Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    07-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterpret!?
    Goedenavond beste lezer(es),

    's Morgens begonnen met de toets hoofdrekenen : en x, gevolgd door een waterspektakelshow van mezelf. De les van de inhoudsmaten stond op het programma.
    Na de show gingen we op zoek naar woorden met ch en g in  ons spellingsboekje.
    Tijdens de godsdienstles kregen de kinderen een aantal verhaaltjes te lezen, waar het hoofdpersonage steeds een (moeilijke) beslissing moest nemen. Zij verplaatsten zich dan even in het personage en schreven op wat ze zouden doen.
    Dat bracht leuke gesprekken met zich mee.
    De laatste blok van de dag werd gewijd aan hoekenwerk. Beetje bij beetje beginnen we er allemaal onze draai in te vinden. Wat natuurlijk zeer positief is.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 32 oef 3 11/10
                         contractwerk                   12/10
    lessen: rekenen: cijferen                        11/10
              taal: herhalingstoets wp 1-4         13/10
              WO: op stap in het bos                11/10
    niet vergeten: wafels, toetsen

    Voor rekenen moeten ze in de werkschrift alleen maar de eerste twee oefeningen maken van oefening 3.
    Maandag krijgen de kinderen ook een correctiesleutel van het contract mee, zodat ze dit kunnen verbeteren en dinsdag afgewerkt en verbeterd afgeven.
    Maandag worden er ook een aantal data afgesproken om toetsen te doen uit het grote taalwerkschrift.

    Zo, dan wens ik iedereen van de leerlingen een prettig weekend... en aan alle werkenden voor morgen een fijne werkdag gewenst.

    Groetjes en tot maandag.

    Meester Joeri

    07-10-2010 om 20:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke woensdag!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend er onmiddellijk ingevlogen met de toets hoofdrekenen. Terwijl de kinderen hun toets aan het afwerken maken, ontving ik het geld van de wafels en schreef de boekhouding.
    Toen de toets was afgewerkt, stonden er drie staartdeeloefeningen klaar op het bord. Een drietal leerlingen hebben voor de klas juf of meester gespeeld. Ze moesten steeds verwoorden, hoe ze te werk gingen.
    Dit alles zorgde ervoor, dat onze eerste blok van de voormiddag er al op zat. De tweede blok was taalgericht. Eerst het dictee van woordpakket 4 en nadien herhalingsles 1 in de schrift. Afsluiten werd er vandaag gedaan met WO, waar we verder gewerkt hebben in onze Zonnestraal.
    Voor vandaag had ik ook nog een les inhoudsmaten voorzien, maar die is niet meer te voorschijn gekomen.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 32 oef 2 07/10
                         contractwerk                   12/10
    lessen: rekenen: hoofdrekenen : x en :     07/10
              WO: Op stap in het bos               07/10
    niet vergeten: toetsen, wafels

    In de rekenschrift moeten ze de eerste twee oefeningen van oefening 2 maken.
    Zo, nu moet ik snel naar de winkel... Deze namiddag een feestje voor de verjaardag van mijn oudste zoon.

    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri


    06-10-2010 om 13:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vooreerst duizend maal sorry voor het niet schrijven van de weblog gisteren. Om één of andere rede ( mij nog steeds onduidelijk!) ben ik dit compleet vergeten. Ik vermoed alzheimer light! Er plakt daarom sinds daarstraks een briefje aan de computer, dat mij onmiddellijk doet herinneren aan het schrijven van de log.
    Wat een prachtige start van deze dag van de leerkracht. Wij werden door de mensen van de ouderraad uitgenodigd om te komen ontbijten tussen 08 en 09 uur. Zij hadden een prachtig ontbijt voorzien met alles erop en eraan.
    Na dit gezellig samenzijn kwam de apotheose. De kinderen hadden een erehaag gevormd voor alle leerkrachten. Fantastisch!  Een dikke merci aan iedereen.
    Over naar de orde van de dag dan...
    Met een lichte vertraging zijn we aan de rekenles begonnen, onderdeel cijferen : delen tot 1000 ( met één cijfer)
    U raadt het al, staartdelingen dus.
    Ik weet dat de leerlingen dit bij meester Pieter zeker al hebben aangeraakt, maar toch gaan we hier geleidelijk te werk gaan. Daarom gaan we de komende dagen enkele tientallen minuten van de les afpitsen om staartdelingen te oefenen. Als inoefening moeten ze de eerste oefening ( 3 staartdelingen) op lossen tegen morgen.
    Pas na de voormiddagspeeltijd konden we dan overgaan tot de toetsen. Eerst de toets van rekenen (breuken), nadien de begrijpend lezen toets.
    Na de middag ging ons verhaal van Mozes verder. Deze keer liet ik eens een verhaalstem horen, die het volgende stuk van het verhaal voorlas.
    Het laatste stuk hebben we ons geconcentreerd op WO. Een thema toepasselijk aan het seizoen waar we ons nu in bevinden (De herfst).

    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 32 oef 1 06/10
             contractwerk                               12/10
    lessen: rekenen: bewerkingen                 06/10
              taal: woordpakket 4                    06/10
              wo: Op stap in het bos                 06/10
    niet vergeten: wafels.

    Als er nog mensen die toevallig een leeg parfumflesje thuis hebben, dan mogen ze dat zeker en vast meegeven met dochter/zoonlief. Ik druk nog eens duidelijk op LEEG!

    Zo, ik kan afronden voor vandaag.

    Groetjes en tot morgen.
    Meester Joeri

    05-10-2010 om 17:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!