Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    02-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.computerfriday
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een dagje vertraging, maar uitstel is niet altijd afstel. Er is maar één ding dat ik mij beklaag van de schooldag gisteren en dit is het niet nemen van foto's tijdens de ICT les. Het gedacht en de overtuiging was zeker aanwezig, maar de uitvoering niet.
    De vrijdagochtend begonnen met rekenen. Hoofdrekenen... Opnieuw werden er een aantal oplossingsmethodes aangereikt en nogmaals dezelfde boodschap: de leerlingen moeten zelf een methode kiezen, dat hen, op een voor hen gemakkelijke wijze, de oplossing geeft.
    Het tweede blok op vrijdagvoormiddag is altijd gereserveerd voor juffrouw Dorien en een portie lichaamsbeweging.
    De kleuters en het eerste, tweede en derde leerjaar kwamen op bezoek om een frietje te komen eten op het kasteel.
    Een zeer leuke bedoening, maar dat zorgde wel voor een verschuiving van het programma.
    Gelukkig voor ons klas kregen de leerlingen wel nog hun computerles. En dat vonden ze natuurlijk schitterend.
    Tussen de soep en de frietjes heeft juffrouw Veerle nog een contractwerk in elkaar gebotst. Dit contractwerk moet afgewerkt zijn tegen 12 oktober. Vanaf maandag gaan we per dag een onderdeel van rekenen toetsen. Getallenkennis, bewerkingen, metend rekenen komen aan bod. In het contractwerk vinden jullie extra oefeningen over de te leren leerstof. Uiteraard vind je ook oefeningen in hun werkschrift terug.
    Dan is er nog de wafelenverkoop! Elke leerling van de klas heeft een aantal papieren meegekregen om wafels te verkopen. Ik zou voorstellen dat ze eerst in hun naaste omgeving gaan ronselen en dan stilletjesaan uitbreiden.
    Wij zouden het ten zeerste appreciëren als de kinderen zoveel mogelijk verkopen. ( Op het moment dat het hun beurt is om te vertrekken, hebben jullie ook graag dat er een steuntje in de rug wordt gegeven!) Ik begrijp dat niet iedere ouder opgezet is met het feit dat kinderen de straat optrekken, maar 10 pakken binnen de familie moet toch mogelijk zijn, niet!?
    Trouwens , de wafels zijn zeer lekker!
    Agenda:
    taak: contractwerk 12/10
    lessen: rekenen: getallenkennis: 4/10
    niet vergeten: wafels verkopen.
    PS: Om niet elke dag met geld voor de wafels te worden geconfronteerd spreken we af dat er maandag en woensdag tijd wordt voorzien om het geld op te halen. Zorg er ook voor dat de formulieren goed ingevuld zijn. Naam en adres van diegene die koopt + het aantal wafels en gegeven bedrag... Het onderste strookje wordt aan mij terugbezorgd, het bovenste gedeelte in principe aan diegene die koopt.

    Zo, dan wens ik jullie nog een prettig weekend.
    Groetjes meester Joeri
     Hieronder toch een blik achter de schermen tijdens de computerles!

    02-10-2010 om 19:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Kiara Dignef is vandaag 9 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!








    30-09-2010 om 16:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoekenwerk
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend vijf niet zwemmers, vier gekwetst en eentje zwemzak vergeten. Dat is niet leuk natuurlijk.
    Na het zwemmen begonnen aan de rekenles waar we vandaag ons geconcentreerd hebben op het nemen van een breuk van een getal.
    Vertrokken met concreet materiaal, over schematische voorstelling tot abstract rekenen in hun schrift.
    De eerste opdracht na de middag was het dictee van woordpakket 3. Hierdoor moesten de leerlingen hun schriftje afgeven, waardoor ze het niet meer naar huis konden meenemen.
    Het knip - en plakwerk van de kinderen voor godsdienst werd gekeurd en een verhaal aan gekoppeld. Het bleek te gaan over de geboorte van Mozes en hoe hij opgroeide.
    En dan was het eindelijk zover! De eerste keer echt hoekenwerk was een feit. Of het leuk was, vraag je natuurlijk betere aan je kind dan aan mij. Ik zag toch enthousiaste gezichtjes.
    De opdrachten voor morgen zijn vrij rustig, maar vanaf morgen wordt het tempo weer opgetrokken.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 29 afwerken 01/10
            taal: woordpakket 4  01/010
    lessen: /
    niet vergeten: toetsen laten tekenen, rekening, agenda !!

