Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    08-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gped of kwaad
    Goedenavond beste lezer(es),
     
    Blok5 les 7 bestond uit breuken berekenen, cijferend optellen, handig rekenen, ...
    De taalles begon met een luistertoets, gevolgd door een herhaling van het onderwerp en de persoonsvorm. Blijkt dat nog heel veel kinderen het verschil niet kennen tussen het onderwerp en de persoonsvorm enerzijds en de noemvorm en stam anderzijds.
    Daarom krijgen de leerlingen maandag een toets over het onderwerp en de persoonsvorm.
    Het laatste uur van de voormiddag zijn we begonnen met het nieuwe godsdienstthema: ' Gewetensvol handelen' met als eerste onderwerp : ' Goed en kwaad'. De actualiteit van vandaag ( moordende leraar!) kwam geregeld aanbod.
    Na de middag stond een uurtje lichaamsbeweging op het programma. Afsluiter van de dag bestond uit het knutselen van een jaarkalender.
    Agenda:
    taak: taal: verbeteren woordpakketschrift 11/01
    lessen: taal: dictee woordpakket 9  13/01
                     onderwerp en persoonsvorm 11/01
              rekenen: ruit, vierkant, rechthoek 12/01
    niet vergeten: zwemmen, toetsen , leescontract (vergeten te zeggen in de klas!)

    Zo de eerste week zit erop. Een week waar er toch een serieus wat veranderd is, een leuke verandering weliswaar, maar toch een verandering. ( Julie)
    Heb wel de indruk dat de goede werkersmentaliteit die er voor de vakantie was, bij sommige nog een beetje zoek is. Hoop natuurlijk dat het snel terugkeert.
    Tot volgende week en prettig weekend.
    Groetjes meester Joeri


    08-01-2010 om 20:34 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje ijs
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend op één uiterzondering na, iedereen op tijd op school. Prima!
    De goden bedankten ons hiervoor met een kapotte verwarming. Tot aan de kleine speeltijd hebben we bibberend les gegeven en gevolgd. Gelukkiglijk na de speeltijd was alles hersteld en konden we weer op een aangename manier in de klas verblijven.
    De les rekenen van vandaag was dan ook toepasselijk, nl negatieve getallen!
    Na de speeltijd ging de veroveringstocht op het kleine spellingsboek weer verder. Thema 4 behoort tot het verleden.
    Het belsignaal van de middagspeeltijd gaf ook het teken voor het terugkrijgen van de eerste behaalde punten in de tweede trimester, ( punten nog niet te bekijken, want boek ligt nog in de klas voor verbetering les taalgebruik) gevolgd door het aanvullen van de taalgebruikles.
    Vervolgens een goede slag gegeven in het bundeltje W.O. : ' De tijd staat nooit stil' om de dag te eindigen met een doorschuifsysteem. Juffrouw Veerle pakte naar goede gewoonte de zang voor haar rekening, bij mij stond de vervoeging van een persoonsvorm centraal.
    Afsluiter van de dag was vandaag de klassieker van Urbanus ' Ge moogt naar huis gaan', dat  leidde tot grote hilariteit onder de leerlingen.
    Agenda:
    taak: rekenen: negatieve getallen  8/01
            taal: woordpakket 9            8/01
    lessen: taal: dictee woordpakket 9 13/01
              rekenen: ruit, vierkant, rechthoek  12/01
    niet vergeten: agenda, turnzak

    Vandaag een paar kiekjes van onze kerststal die morgen voor het laatst dit schooljaar op de tafel zal staan.
    Groetjes en tot morgen,
    meester Joeri






    07-01-2010 om 18:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klinkerauto en andere samenstellingen!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen, hoe kon het ook anders..., begonnen met het verhaal over de " Drie wijzen". De drie koningen bij onze stal geplaatst en onmiddellijk onze schouders onder les 5 geplaatst.
    Na de speeltijd stond een les spelling in de spelwegschrift op het menu. Aangezien Julie, de nieuwe leerlinge, in haar vroegere school niet werkte met spelweg , was een korte inleiding en beschrijving omtrent de manier van werken aangewezen.
    Julie kreeg ook het blaadje van woordpakket 9 in de schrift geplakt en de uitleg dat ze deze woordjes tegen vrijdag 2x moet geschreven hebben. Volgende week woensdag hebben de leerlingen dan dictee over dit woordpakket.
    Tot slot hebben we zeer kort het nieuwe W.O. thema aangeraakt. Het thema nu is  " De tijd staat nooit stil"

