Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    20-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van het kind
    Goedenavond beste lezer(es),

    We duiken weer het weekend in. Uiteraard niet alvoor een laatste verslagje voor deze week.
    Deze morgen een serieuze brunch gesoupeerd tijdens de wiskundeles. Eerst grondige herhalingsoefeningen met echte breuken, gevolgd door de getallen tot 100 000. Een mens zou van minder honger krijgen.
    Gelukkig had de jarige Robin voor ons een leuke verrassing meegebracht, namelijk een lekker stukje cake. Waarvoor dank, Robin!
    Na de rekenbrunch kregen de kinderen tijd om zaken rond taalsystematiek ( werkwoorden vervoegen, onderwerp aanduiden, van verschillende zinsdelen een correcte zin maken, ... ) nog even op te frissen, waarna zij een herhalingstoets over deze items moesten verwerken.
    Gelukkig was de middag snel nabij, want dan konden onze oogappeltjes lekker smullen en zich uitleven in de turnles.
    Het laatste deel van de dag bestond uit verder werken aan hun creatieve uitspattingen in groep en het luisteren naar het echte verhaal achter sneeuwwitje en de zeven dwergen.
    De voorstelling van de voorbereide tekst zal plaatsvinden donderdagnamiddag.
    Agenda:
    taak: rekenen: getallen tot 100 000 oef 6&7 23/11
                         contractwerk blok 3  afwerken 23/11
    lessen: rekenen: blok 3 toets 24/11
              taal: taalgebruik  van thema 1-4 23/11
    niet vergeten: kerstboek zonnestraal ja/neen? toetsen handtekenen.

    De intensiteit zal de komende weken serieus opgeschoefd worden aangezien het maar een drietal weken meer is tot aan het volgend rapport.
    Daarom de vraag om alles goed te blijven opvolgen, dit om tegenslagen te vermijden.
    Taalgebruik is een herhalingtoets van alle taalgebruiklessen van thema 1 tot 4. Het is de bedoeling dat de kinderen deze goed herhalen. In principe zal het meeste nog gekend zijn, want dit moest reeds vroeger geleerd worden.  Vooral goed opfrissen is de boodschap.
    Voor rekenen wil ik nog even signaleren dat er op de toets een vraag zal verschijnen over sprongen op de getallenlijn. Dit was bij sommige ver van duidelijk. Gelieve te controleren of dochter/zoon dit onder de knie heeft.
    Zo ik wens jullie allemaal een deugdoend en verkwikkend weekend!
    Groetjes meester Joeri.

    20-11-2009 om 23:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Robin Thiels is 9jaar geworden vandaag. Een dikke proficiat van heel de klas.


    Ook Thibault Vanopphem is 9 jaar geworden. Eveneens een dikke proficiat van heel de klas.

    20-11-2009 om 23:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herinneringen
    Goedenavond beste lezer(es),
    Deze morgen begonnen met een groot administratief werk, blaadjes wegsteken!  Dat nam meer tijd in beslag dan voorzien, dus was er weer een aangepast programma nodig. Godsdienst kwam voor de speeltijd op het programma te staan, de herhalingstoetsen van luisteren en begrijpend lezen erna.  Tot slot van de voormiddag stond er nog een korte breukenherhaling geprogrammeerd. Nadien was het tijd om onze stoelen te verhuizen naar de klas van juffrouw Veerle om na de middag een interactief gesprek uit te voeren met de uitgenodigde grootvaders en grootmoeder.
    De leerlingen waren zeer geconcentreerd aan het luisteren naar de waargebeurde verhalen van de grootouders. Onder de tekst vindt u een aantal sfeerfoto's.
    Het belsignaal voor de kleine speeltijd betekende het einde voor het vragenuurtje. Tot onze grote spijt!
    Toen de agenda geschreven was, kregen de leerlingen nog even uitleg over kindsoldaten en de organisaties die daar tegen in gingen. Ze werden in groepen van vijf verdeeld en moeten een tekst over "oorlog" op een expressieve wijze naar voor brengen.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 3 23/11
            taal: alfabetisch rangschikken 20/11
    lessen: /
    niet vergeten: agenda, turnzak

    Verder voorlopig niets toe te voegen, rest mij dus alleen nog afscheid te nemen van jullie en tot morgen !
    Meester Joeri












