Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    02-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.i can't wait for the weekend to begin
    Goedenamiddag beste sportliefheb(b)(st)ers,

    Altijd veruit het plezantste artikel van de week om te schrijven, het artikel van de vrijdag.
    Ik denk dat de rede waarom wel overduidelijk is!

    Deze morgen les 5 van rekenen verder afgewerkt. Vastgesteld dat er toch nog een aantal leerlingen problemen hebben met het cijferend aftrekken en hen proberen wijs te maken wat bruto-netto-tarra allemaal inhoudt.
    De taalles bestond uit (h)erkennen van meedelende, vragende en bevelende zinnen en er zelf een aantal hilarische bedenken.
    De centrale figuur binnen de godsdienstles was Mozes, waar we zijn verhaal a.d.h.v. prenten verder aan het ontdekken zijn.
    We hebben ook kort gesproken over en rond pater "Damiaan", die volgende week zondag heilig verklaard wordt.
    De kinderen hebben als opdracht meegekregen om het nieuws rond "Damiaan" toch een beetje op te volgen.

    Na de serieus uitgelopen middagspeeltijd door frietjes voor vestigingsplaats 1 en de kleuters zijn de kids gaan proeven afleggen bij juffrouw Dorien.
    Juffrouw Dorien wist mij te vertellen dat er een aantal meisjes en jongens hun turnzak niet meehadden. Sommigen onder ons hadden het in de turnles ook moeilijk met luisteren. Zou dit betekenen dat er wind op komst is?

    Tot slot van de vrijdagnamiddag hebben we samen enkele verkeersregels overlopen en onze agenda geschreven.

    agenda:
    taak: W.O. de herfst zie zonnestraal nr 3 5/10
    lessen: Taal: woordpakket 1,2,3 en 4 + herhalingsles 7/10
    niet vergeten: nieuws pater Damiaan

    Voor hun huistaak moeten de leerlingen hun ervaringen en gevoelens van onze boswandeling van vorige woensdag terug oprakelen en deze op een leuke manier neerschrijven of kleuren in de Zonnestraal.
    Taal is een herhalingsdictee van alle woordpakketten tot nu toe gedaan en de herhalingsles in het grote spelwegschrift. Woensdag dictee dus. Wil toch ook nog even van het moment gebruik maken om er sterk op aan te dringen dat de leerlingen hun dicteeschriften verbeteren. Van de 25schriften waren er 16 niet in orde. De volgende stap is punten aftrekken van een volgend dictee.

    Zo prettig weekend gewenst aan iedereen,
    Meester Joeri

    02-10-2009 om 16:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frietjesdag, Frietjesdag

    Goedenamiddag beste lezer(es)

    Wegens tijdsgebrek deze avond al een kort verslagje van de dag.
    Deze morgen hebben we de herhalingsles van spelling afgewerkt, gevolgd door herhaling cijferend vermenigvuldigen.
    Na de speeltijd hebben we keihard in onze taalsignaalwerkschrift gewerkt. De geur van de frietjes deden ons geen deugd... Honger, honger, honger!
    Eindelijk was het zover, de frietjes... mjam, mjam...
    Na de uitstekende frietjes ( bedankt Martine!) hebben we a.d.h.v. (aan de hand van) puzzelstukjes het verhaal van Mozes opgebouwd.
    Als afsluiter van de dag hebben we losse blaadjes in de juiste mappen gestopt en eindelijk eens geknutseld.

    Agenda:
    taak: /
    lessen:/
    niet vergeten: klascd, agenda, toetsen laten tekenen.

    Voila, geen huistaak en geen lessen, ideaal om te supporteren voor de Belgische voetbalploegen deze avond!
    Hieronder enkele foto's tijdens het frietjes eten...
    Groetjes en tot morgen

    Meester Joeri







    01-10-2009 om 15:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    30-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfst zien, horen, ruiken, voelen en proeven
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen onze "schooltaswegzetmoment" begonnen met een liedje van Clouseau. Meer bepaald het omstreden liedje ' leve België'. 
    Los van mijn persoonlijke ideëen omtrent het liedje, moet ik zeggen dat het zeer in de smaak viel bij de kinderen.
    Na ons patriotisch moment zijn we er weer keihard ingevlogen.
    Rekenen met getallen tot 10000, tijdsduur berekenen en rekenverhalen oplossen stonden er op het programma.
    Na de speeltijd stond de grote herhalingsles van spelling op het menu. Aangezien we ook nog het dictee van woordpakket 4 moesten maken, is deze les nog niet volledig afgeraakt.
    Om 11.30 hebben we alle boeken en schriften opgeborgen in de bank en zijn we samen met het andere vierde leerjaar de natuur gaan aanschouwen met al onze zintuigen.
    De komende weken zal er tijdens de W.O. lessen rond en over de herfst gewerkt worden.
    De foto's hieronder moeten enkele sfeermomenten weergeven.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: puzzelstukjes uitknippen 1/10
    lessen: /
    niet vergeten: cd lievelingsliedje (2/10), toetsen laten tekenen, morgen geen warme maaltijden, FRIETJES!!!