    Agenda:
    taak: Rekenen: les 5 oef 1,2,5 en 6 7/01
            taal: woordpakket 9              8/01
    lessen: taal : dictee woordpakket 9 13/01
    niet vergeten: /

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    PS Zou er toch even op willen wijzen dat er vandaag 8 leerlingen te laat op school waren, gisteren 6... En er zijn er die frequent te laat komen. Eénmaal kan altijd, maar op regelmatige basis kan niet meer door de beugel. Dus vraag ik met de nodige aandrang breng of stuur uw kinderen tijdig naar school. De bel gaat om 8.55  en om 9.00 beginnen de lessen.
    Alvast bedankt!

    06-01-2010 om 16:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Julie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zoals je al kon afleiden uit de titel, stond vandaag de verwelkoming van Julie centraal!
    Julie komt ons klasje vervoegen en daar zijn we natuurlijk blij mee. Niet alleen omdat het een supertof meisje is, maar ook dat het meisjestotaal in onze klas wordt verhoogd.
    Deze ochtend zijn we gestart met het kennismaken met Julie. Na dat de meester en de oorspronkelijke leerlingen zich hadden voorgesteld, was het de beurt aan Julie. Voor de nieuwsgierigen onder jullie, Julie heeft tot aan de kerstvakantie in RC gezeten. Haar broers zitten in Sint - Angela, dus was ook haar voor de stap zeer snel gemaakt. Haar hobby is paardrijden en ze woont in Ternat. (Kiekjes volgen onderaan het verslag!)
    Na de uitgebreide koffieklets zijn we er ingevlogen met meetkunde. Herkennen en tekenen van rechthoeken, vierkanten en ruiten.
    Tijdens de namiddag stond taal centraal. Eerst een 5tal bladzijdes over de verenkelings - en verdubbelingsregel, na de speeltijd de toets begrijpend lezen.
    Afsluiter van de dag was verhuizen van plaats.
    Agenda:
    taak: Rekenen: blz 13,14 afwerken ( zie mapje)  6/01
    lessen: /
    niet vergeten: /

    Aan de ouders van Julie,
    Als jullie de agenda van de dochter hebben gelezen, dan zullen jullie waarschijnlijk ook dit lezen.
    Dagelijks zet ik een verslagje + de agenda + foto's op het net. Dus als er soms iets niet duidelijk is, kan je hier altijd nog eens komen checken.

    Tot morgen,
    Meester Joeri




    05-01-2010 om 18:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de trimester
    Goedenavond beste lezer(es),

    De lessen zijn terug begonnen, dus ook de weblog wordt opnieuw geschreven.
    Eerst wil ik langs deze weg alle lezers en andere -essen, een spetterend en boordevol geluk 2010 wensen met veel gelach en weinig tranen. Het verslagje dan:

    Deze morgen naar school gegleden, een beetje later als anders op school toegekomen. ( blijkbaar niet de enige, de laatste leerlinge was in de klas om 9.15)
    Onmiddellijk een aantal administratieve zaken op punt gezet ( taakverdeling, bonnetjes, warme maaltijden, ...)
    En dus met serieuze vertraging begonnen aan de rekenles. Blok 5 les 2 verbeterd en verder aangevuld.
    Tijdens de vakantie had ik een vijftal kartonnen dozen vol dopsels komen plaatsen in de klas, die uiteraard zeer enthousiast onthaald werden door de sorteerders.
    Na de speeltijd stond begrijpend lezen op het programma. Voorbereiding op de toets van morgen.
    In de godsdienstles zijn we op zoek gegaan naar de betekenissen van het woord ' ster'.
    Na de middag hebben we les 3 van rekenen afgewerkt en verbeterd.
    Dan zijn we samen op zoek gegaan naar een andere bankopstelling in de klas.
    Waarom hoor ik u al denken? Wel zeer eenvoudig, morgen wordt onze klas uitgebreid naar 26 leerlingen.
    Dus hebben we een beetje moeten puzzelen om voor iedereen , in de mate van het mogelijke, voldoende plaats te voorzien.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: Taal: Wonen en wonen is twee voorbereiden 5/01
    niet vergeten: rekening!

    Groetjes en tot morgen,
    meester Joeri




    04-01-2010 om 18:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!