Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    23-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie heb ik aan de lijn?

    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisteren geen tijd gehad om de weblog te schrijven, aangezien er een nieuwsjaaretentje onder de collega's op het programma stond.
    Verslagje van een toch wel bewogen vrijdag.
    De leerkracht met ochtendtoezicht kwam mij vertellen dat een leerlinge van onze klas liep te pronken met haar gsm. 2 overtredingen op het schoolreglement. Ik, en ook andere collega's, laten oogluikend toe dat leerlingen hun gsm mee naar school brengen omdat sommige mama/papa of andere persoon moeten contacteren na schooltijd of in geval van nood, ...
    Doch wij laten dit ALLEEN toe, als die gsm niet tevoorschijnt komt. Dus niet in broekzak, niet in de bank , ... maar simpelweg in de schooltas. Persoonlijk vind ik een gsm voor de leerlingen op school compleet zinloos, want ze hebben daar toch geen enkele baat bij.
    Enfin heb toen die leerlinge haar gsm afgenomen en in voor een volledige dag in beslag genomen.
    Wat blijkt, tijdens de namiddagspeeltijd had een leerling van onze klas de boodschap nog niet goed begrepen en begon doodleuk foto's te trekken op de speelplaats. De andere leerlinge vond het zonodig tijdens de middagpauze haar gsm te komen vastnemen, terwijl het uitdrukkelijk verboden was.
    Gevolg voor beide leerlingen een charter waar zij het citaat omtrent voorwerpen meenemen naar school moeten onderlijnen.
    Bon, u denkt nu waarschijnlijk bij u zelf... ach meester dat zijn toch maar kinderstreken! En ik geef u daar 100 % gelijk in, maar het gaat om principes.
    Wat mij eigenlijk nog meer verontrust, is de veelvuldigheid van vergeten taken, lessen leren, afspraken, ... Sommige leerlingen zijn aan het afglijden en het wordt tijd om eens aan de alarmbel te trekken.  Daarom een warme oproep om toch zeker en vast te controleren, dat alle opgedragen taken worden uitgevoerd en alle lessen geleerd.
    Voila, dit moest me even van het hart.
    Het ochtendprogramma van gisteren bestond hoofdzakelijk uit rekenen. De rekentoets bleek zware kost, want pas om 11 uur had de laatste gedaan.
    Net voor de middag stond een onaangekondigde toets begrijpend lezen op het programma.
    Na de middag had de leerlingen traditiegetrouw turnen.
    Er stond in de namiddag ook nog knutselen geprogrammeerd, maar door het lekkere zonnetje en vergadering voor de leerkrachten is de laatste speeltijd een beetje uitgelopen.
    De leerlingen hebben, zoals u waarschijnlijk al gezien heeft, een brief meegekregen waarin ze sponsoring moeten zoeken voor een wandel(zoek)tocht die wij gaan stappen op vrijdag 29 januari aanstaande.
    We hopen om zoveel mogelijk geld in het laadje te krijgen voor Haïti.
    Agenda:
    taak: sponsoring Haïti
    lessen: /
    niet vergeten: leescontract, zwemmen, toets

    Prettig weekend verder en tot maandag,

    Groetjes meester Joeri

    23-01-2010 om 12:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag naar het schijnt , de dag voor vrijdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Blij u te kunnen melden dat ons korps weer voltallig was deze morgen. Aangezien de eeuwenband nog op het bord stond genoteerd, startten we met wereldoriëntatie. De kinderen kregen aangeleerd dat een eeuw duurde vanaf het jaar 1 tot en met 100. Ze kunnen dat vergelijken met een boek dat ze beginnen lezen van pagina 1 tot en met 100. Pas na die bladzijde 100 starten ze met een nieuw boek.
    De rekenles stond weer in het teken van kommagetallen tot op 0,1 nauwkeurig. Leerlingen leerden nogmaals het verband zien tussen breuken en kommagetallen. Uiteraard wordt daar nog uitvoerig op teruggekomen.
    Na al die denkinspanningen was het tijd om even te ontspannen. Het nieuwe taalthema ( thema 10) heeft als centraal thema " Sprookjes" en dat is ook wat de kinderen van mij te horen kregen.
    De namiddag stond in teken van het voordragen van het gedicht. Als ik eerlijk mag zijn, voor mij een beetje ontgoocheling. De leerlingen hebben hiervoor een groot aantal dagen tijd gekregen en sommigen kenden hun tekst niet uit het hoofd.
    Daarom kregen ze van mij als opdracht om het opnieuw in te oefenen en morgen naar voor te brengen.
    Als afsluiter van de dag kregen de kinderen keuze tussen (af)werken aan het contractwerk of luisteren naar het verhaal van de GVR. De meerderheid koos voor werken!
    Op de tonen van Michael Jackson's  'Don't stop till you get enough' swingden de dames en heren de klas uit.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 5       22/01
                         oef 7 en 8 kommagetallen 22/01
    lessen: rekenen: grote toets blok 5         22/01
    niet vergeten: aardappel, agenda, leescontract

    Kleine opmerking over de dicteeschriften. Is het mogelijk om mee op te volgen of dochter/zoonlief haar/zijn fouten verbeterd? Waarvoor dank.

    Groetjes meester Joeri






    21-01-2010 om 19:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook vandaag slachtoffers
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend zeer tevreden toen ik twee leerlingen kon recuperen. Toch nog steeds drie leerlingen afwezig.
    De rekenles had als onderwerp " Kommagetallen tot op 0,1" . Een eerste initiatie waar donderdag zeker op verdergebouwd wordt.
    Nog in de voormiddag werd de spellingsboek van taalsignaal verder aangevuld met oefeningen over -ig en -lijk.
    Afsluiter van de voormiddag was het tweede deel van het verhaal " De verrassing".
    Wat een rustige middag leek te worden, veranderde toen Arne met een serieuze zwelling onder het linkeroog de klas binnentrad. Dit kwam voort uit een botsing op de speelplaats.
    Gevolg ,desondanks verwoede pogingen van Arne om in de klas te blijven, Arne moest naar huis wegens teveel pijn.
    Voor hij naar huis ging, hadden we nog een filosofisch gesprek over ' Hoe zou de wereld eruit zien als er geen regels waren? " en een onverwacht doch zeer interessant gesprek over de aardbeving in Haïti.Ook het aangekondigde dictee werd afgenomen.
    Om te eindigen lazen we in de WO les over een 100 jarige, leerden we wat een eeuwenband was en maakten we onze eigen levenslijn.
    Zo morgen voor de leerlingen een halve dag verlof. Hopelijk is dat voldoende om ook alle afwezigen te kunnen recupereren.
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 5 contractwerk 22/01
    lessen: rekenen: grote toets blok 5 22/01
              taal: gedicht A.M.G. Schmidt 21/01

    morgen pedagogische studiedag.

    Groetjes meester Joeri
    PS Nogmaals bedankt aan de mama van Wout. Ze zullen smaken.
    Prentje van vandaag hoeft geen verklaring. Sterkte Arne!

    19-01-2010 om 19:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is me dat voor een maandag???
    Goedenavond beste lezer(es),

    Men heeft maandag 18 januari 2010 als " Blue Monday" getiteld om tal van redenen. Ik vrees dat deze titel alleen maar bevestigd kan worden door de gebeurtenissen van vandaag.
    Het begon nochtans allemaal heel goed.
    Na de taakverdeling werd de toets van onderwerp, persoonsvorm en andere vervoegingen klassikaal individueel geanalyseerd en geremedieerd.
    Als inleiding van de rekenles omtrent oppervlakte, hadden we de 10 provincies van België herhaald en ingekleurd.
    De leerlingen kregen zicht op het begrip ' Oppervlakte' en cm². Een werkblad zorgde voor de schriftelijke inoefening.
    Wat er zich dan in de speeltijd heeft afgespeeld is mij nog altijd een raadsel, maar om één of andere reden waren een aantal leerlingen die zich niet zo goed meer voelden.  Buikpijn, hoofdpijn, ... werd vaak gesignaleerd.
    Om 11.52 sloeg het noodlot toe. Een leerling had overgegeven in de klas. Op de bank, in de gang... Een leuke activiteit voor tijdens de middag: opkuisen.
    Gevolg een eerste leerling die naar huis ging. Nadien zijn er nog 4 gevolgd.
    Ook juffrouw Veerle had vorige nacht last van overgeven, zou er dan toch iets rondgaan op school?
    De resterende 21 leerlingen kregen in de namiddag nog taal, godsdienst en W.O., maar het gespreksonderwerp bleef de zieke kinderen.
    agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 5 22/01
            W.O. : verjaardag 19/01
    lessen: rekenen: grote toets blok 5 22/01
              taal: gedicht: Schuif de trap eens opzij' 21/01
                    dictee woordpakket 10  19/01

    Hopelijk zijn er morgen al een aantal terug en vallen er nog niet meer af.
    Onze klasmascotte zorgt alleszins voor hulp.

    Groetjes,
    meester, dokter Joeri

    18-01-2010 om 19:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!