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri










    30-09-2009 om 18:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    29-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nu dan toch de foto!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Technische storing, ik hoop dat we hier meer succes hebben met de foto!

    29-09-2009 om 17:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walk like an egyptian
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen na het ophalen van de verschillende interviews en andere contractwerken zijn we gestart met het verbeteren van ons huiswerk.
    Een aantal leerlingen bleek dit, net als de correctie van het contractwerk, niet gemaakt te hebben. Foei! Foei!
    Aangezien de eerste oefeningen in onze rekenschrift overeenstemden met wat we gisteren geleerd hadden mochten de kinderen dit zelfstandig oplossen.
    De rest van de les hebben we klassikaal gemaakt. Ik heb de leerlingen voor de keuze gesteld 8 optelcijferoefeningen afwerken in de klas of meenemen als huiswerk. Het besluit was unaniem , afwerken in de klas.
    Omstreeks kwart voor elf zijn we dan aan de toets van Godsdienst begonnen. Een aantal leerlingen trok groen weg bij het lezen van de laatste vraag: " Wat is chrisma?"
    Dit woord stond niet bij de te leren leerstof, maar is wel een drietal keer uitgelegd tijdens de lessen. Aandachtig zijn tijdens de les, heeft dus altijd voordelen!
    Lukas had in zijn playmobil speelgoed alle draagbare attributen rond Egypte gezocht en meegebracht naar school.
    Hierdoor konden onze kids zeer aanschouwelijk waarnemen hoe het er in het oude Egypte aan toe ging.
    Na de middag stond er een serieuze blok taal op het programma. Begrijpend lezen met als onderwerp 'Krantenkoppen', gevolgd door taalbeschouwing 'zinnen en zinsdelen'
    Het laatste deel van de dinsdag bestond uit het schrijven van de agenda en de afronding van het W.O.onderwerp ' Hefbomen'. Ik had vorige week in de klas een toestel dat kurken in een fles stopt geplaatst en de kinderen waren natuurlijk razend benieuwd naar de functie ervan.
    Hun nieuwsgierigheid is daarstraks bevredigd, want ze kregen een demonstratie kurkenstoppen en natuurlijk ook uithalen.
    En neen beste ouders, de fles was niet vol... ik had een lege fles meegebracht!
    agenda:
    taak: Godsdienst: puzzelstukjes uitknippen 01/10
    lessen: Taal: woordpakket 4 dictee 30/09
    Niet vergeten: lievelingsliedje op cd, + naam + nummertje 02/10
                          Frietenbak 2euro 30/09

    Als afsluiter een sfeerfoto uit het oude Egypte
    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri






    29-09-2009 om 17:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jodelen, jodelen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    De maandag zit er weer al op. Een rustig dagje om de week te beginnen.
    Om 9.15 lagen jullie schatten al te plonsen in het zwembad. ( Foto's verderop in het verslagje) Na het geplons en het nodige droogschrobben waren we juist op de tijd voor de ochtendspeeltijd.
    De wiskundeles bestond uit tellen tot 10 000 op 2 werkblaadjes met verschillende oefeningen erop.
    Na de middagspeeltijd stond voor de eerste keer dit schooljaar niveaulezen op het programma. De leerlingen kregen uitleg over de werking en de plaats waar( welke klas) zij om de 14dagen moeten lezen.
    Voor onze klas is dat evenvoudig te onthouden, als we zwemmen hebben hebben we ook niveaulezen.
    Het laatste lesuur voor de speeltijd werd gespendeerd aan de toets W.O.
    De agenda schreven we na de kleine speeltijd en als afsluiter en tevens ook slot ( en dit op grote vraag van de kinderen) van de lessenreeks ' de school van toen' keken we naar het laatste deel van de Witte.
    Agenda:
    taak: rekenen: tellen tot 10000 zie werkblaadjes 29/09
    lessen: godsdienst: symbolen 29/09
              taal: woordpakket 4 dictee 30/09
    niet vergeten: lievelingsliedje op cd, naam en het nummertje 02/10

    Even verduidelijken. Meester Pascal heeft in het begin van het schooljaar gevraagd om voor elke klas een klascd te maken. Zoals jullie misschien al weten, mogen de kinderen op vrijdagmiddag muziek beluisteren op de speelplaats. Om niet steeds hetzelfde genre te horen, zijn we op het idee gekomen om een klascd te maken waar elke leerling(e) zijn/haar favoriet liedje mag plaatsen.
    Eerlijk gezegd is die klas cd een beetje uit mijn gedachten gegaan, vandaar de late oproep.
    Mag ik er toch nog eens opdrukken dat het de originele cd moet zijn, hun naam en het nummertje dat op de cd moet komen. Alvast bedankt voor de medewerking.
    Zoals beloofd hier een aantal sfeerfoto's van in het zwembad.
    Tot morgen,
    meester Joeri








    28-09-2009 om 16:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (28 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs