Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    10-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.computerles, computerles
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    U vraagt zich waarschijnlijk af, hoe het komt dat ik er zo vroeg bij ben vandaag. Wel het antwoord is zeer eenvoudig, wegens een druk vrijdagavondprogramma breng ik nu snel een verslagje uit.
    Deze ochtend zijn we begonnen aan de eerste les van week 2, waar er een grote brok getallenkennis werd herhaald.
    Na een instructie van ongeveer een 50 tal minuten, gingen de leerlingen zelfstandig aan de slag in hun werkschrift. Wat nog niet werd afgewerkt, wordt thuis verder afgemaakt.
    Juf Dorien ontfermde zich in de tweede blok van de voormiddag over jullie schatjes tijdens de turnles.
    Na de middag stond knutselen op het programma. De kinderen kregen van mij een blanco jongen of meisje. Deze moeten zij opvullen en kleuren. Het resultaat zou een kopie van zichzelf moeten zijn. ( Of toch iets dat op hen lijkt)
    Afsluiten doen we met computerles en verkeerles. Verkeersles wordt gegeven door juf Veerle, computerles zal ik zelf geven.
    Hoop dat de kids het leuk vinden.
    Agenda:
    taak: taal: woordpakket 1 verbeteren 13/09
            rekenen: werkschrift blz10-11 13/09
    lessen: taal: woordpakket 1 15/09
              WO: de school van toen 13/09
    niet vergeten: toets laten tekenen.

    De bedoeling van het woordpakketschrift is het inoefenen van de woordpakketten die ze leren tijdens de spelwegles. Nadat ze deze geschreven hebben, worden die door mij verbeterd. Als ze fouten geschreven hebben, duid ik die aan en schrijf het woord nogmaals op de achterzijde. Zij moeten deze woordjes dan nog een aantal keer schrijven.
    Wat de toetsen betreft, alle toetsen moeten gehandtekend worden.

    Zo, nog een paar sfeerfotokes...
    Goed weekend,
    Groetjes Meester Joeri










    10-09-2010 om 14:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wesp
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het is een feit, de eerste officiŽle verkoudheid is aanwezig in de klas. Slachtoffer van dienst: Mezelf! Een hele dag niezen en snotteren was het resultaat.
    Dit gezegd zijnde, startten we de dag met het oplossen van toepassingen. Hierbij leerden de kinderen eerst de heuristiek, die nodig was en is om tot een juist antwoord te komen.
    Eerst werd er klassikaal gewerkt, nadien zelfstandig. Als inoefening hebben ze nog twee rekenverhalen mee om op te lossen.
    Na de speeltijd stond taal centraal. De nadruk werd gelegd op spelling. Enerzijds kregen ze de 20 woorden van woordpakket 1, die ze in hun woordpakketschrift moesten plakken en als huistaak die woordjes tweemaal op het lijntje schrijven. Anderzijds werd er in de andere spellingschrift ( van taalsignaal)  de hoorwoorden en regelwoorden ( verlengingsregel, robot, ...) herhaald en ingeoefend.
    De godsdienstles die er na de middagspeeltijd kwam stond in het teken van hun eigen 'symbool'. Om beurt kreeg elke leerling(e)  de kans om over haar/zijn symbool te praten.
    Een zeer boeiende les moet ik zeggen.
    Daarna trokken we met z'n allen richting klas van juffrouw Veerle om de uitleg over het hoekenwerk te aanhoren.
    Dit was tevens ons laatste wapenfeit.
    Agenda:
    taak: taal: mijn zelfportret 10/09
                   woordpakket 1     10/09
    lessen : WO: de school van toen
    niet vergeten: klerenhanger 10/09
                         stevige draad , agenda

    Zo het verslagje zit er weer op.
    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri




    09-09-2010 om 18:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van voor naar achter, van links naar rechts, ...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze regenachtige ochtend begonnen met een inoefening op de maal en deeltafels. De kinderen moesten binnen een bepaalde tijd ( 3 minuten) tien maaloefeningen en tien deeloefeningen oplossen.
    Nadien werd hun kladschrift doorgegeven aan de buurman/vrouw en klassikaal verbeterd.
    Het vervolg van de les bestond uit ruimtelijke oriŽntatie. Waar bevind het voorwerp zich ten opzichte van mij? Begrippen als voor, achter, links, rechts, boven, onder...  kwamen aan bod.
    Ook coŲrdinaten aanduiden en zelf noteren op een kaart passeerde de revue.

    Na de speeltijd werd er voor het eerst gewerkt in de spelwegschrift. De kinderen kregen de opdracht de klinkerwagen correct in te kleuren en in een aantal gegeven woorden de klanken met de juiste kleur aanduiden.
    Ook het herkennen van samenstellingen kwam aan bod.

    Afsluiten deden we met het vervolg van de school van vroeger en u, waar we toegekomen zijn aan de tijd waar klassen bestonden uit meer dan 100 leerlingen...  Dit alles boeide de kinderen uiteraard.

    Agenda:
    taak: taal: mijn zelfportret 10/09
            godsdienst: mijn symbool 09/09
    lessen: rekenen: maal en deeltafels
              WO: de school van toen
    niet vergeten: klerenhanger 10/09
                         stevige draad
    De leerlingen hebben vandaag het blad meegekregen waar ze NETJES hun zelfportret moeten op noteren. Vrijdag geven ze dit af.
    Die stevige draad mag geen ijzerdraad of iets dergelijks zijn, enkel wol of ander garen is wenselijk.

