Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    19-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is weekend!

    Goedenavond of moet ik zeggen goedenacht beste lezer(es),

    Deze ochtend onmiddellijk de hersenpan aan het werk gezet met de signaleringstoets van rekenen. Hopelijk heeft iedereen goed gewerkt!
    De leerlingen kregen tijd tot aan de speeltijd om deze toets op te lossen en voor sommige was dat meer dan nodig.
    Na de speeltijd stond dan de volgende toets op het programma; de begrijpend lezen toets.
    Ondertussen kregen de kinderen ook hun toets terug van WO.
    Zoals elke vrijdag was het eerste uurtje van de namiddag gereserveerd voor juf Dorien en haar lichaamsbeweging.
    Het slotdeel van de namiddag was vrij hectisch want er moesten een aantal dingen gezegd en uitgedeeld worden.
    De kinderen kregen hun foto's, waar er een bestelformulier bijsteekt. Bij het nemen van een volledig pakket ( met of zonder klasfoto!) krijgen de kinderen er gratis een sleutelhanger met hun foto extra.
    Dit is natuurlijk geen verplichting. De afrekening van de foto's zal gebeuren via de schoolrekening.
    Zorg gewoon dat het gele formulier zo snel mogelijk ingevuld tot bij mij geraakt.
    Na al die uitleg was er nog een klein half uur de tijd om wat te knutselen.
    Een deel moest nog vorige opdracht afwerken, een ander deel mocht aan de nieuwe opdracht beginnen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 8 les 3 afwerken 22/03
    lessen: taal: blz 3-4 22/03
                     woordpakket 15 23/03
                     blz 7-8
    niet vergeten: leescontract; toetsenmap, informatieve boeken " luchtvaart", foto's...

    De bladzijden vermeld in de agenda verwijzen naar het grote taalschrift, waar ze tegen maandag taalgebruik moeten studeren en tegen dinsdag letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
    De informatieve boeken komen ter inzage in een hoekje van de klas.
    Op een later tijdstip in de week mogen de kinderen hier in lezen.
    Vanaf maandag starten we met ons project " hoog in de lucht" . Wij vergroten het onderdeel " luchtvaart" uit.
    Elke namiddag werken we hierrond, tijdens de voormiddag wordt gewoon taal, wiskunde en godsdienst gegeven.

    Zo dan wens ik jullie allen een prettig weekend en tot maandag !!!

    Meester Joeri

    19-03-2010 om 23:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eten we hamburgers?
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Ongelooflijk maar waar, hier ben ik weer zo snel! Nog live vanuit de klas, nog sneller wordt moeilijk!
    Deze ochtend begonnen aan de derde les van blok 8.  Een les voor zelfstandig werk, maar niet zonder het samen oplossen van enkele oefeningen.
    Na de speeltijd werd er overgegaan naar het blokje taal, met eerst een luistertoets ( punten hiervan zijn al bekend) en de voorbereiding van de begrijpend lezen toets van morgen.
    In de godsdienstles werd het één en het ander geschematiseerd i.v.m. het scheppingsverhaal.
    De toets van " stroom op, stroom af" kregen de kinderen onmiddellijk na de middagspeeltijd, gevolgd door het tweede deel van de luisteropdracht.
    Nadien kreeg het spellingsboekje de nodige verse inkt op werkblad.
    Eens de agenda geschreven, hebben we samen een aantal liedjes gezongen uit onze liedjesbundel voor sportklassen.
    Agenda:
    taak: taal: woordpakket 15 19/03
            rekenen: blok 8 les 3 22/03
    lessen: rekenen: blok 7    19/03
              taal: woordpakket 15 dictee 23/03
    niet vergeten: leescontract, agenda, watten!

    Huistaak rekenen moet pas af tegen maandag, laat hen zich maar eerst concentreren op de toets van morgen.
    Watten zijn er nodig om te knutselen. We bedoelen wel echte watten en niet van die ronde doekjes om te ontschminken.
    Geen nood als u dat niet thuis hebt.

    Groetjes
    Meester Joeri
    Hopelijk eten we hamburgers vanavond!

