        18/11
              WO: nooit meer oorlog       19/11
                    Zijne majesteit, de koning 17/11
    niet  vergeten: leescontract

    Tot morgen,

    meester Joeri

    16-11-2010 om 19:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koningsdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend vertrok de boot weer voor een zestal weken richting Kerstmis. Niet alle passagiers waren aan boord, hopelijk sluiten zij zo snel mogelijk aan. 
    Tijdens de dag stonden volgende activiteiten geprogrammeerd:
    In de rekenzaal: cijferend optellen tot 10 000
    In de zaal van het woord: twee luistertoetsen, opzoekingswerk in het woordenboek en niveaulezen.
    In de kijk naar de wereld kamer : Een verhaal over BelgiŽ en zijn koningen.
    Uiteraard werden er op geregelde tijdstippen ontspanningsfaciliteiten aangeboden.

    Agenda:
    taak: taal: woordenboek 16/11
    lessen: rekenen: toepassingen 16/11
             WO: nooit meer oorlog 19/11
                    Zijne majesteit, de koning 16/11
    niet vergeten: brieven, leescontract

    Een groot aantal leerlingen is reeds klaar met het opzoeken in het woordenboek ( hierdoor hebben ze dus ook geen woordenboek mee !)
    Voor het nieuwe thema WO moeten ze de bladzijde die we vandaag hebben besproken aandachtig lezen en eens zelf aanduiden wat zij belangrijk vinden ( in fluo)
    Voor rekenen hebben de leerlingen donderdag toets over toepassingen. Daarom krijgen ze voor deze avond de opdracht om alle toepassingen die we al gemaakt hebben is te bekijken en zien of ze de oplossingswijze snappen. Zo niet, duiden ze deze toepassing aan. Morgenvroeg neem ik het eerste kwartier van de rekenles tijd om hier op in te gaan.

    Zo... tot morgen!
    Groetjes
    Kapitein Joe


    15-11-2010 om 18:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!