Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    22-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is een klas zonder tang!?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een vrijdag die weer voorbij is gevlogen. In de voormiddag heb ik de kinderen niet onder mijn hoede gehad. Het was overleg voor mij samen met de zorgleerkracht en het ClB over de leerlingen van onze klas.
    Dit overleg duurde tot aan de kleine speeltijd in de voormiddag en achter de speeltijd hebben onze girls en boys turnles.
    Pas na de middag zaten we terug bij elkaar. Een namiddag die hoofdzakelijk gevuld was met toetsen ( rekenen en WO).
    Het was ook de bedoeling om te knutselen, maar wegens gebrek aan materiaal om elektriciteitsdraden door te knippen ( tangen dus, die ik vergeten te vragen was !!!) zijn we daar niet toegekomen. Volgende week alleszins beter!
    Agenda:
    taak: rekenen: blaadje staartdelingen 25/10
            godsdienst: mijn tien woorden    25/10
    lessen: /
    niet vergeten: toetsen laten tekenen, tang, leesmapje

    Maandag krijgen de kinderen in principe een uur mee , waarop jullie verwachten worden in de klas. Dit zal genoteerd worden in de agenda. Zal ook proberen om via een word bestand de uren op de weblog te zetten.

    Zo nog een prettig weekend gewenst en tot maandag!

    Meester Joeri

    22-10-2010 om 22:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelling
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het ophalen van de briefjes van het oudercontact ( bedankt voor het snel terugbezorgen!) en dan in vliegende vaart gestart met het afwerken van het eerste deel van de woordpakket 6 les. Onmiddellijk daarbij aansluitend spellingsopdrachten van thema 2 en al een stuk thema 3 in ons klein spellingsschriftje.
    Na de speeltijd kregen de leerlingen een rekentoets getallenkennis voorgeschoteld, waarbij alles wat we van getallenkennis hebben geleerd de voorbije weken ( maanden) de revue passeerden. Al bij al hebben de leerlingen dat , qua tijd, behoorlijk gedaan. De resultaten van deze toets worden gezet voor het rapport van Kerstmis.

    Het verhaal van Mozes is desondanks de film nog niet afgelopen. In de les van vandaag kwamen de tien geboden te voorschijn. Deze hebben we dan ook uitvoerig belicht.
    Afsluiten deden we zoals steeds op donderdagnamiddag met hoekenwerk.

    Agenda:
    taak: godsdienst: mijn 10 woorden 25/10
    lessen: W.O.: op stap in het bos 22/10

    niet vergeten: briefje oudercontact (22/10), karton, elektriciteitsdraad (22/10), agenda

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    21-10-2010 om 16:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klinieken en hun wachttijden.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een paar uur later dan gepland, schrijf ik tot u. Deze regenachtige ochtend moeten vaststellen dat er een viertal leerlingen ontbraken. Door het slechte weer hadden er een tweetal kinderen in de file gestaan, bleek spijtig genoeg dat 2 leerlingen ziek waren. ( spoedig herstel alleszins!)
    Onmiddellijk ingevlogen met een toets van meetkunde over driehoeken. De rest van de les bestond nog uit een onderdeel van meetkunde, meer bepaald evenwijdige en loodrechte lijnstukken en rechten.
    Volgend punt op de agenda was woordpakket 6. Hier kregen de leerlingen een stukje tekst uit een verhaal en moesten ze het onderwerp en de persoonsvorm aanduiden.De rest van het verhaal zal morgen worden verder afgewerkt.
    Afsluiten deden we met het overlopen van de leerstof voor WO a.d.h.v. een vragenblad.
    De kinderen kregen ook een blaadje mee met een uitnodiging voor het oudercontact, dat zal plaatsvinden op donderdag 28 oktober tussen 16uur en 19uur. Op het blad kan u het uur aanduiden waarop u aanwezig kunt zijn. Ik haal alle strookjes op en probeer dan iedereen een uur te geven tegen maandag 25 oktober.
    Agenda:
    taak: rekenen: blaadje getallenkennis 21/10
    lessen: wo: op stap in het bos             22/10
    niet vergeten: briefje oudercontact 22/10, karton, elektriciteitsdraad 22/10, toets laten tekenen.