    19-11-2009 om 19:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 koningen, 6 koningen
    Goedenamiddag beste lezer(es),
    Weer een voormiddag met leuke activiteiten achter de rug.
    Deze morgen begonnen , in uitgesteld relais, aan de bundel over de wapenstilstand. Dit in het kader van het bezoek van enkele grootouders morgennamiddag. Deze mensen zijn zo vriendelijk om wat ervaringen mee te geven over de tweede wereldoorlog. Tijdens onze les werden de kinderen ook weggeplukt om een leestest af te nemen. Binnenkort hiervan het resultaat.
    Na de speeltijd was het dan eindelijk tijd om op de laptops te gaan werken. Het onderwerp van de dag was " de 6 koningen". De leerlingen zaten per twee aan een computer en kregen eerst een powerpointvoorstelling met allerlei informatie omtrent de koninklijke familie ( geschiedenis, woonplaats, kinderen, ... )
    Na het bekijken van deze voorstelling kregen onze kids werkblaadjes, waar ze zoveel mogelijk antwoorden moesten invullen. Nadien mochten ze de powerpointvoorstelling terug opzetten en hun antwoorden controleren.
    Na de ICT les was er nog even tijd om werkblaadjes van allerlei soort in de juiste map op te bergen.
    Agenda:
    Taak: W.O.: twee vragen over WOII 19/11
               rekenen: contractwerk blok 3 23/11
    Lessen: /
    Niet vergeten: strookje ouderraad
    Hieronder vindt u nog foto's getrokken tijdens de computerles.
    Tot morgen,
    Meester Joeri









    18-11-2009 om 16:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de bus naar Ninde, Tremelo
    Deze morgen op de parking van het sportcentrum stond er een bus te wachten...


    Te wachten op de leerlingen van het vierde leerjaar.

    Voila, busje zit vol. De stemming zit er goed in. Hup, hup , hup ... wij richting Tremelo!

    Na een klein uurke "stil"zitten, stonden we voor het geboortehuis van Jozef De Veuster.

    Het bekende kunstwerk dat pater Damiaan voorsteld, staat in de tuin.  Het eerste deel van onze dag gaan we op stap met de gids . Zij stapt met ons de weg die "Jefke" honderden keren heeft afgewandeld.

    Op stap richting de "Dijle". Op deze weg heeft Damiaan zich ooit serieus bezeerd. En van zijn activiteiten toen hij klein was, was springen op de karren die er passeerden. Dat liep bijna slecht af. Een wiel reed over hem, met als gevolg ... last aan zijn ogen en een blijvende rugpijn.

    De Dijle, een rivier waar "Jefke" heeft leren zwemmen en tijdens de winter op schaatste.



    Na deze gezonde wandeling begonnen de buikjes zeer hard te grommen. Gelukkig was het middag. Smullen maar!

    Na de middag stond er een bezoek aan het ouderlijke huis van Damiaan gepland. We kregen eerst een filmpje over hem te zien.

    Nadien kregen we de kans om de restanten van het huis, die authentiek zijn gebleven, te bezichtigen. Zelfs de kist waarmee Damiaan naar Belgi is gevoerd , was daar aanwezig!

    De tijd ging veel te snel, want we  hebben ons bezoekje aan het huis moeten inkorten. De bus moest op tijd op school zijn om de schoolrit te rijden.
    Het geboortehuis van Pater Damiaan is zeker een aanrader!

    Morgen gewone schooldag, hoewel .... We hebben morgen computerles over de koningen. Daarom nog eens met aandrang... lees aandachtig de blaadjes in zonnestraal 7.
    Vergeet ook de strookjes voor de ouderraad niet!
    Groetjes Meester Joeri

    17-11-2009 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De dag na de dag van de dynastie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na onze veertiendaagse afspraak in het zwembad van Ternat, stond er een belangrijke brok wiskunde op het programma. De kinderen leerden vandaag voor het eerst over de getallen tot 100 000. Op de getallenlijn(en) werden de verschillende tienduizendtallen, duizendtallen en honderdtallen samen opgebouwd en geschreven.
    Verschillende getallen van het type 45 265 moesten door de kinderen hardop worden gelezen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
    Voor we het goed en wel wisten was het al tijd om te gaan eten.
    Nog een vaste afspraak tijdens de zwemweek is niveaulezen. Na de middagspeeltijd zwermden alle kinderen van 4 tot en met 6 uit naar de klas, waar zij moesten lezen.
    Eens opnieuw allemaal terug in de klas stond Mozes , in de vorm van een toets, hen op te wachten.
    Een korte opfrissing van de werkwoorden, gevolgd door het lezen over de koninklijke familie en we konden onze schooltas weer volladen om naar huis te gaan.
    Agenda:
    taak: taal: werkwoorden 18/11
            rekenen: contractwerk blok 3 23/11
            W.O.: lezen ' 6 koningen' zonnestraal 7 18/11
    niet vergeten: leescontract, brieven

    Morgen trekken we richting Tremelo voor een bezoek aan het huis van wijlen pater Damiaan. De kinderen worden rond 8.30  op de speelplaats van onze school verwacht, in het bezit van een rugzak met de nodige proviand ( lunchpakket, drankjes, fruit, koekjes, ...) Ook goede stapschoenen ( wandeling langs de Dijle) en een regenjasje ( je weet maar nooit!) zijn geen overbodige luxe.
    Het lezen van het artikel over de koninklijke familie is nodig om de computeropdracht  te kunnen uitvoeren op woensdag. En met lezen bedoel ik grondig lezen.
    Tot slot is er ook een brief meegegeven ,waar ik graag van jullie zo snel mogelijk het onderste strookje krijg. Alvast bedankt.
    Zo, tot morgen allemaal

    Groetjes meester Joeri en remember " busje komt zo !"



    16-11-2009 om 20:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!