Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    23-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Do, re mi
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Live vanuit de klas tijdens het turnuur van de leerlingen groet ik u. Heb deze avond de eer en het genoegen om de musical " the sound of music" te gaan bezichtigen. Voorstelling start om 19.30, moeilijk om na de schooluren de log te schrijven dus.

    Vrijdag is , meestal toch, een leuke dag. Iedereen is blij dat het weekend zeer dichtbij ligt en dat merk je ook aan de gemoedstoestand.
    Alle leerlingen waren in orde met de administratie van de barbecue, waarvoor dank.
    Het eerste gedeelte bestond uit de les 5 van blok 3 voor wiskunde. De eerste 3 bladzijden hadden de leerlingen als opdracht, na dat elke oefening klassikaal werd uitgelegd. ( De huistaak voor dit weekend bestaat uit afwerken van deze drie blaadjes, werkschrift blz 38,39 en 40)
    Terwijl de leerlingen zelfstandig aan het werk waren, kon ik tijd vrij maken om de hele barbecueadministratie in orde te zetten.
    Als dessertje voor ons wiskundeontbijt kregen de kids hun toets van verkeer voor de kiezen.
    Na de kleine speeltijd hebben we ons geconcentreerd op een gedicht met als titel "hand in hand". Dit gedicht werd grondig voorbereid en verschillende manier van expressief naar voorbrengen werden besproken. ( leerlingen moeten de eerste drie strofes kennen tegen maandag, de rest moet expressief voorgelezen worden !)
    De namiddagspeeltijd voorbij, betekent op vrijdag een uurtje lichamelijke opvoeding.
    Na de turnles gaan we samen nog een klein " Mozeske" doen, gevolgd door het puzzelen met tangrammen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 3 les 5 blz 38-39-40 26/10
    lessen: taal: gedicht: "hand in hand" strofes 1,2 en 3 26/10
    Niet vergeten: ZWEMMEN
    Zo, tot zover de Blijde boodschap van vandaag.
    Rest mij nog enkel u een prettig weekend te wensen en tot volgende week. De laatste week voor de herfstvakantie al.
    P.S. over het oudercontact wordt nog een briefje meegegeven.
    Voor de mensen die geen tangrammen kennen, een voorbeeld hieronder...
    Groeten van Maria en mezelf,
    Meester Joeri

    23-10-2009 om 13:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag vergaderdag
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    In tegenstelling tot bij vele andere collega's valt het ziekterapport goed mee. Hopelijk blijft dit zo.
    Deze ochtend begonnen aan de rekenles met veel moed en inzet. Een leuke les waarin rechthoeken verknipt werden... Dit om aan te tonen dat je op verschillende manieren kunt berekenen hoeveel blokjes er te tellen zijn.
    Na de rekenles stond er een grote brok spelling op het programma, waar we doorgezwoegd zijn.
    Als bedanking voor het harde werk, werd de voormiddag afgesloten met een sprookjesgedicht.
    Na de middag kregen de leerlingen de eerste beginselen van werken in een woordenboek.
    De periode na de speeltijd werd er eentje van zangstonde voor punten.
    Agenda schrijven en hup huiswaarts!

    Agenda:
    taak: rekenen: Staartdelingen 23/10
    lessen: Verkeer: zie verkeersflits 23/10

    niet vergeten: toetsen, brief barbecue, agenda

    Groetjes meester Joeri

    22-10-2009 om 16:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Punten tellen

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Verslagje van deze voormiddag:
    Deze morgen al klauterend en rollend over de zitballen de klas binnengekomen. In ons kleine klasje is het echt niet evident om zitballen te gebruiken. Daarom is vandaag de beslissing genomen om de zitballen uit de klas te houden en door te gaan met de gewone zitplaatsen van weleer.
    Tijdens de rekenles moest les 2 en 3 er aan geloven. Het eerste deel hebben we klassikaal gemaakt, het tweede deel hebben de leerlingen zelf moeten maken. Uiteraard is elke oefening eerst uitgelegd geweest.
    Woensdag betekent fruitdag, maar vandaag zijn sommigen er niet toegekomen. Jarno was jarig en had voor iedereen een stukje cake mee, wat natuurlijk de voorkeur kreeg op het lekkere fruit.
    Na de speeltijd stonden staardelingen op het programma waarvan 2 getallen van het deeltal een rest inhielden. Op een aantal uitzonderingen na, hebben alle kids dit goed opgelost.
    Woensdag is naast fruitdag, ook traditionele dicteedag en vandaag was het niet anders.
    Na het schrijven van de agenda, was het tijd om de brief over de vredesdag  even door te nemen. De vredesdag is een initiatief van het Sint - Jozef, waar wij als school al vele jaren in mee participeren. En van die activiteiten is een barbecue. Leerlingen en leerkrachten krijgen die dag de mogelijkheid om te genieten van een lekkere barbecue en het goede doel te steunen. En dit allemaal voor de prijs van 4,5 euro ( vlees, groenten of appelmoes, drankje en een ijsje).
    De kinderen zijn natuurlijk niet verplicht om deel te nemen, maar weet dat we die dag geen warme maaltijden voorzien.
    Graag het strookje van de brief morgen of vrijdag mee terug naar school ( Ook al neemt uw kind niet deel) en uiteraard 4, 5euro.
    Agenda:
    taak: rekenen: staartdelingen 22/10
    lessen: W.O. : blaadjes, boslaag 22/10
              Verkeer: zie verkeersflits 23/10
    niet vergeten: toetsen
    Sommige leerlingen hebben in de klas in huistaak reeds af. Helemaal onderaan het blad vindt u ook nog een aantal staartdelingen... die moeten de kinderen nog niet maken. Dank u

    Zo tot morgen,
    Meester Joeri
    Ps: de leerlingen moesten voor mij hun punten van de toets rekenen samentellen... Voor sommigen een hels karwei... Ze zagen werkelijk " cijfertjes"

    21-10-2009 om 15:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Jarige van de dag
    Jarno De Vuyst is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!