    Tot morgen ,
    Groetjes meester Joeri
    Ps merk dat ik de computerhoek vergeten ben... sorry!!










    30-09-2010 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekkere druifjes en andere spechtwoorden :)
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend aangenaam verrast door het bezoekje van de oma en opa van Anke met een gezond snoepje voor heel de klas : Druiven!
    De leerlingen konden vandaag en zeker en vast ook morgen naar hartelust smullen van deze lekkernij. Doch, eerst moest er gewerkt worden in de rekenles.
    Op het programma vandaag toepassingen.
    Anke werd spontaan gekozen als plaatselijke druivenkoningin. Eén van haar taken is het verdelen van druiven aan de klas. Dit deed ze met verve.
    Na de speeltijd stond de lang aangekondigde en verwachte toets van WO geprogrammeerd.
    Laatste wapenfeit voor de middag was Spelweg; het aanbrengen van een nieuw woordpakket ( nummer 4)
    Afsluiten deden we vandaag met een aantal sketches van de goede, oude Urbanus. Dat vonden onze rakkers zeer amusant.

    Agenda:
    taak: godsdienst: knip - en plakwerk 30/09
            taal: woordpakket 4    01/010
    lessen: taal: woordpakket 3  30/09
    niet vergeten: zwemmen.

    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri




    29-09-2010 om 16:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maten en vormen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Zo dadelijk personeelsvergadering, vandaar een snel verslagje.
    Deze ochtend begonnen met een les meetkunde waar de kinderen ruimtefiguren van vlakke figuren moesten onderscheiden, veelhoeken van niet veelhoeken aantonen en eigenschappen van vierhoeken verwoorden.
    Na de speeltijd was het toetsentijd! Eerst de begrijpend lezentoets ( die veel tijd in beslag heeft genomen!), gevolgd door de toets van Godsdienst.
    Doordat de toets van godsdienst in de voormiddag al afgenomen werd, konden we direct in het nieuwe godsdienstthema vliegen.
    De komende weken zal uw dochter/zoon het verhaal van Mozes serieus onder de loep nemen.
    Afsluiten deden we met taalbeschouwing, waar we verschillende zinsdelen gebruikten om nieuwe zinnen te maken.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: knip en plakwerk 30/09
            Rekenen: blauw- groen blaadje 29/09
    lessen: WO: De school van toen  29/09
               taal: woordpakket 3  30/09
    niet vergeten: donderdag zwemmen

    Zo tot morgen,
    Groetjes Meester Joeri

    28-09-2010 om 16:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het bos horen,voelen, proeven, zien en ruiken.
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen zeer tevreden over het feit dat ik terug 22 gezichtjes telde.
    Eens de dagelijkse administratieve zaken gepasseerd, begonnen we met de rekentoetsen begin vierde leerjaar voor het leerlingvolgsysteem. Eerst hoofdrekenen + en - op tijd, gevolgd door maal -en deeltafeloefeningen eveneens op tijd.
    Nadien werd gewerkt in een bundel waar afwisselend de verschillende domeinen binnen de wiskunde ( getallenkennis, bewerkingen, metend rekenen, meetkunde en toepassingen) aan bod kwamen.
    Het was een toets van lange adem, want ook na de voormiddagspeeltijd moesten we nog verderwerken. Om 11.30 was iedereen eindelijk klaar en konden we starten met het voorbereiden van de begrijpend lezen tekst ' Verhuisd'.
    Ook deze les moest na de onderbreking worden hervat. De andere taalles van de dag bestond uit ' Straatnamen'. Aan de hand van de straten van de gemeente Ternat werden de verschillende oefeningen afgewerkt.
    We zijn na de speeltijd naar het bos getrokken voor de inleiding van ons nieuw thema : ' De herfst' . De kinderen gebruikten al hun zintuigen om de herfst te kunnen herkennen en beschrijven. ( zie foto's)
    Toen we in de klas terugkwamen, was er nog net genoeg tijd om een verhaal van Duupje te lezen.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: godsdienst: symbolen 28/09
              WO: De school van toen  29/09
              Taal: B.L.: 'Verhuisd' 28/09
    niet vergeten: toets laten tekenen.

    Morgen dus de toets van godsdienst... Geen moeilijke toets, maar toch niet onderschatten.
    Mag ik er jullie ouders ook attent opmaken om alle toetsen van een handtekening te voorzien. Ook al bevinden sommige toetsen zich in een werkschrift. Vandaag krijgen ze voor de eerste keer een toets mee in hun "Toetsenmapje'.

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri














    27-09-2010 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!