Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    25-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in concerto
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Weeral een verslagje live uit de klas. De kinderen zijn aan hun tekening bezig, wat mij dus even de tijd geeft om een kort verslagje te schrijven.
    Deze morgen begonnen met een herhaling van de gekende vierhoeken ( rechthoek, ruit en vierkant) gekoppeld aan de nieuwe vierhoek: het parallellogram.
    Na de speeltijd zijn we begonnen aan de taalgebruikles over muziekinstrumenten. Deze les duurde zeer lang. Achter de middagspeeltijd kregen de leerlingen de besproken muziekinstrumenten allemaal te horen en dit in korte geluidsfragmenten.
    Vervolgens kregen ze de theorie van wat we gisteren in de praktijk hebben gezien i.v.m. water.
    Het laatste wapenfeit op donderdagnamiddag is het maken van een tekening gebaseerd op een muziekfragment dat de leerlingen gehoord hebben.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: Taal: woordpakket 13 03/03
               W.O.: stroom op, stroom af  01/03
    niet vergeten: zwemmen, toets, leescontract in orde

    Zo, daarmee zijn we weer rond voor deze week.
    Iedereen nog eens hartelijk bedankt voor de medewerking bij de oudercontacten. Jullie zijn geweldig!

    groetjes en tot maandag
    prettig weekend

    Meester Joeri

    25-02-2010 om 15:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van hoog naar laag
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een kort verslagje live vanuit de klas, terwijl ik op jullie (ouders) aan het wachten ben.
    Deze morgen begonnen met een korte herhaling van cijferend vermenigvuldigen met als vermenigvuldiger eenheden, gevolgd door het aanleren van te vermenigvuldigen met als vermenigvuldiger een zuiver tiental.
    Heb de indruk dat dit bij de meeste wel vlot gaat, alleen schatten blijft voor moeilijkheden zorgen.
    Na de speeltijd moest woordpakket 13 er aan gevlogen. De oefening in onze werkschrift bestond uit het maken van een zin bij een tekening. Zo werden zaken als  noemvorm en werkwoordkampioen, persoonsvorm omkringen en onderwerp aanduiden in fluo herhaald. Niet alle zinnen werden geschreven, daarom zullen we op latere tijdstip deze zinnen hernemen.
    Als het blaadje van woordpakket 13  in de schrift was geplakt en de agenda geschreven zijn we de klas uit getrokken voor een bezoekje aan de Kasteelbeek. De beek die hier niet zo ver vandaan stroomt.
    De leerlingen kwamen in contact met termen als stroomopwaarts en stroomafwaarts, linkeroever en rechteroever, holle en bolle oever...
    Het is altijd leuk om zaken eerst in het echt te zien, alvorens de theorie te leren.

    Agenda:
    taak: rekenen: cijferend x met zuivere tientallen 25/02
            taal: woordpakket 13 in schriftje 25/02
    lessen: rekenen: cijferend x met zuiver tientallen 25/02
    niet vergeten: toets!

    Tot morgen,
    Groetjes Meester Joeri

    24-02-2010 om 17:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kommagetallen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen begonnen met zelfstandig werk voor de leerlingen, zodat ikzelf de laatste hand kon leggen aan de organisatie van de oudercontacten en voorverkoop toneel.
    Vervolgens werden de zelfgemaakte oefeningen klassikaal verbeterd, zodat les 3 van blok 7 zo goed als af was.
    Na de speeltijd stond er een luisterles op het programma. De kinderen kregen verschillende muziekfragmenten te horen, die elk specifiek ergens bijhoren. Voorbeeld: Operette, operagebouw.
    Zij moesten dan in de kladschrift alles noteren.
    Achteraf werd alles besproken. Zo fel, dat we de tijd uit het oog verloren waren en het reeds middag was.
    Na de middagspeeltijd moest er een brandje geblust worden tussen een aantal leerlingen in de klas, waardoor we niet meer op schema liepen.
    De begrijpend lezen toets leek voor de meeste best mee te vallen, zodat we met volle moed ons op het godsdienstonderwerp stortten.
    De kinderen vertelden over de carnaval, kregen uitgelegd wat de vasten en veertigdagentijd betekenen, ontdekten dat de vasten op Aswoensdag begint en formuleerden zelf hun goed voornemen voor tijdens de vasten.
    Als laatste wapenfeit schreven we onze agenda. De leerlingen kregen als huistaak kommagetallen optellen en aftrekken.
    Niet alle oefeningen moeten gemaakt worden.
    Agenda:
    taak: rekenen: kommagetallen optellen en aftrekken 24/02
    lessen: /
    niet vergeten: uur/dag oudercontact

    De leerlingen die hun taalboek nog niet hebben gekaft krijgen nog tijd tot donderdag, omdat de schrift vandaag is afgegeven.
    Ter informatie voor het toneel: Dat begint om 20uur, dus spreken we af om 19.45 op de parking van het middelbaar.
    Ik reserveer alleen voor de leerlingen en eventueel broers of zussen. De ouders moeten zelf reserveren. Dit om misverstanden te vermijden.

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    23-02-2010 om 17:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Guess, who's back...
    Een goedenavond beste lezer(es),

    De eerste schooldag na de vakantie is reeds gepasseerd, dus hier zijn we dan terug met een verslagje.
    De eerste blok voor de voormiddagspeeltijd is helemaal opgegaan in een gepuzzel van uren voor het oudercontact, ophalen rapporten, verdelen van de klastaken, van plaats veranderen, een welkomterugwoordje van mezelf en controle of de boeken gekaft zijn.
    Wil toch nog even terugkomen op het oudercontact en het toneel.
    Blijkbaar was mijn boodschap nog niet voldoende doorgedrongen naar de ouders naartoe, daarom nog een korte herhaling. Net als vorige keer spreid ik het oudercontact over twee dagen. Woensdag en donderdag dus, steeds tussen 16 en 18uur.
    De hoofdrede van deze spreiding is de voetbalwedstrijd van Anderlecht, waar ik reeds een ticket voor gekocht had.
    Elke leerling(e) heeft nu een dag en een uur in haar/zijn agenda staan. Hoop dat dit voor iedereen in orde is.
    Een tweede punt is het toneel.
    De kogel is door de kerk, ik nodig de leerlingen uit om samen met Saartje en mij naar het schooltoneel te gaan zien op vrijdag 12 maart. U hoeft zich helemaal niet verplicht te voelen om mee te komen kijken, ik let wel op de kinderen.
    De eerste rij(en) worden gereserveerd. Nogmaals dit is geen schooluitstap, gewoon een avondje samen met de klasgenootjes buiten de klasmuren. Verplicht is het niet, maar ik dring wel een beetje aan...
    Zo verder verslag van de dag.
    Tot aan de middag en ook nog een stukje erna hebben we ons beziggehouden met het oplossen van les blok 7.
    Bijna alles werd opgelost, een twintigtal oefeningen over kommagetallen optellen en aftrekken en delingen niet gesproken.
    Dan was het tijd om ons nieuw taal thema voor te stellen met als titel " Kunstig".
    Als inleiding kregen de kinderen klassiekers van de klassieke muziek te horen van Beethoven en Mozart.
    Nadien kregen ze tekstjes over klassieke muziek, muziekschool en de harp. Morgen trouwens toets begrijpend lezen.
    Afsluiter van de dag was vertellen over de krokusvakantie.
    agenda:
    taak: rekenen: blok 7 les 2 de plusoefeningen  23/02
    lessen: rekenen: kommagetallen optellen en aftrekken 23/02
    niet vergeten: dag en uur oudercontact, toneel!

    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri




    22-02-2010 om 19:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!