    21-10-2009 om 15:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toetsendag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Sorry voor het laattijdig schrijven. Mijn excuus is zeer simpel, met grieperige zoon naar de dokter.
    Zoals zovelen, heb ik al willen merken.

    Kort verslagje vandaag.
    Deze morgen klas binnengekomen en een groot aantal excuses gekregen voor het niet maken (of vergeten) van huistaken en andere opdrachten. Wil daar toch wel even duidelijk in zijn. Iets vergeten kan iedereen overkomen, maar als het op regelmatige basis is ... Niet vergeten dat elke avond voor het naar huisgaan, alle boeken en schriften die mee naar huis moeten door mezelf gedicteerd worden ( vaak tot 3 maal toe)
    Daarom zal er in de toekomst strenger op toegezien worden. Hoop dat ik daarin jullie steun heb en krijg.

    Mozes was de hoofdfiguur in onze eerste les vandaag en hij neemt die rol altijd schitterend op zich. De leerlingen volgen geboeid mee.
    Damiaan eiste voor de speeltijd ook zijn kwartier, resultaten waren overwegend positief ( bravo!!).
    Na de speeltijd stond de grote rekentoets op het programma.
    Eens de middagspeeltijd over stond een heus blok taal ons op te wachten. Met als eerste de begrijpend lezen toets, gevolgd door alfabetisch rangschikken.
    Het laatste uurtje kreeg de redder van zijn volk ' Mozes', nog de volledige aandacht. De eerste plaag is over Egypte gekomen.

    Agenda:
    taak: taal: blaadje alfabetisch rangschikken 21/10
    lessen; taal: woordpakket 5 dictee 21/10
              W.O.: verkeer, zie verkeersflits  23/10
                       blaadjes, boslaag       22/10
    niet vergeten: wafels, toetsen.

    Tot morgen,
    meester Joeri

    20-10-2009 om 20:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zitballen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen een ietwat chaotische start. Onze klas heeft deze week de zitballen. Concreet betekent dit de stoelen van weleer worden vervangen door zitballen.  Het leerlingenaantal in de klas is te groot voor het aantal aanwezige zitballen ( 18 om precies te zijn!) , dus zal er deze week geregeld verwisseld worden van zitmeubel.
    Nadien warme maaltijden doorgeven en ophalen geld van de wafels en we zitten al snel aan kwart voor 10.
    De leerlingen hadden ondertussen de opdracht hun blaadje staartdelingen verder af te werken (nog niet klaar, huiswerk!)
    Tijdens de rekenles kregen de leerlingen een eerste onderdompeling in kansberekening a.d.h.v. kleurencombinaties.
    Eer dat allemaal geschreven en uitgelegd was , stond de klok al op kwart over elf.
    Snel tijd om over te gaan naar de taalles. Het voorbereiden van de begrijpend lezentekst.
    De tekst zelf ging over een onderwerp waar heel veel over verteld kan worden, nl koeien en stieren.
    Gevolg na de middagspeeltijd hebben we hier ook nog moeten aan werken.
    Na de twee luistertoetsen was het tijd om de determinatieoefening van vorige vrijdag te controleren en aan te vullen.
    We hadden voor elke leerling een samenvatting klaar.
    Tot slot kregen de leerlingen gezegd en aangetoond wat er juist moet geleerd worden voor de toets van donderdag.
    Agenda schrijven en ribbedebie naar mamie !

    Agenda:
    taak: taal: voorbereiden tekst begrijpend lezen 20/10
            rekenen: contractwerk blok 2 verbeteren 20/10
                         staartdelingen                            20/10
    lessen: rekenen: toets blok 2                            20/10
              taal: woordpakket 5 dictee                    21/10
              Godsdienst: Damiaan                              20/10
              W.O.: blaadjes/boslagen                        22/10
    niet vergeten: Brief, toetsen
    Enige verduidelijking:
    Voor rekenen spreken we over de staartdelingen die de leerlingen in de klas nog niet hebben afgemaakt. Ik dring er ook zeer sterk op aan dat ze hun contractwerk zeer intensief verbeteren, zodanig dat ze de gelijkaardige oefeningen op toets ook tot een goed einde kunnen brengen.
    Voor de Damiaantoets, de vraagjes die voorbereid moesten zijn goed memoriseren.
    W.O. : de belangrijkste zaken in de blaadjes van de bladeren zijn gefluoriseerd. Bij de boslagen is er een kruisje gezet aan wat de leerlingen moeten studeren.

    De brief die meegegeven is omtrent de Mexicaanse griep dient als herhaling voor de te nemen veiligheidsvoorschriften.

    Tot slot nog enige foto's uit de klas. Waar een klerenhanger al niet goed voor is ... en een zitbal goed voor de rug!
    Groetjes Meester Joeri






    19-10-2009 om 17:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!