Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frietjesdag

    Gegroet beste lezer(es),

    Vrijdagvoormiddag was het afwerkdag voor wiskunde. Ben blij dat de meeste leerlingen nog prima in staat zijn om cijferend af te trekken. Waar ik minder tevreden over was, vele dicteeschriften bleven ongetekend. Zou ik langs deze weg alstublieft mogen vragen om alle toetsen ( dus ook de dictees) te handtekenen. Dit om op oudercontacten of andere  rapporten niet voor verrassingen te komen staan.
    Na de kleine speeltijd een ontspannende, fijne luisteroefening ( allé dat vond ik toch ) en dan was het tijd voor de frietjes.
    Eer dat iedereen zijn bakje frieten gekregen had en ook de leerkrachten een portie achter de kiezen konden steken was het al een eindje in de namiddag.
    De leerlingen hebben tijdens de turnles de frietjes er onmiddellijk moeten aflopen. ( Voorbereiding op de scholenveldloop , zie foto's)
    Na de turnles de agenda schrijven ,nog een leuk verhaaltje en hop het weekend in.
    Agenda:
    Taak: /
    lessen: taal : woordpakket 2 werkschrift 15/09
                       woordpakket 2 woordpakkettenschrift 16/09
               W.O.: lezen school van toen
    Niet vergeten: ZWEMMEN

    De kandidaten voor de leerlingenraad hebben ook een brief meegekregen met alle informatie en programma van komende week. Het is de bedoeling dat ze deze brief als leidraad gebruiken.

    Zo verslagje zit erop.

    Geniet allemaal van het weekend en tot maandag.
    Meester Joeri





    12-09-2009 om 19:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de haaien

    Hallo beste lezer(es),

    Een beetje vroeger dan anders, maar een zeer logische verklaring voor. Moet straks om 19 uur naar de info - avond van onze oudste zoon Jarne.
    Vandaag was weer een dag van hard werk! De motor moet stilaan beginnen warm draaien, maar dat is voorlopig nog niet zo evident.
    De dag gestart met wiskunde: cijferend aftrekken nu met nul(len) in het aftrektal.
    Had de indruk dat de leerlingen dat wel vrij goed doorhadden. Ik zal daar deze avond nog een beter zicht op hebben als ik alle oefenblaadjes heb verbeterd.
    Leerlingen hebben vandaag ook hun dicteeschriftje teruggekregen. De bedoeling is dat zij enerzijds hun gemaakte fouten verbeteren ( een lijntje is hiervoor opengelaten) en dat jullie ouders het dictee tekenen. Probeer er ook op toe te zien dat zij de gemaakte fouten ook effectief verbeteren!
    De taallessen bestonden uit het onderzoeken waarom en vanwaar verschillende namen vandaankomen, maar ook een groot dictee (niet voor punten) om eens te kijken wat vlees er in de kuip ligt.
    Als afsluiter van de dag hebben we bij juffrouw Veerle nog het liedje " Naar de haaien" gezongen.
    Ik wil toch nog even terug komen op de agenda. Het lijkt vandaag dat de leerlingen een enorme berg werk te verzetten hebben , maar als u nader kijkt merkt u op dat deze taken,lessen verspreid zijn over verschillende dagen. Het is de bedoeling dat uw kind leert plannen. Geen paniek, dat gaat met vallen en opstaan!
    Morgenmiddag worden voor de kinderen frieten gebakken, dus geen boterhammen of warme maaltijden voorzien.

    Agenda:
    Taak: rekenen: cijferend aftrekken 11.09
             taal : wp 2 in schriftje 11-09
                     wp2 op werkblad 11-09
            godsdienst: eigen vereniging (logo) 11-09
    Lessen: Taal: WP 2 spelwegschrift 15 -09
                        WP2 dictee 16 - 09
    Niet vergeten: Morgen frietjes, kapstok/garen

    Met wp 2 in schriftje wordt het woordpakkettenschrift bedoeld. Van die woordpakketten is het elke woensdag dictee.
    Met wp 2 spelwegschrift wordt het grote schrift bedoeld. De leerlingen krijgen daar dinsdag een toets over. ( tekeningen op een blad en zij moeten de tekeningen benoemen met het juist en correct geschreven woord, net als in hun spelwegschrift!)

    Hieronder nog twee foto's getrokken tijdens het agenda schrijven: ( serieus zweten!!)
    Tot morgen,
    Meester Joeri





