Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    17-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwerkersdagje
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hier zijn we dan terug met een verslagje van de dag. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, Jarne heeft gisteren buisjes laten zetten en zijn polliepen zijn verwijderd. Gisteren was hij echt een hoopje ellende, vandaag zat er al heel wat leven in.
    Deze ochtend onmiddellijk begonnen aan operatie afwerken. Eerst de les kloklezen van vorige woensdag , die nog vervolledigd moest worden. Nadien toepassingen. Deze les werd verspreid over de dag, want zoals u wel weet hebben ze op vrijdag ook turnen.
    In sneltempo de laatste theorieblaadjes van WO aangeduid en dan tijd voor agenda en knutselen.
    Zo is de dag echt voorbij gevlogen, hard gewerkt maar zoals steeds te weinig tijd!
    Agenda:
    taak: taal: woordpakket 2 20/09
            WO: vraagjes           20/09
            rekenen: kloklezen    20/09
    lessen: rekenen: kloklezen 20/09
              taal: woordpakket 2 22/09
              WO: de school van toen
    niet vergeten: dinsdag veldloop, brieven, toetsen

    Tijdens de rekenles over de klok is me nogmaals opgevallen dat er nog heel wat leerlingen problemen hebben met de klok. Vandaar de huistaak en ook de les. Probeer op regelmatige tijdstippen tijdens het weekend dochter/zoonlief het uur te laten verwoorden ( uiteraard op een correcte manier!)
    De vraagjes van WO moeten nog niet allemaal beantwoord zijn, maar het zou wel goed meegenomen zijn.
    Bij de briefadministratie bevindt zich ook de nodige informatie omtrent  de scholenveldloop van dinsdag 21 september aanstaande.
    Voila, mijn verslagje zit erop!
    Tot maandag allemaal en een fijn weekend toegewenst.
    Groetjes meester Joeri

    17-09-2010 om 23:48 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    15-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag

    Jonas Bronselaer is vandaag 9 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!

     





    15-09-2010 om 19:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoals het klokje thuis tikt, ...
    Goedenavond beste lezer(es)

    Aanschouw het verslagje van woensdag 15 september 2010. 
    Normaal gezien wordt bijna elke dag gestart met een grote portie rekenen. Vandaag was dit enigszins anders, want er stond kloklezen op het programma. Aangezien wij niet over voldoende individuele klokjes beschikken voor twee klassen, moest er een klas voor de speeltijd en een klas na de speeltijd. Onze beurt was na de kleine speeltijd.
    Wat natuurlijk niet betekende, dat wij op onze lauweren gingen rusten voor de speeltijd. Integendeel! Onmiddellijk kregen de leerlingen het aangekondigde woordpakketdictee. Na een kleine instructie over de lay-out van het dictee ( voor sommigen het verschil tussen links en rechts heel moeilijk!) staken we van wal. 18 losse woordjes werden gedicteerd en de laatste twee waren zinnen.
    In de spellingsles die erop volgde, stonden de onthoudwoorden centraal. Aan de hand van tekeningen, kwamen de leerlingen tot het juiste woord. Dat woord moesten ze dan nogmaals oplijsten.
    Zoals eerder al aangekondigd , startte na de speeltijd de les rond kloklezen. Een donderslag bij heldere hemel. Vele kinderen bleken niet meer instaat om het uur op een correcte wijze aan te duiden, te verwoorden en omzetten in digitale klok. Gelukkig was ik niet alleen met de getrokken conclusie, ook in het andere vierde leerjaar een gelijkaardig scenario.
    Conclusie is wel degelijk, oefenen en oefenen. Daarom ook een warme oproep naar de ouders toe, laat de leerlingen op zeer regelmatige basis de klok lezen. ( Zowel digitaal als analoog)
    Nu we toch in de rekensfeer zitten, wil ik toch nog even terugkomen op het hoofdrekenen met +/- . Heb al heel wat ongeruste ouders telefonisch, via email of andere agenda's gehoord over de leerstof.
    Ik zou zeggen, probeer rustig te blijven. Elke week komt hoofdrekenen aan bod, bij sommigen is het inzicht dat moet verschijnen. Bij de ene gaat dat sneller als bij de andere. Het komt er op aan rustig te blijven en goed te blijven oefenen.
    We gaan alleszins zo in de klas verderwerken.

