Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    30-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's sportklassen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een kort verslagje na een hectische week, waar het nog knokken werd om de rapportcijfers tijdig klaar te hebben.
    Daarom deze morgen onmiddellijk gestart met de voordracht. Spijtig genoeg was ik het fototoestel vergeten, want het was eigenlijk schitterend om te zien hoe goed sommigen zich in de rol van " Klaasje" hadden ingeleefd. Proficiat daarvoor!
    Nadien was het tijd voor blok 9 les 7.
    Tijdens de turnles kregen de kinderen nog eens een grote oefenbeurt voor het optreden van volgende week.
    Donderdag aanstaande gebeurd dit nog is, gevolgd door de generale repetitie op vrijdag.
    Tot slot werd de agenda geschreven en de nodige administratie ( waaronder de rekening!) uitgedeeld en keken we al voor een groot deel naar de foto's van sportklassen. Dolle pret!
    Agenda:
    taak: rekenen: herhalen breuken  03/05
    lessen: rekenen: kommagetallen tot op 0,01 05/05
    niet vergeten: leescontract, toetsenmap, rekening, administratie

    Een prettig weekend gewenst en op naar opnieuw een hectische week!

    Groetjes meester Joeri

    30-04-2010 om 23:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oef, de godsdiensttoets is voorbij!

    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag een zeer kort verslagje, want de rapportcijfers moeten nog ingetikt worden!
    Deze morgen begonnen met rekenen, breuken plaatsen op een getallenas, breuken vereenvoudigen, breuken vergelijken, ... kortom breuken.
    Na de rekenles was het speeltijd en daarachter tijd om de toets godsdienst af te leggen. Tot blijdschap van velen had ik de toets, zoals beloofd, niet te moeilijk gemaakt.
    Verder kregen ze een onverwacht dictee, met de nadruk op het invullen van de juiste werkwoordvorm.
    Wegens het goede weer, werd de middagspeeltijd een beetje verlengd... Nadien was het tijd om de toets van verkeer op te lossen. Deze was opgesteld door mijn collega en zij had een vraag gesteld over iets dat ze van mij niet moesten kennen.
    Grote paniek! Was natuurlijk helemaal niet nodig, want ik laat die vraag helemaal niet meetellen.
    Het laatste gedeelte van de namiddag hebben we gespendeerd aan een les taalgebruik, waar heel wat termen en uitdrukkingen rond " krant" naar voren kwamen.  Afsluitend mochten ze zich vijf minuten vrij bezig houden.
    agenda:
    taak: /
    lessen: taal: spreken " Klaasje leest de krant" 30/04
                     onderwerpen spreekbeurt (2)        30/04
    niet vergeten: leescontract, agenda, toetsen

    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri
    Amen!

    29-04-2010 om 19:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.als de zon schijnt...

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen de dag begonnen met een toets domeinoverschrijdende doelen ( lees rekenverhalen). Na de toets hebben we blok 9 les 5 volledig afgewerkt.
    Ondertussen kregen we ook een onaangekondigde brandoefening op het programma, waar iedereen rustig en vlekkeloos ontruimd werd.
    Woensdag staat ook gelijk aan spelwegdag en vandaag hebben we herhalingsles 4 doorkauwd.De kinderen moesten in een rooster waar woorden horizontaal en verticaal stonden, de kameelwoorden, gitaarwoorden en onthoudwoorden herkennen en aanduiden.
    Afsluiten deden we met een lesje verkeer.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: Godsdienst: Goede Week en Pasen 29/04
              W.O.: Verkeerflits                       29/04
              Taal: spreken: " Klaasje leest de krant" 30/04
                      onderwerp spreekbeurt (2) 30/04
    niet vergeten: leescontract

    Heb aan elke leerling(e) nog een samenvatting bezorgd van de teksten van de Goede Week en Pasen. Als ze deze leren, kennen ze in principe genoeg voor de toets.

    prettige avond verder,

    Meester Joeri

    28-04-2010 om 18:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijgen na Pasen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een dagje waar we hard gewerkt hebben! Deze morgen begonnen met het verder aanvullen van het werkblad kommagetallen tot 0,01; gevolgd door blok 9 les 5. Van deze les hebben we blz 54,55 en 56 aangepakt.
    Dan stond een serieuze brok godsdienst op het programma. Juffrouw Veerle was zo goed geweest om een synthese te maken over de " Goede Week" en "Pasen". Ik hoor u zo denken, dat zijn vijgen na Pasen. En  u heeft gelijk. Ons project en de sportklassen hebben roet in het eten gegooid.
    Maandag krijgen de kinderen rapport en voor godsdienst hebben we nog geen punten, vandaar dit onderwerp en de toets op donderdag.
    Laatste onderdeel van de dag was taal. Eerst hebben we samen eens de inhoud van een krant overlopen, gevolgd door een begrijpend lezen in onze werkschrift.
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 9 les 5 blz 54-55 28/04
    lessen: Godsdienst: ' De Goede Week' en 'Pasen' 29/04
              taal: spreken: Klaasje leest de krant  30/04
                     onderwerpen spreekbeurt (2)  30/04
    niet vergeten: toetsenmap, leescontract, kaarten,

    Heb van de synthese van de Goede Week een samenvatting gemaakt, de kinderen die dat wensen krijgen morgen zo'n samenvatting. Enkel de leerlingen die het nodig hebben!

    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri

    27-04-2010 om 19:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afkicken van sportklassen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Aangezien het in Oordegem praktisch niet mogelijk was om voor jullie een blog te schrijven, is de weblog enkele dagen onaangeroerd gebleven. Vanaf vandaag is dat "probleem" van de baan.
    Eerst en vooral een blij weerzien met Robin, die vorige vrijdag dan toch eindelijk in ons Belgenland is geraakt.
    En toen was het tijd om alle spieren in het lichaam te gebruiken voor het brevetzwemmen. De resultaten waren zeer uiteenlopend, van 1 lengte (25 meter) tot 60 lengtes ( 1500 meter). Voor iedereen die voluit is gegaan een dikke proficiat!
    Rekenen was dan weer een aanzet naar kommagetallen tot op 0,01 ( honderdste).
    Deze les is traditioneel verspreid over voor en namiddag door het zwemmen en niveaulezen.
    Mag ik i.v.m. niveaulezen opmerken en ook vragen om elke keer dat dochter/zoon leest een paraafje op het leescontract te zetten. Wordt zeer weinig uitgevoerd...
    Afsluiten deden we met een gedicht" Klaasje leest de krant". De kinderen moeten dit gedicht tegen vrijdag uit het hoofd naar voor brengen. Ook het dagboek van de sportklassen kreeg nog wat inkt.
    Agenda:
    taak: rekenen: getallenkennis: kommagetallen tot op 0,01 zie blaadje ( oef2,3,4,5,6) 27/04
    lessen: taal: spreken: " Klaasje leest de krant" 30/04
                     onderwerp spreekbeurt (2) 30/04
    niet vergeten: enquête, kaarten schoolfeest, zonnestraal 16, krant, leescontract

    Even kort verduidelijken:
    De kinderen zorgen dat ze tegen vrijdag twee onderwerpen hebben gekozen. Uiteraard mogen ze hun eerste keuze gebruiken, tenzij er nog andere leerlingen hetzelfde onderwerp hebben. Graag ook een beetje variatie in de onderwerpen ( niet allemaal hond, kat, ... )
    Verder informatie zal alleszins nog volgen.

    Zo, eerste dag is verteld...
    Tot morgen,
    Meester Joeri

    26-04-2010 om 19:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!