    10-09-2009 om 18:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    09-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkiezingen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een laat verslagje vandaag op de 09-09-09. Mijn woensdagnamiddagen zitten altijd zo volgepropt...
    Deze morgen begonnen met het geld ophalen voor de frietjes. Een aantal leerlingen (5 om precies te zijn) waren het geld vergeten. Daarom heeft "papa" meester Joeri het geld bijgepast.
    ( Papa van Loïc heb daarstraks maar je reactie gelezen , dus heb ook voor Loïc voorgeschoten)
    Een zeer intensieve herhaling van het cijferend aftrekken zonder ontlenen, lenen bij de tientallen, lenen bij de honderdtallen en een gemixte versie. Heb de indruk dat de leerlingen daar vrij goed mee weg zijn.
    Na de speeltijd hebben de leerlingen voor het eerst dit schooljaar een woordpakketdictee gekregen, gevolgd door woordpakket 2 in spelwegschrift.
    Tot slot agenda schrijven en de woensdagvoormiddag zat er al op. Was heel tevreden van de voormiddag en heb de leerlingen dan maar beloond met een goudstuk!
    We hebben vandaag ook gestemd op onze kandidaten voor de leerlingenraad. 4 leerlingen hadden zich kandidaat gesteld, na een klassikale stemming zijn de volgende leerlingen kandidaat voor 4A: Margot, Karlien en Mathias.
    Wil toch langs deze weg Lukas nog even een hart onder de riem steken, want Lukas was de spijtige afvaller.
    Democratie kan soms hard zijn.
    Hartverwarmend vond ik wel de reacties van de klasgenoten die Lukas een bemoedigend schouderklopje hebben gegeven.
    Dat doet deugd voor hem, maar ook voor mij. Het is leuk te zien dat jullie mekaar steunen.
    De kandidaten gaan zich nu moeten opmaken om een verkiezingsprogramma op te stellen, waarin ze de leerlingen van onze school proberen te overtuigen van hun kwaliteiten. Voor alle duidelijkheid, allemaal in een sportieve geest.
    Vrijdag 18 september is het verkiezingsdag in school ' De Brug'
    Agenda van 9 september: 
    taak: Rekenen cijferend aftrekken 10/09
            Taal: Woordpakket 2            11/09
            Godsdienst: Logo vereniging   11/09
    Lessen: /

    Niet vergeten:  afwezigheidsbriefjes, kapstok, wol

    Vandaag geen foto's, mijn vrouwke heeft het fototoestel meegenomen om haar kindjes van de klas te fotograferen.
    Het zijn schatjes, kijk maar.

    Tot morgen,

    Meester Joeri
     


    09-09-2009 om 22:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Info - dag

    Goedenavond lezer(es),

    Bedankt om zo massaal aanwezig te zijn op de info - avond. Net als voor u , was dit voor mij een zeer leerrijke ervaring.
    Kort dagverslagje:

    Tijdens de voormiddag zijn de mensen van de muziekschool 'Muzate' langs geweest, om jullie kinderen warm te maken voor het leren spelen van een instrument. ( briefje werd meegegeven)
    De wiskundeles stond in teken van herhaling van de mogelijke bewerkingen die kunnen toegepast worden tijdens het verminderen of aftrekken.
    Het uurtje Godsdienst bestond uit het bekijken van een wereldsymbool ( in ons geval na stemming WWF), het symbool (logo) van de school en het wapenschild van de gemeente Ternat.
    Leerlingen worden verondersteld om van hun eigen favortieve vereniging ook een soort fiche te maken. ( zie werkblad in Godsdienstmap)
    De leerlingen hebben ook hun eerste echte toets gemaakt, nl de begrijpend lezen toets. Deze zal wekelijks terugkeren op dinsdag.
    In de namiddag hebben we ons puffend geconcentreerd op spelling ( hoorwoorden, regelwoorden : verenkeling, verdubbeling, ...) Als afsluiter hebben ze nog een leuk dierensprookje voorgelezen gekregen.

    Agenda van 8 september:
    Taak: Rekenen: afwerken werkblaadje     morgen

    Lessen: Taal: Woordpakket 1                   morgen
               W.O.: de school van toen ( lezen)  morgen

    Niet vergeten: 2euro voor frietjes (morgen geld meebrengen) vrijdag frietjes
                          Wol/ garen en kapstok ( tegen 11/09)

    Op onze school staan ook verkiezingen voor de deur, namelijk de verkiezingen voor de leerlingenraad.
    Elke klas van elk leerjaar mag drie vertegenwoordigers op de lijst plaatsen, die op afgesproken data ( daarover later nog meer) campagne mogen voeren voor zichzelf.  Nadien wordt er op school een echt stembureau gemaakt, met tellers , voorzitter, bijzitters, ...
    Als uw kind gëinteresseerd is , dan mag zij/hij zich kandidaat stellen.  Zijn er in onze klas meer dan 3 kandidaten dan gaan we in onze klas al over tot een stemming om tot drie kandidaten te komen.
    Verdere informatie volgt nog!
    De foto's hieronder zijn getrokken tijdens de godsdienstles. Zijn ze geconcentreerd of niet?
    Groetjes,
    Meester Joeri





    08-09-2009 om 22:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de symbolen van de kinderen

    Gegroet lezer(es),

    Eindelijk thuis!  Wie beweerde er weeral dat leerkrachten veel thuis zijn ?

    Hieronder de foto's van de symbolenvoorstelling:

    Nog even ter informatie: morgenavond om 19 uur info - avond vierde leerjaar. Deze info- avond zal doorgaan in de refter van het secundair. Nadien is er ook tijd voorzien om even de klas te bezoeken.
    Hopend op een massale aanwezigheid groet ik u!

    Meester Joeri







    07-09-2009 om 20:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monday, monday
    Beste lezer(es),

    Live vanuit de klas een kort verslagje van de dag. Hebben nog een vergadering omtrent 'rapportering'.
    Een dag waar wiskunde centraal heeft gestaan. Herhaling van de maaltafels ( is precies bij sommigen wel echt nodig) en cijferend optellen.
    Leerlingen hebben op de computer geoefend op de maaltafels. Het internetadres staat in de agenda. Probeer straks ook via hier een link te maken naar de site: www.onlineklas.nl
    Agenda van vandaag:
    taak: Rekenen: ws blz 4-5 oef 2,4 en 7

    Lessen: Taal: WP 1 (tegen woensdag)
                Begrijpend lezen: tekst 'Duizend en één'lezen
                W.O.: De school van toen lezen

    niet vergeten: Kapstok, zwemdata

    Moet dringend weg,

    Tot straks

    07-09-2009 om 16:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!