    Even verduidelijken: vrijdagnamiddag tijdens de Muzo les hebben de kinderen karton en electriciteitsdraad nodig. Om het even wat van karton is goed ( schoendoos, doos van een verpakking, ...) ook de grootte speelt geen rol.
    Wat de elektriciteitsdraad betreft, liefst draad met de plastic nog aan ( om niet te verwonden!). De juiste hoeveelheid die de kinderen nodig hebben kan ik moeilijk voorspellen.

    Zo, verslagje geschreven op naar de volgende taak.
    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri

    20-10-2010 om 20:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let my people go!!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Dankzij de pinkblessure kan ik tijdig aan mijn weblog beginnen, aangezien ik anders de nodige sportactiviteiten te doen heb.
    Deze ochtend het zaaltje klaargemaakt om 44 leerlingen in onder te brengen. Gewapend met een bord waar je met stift kunt opschrijven en de nodige kordaatheid om zo'n groep in toom te houden, stond ik klaar om de dag te beginnen.
    Na de administratieve zaken van elke dag, was het tijd voor een herhalingsles omtrent cijferen. Tijdens een kort herhalingsmoment werden alle mogelijke bewerkingen( +,-,x en :) nog eens aangehaald en geoefend. Nadien gingen de leerlingen zelfstandig aan het werk in hun werkschrift.
    Het verdere verloop van de voormiddag bestond uit het afwerken van die oefeningen en onze toets begrijpend lezen.
    Om het spieken min of meer te beperken, ging eerst onze klas de toets maken. De andere klas werkte voort aan het cijferen, nadien werden de rollen omgekeerd.
    Zo'n hevige inspanningen vergen natuurlijk veel energie en we waren wat blij dat we 's middags konden gaan eten.
    Tijdens de middagpauze heb ik het zaaltje dan omgetoverd tot filmzaal, want we gingen naar de film over Mozes kijken.
    En zo geschiedde...
    Afsluiten deden we met het opruimen van het zaaltje en alle materiaal terug naar de klas te brengen.
    Agenda:
    taak: rekenen: driehoeken 20/10
    lessen: rekenen: driehoeken 20/10
             W.O.: Op stap in het bos 22/10
    niet vergeten: wafels

    Volgende week donderdag hebben we oudercontact, briefjes worden morgen meegegeven. Het oudercontact zal starten om 16uur en eindigen om 19uur.

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri

    19-10-2010 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glad to be back!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een beetje trager als anders, maar ga toch proberen om dagelijks een verslagje te schrijven.
    Deze ochtend begonnen met de taakverdeling, ophalen van bonnetjes en het aanduiden van de warme maaltijden. Uiteraard kon ik niet ontkomen aan het vertellen van het verhaal van de gebroken pink.
    Eens het verhaal verteld, zijn we onmiddellijk aan de herhalingsles rekenen ( hoofdrekenen) begonnen.
    Die les had meer tijd nodig dan gepland, zodat Godsdienst en WO naar het achterplan werden verschoven.
    Na onze uitvoerige rekenles, kregen de kids de geplande toets van spreekwoorden en zegswijzen voorgeschoteld. Dan was het tijd voor het voorbereiden van de tekst begrijpend lezen ' Spinnen ' . U kan zich wel voorstellen, wat een geanimeerde gesprekken we hierover gevoerd hebben ( Mama's toch! )
    De taalles die erop volgde bracht ons al een heel eind in de namiddag. Deze had als onderwerp 'Onderwerp en gezegde'.
    De laatste blok was gereserveerd voor het niveaulezen en afsluitend het voorleesmoment.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blz 38  19/10
    lessen: taal: voorbereiden tekst " Spinnen" 19/10
               rekenen: driehoeken blz 33             20/10
              WO: Op stap in het bos                   22/10
    niet vergeten: toets, lezen, brieven

    Wat WO betreft: alles wat we aangeduid hebben tot blz 8 moet gekend zijn tegen vrijdag. Wat het contractwerk betreft ,krijg je de komende dagen nog verdere informatie.

    Tot slot wil ik Adriaan nog bedanken voor de lekkere noten die hij meebracht naar de klas.
    Morgen alle vierdes onder mijn hoede. Ik zal bij de " pinken" moeten zijn.
    Groetjes,
    Meester Joeri


    18-10-2010 om 17:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!