    18-03-2010 om 16:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A nice afternoon
    Goedemiddag beste lezer(es),

    U bent waarschijnlijk geweldig verbaasd, dat op dit uur er al een dagverslagje verschijnt. Zo zie je maar dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.
    Deze ochtend een nieuwe blok gestart in rekenen. Blok 8 les 2, waar de nadruk gelegd werd op de kommagetallen.
    Na de speeltijd was het tijd voor Spelweg. In deze les kregen de kinderen kamelenwoorden te leren.
    De rest van de voormiddag hebben we verdergewerkt aan onze bundel van " Stroom op, stroom af".
    Als beloning voor de goede inzet, hebben alle leerlingen een lolly gekregen. Als dat niet leuk is...!
    Agenda:
    taak: taal: woordpakket 15 19/03
    lessen: rekenen: blok 7 19/03
               taal: woordpakket 15 dictee 23/03
               W.O.: stroom op, stroom af
                        rivieren en kanalen     18/03
    niet vergeten: leescontract

    Zo we zijn al rond. Geniet van de schone namiddag.
    Tot morgen,
    Meester Joeri

    17-03-2010 om 12:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    16-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De parallellogramsneeuwman
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen onmiddellijk fel van start gegaan. We hadden in ons " Dit leer ik " mapje nog een tweetal blaadjes over de parallellogram die nog niet ingevuld waren. Het ideale moment dus om deze af te werken.
    Deze oefeningen hebben toch een tijdje geduurd, zodat we pas na de speeltijd ook de les over diagonalen konden toepassen.
    Een half uurtje voor de middag kwam het scheppingsverhaal opnieuw ter sprake. De kinderen kregen een werkblad met een aantal vragen omtrent dit scheppingsverhaal, waar ze hoofdzakelijk hun eigen mening moesten noteren. Deze les liep vanzelfsprekend ook verder na de middagspeeltijd.
    Het taaluurtje stond in teken van herhaling. Herhaling van het zoeken naar de persoonsvorm d.m.v de ja-neen vraag.
    De rest van de dag hebben we ons geconcentreerd op het bundeltje van " stroom op, stroom af".
    In al mijn "jeugdig" enthousiasme had ik gezegd dat de leerlingen enkel de kaart van België met de rivieren op moest kennen, maar ik moet op mijn woorden terugkomen.
    De kinderen worden verondersteld om ook de blaadjes ervoor tot en met blad 9 te kennen.
    Mijn excuses hiervoor. Als compensatie zijn de kinderen perfect op de hoogte van wat ik ga vragen op de kaart van België.
    Agenda:
    taak: rekenen: de parallellogramsneeuwman 17/03
    lessen: rekenen: blok 7 toets                      19/03
              W.O.: stroom op, stroom af rivier     18/03
                       + kanalen
    niet vergeten: leescontract, toetsenmap

    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri

    16-03-2010 om 18:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Jorsen Van Hemelrijck is gisteren 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!




    15-03-2010 om 18:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een maandag in de zwemweek

    Goedenavond beste lezer(es),

    Ziehier het korte toch stofrijke verslagje van onze eerste dag van de week.
    Deze ochtend onmiddellijk vertrokken richting zwembad. Voor de eerste keer ( of toch zover ik mij kan herinneren) ging iedereen zwemmen.
    Na het zwemmen werd het aller, aller, allerlaatste deeltje van les 10 afgewerkt.  Eerst zelfstandig en nadien klassikaal verbeterd. Elke leerling(e) kreeg de schrift van buurvrouw/man voor de neus en werd verondersteld te verbeteren.
    Het eerste lesuur na de middagspeeltijd bestond uit lezen. Iedere leerling(e) in haar/zijn niveaugroep.
    Eens het lezen voorbij hebben we kort pagina 49 in ons spellingsboekje aangepakt en daarna Jorsen in de bloemetjes gezet.
    Voor de WO les heb ik de leerlingen eerst duidelijk gemaakt, wat er gekend moet zijn tegen donderdag 18 maart aanstaande.
    Ik vat het hier kort samen. De kinderen moeten in staat zijn om de rivieren Ijzer, Schelde en Maas aan te duiden op een blinde kaart van België. Voorts moeten ze vier rivieren kennen die stromen in het stroomgebied van de Schelde en De Maas.
    Deze zullen moeten opgesomd worden of ook aangeduid worden op de kaart. De rivieren die gekend moeten zijn, zijn naar keuze... één voorwaarde : Ze moeten of behoren tot het stroomgebied van de Schelde of de Maas.
    Om over de les nu verder te gaan, we hebben ook besproken hoe kanalen ontstaan zijn, over het Albert kanaal en de kenmerken van de omgeving rondom een kanaal.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 7 verbeteren 16/03
    lessen: WO: stroom op, stroom af: De rivieren 18/03
              rekenen: blok 7 grote toets  19/03
    niet vergeten: leescontract, brief medische fiche.

    Zoals ook te verwachten viel, hebben we op het einde van de week een grote toets van blok 7.
    Voor het contractwerk moet het laatste blad niet afgewerkt worden, morgen wordt dit in de klas ingevuld.

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    15-03-2010 om 18:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!