Voor de leerlingen zit de schoolweek er al op. Wij, de leerkrachten, hebben morgen een pedagogische studiedag omtrent "muzische vorming". Deze ochtend toch weer moeten vaststellen dat we geen complete klasgroep hadden. Hopelijk is dat maandag wel het geval. Voor rekenen hebben we les 10 van blok 3 verder afgewerkt en even blijven stilstaan bij oefeningen die voor sommigen nog problemen gaven. Het was ook al een tijdje geleden dat we met spelweg gewerkt hadden, daarom is er een hele tijd gewerkt met Spelweg. Aanduiden van persoonsvorm ( ja/neen vraag) en onderwerp ( wie/wat vraag), gevolgd door het classificeren van de noemvormen van de persoonsvormen onder werkwoorden op -en, -ten en -den. Na de middag stond het verder leren samenvatten ( schematiseren) op het programma. De tekst die nu geschematiseerd moest worden, was er ééntje over winkelen. ( Viel enorm in de smaak bij de meisjes ) We zijn een beetje vroeger gestopt om iedereen de tijd te geven haar/zijn wafels bij zicht te nemen. Morgen is er trouwens nog altijd mogelijkheid om de wafels te komen halen en dit van 8.30 tot 13.00. Agenda: taak: rekenen: staartdelingen 16/11 lessen: godsdienst: Mozes 16/11 niet vergeten: wafels, briefje nieuwjaarsbrieven, leescontract en ZWEMMEN
Het vierde leerjaar gaat samen het tweede leerjaar dinsdag aanstaande richting Tremelo. ( Zie brief voor verdere info!) Onthoud dat het maandag toets van Godsdienst is! Zo prettig weekend gewenst en tot maandag Meester Joeri
Alweer een drukke, hectische dag achter de rug. Zoals de titel van dit artikel al laat vermoeden, staat het woord " wafels" bij ons centraal vandaag. Deze morgen bijzonder opgetogen over het feit dat er slechts 1 leerling meer afwezig is, we zijn op goede weg. Les 10 die toch over een groot aantal bladzijden draagt, was ons eerste obstakel. Een zeer lang obstakel, want heel de voormiddag hebben we hieraan gespendeerd. Dit kwam omdat we dozen wafels bestemd voor de leerlingen van V1 moesten wegdragen naar ginds. Na de middag was het dan de beurt aan het vierde leerjaar. Aangezien beide klassen zeer goed verkocht hebben, bleek dit een serieuze karwei te zijn. De lijst werd ook nog eens dubbelgecheckt zodat er zeker geen fouten gemaakt werden. Ondertussen werd de evaluatie van het Mozesverhaal verder ingevuld. Tot slot mochten de leerlingen al een aantal dozen mee naar huis nemen. Ik begrijp dat voor sommige leerlingen het verschrikkelijk moeilijk is om alle dozen zelfstandig mee naar huis te nemen. Daarom zal er donderdag direct na school mogelijkheid zijn, om dozen wafels te komen ophalen. Ook vrijdagvoormiddag kunnen er dozen wafels opgehaald worden. Vraag ook aan uw kind naar de briefjes, zodanig dat de mensen de juiste bestelling krijgen. Agenda: taak: rekenen: staartdelingen 12/11 lessen: godsdienst: Mozes 16/11 niet vergeten: wafels, brieven, rekening
Voor godsdienst zijn de blaadjes die de leerlingen moeten studeren aangeduid in hun mapje. Het briefje van de nieuwjaarsbrieven zou ik graag ingevuld terugkrijgen op maandag 16 november! Zou het ook mogelijk zijn om vandaag bij niet vergeten een paraaf te zetten bij het woordje "rekening". Zo heb ik bevestiging dat jullie de rekening en andere administratie gekregen hebt.
Net als bij vele anderen was het deze morgen toch eventjes moed inpompen. Gelukkig duurt dat gevoel nooit lang! Toen ik deze morgen de kopjes telde, stelde ik vast dat er 2 afwezigen waren. Wat mijn vermoeden over nog niet verdwenen ziektekiemen alleen maar deed groeien. En inderdaad, vanmiddag is er een derde leerling vertrokken met last aan de buik. We zijn er nog niet van af, dus laat ons proberen de leerlingen voldoende en regelmatig te motiveren om de jas AAN te houden tijdens de speeltijden. Ik hamer daar geregeld op, maar je hebt er altijd die door de mazen van het net glippen. De eerste blok deze morgen was al een specialleke zoals ze zeggen. Het eerste half uur bestond uit bonnetjesverdeling, noteren van de maaltijden, aanduiden wat de kids zelfstandig moesten oplossen. ( Aanvullen van leegstaande cijferend delen oefeningen en twee blaadjes alfabetisch rangschikken). Terwijl de kinderen onder toezicht van juffrouw Myriam de geplande opdrachten uitvoerden, had ik bespreking met de CLB verantwoordelijke en logopediste over een leerling(e) van de klas. De rest van de voormiddag bestond uit het eerste deel van de geplande wiskundeles ( les 10 blok 3) en het stilaan afronden van het thema Mozes.
Na de middag zijn we begonnen met het veranderen van plaats. ( Voor velen een hoogtepunt, anderen iets minder enthousiast!) De taalles ging over de beginselen van het schematiseren van een tekst. Nadien was het de bedoeling dat de leerlingen een bundel kregen rond " wapenstilstand", maar de kopieermachine besliste er anders over. Daarom is er voorlopig veel over verteld en gesitueerd. Wordt vervolgd! Agenda: taak: rekenen: blok 3 les 10 blz 40 10/11 taal: alfabetisch rangschikken 10/11 lessen: / niet vergeten: uitnodiging
Voorlopig nog geen lessen, maar geen paniek ze zijn op komst. Toch nog een warme oproep om de nog niet afgegeven rapporten mij te bezorgen en brief voor afwezigheden zo snel mogelijk door te geven.
Een week geen log gehad, dus mogen er nu toch een aantal foto's opstaan he. Groetjes Meester Joeri