Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    12-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Applaus voor het B Fast team
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Het is al een tijdje geleden, maar zowaar een verslagje live uit de klas.
    Deze morgen onmiddellijk begonnen aan onze rekentoets. Omstreeks half 10 moesten we hiermee ophouden, want dokter Rots, buikchirurg in het ziekenhuis in Aalst en tevens vrijwilliger van het B Fastteam, stond klaar om in woord en beeld zijn belevenissen in HaÔti aan ons te komen vertellen.
    De leerlingen van vier, vijf en zes hingen meer dan een uur geboeid aan zijn lippen.
    En toegegeven een mens wordt steeds zeer nederig bij het horen welk leed er zich daar heeft afgespeeld en ook nog afspeelt.
    Na de uiteenzetting was het reeds tijd voor het middagmaal en na de middagspeeltijd op vrijdag hebben jullie oogappels lichamelijke opvoeding.
    Dat betekent dat na de turnles ze hun toets nog verder moeten afmaken. Als ze daarmee klaar zijn, werken ze aan hun knutselopdracht verder.

    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 7 16/03
    lessen: WO: stroom op, stroom af 15/03
    niet vergeten: medische fiche 16/03; leescontract, zwemmen!!, briefje sportklassen

    Zo er rest mij dan nog alleen u een goed weekend te wensen en tot maandag!
    Groetjes meester Joeri

    12-03-2010 om 15:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rivieren in BelgiŽ
    Goedenavond beste lezer(es)

    Deze ochtend begonnen na een turbulente nacht ( de jongste telg heeft een 4tal keer gekotst) aan een serieus doorwerkdagje.
    Eerst rekenen waar we les 10 bijna volledig hebben afgewerkt. Dan korte herhaling omtrent cijferend x met een getal met twee cijfers en staartdelingen. Voor sommigen was dit echt nodig.
    Daarom hebben ze vandaag als  huistaak nog een extra blaadje over het cijferend vermenigvuldigen. Ik raad aan om dit goed op te volgen.
    Na de rekenles stond het dictee van woordpakket 14 op het menu. In de godsdienstles stonden we opnieuw stil bij de schepping van de aarde en hoe waardevol deze bol ook is.
    Toen de middagspeeltijd over was, werkten we nog even verder aan de opdracht van de godsdienstles.
    Nadien stond " stroom op, stroom af " op het programma. Eerst een grondige herhaling van het reeds geziene , gevolgd door het aanvullen van een kaart van BelgiŽ waar de rivieren op getekend staan.
    Juffrouw Myriam had ondertussen een aantal documenten omtrent de sportklassen komen binnensteken en ook deze werden besproken ( zie medische fiche)
    Tot slot nog een briefje voor de leerlingen die naar het toneel komen morgen, met een aantal praktische afspraken.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 7 16/03
                         cijferend x  zie blad  12/03
    lessen: rekenen: cijferend x en staartdelingen 12/03
              WO: stroom op, stroom af 15/03
    niet vergeten: leescontract, briefje toneel, medische fiche 16/03 , agenda, dicteeschrift

    Probeer er toch voor te zorgen dat de brieven van de medische fiche zeker dinsdag binnen zijn. Daarmee is dat allemaal in orde.

    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri

    11-03-2010 om 18:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jos de fotograaf

