Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    24-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.with or without you
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een geweldig optreden gisterenavond stond ik , lichtjes vermoeid, met heel veel zin voor de klas. ( Zoals elke ochtend, natuurlijk  )
    Eerst de administratie afhandelen en dan hop een frisse duik in het lengtematenzwembad. Gisteren eigenlijk beperkt gebleven tot theorie, vandaag de praktijk in de werkschrift.
    Het gevoel dat ik aan deze les heb overgehouden, was positief. Ik denk dat de meeste onder ons ermee weg zijn.
    Eens de speeltijd voorbij, was het voor mij tijd om schriften te verbeteren en de leerlingen gingen zich in het zweet werken bij juf Dorien.
    Deze middag was er ook voor de eerste keer muziek tijdens de middagspeeltijd. Dat werd zeer uitbundig onthaald.
    De eerste blok na de middag was gewijd aan afwerken van dingen waar we al aan begonnen waren zoals: Godsdienst, agenda schrijven, onze klerenhanger ophangen, herfstekening afwerken, ... Maar ook al onze schooltas maken!
    Het laatste blok bestond immers uit computerles en verkeer.
    Over de verkeersles kan ik niet veel vertellen, want daar was ik niet bij. Wel kan ik zeggen dat de internetaansluiting onze tijdens de ICT les serieus gehinderd heeft. Electronica op zijn best!!!
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blauw/groen blaadje 27/09
           godsdienst: knip en plakwerk  27/09
           taal: woordpakket 3 opschrijven 27/09
           Muzo: herfsttekening afwerken 27/09
    lessen: WO: de school van toen 29/09
               godsdienst: symbolen  28/09
    niet vergeten: toets tekenen

    In de kinderen hun agenda ga je taal en Muzo niet terugvinden, omdat ik vergeten ben dit op te schrijven. Heb het de leerlingen wel mondeling gezegd.
    Voor de godsdiensttoets hebben we gezegd welke bladen er gekend moeten zijn.
    Afsluiten doen we vandaag met de foto's van de medaillewinnaars van onze klas: Kiara, Arno en Mathis...

    Ik wens jullie nog een prettig weekend toe,

    Groetjes
    Meester Joeri








    24-09-2010 om 23:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeven sacramenten, zeven handelingen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend de kopjes geteld en bleek dat er een hoofdje ontbrak. Dat vinden we natuurlijk niet leuk, maar we wensen Nick alleszins een spoedig herstel.
    Deze voormiddag was er een grote rekentoets rekenen voorzien, maar door onze afwezige kon dit niet doorgaan. Deze toets is ook geen aangekondigde toets. Het is een toets waarmee we willen kijken , hoever dochter/zoonlief staat qua wiskunde.
    Alternatief hiervoor was dan de les van metend rekenen over de lengtematen en de snelheid. Na een zeer grote brok theorie, waar alles aanbod kwam ( lengtematentabel, vergelijken, rekenen met , km/uur, ...), bleek er geen tijd meer te zijn voor het gedeelte in de schrift. Daarom wordt dit morgen zeker hernomen.
    Voor ons taalblok stond de herhaling van aai, ooi, oei en eeuw, uw en ieuw op het programma. En niet te vergeten, de toets van woordpakket 2.
    Na de middag was het de bedoeling dat we  En godsdienst gingen afwerken En onze vertegenwoordig(st)er voor de leerlingenraad gingen stemmen En hoekenwerk starten...
    We zijn maar gedeeltelijk geslaagd... Godsdienst moet er nog een stukje tijdens de les morgen afgewerkt worden, de vertegenwoordigster is bekend en voor hoekenwerk heb ik vier hoeken duidelijk kunnen uitleggen.
    We kunnen alleen maar stevig blijven doorwerken, forceren heeft toch geen zin.
    Agenda:
    taak: godsdienst: knip en plakwerk 27/09
            rekenen: cijferend x              24/09
    lessen: WO: de school van toen   29/09
             godsdienst: Symbolen        28/09
    niet vergeten: turnzak, agenda

    Enkele verduidelijkingen...
    Godsdienst: De leerlingen moeten niet het volledige bundeltje kennen van symbolen. Morgen wordt er in de klas aangeduid wat ze moeten kennen. Sowieso, zijn de zeven sacramenten erbij.
    Rekenen: Huistaak toch even controleren, want er zijn nog een aantal leerlingen die problemen hebben bij het overzetten naar een andere getalwaarde.
    Is het ook mogelijk ervoor te zorgen dat iedereen een groene, blauwe en rode balpen heeft? En een meetlat?
    Sommige leerlingen hebben dit niet bij de hand en moeten dan beroep doen op het materiaal van de collega's.

    Bedankt aan de oma van Mirte Van Brabant, voor het laten meebrengen van een lei en griffel. De kinderen waren zeer geboeid door deze voorwerpen.

    Ook een enorm applaus voor Sien, die verkozen werd tot vertegenwoordigster van 4A in de leerlingenraad. Aan de andere kandidaten bedankt dat jullie , jullie best wilden doen voor onze klas.