    Zo, tot morgen allemaal
    Groetjes meester Joeri




    08-09-2010 om 18:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eergisteren, gisteren, vandaag, morgen, overmorgen...

    Goedenavond beste lezer(es),

    Ziehier het korte verslag van deze dinsdag 7 september 2010. In de les rekenen stond vandaag Tijd centraal. Maandkalenders, jaarkalenders, weekkalenders, ... alles is bij de leerlingen de revue gepasseerd.
    Steeds werd van hen verlangd, dat ze een aantal opgegeven data ( start herfstvakantie, ... ) aanduidden op de kalenders.
    Had hierbij wel de indruk dat dit voor sommige leerlingen nog een serieus probleem is. Te volgen dus.
    Door de verjaardag van juffrouw Elke ( ze had lekkere taartjes mee) , was de voormiddagspeeltijd wat uitgelopen.
    Gevolg: Enkel de begrijpend lezen toets kon nog worden afgewerkt voor de middag.
    De mensen van muzate ( een muziekacademie uit Lombeek)  kwam leden ronselen voor hun muziekschool, door een aantal liedjes te komen spelen op de speelplaats. ( zie foto's)
    Voor sommigen uit de klas, was er zelfs een bekende bij ( niet waar, Anke !?)
    Het vervolg van de taalles bestond uit een zelfportret maken. Eerst uiteraard in het klad, later in de week krijgen ze een net blad. Graag had ik jullie gevraagd om de kladversie al even door te nemen en eventuele spellingsfouten ( als die er zouden zijn...) te verbeteren.
    Wat ik van zelfportret verwacht en zeker wil lezen is het volgende:

    1. Naam, adres
    2. Gezin: broer, zus, mama , papa, konijn, vis , Duitse helm, ...
    3. Favoriete kledij, wat maakt jou speciaal!
    4. Hobby, wat je graag doet ...
    5. Iets dat je niet graag doet...
    Dit alles in een vlot en leuk leesbaar geheel.

    In de godsdienstles hebben we verdergewerkt aan de les rond 'Symbolen en tekens'. Voor de volgende godsdienstles wordt er van de leerlingen verwacht, dat zij hun eigen symbool mee naar school brengen. ( Iets dat hen dierbaar is: een knuffel, een sieraad, een foto, ... ) Dit blijft tijdelijk in de klas en wordt na de lessen terug mee naar huis gegeven.

    Afsluiten deden we met de agenda schrijven en het lezen van een Duupje.
    Agenda:
    taak: rekenen: scheurblaadje 08/09
            taal: mijn zelfportret   10/09
            Godsdienst: mijn symbool 09/09
    lessen: rekenen: maal en deeltafels.
    niet vergeten: kapstok 10/09


    Zo we zijn weer rond voor vandaag,
    Tot morgen...
    Groetjes meester Joeri







    07-09-2010 om 22:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tekens en Symbolen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Maandagmorgen, traditioneel een rustige start,  en Mathis wordt door Mathias van het vijfde leerjaar begeleid voor zijn eerste warme maaltijdopschrijfbeurt.
    Onze klas is namelijk verantwoordelijk voor het opnemen van de maaltijden voor vestigingsplaats 2.
    Ondertussen in onze klas  de klastaken uitgelegd en verdeeld.
    Na een half uur eindelijk kunnen beginnen aan de rekenles. Herhaling van cijferend optellen tot 1000. Voor de meeste niet zo moeilijk, maar toch enkele enkelingen die terug een duwtje in de rug nodig hadden.
    Toen was het tijd voor de voorbereiding van de begrijpend lezen tekst. Eventjes hier verduidelijken. Op regelmatige basis krijgen de kinderen leesteksten aangeboden, die zij grondig moeten voorbereiden om een begrijpend lezentoets op te lossen.
    Deze leesteksten worden eerst voorbereid en verwerkt in de klas, nadien moeten ze dit thuis herhalen.
    De middagspeeltijd was al voorbij, dus tijd voor de Godsdienstles. Deze stond in het teken van tekens en symbolen. Eerst kregen de kinderen een invulblad waar zij enkele persoonlijke gegevens mochten invullen , daarna kwam de discussie tot stand. De discussie ging over ' Wat zijn symbolen en wat zijn dan tekens?'
    Om even te variŽren kregen de leerlingen nog een lesje taalgebruik rond ' Synoniemen en zegswijzen" .
    Afsluiten deden we met het vervolg van de school van toen.
    Agenda:
    taak: rekenen: scheurblaadjes afwerken 7/09
            godsdienst: ' Dit ben ik '              7/09
    lessen: taal : B.L. : " Duizend en ťťn"     7/09
    niet vergeten:

    Wat de scheurblaadjes betreft,  er zijn twee soorten scheurblaadjes.
    Je hebt de groene, dat zijn aanvullingsoefeningen maar meer met een remediŽrend gegeven. ( Leerlingen die alles nog niet zo goed snappen)
    De blauwe, die zijn voor de leerlingen waar de uitdaging al iets moeilijker mag worden.
    De leerlingen gaan deze afwisselend meekrijgen of moeten maken, afhankelijk van wat ze presteren op het lesonderdeel.
    Morgen ter herinnering info avond van 19 uur tot 20 uur. De kinderen worden niet meeverwacht.

    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri.
    De foto's hieronder zijn getrokken bij het naar huis gaan. Dat gaat al heel vlot!





    06-09-2010 om 19:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!