Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    06-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hectische vrijdag

    Goeiedag beste lezer(es),

    Hier volgt het verslag van vrijdag 5 februari.
    's Morgens begonnen aan een les die sommige leerlingen niet zo leuk vinden, breuken.
    De kinderen leerden dat er heel wat gelijkwaardige breuken bestaan en ook de manier om gelijkwaardige breuken te vinden.
    Deze les bracht ons al snel tot net voor de speeltijd. Dan was het tijd om de verjaardag van Jan te vieren. Jan had zelfgemaakte chocolade - en appelcake mee. Lekker, waarvoor dank!
    Na de speeltijd stonden de twee taaltoetsen op het programma. Door een communicatiefout tussen juf Veerle en mezelf stond op het eerste blad een gedeelte dat de leerlingen niet moesten kennen tegen vrijdag. Geen nood, dit wordt maandag zeker en vast rechtgezet.
    Tijdens de godsdienstles stond het derde deel van het verhaal " verrassing" op het programma.
    Het verhaal werd zeer kort besproken, want daar ging de middagbel al.
    Doordat de leerlingen van het zesde leerjaar gaan skiŽn zijn en juf Dorien mee is als begeleidster, werd meester Robin de turnleerkracht op vrijdag.
    De namiddagspeeltijd liep een beetje uit, omdat de mama van Karlien en Karlien zelf de klas kwamen verrassen met een pakje chips voor de goede zorgen.
    Eens de toetsen en punten waren opgeschreven ( sommige hadden bij verkeer de verschillende reflectoren vergeten aan te duiden, desondanks gevraagd)  en de agenda geschreven konden we eindelijk aan de knutselles beginnen.
    Die was in tijd zeer beperkt, juist voldoende om hen de opdracht uit te leggen. Daarom vraag ik vriendelijk om tegen woensdag aanstaande het werkje te laten afwerken.
    Agenda:
    taak: rekenen: gelijkwaardige breuken: oef 4&6 8/02
    lessen: taal: blz 66,67,77,78,84 en het blaadje van vergelijkingen 8/02
    niet vergeten: toetsen, brieven

    Volgende week vrijdag zouden we graag de week afsluiten met een carnavalsfeestje, zoals u ook al heeft kunnen lezen op de meegegeven brief.
    Is het mogelijk om het geld van de frietjes liefst voor woensdag mee te geven? U weet, ik ben graag in orde.
    Voor volgende week vrijdag geen spuitbussen, confetti en andere smurrie mee te geven. 
    Nog een prettig weekend gewenst,

    Groetjes meester Joeri

    06-02-2010 om 13:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Jarige van de dag

    Vandaag is Jan de Waepenaert 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas.





    06-02-2010 om 12:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoofdpijn
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag 24 gangstertjes en gangsterinnetjes  geteld, wat betekent dat er weer eentje afwezig is door ziekte.
    Desondanks alles zijn we er vandaag stevig ingevlogen. Onmiddellijk werd woordpakket 12 afgewerkt; gevolgd door aanduiden wat er geleerd moest worden in de komende toetsen voor taal.
    Toets van woordpakket 9,10 en11 stond dan op het programma.
    Na de middag zelfde situatie. De leerlingen kregen een onaangekondigde toets over kommagetallen. Ze kregen enkel 10 minuutjes om reeds gemaakte blaadjes te overlopen.
    Daarop volgde de verkeerstoets en werd de les over bijvoeglijke naamwoorden gegeven.
    Tot slot werd de huistaak voor WO grondig uitgelegd.
    Ondertussen was Anton de pechvogel van de dag, door een val tegen een fietsenrek. Overal bloed aan het hoofd, maar het bleek toch niet genaaid te moeten worden.
    Agenda:
    taak: WO: krantenartikels HaÔti  05/02
    lessen: Taal: blz 73-74  05/02
    niet vergeten: prent en agenda laten tekenen

    De leerlingen hebben als huistaak een blad met krantenartikels, krantenkoppen en foto's te verknippen en in de juiste volgorde te plakken op een blad. Op het blad moet ook hun naam, datum en de titel staan. Deze taak wordt gequoteerd op correctheid en netheid.
    De les taal staat aangeduid in hun schrift.

    Tot morgen,
    Meester Joeri


    04-02-2010 om 19:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Thomas Mattens is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas.




    03-02-2010 om 16:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spiegeltje, spiegeltje aan de wand
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een korte verslagje van een half dagje. Deze morgen onmiddellijk ingevlogen met de rekenles. Nog een kwartierke spiegelen ( zonder spiegel!) en aldus symmetrieas(sen) tekenen in verschillende figuren.
    Nog een onderdeel in de rekenles, waar we toch even zijn blijven bij stilstaan is het kloklezen. Zeer opvallend dat een aantal leerlingen nog niet in staat zijn om deftig de klok te lezen. Deze leerlingen zijn aangeraden om dit op zelfstandige basis regelmatig te oefenen.
    Na de rekenles was het tijd om de verjaardag van Thomas te vieren. Bedankt voor de lekkere cake en frisdrank!
    Tijdens de spellingsles werden de kinderen verondersteld verschillende woorden op te zoeken in het woordenboek.
    Afsluiten deze voormiddag hebben we gedaan met de toets van Jona.
    Agenda:
    taak: taal: vergelijkingen 04/02
    lessen: taal: woordpakket 9,10,11 04/02
               Verkeer: de fiets     04/02
    niet vergeten: prent 05/02

    Huistaak wordt in potlood gemaakt. Morgen komen de correcte oplossingen op het blad en zullen de kinderen dit ook moeten leren.
    De les voor taal moet alleen in de grote spelwegschrift geleerd worden.
    De les van verkeer dient gestudeerd te worden in de verkeersflits.
    De prent mag een afbeelding zijn van eender wat ( persoon, dier, voorwerp, ... )

    Deze avond allemaal supporteren voor de goeie

    Groetjes en tot morgen
    meester Joeri

    03-02-2010 om 16:48 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik haat chloor!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    De kindjes in hun bed, de mama terug thuis tijd om een dagverslagje te schrijven.
    Deze morgen opgewekt op school toegekomen, gisteren bericht kregen dat we vandaag terug voltallig gingen zijn.
    Groot was de ontgoocheling toen dat niet het geval bleek te zijn.
    Meer zelfs, tot het einde van de week zullen we maar maximum met 25 zijn.  Een gekneusde duim dat volledig ontstoken is, zorgt voor dit drama.
    In ieder geval, langs deze weg van iedereen van de klas, veel sterkte Karlien en een spoedig herstel.
    Deze ochtend begonnen met het afwerken van de verkeerles, gevolgd door de trappen van vergelijking in de taalles en afwerken van woordpakket 11.
    Na de speeltijd stond tijdens de rekenles spiegelen op het programma. De leerlingen kregen hiervoor individueel een spiegel ter beschikking, wat ze natuurlijk fantastisch vonden.
    De middagspeeltijd gepasseerd, trokken we opgewekt door de druilige regen richting zwembad. Volledig ontkleed en klaar om te zwemmen, kregen we te horen dat de concentratie chloor in het water te hoog was en niemand in het zwembad mocht.
    Een kwartier hebben we gewacht, maar de waarden daalden niet. Er zat dus maar 1 ding op en dat was terugkeren naar school.
    De resterende tijd gebruikten we om de onthoudwoorden met ei-ij nog eens onder de loep te nemen en een inleiding te geven over het W.O. thema "Ons lichaam".
    Als afsluiter kon eindelijk het sprookje " De gelaarsde kat" verteld worden, met dank aan Margot voor de sprookjesbijbel van de Gebr Grimm.
    agenda:
    taak:/
    lessen: Godsdienst: Jona 3/2
              Verkeer: de fiets  4/2
    niet vergeten:/

    Ik ben daarstraks vergeten de verkeersflits te kopiŽren, morgen zonder fout. Probeer toch thuis nog eens te zoeken, want jullie hebben sowieso dit zonnestraal gekregen ( 10)
    Groetjes,
    Meester Joeri

    02-02-2010 om 19:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weeral sneeuw!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het weer had sommigen onder ons verrast deze morgen, zodat het toch even wachten was tot iedereen aanwezig was. Uiteindelijk had ik 25 snoetjes voor mijn neus.
    De rekenles bestond uit blok 6 les 5 deel 2, waar er achtereenvolgens tijdverschillen  berekend werden, grafieken afgelezen, wedstrijdschema's opgesteld en verschillende figuren getekend met een beperkt aan lijnen ( lucifers)
    De taalles bestond dan weer uit de toets begrijpend lezen, verschillende tekstsoorten herkennen en ons spellingsboekje aanvullen.
    Na de middagspeeltijd kregen de leerlingen even de tijd om reeds aangeleerde woorden nog eens te herhalen. Vervolgens werden er 6 zinnen gedicteerd als toets.
    Ook de oppervlaktetoets passeerde de revue. Op deze toets werd toch wat gezweet... hopelijk is dat geen slecht teken.
    W.O. les was deze keer een verkeersles. Deze stond in teken van de fietser.
    Tot slot werd de agenda geschreven en zat de maandag er al weer op.
    Volgende week vrijdag krijgen de leerlingen hun rapport. Vandaar dat de toetsenintensiteit deze week nog wat opgevoerd zal worden.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 9 oef6,7&8 2/2
    lessen: godsdienst: Jona     3/2
    niet vergeten: zwemmen

    Voor de taak rekenen hebben de leerlingen hun kladschrift en een half ruitjesblad mee. De kladschrift moet gebruikt worden om oefening 6 op te lossen, het ruitjesblad om de staartdelingen te maken.

    Tot morgen,
    meester Joeri

    01-02-2010 om 19:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!