    Goedenavond beste lezer(es),

    Ben een beetje aan het koken van binnen. Mijn verslagje van vandaag was juist afgewerkt en plots een error alles weg.
    Geweldig. Precies of ik niets anders te doen heb. Ligt nog een bergje schriften te wachten op verbetering.
    Bon, tweede poging dus.
    Vandaag eigenlijk niet veel uitgestoken. De oorzaak hiervan was het bezoek van de schoolfotograaf.
    Onmiddellijk na het belsignaal werden er individuele foto's getrokken, gevolgd door een klasfoto.
    De fotograaf is wel een aantal keer moeten herbeginnen omdat er dikwijls een been, arm, voet of oog verkeerd stond.
    Zeer uitgelaten opnieuw in de klas gekomen en het heeft toch even geduurd alvorens iedereen terug ten volle geconcentreerd was.
    Les 10 van rekenen stond op het programma tot aan de speeltijd. Dat was dan ook onmiddellijk het laatste wapenfeit voor sommigen, want na de speeltijd trok een hele bende broers en zussen naar vestigingplaats 1 voor een familiefoto.
    De anderen ( we waren nog met 19) kregen dan het contractwerk van blok 7 cadeau.
    Pas om 11.50 was iedereen terug aanwezig, zodat er geen nieuwe dingen meer werden begonnen.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 7 16/03
    lessen: rekenen: cijferend x en staartdelingen 12/03
               taal: woordpakket 14 dictee 11/03
               WO: stroom op, stroom af 11/03
    niet vergeten: leescontract, vrijdag toneel

    Waarschijnlijk hebben al een aantal ouders opgemerkt dat de toets van rekenen verschoven is naar de vrijdag. Hier is een zeer logische verklaring voor. Aangezien de huistaken die tegen dinsdag moesten afgeleverd worden, nog niet zijn verbeterd en de rekenschriften ook nog op een rode doortocht wachten, zou het niet fair zijn om de toets morgen te laten plaatsvinden.
    Ter vervanging komt er een dicteetje over woordpakket 14.
    Voor de ouders van de kinderen die naar het toneel komen, komt er nog een briefje met de afspraken voor vrijdag.

    Zo hopelijk kan ik nu wel gaan verbeteren.
    Groetjes meester Joeri

    PS momentopname van het fotograferen hieronder.

    10-03-2010 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag, de nieuwe maandag?
    Goedenavond beste lezer(es),

    We zijn weer op post voor een verslagje van de dag.
    Vandaag op regelmatige tijdstippen gedacht dat het maandag was, maar daar zal het dagje verlof van gisteren wel voor iets tussenzitten.
    Op een aantal enkelingen na werd de huistaak van rekenen goed gemaakt, zodat we ons ten volle konden concentreren op de volgende les in blok 7 namelijk les 8.
    Deze les bestond uit twee delen, enerzijds het gedeelte over  breuken en anderzijds het gedeelte cijferen.
    Samen hebben we het breukengedeelte onder handen genomen en van de cijferoefeningen steeds de eerste oefening.
    De rest moesten de kinderen zelfstandig oplossen op hun ruitjesblad.
    Na de speeltijd had ik uit het secretariaat van juffrouw Myriam de verzorgingsdoos gaan halen, alle elementen werden besproken.
    In het werkboek was de eerste oefening een gelijkaardige oefening. Nadien werd aan de hand van tal van voorbeelden figuurlijk en letterlijk taalgebruik duidelijk gemaakt.
    Het laatste half uurtje voor de middag stond geprogrammeerd voor godsdienst. De kinderen kregen het scheppingsverhaal te horen uit Genesis.
    Achter de middagspeeltijd werd hier mee verder gedaan en schreven de verwezenlijkingen van God in de zeven armen van de kandelaart getekend op hun werkblad.
    Dan was het opnieuw tijd voor een uurtje taal. Een aantal luisteroefeningen gevolgd door een gesprek over "Gezondheid"
    Afsluiten hebben we vandaag gedaan met WO. , waar we toch een kleine inhaalbeweging gaan moeten doen om 4B bij te benen.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken les 8 10/03
            taal: woordpakket 14 10/03
    lessen: rekenen: cijferend x en staardelingen 11/03
              W.O.: stroom op, stroom af  10/03
    niet vergeten: leescontract, fotograaf, brief

    Voor taal moeten ze juist de woordjes correct in hun schrift schrijven, nog geen dictee voorbereiden.
    Voor W.O. lezen ze nog intensief wat we al geleerd hebben.
    Morgen komt de schoolfotograaf, dus haartjes mooi gekamd!

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri

    09-03-2010 om 17:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!