    Morgen zal ik niet aanwezig zijn op school. Mijn oudste zoontje wordt buisjes gestoken en daardoor kan ik niet aanwezig zijn. De klas zal worden opgevangen door juffrouw Myriam en juf Veerle.
    Agenda:
    woensdag:
    taak:rekenen: cijferen 16/09
           Muzo: mannetje/vrouwtje uitknippen  17/09
           WO: De school van toen vraagjes 17/09
    lessen: WO: De school van toen
    niet vergeten: zwemmen
    donderdag:
    taak:
           Muzo: mannetje/vrouwtje uitknippen  17/09
           WO: De school van toen vraagjes 17/09
    lessen: WO: De school van toen
    niet vergeten: agenda

    Voor WO hebben de kinderen een blad met vraagjes mee naar huis gekregen. Het is de bedoeling dat ze deze gaan beantwoorden op een apart blad. Alle vraagjes moeten niet af zijn tegen vrijdag, maar er moet wel al aan gewerkt zijn.
    Zoals op de info avond al gezegd, worden de antwoorden op de vragen door ons niet verbeterd. Wij reiken de vraagjes aan ( als deze goed opgelost worden, kennen ze hun leerstof) en de kinderen moeten dit proberen tot een goed einde te brengen. ( Uiteraard mag u als ouder nog mee begeleiden!)

    Zo, morgen zal ik geen verslagje schrijven... maar vrijdag zijn we terug present.
    Groetjes en tot vrijdag,
    Meester Joeri

    15-09-2010 om 18:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Thomas Dansercoer is vandaag 9 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    14-09-2010 om 21:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het eerste liedje
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een beetje later dan normaal, maar de rekenschriften moesten verbeterd worden en daar kruipt toch wel wat tijd in. Heb een lijstje gemaakt van de leerlingen die een (groot) aantal fouten heeft gemaakt op hoofdrekenen +/-.
    Een aantal ouders hadden hier al via mail of agenda gewag gemaakt. Dus geen paniek, als ik de mail die jullie sturen niet onmiddellijk beantwoord... lees ze wel degelijk!
    De ochtendblok bestond uit cijferend aftrekken tot 1000. Na een korte herhalingsinstructie gingen de leerlingen zelfstandig aan de slag.
    Na de speeltijd ... een heus taalblok; waar zowel begrijpend lezen toets, luisteren toets en herkennen van verwijswoorden ( taalbeschouwing) werden afgewerkt.
    Tijdens de Godsdienstles werd  onze favoriete vereniging, de school, de gemeente en een eigen vereniging aangevuld.
    De les over " De school van toen" liep weer serieus uit, als de meester verhalen over vroeger verteld.
    Afsluiten deden we met een gemeenschappelijke zangstonde in de klas van juffrouw Veerle.
    Agenda:
    taak: rekenen: hoofdrekenen +/- 15/09
    lessen: Taal: woordpakket 1 15/09
              WO: de school van toen
    niet vergeten: brieven

    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri

    14-09-2010 om 21:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Maude Mosselmans is vandaag 9 jaar  geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    13-09-2010 om 18:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The day after
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Blij dat de dag er bijna opzit. Neen, het lag zeker niet aan jullie schatjes... Maar zit momenteel met een verkoudheid, waar ik moeilijk vanaf geraak. En die verkoudheid concentreert zich momenteel op mijn stem.
    Goed, the show must go on zeggen hé.

    Deze ochtend begonnen met rekenen, bewerkingen: optellen en aftrekken tot 1000. Weeral heb ik moeten vaststellen dat dit voor sommige een geweldige moeilijke opdracht is.
    We gaan deze leerstof op regelmatige tijdstippen herhalen, het is nodig!
    Na de kleine speeltijd stond er een nieuwe leestekst te blinken, die we volledig hebben uitgepakt en overlopen.
    Een potje namen noemen ( Familienamen en hun afkomst) sloot de voormiddag af.

    De middagspeeltijd gepasseerd en daar zijn we weer met symbolen. Eerst een werkblad, waar we allerlei symbolen moesten verbinden met hun betekenis en dan een aantal grote organisaties voorgesteld. (WWF, UNICEF, ...)
    Het laatste wapenfeit was het wo thema : 'De school van toen'waar we met fluo belangrijke zaken hebben aangeduid.

    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 12-13 14/09
            Godsdienst: symbool vereniging  14/09
    lessen: taal: woordpakket 1 15/09
                      tekst 'het buurmeisje' 14/09
               WO: de school van toen
    niet vergeten: /

    Zo, het verslagje zit er op.
    Straks nog een fotoreportage van de verjaardag van Maude.

    Groetjes, meester Joeri

    13-09-2010 om 15:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!