    Zo, met een kleine fotoreportage van dit alles laat ik jullie...
    Aan alle U2 fans die vandaag gaan,
    Tot straks,

    Groetjes meester Joeri










    23-09-2010 om 16:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zonnige herfstnamiddag

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wat fantastisch kan het weer in België toch zijn...! Ideaal voor een namiddagje geen huiswerk!
    Deze ochtend begonnen met de tweede les van bewerkingen, cijferend vermenigvuldigen tot 1000 met 1 getal in de vermenigvuldiger.
    En of onze rakkers er zin in hadden!!! Om 10 uur waren de meeste al klaar met het zelfstandig afwerken van hun oefeningen in de schrift, waardoor ze met plezier ook een groen of blauw blaadje afwerkten. Enige smet op dit alles, een aantal leerlingen had de huistaak van gisteren niet gemaakt. De rede was meestal omdat ze hun schrift in de bank waren vergeten... Nochtans wordt er elke avond gezegd wat ze moeten meenemen naar huis.

    Na de speeltijd, stond er een stuk taal op het programma. Eerst het dictee van woordpakket 2, aansluitend de nieuwe woorden van woordpakket 3. Tegen morgen hebben onze sjoekes wel de opdracht om de woorden bij de tekeningen op bladzijde 2 en 3 te kennen en kunnen schrijven. ( Mag geen probleem zijn, want ze hebben deze woordjes al moeten leren voor dictee!!)
    Eindelijk werd de laatste hand gelegd aan het thema " De school van toen". Morgen en overmorgen sluiten we af met een soort quiz, waar ze aan elkaar vragen moeten stellen en deze ook beantwoorden.
    Afsluiten deden we deze voormiddag met de uitleg over de verkiezingen voor de leerlingenraad van morgen.
    Elke klas heeft in de leerlingenraad een vertegenwoordig(st)er en aangezien er nog niemand voor vier A en vier B is, moeten we daar snel werk van maken.

    Agenda:
    taak: /
    lessen: taal: spelweg woordpakket 2 blz 2-3 23/09
              wo: de school van toen   29/09
    Omwille van de goede inzet en het mooie weer vandaag geen huistaak.

    Zo, tot morgen allemaal!
    Groetjes meester Joeri

    22-09-2010 om 17:35 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    21-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I am jogging, yes indeed...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag staat er eigenlijk maar één evenement centraal in het verslagje en dat is natuurlijk de scholenveldloop.
    Maar voor het zo ver was, stond er toch nog wat werk op het programma. Een brokje hoofdrekenen en een dictee waarin we getoetst hebben wat het niveau qua spelling is van uw kind.
    Met hoofdrekenen stond er nu vermenigvuldigen en delen op het programma tot 1000. van x10 en x100 tot x5 en x50 en :10 tot :100 en :5 tot :50 kwamen stapgewijs aan bod.
    Na de kleine speeltijd was het dan tijd voor het dictee. De kinderen moesten eerst losse woordjes noteren, nadien woordjes uit zinnen opschrijven en tenslotte bepaalde gedeeltes van zinnen verder aanvullen.
    En dan dames en heren, was het tijd om ons klaar te maken voor de loopwedstrijd.
    Eerst een leuke opwarming in dansvorm en dan konden onze rakkers 20 minuten vol aan de bak op een parcours rond het kasteel.
    Sommigen zijn zo diep gegaan, dat we ons het privilege hebben genomen om een langere speeltijd te houden.
    Agenda:
    taak: rekenen: x en : blz 21-22 22/09
    lessen: taal: woordpakket 2 dictee 22/09
              WO: de school van toen     29/09
    niet vergeten: turnzak.
    Zou u zo vriendelijk willen zijn om er voor te zorgen dat de turnzakken tegen vrijdag terug op school zijn? Alvast bedankt.
    Zo, tijd voor een aantal actiefoto's...
    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri


























    21-09-2010 om 19:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Breuken, breken, breekt...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een verslagje van een zonnige maandag. Deze ochtend na de gebruikelijke rituelen ( warme maaltijden opschrijven en schooltassen leegmaken) , de taken herverdeeld zodat diegene die vorige keer niet gekozen werden ook de kans krijgen om een taak uit te voeren.
    Huistaken werden opgehaald ( niet iedereen was in orde !!!!) en wij vertrokken voor een lange les breuken.
    Moet spijtig genoeg veel te vaak vaststellen, dat sommige leerlingen zeer afwezig in de klas zitten. Ik bedoel hiermee, weinig actief betrokken bij het nadenken over bepaalde oplossingen.
    Ik hamer er in de klas voortdurend op dat ze actief moeten meewerken, maar een duwtje in de rug van jullie zou ook wel kunnen helpen.
    Na het rekenoffensief was het tijd voor het taalbombardement, waar we eerst een aantal uitspraken hebben geordend.
    Nadien was het tijd voor de werkwoorden zelf. Korte herhaling van stam + t en we zaten al een eindje in de namiddag.
    De godsdienstles stond in het teken van de sacramenten. De zeven sacramenten werden aan de kinderen kort voorgesteld. Wordt alleszins vervolgd.
    Het laatste stuk van de dag bestond uit WO, waar we stilaan het laatste speeksel aan het verbruiken zijn wat " De school van toen " betreft.
    Morgen scholenveldloop, voor alle praktische informatie verwijs ik jullie door naar de administratie die uw kind in dit verband heeft meegekregen. Gelieve u ook aan de gemaakte afspraken te houden.

    Agenda:
    taak: rekenen: breuken 21/09
    lessen: taal: woordpakket 2 dictee 22/09
             WO: De school van toen 29/09
    niet vergeten: scholenveldloop.

    De foto's van vandaag zijn gewijd  aan de prachtige steen van Jonas. Ik hoop dat het duidelijk zichtbaar is op de foto.

    Zo, mijn verslagje zit er op voor vandaag.
    Supporters op post morgen!
    Groetjes
    Meester Joeri





    20-09-2010 om 00:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs