Vandaag geen langdradig verslag over alle klasactiviteiten die er zijn geweest, maar gewoon een aantal foto's die perfect weergeven wat er vandaag allemaal gebeurd is. Aan alle leerlingen een deugdoende vakantie gewenst en we zien elkaar terug op maandag 8 november. Doei !!!
Een verslagje live tijdens het oudercontact. Deze ochtend gaan plonsen in het zwembad. Na de speeltijd hebben we een les "Ijdel zijn" gedaan. De les rekenen ging immers over spiegelen en symmetrie. Het leek ons niet meer dan logisch, dat we ons zelf op de meeste (on)mogelijke manieren mochten spiegelen. Net als alle andere frietmiddagen, zorgde ook deze frietmiddag dat we later in de klas kwamen. Dan moest ik nog zo'n saaie materie als werkwoorden vervoegen naar voor schuiven. Gelukkig hebben we ons daar vlot doorheen gesparteld. Afsluiten deden we vandaag met de plechtige overhandiging van het rapport. Morgen mogen de kinderen zich verkleden ( is niet verplicht!) en brengen ze spelletjes mee. Opgelet alles wat wordt meegenomen is op eigen verantwoordelijkheid! Agenda: taak: / lessen: Godsdienst : Mozes 29/10 niet vergeten: kledij, spelletjes, frietjes, rekening, agenda.
agenda vrijdag: taak: ontspannen lessen: amuseren niet vergeten: rapport maandag 08/11 terug
Het moment komt steeds dichterbij... Het eerste rapport en oudercontact! Alle cijfers zijn getikt, alle rapporten geschreven... Spannend, spannend! Maar dit alles wordt morgen pas geopenbaard, dus nog even geduld!
Deze ochtend de laatste toepassingen in onze rekenschrift opgelost en ons dan ten volle geconcentreerd op een les over geldwaarden. Na een herhaling van alle munten en biljetten tot 500 euro, gingen we geldbedragen leggen en geld teruggeven. Vervolgens werden de schriftelijke oefeningen gemaakt en kregen de kids hier ook een huistaak van. Nadat de speeltijd gepasseerd was, stond het construeren van spinnenwebben weer centraal. Daarmee hebben we ons dan ook beziggehouden tot het tijd was om naar huis te gaan. Agenda: taak: rekenen: toepassingen 28/10 lessen: godsdienst: Mozes 29/10 niet vergeten: zwemmen, leescontract, geld frietjes
Deze ochtend eens anders begonnen dan gewoonlijk. Eerst het gedicht laten voordragen en daarachter toets begrijpend lezen. Gevolgd door het afwerken van de lessen rond Mozes en een les toepassingen in onze rekenschrift. Inderdaad we hebben hard gewerkt in de voormiddag. Frietenweek dus later binnen na de middag. Opnieuw volle gas tijdens de les taal alfabetisch rangschikken. Afsluiten deden we vandaag met het proberen construeren van een spinnenweb met elektriciteitsdraad. Agenda: Taak: Taal: alfabetisch rangschikken 27/10 lessen: Godsdienst : Mozes 29/10 niet vergeten: brief frietjes, leesmapje, wafels
Voor alfabetisch rangschikken worden blaadje 2 en 3 afgemaakt. Geld frietjes ten laatste donderdag binnen. (2euro!)
8.45: Adriaan 15.55: Céline 16.05: Joris 16.15: Dina 16.25: Amy 16.35: Kiara 16.45: Jonas 16.55: Chanel 17.05: Sien 17.15: Thomas 17.25: Arno 17.35: Anke 17.45: Keano 17.55: Nick E 18.05: Mathis 18.15: Olivier 18.25: Mirte 18.35: Melanie 18.45: Maude 18.50: Lander 19.00: Nick I
Deze ochtend begonnen met de gebruikelijke administratie en het uitdelen van de strookjes waar het uur voor het oudercontact opstaat. De kinderen hadden nog een toets cijferen te doen, waar we onmiddellijk werk van maakten. Na de toets was het tijd om te smullen, want we hadden een jarige in de klas vandaag. In de taalles hebben we gepraat over viervoeters, dat was het onderwerp in onze begrijpend lezentekst. Daar aansluitend begonnen we over het verhaal van Mozes, dat vandaag in een beslissende plooi werd gelegd. (Een goede verstaander begrijpt, dat de toets niet ver af meer is !) Frietjesweek deze week! Elke middag behalve op woensdag wordt er gebakken ten voordele van onze actie voor blindengeleide honden. Leerlingen van het middelbaar mogen dan een pakje frieten komen kopen. Vandaag was het de beurt aan de leerlingen van het derde middelbaar. Tegen dat de massa gepasseerd was, was het reeds kwart over één. Hierdoor viel de les over alfabetisch rangschikken weg. Het laatste gedeelte van de dag was gereserveerd voor het niveaulezen. Agenda: taak: taal: alfabetisch rangschikken 26/10 lessen: taal: gedicht " Hand in hand" 26/10 voorbereiden tekst BL 26/10 niet vergeten: toets, briefje oudercontact, leesmapje, tang
Het gedicht moeten de kinderen niet uit hun hoofd kennen, het is de bedoeling dat ze expressief komen voorlezen. Voor huistaak taal moet alleen de eerste bladzijde gemaakt worden.