We begonnen met controleren van de bloontaak en hoek - en contractwerk.
Daarna namen we ons mapje van bewerkingen. We leerden cijferen tot 10 000 . Na dat we een paar oefeningetjes hadden gemaakt op een blaadje gingen we een paar pg maken in ons werkschrift . Triiiiiiinnngggg!!!!!!!! De bel gaat . Daarna hadden we een kwartiertje voor een onverwachte toets te oefenen voor Godsdienst. Dan hebben we ons ingeleefd en hebben we een liedje beluisterd. yeS De bel gaat . erst onze lekkere broodhammetjes opeten. En dan hebben we een trefbaltoernooi tegen 4c. Victor heeft Rayan uitgespeeld Dus we zijn gewonnen!
Na de speeltijd deden we spelling over ng - nk. We hebben dan ook een aar oefeningen zelfstandig gedaan. Dan in ons bronnenboek hebben we een Quiz gedaan over de koning en zijn familie . We hebben ook over de eerste en de tweede Wereld Oorlog en Hitler geleerd. Daarna hebben we ook een filmpje over de 1 Wereld Oorlog en de 2 de gezien. Trrrrrrrriiiiiiiiiiinnnnggg !!!!!!!
De agenda komt. Onze boekentas komt daarna. En na een leuke dag gaan we naar huis.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Taal: spelling thematoets 2 17/11 WO: bronnenboek blz 61-65 17/11
Doen: Taal: bloontaak 19/11 WO: 2 vragen per onderwerp 17/11 Hoek en contractwerk 23/11
Recept/kookboek; krant
Door het veelvuldig gepraat in de klas, kregen de kinderen een extra taak. Zij moeten van elk onderwerp (Ambiorix, De Noormannen, WOI en WOII) twee mogelijke toetsvragen opstellen en beantwoorden.
We begonnen de dag met onze boekentassen leeg te maken. De meester zet een tof muziekje op. Als het muziekje gedaan is ,dan mogen we beginnen met de 2 toetsen. We begonnen met de toets meetkunde. Na de toets meetkunde begonnen we met de toets taalbeschouwing thema 2. Daarna beginnen we met de les Godsdienst.
Trrriiiiieeeeng!
Een nieuw onderwerp:3 levensadem. We deden allerlei spelletjes. Zoals: Tafelblaasbal en Veren hoog!
Trrriiiiieeeeng!
Na de middagspeeltijd, beginnen we met taal. De meester zet een liedje op van spoken. En nog een versje van Roodkapje. De meester stelt ons dan vraagjes. Daarna klopt iemand....het was een meisje van Sint-Jozef. Ze ging voorlezen. Het ging over Geronimo Stilton.
Trrriiiiieeeeng!
Na de speeltijd, gingen we in onze agenda schrijven. Na de agenda , beginnen we met W.O., het was een quiz. Over de koningen en koninginnen. We keken een filmpje op de laptop van de meester. Daarna veranderden we van plaatsen.
Trrriiiiieeeeng! We maken onze boekentassen klaar en we gaan naar huis.
Staat niet in de agenda geschreven, maar wordt wel van de kinderen verwacht. Lezen in hun bronnenboek over de koningen! De brief rond de opdracht " schatkoffer" ( terug te vinden in het mapje leesplezier) moet maandag voorzien zijn van een handtekening van één van beide ouders.
Vandaag begonnen we met onze toets MMR. Hij duurde tot aan de speeltijd.
Trieeng
Na de speeltijd hadden we turn les het ging over loopsprongen. We deden er ook toets van.
MIDDAG
Na de middag gingen we van start met een luistertoets over de TTT affiche. Daarna gingen we verder met een spelling les over smoothies en vooral over korte klanken, g en ch In deze les moesten we het verhaaltje van : Noor ligt in bed legt haar boek neer en zegt : slaapwel. We kregen er ook een flitsdictee van.
TRIIEENG
Na de speeltijd werkte we nog even voort. Daarna schreven we onze agenda. Godsdienst: we deden toffe ademhaling oefeningen. Bv . We stapten op onze stoel en er weer af. Een minuut lang.
Vandaag was het zwemmen en hebben een toets over zwemmen gedaan.
Nu is het speeltijd triiiiing.de speeltijd is voorbij nu gaan we naar de klas We gaan meetkunde doen het was makkelijk. De middagspeeltijd begint. We eten onze lekkere boterhammen. Nu doen we trefbaltoernooi. We zijn gewonnen!!! Nu kunnen we een beetje spelen. De bel is gegaan. Nu gaan we wo doen HET GAAT OVER DE KONINGEN.
De wafels zijn vandaag geleverd en verdeeld. Alle wafels van de leerlingen (behalve die van Rhune!) staan in onze gang. De poort van de broeders en de deuren van de gang blijven tot 20 uur open. Gelieve zo snel mogelijk de wafels te komen oppikken. Verder is er een brief meegegeven, waarin vermeld wordt dat in de toekomst de briefwisseling en dergelijke digitaal zal gebeuren. Uiteraard indien gewenst. Graag deze brief ten laatste tegen vrijdag terug naar de klas. Tot slot is er ook nog de mogelijkheid om een Zonnestraal kerstboek te bestellen voor de democratische prijs van 6 euro. Interesse? Het bedrag meegeven in een gesloten omslag en afgeven aan de leerkracht.
Morgen geen school, donderdag wel grote toets MMR. Zorg dat de leerlingen goed voorbereid zijn.
Dag allemaal. We begonnen de dag met onze boekentas leeg te maken. daarna begonnen we met rekenen het ging over meten en metend rekenen. Na het rekenen was het speeltijd . In de taalles ging het over verkleinwoorden. De meester begon de les met een gedicht met allerlei verkleinwoorden in. ' s Namiddags gingen we op V1 een enquête invullen in verband met ons welbevinden. We eindigden met de creales van juf Edel, waar een schoen versierd werd voor Sinterklaas. Xander en Victor.
Op het einde van de week twee grote toetsen meetkunde en meten en metend rekenen. Herhalingsoefeningen terug te vinden in de werkschrift. Materiaal (indien mogelijk) meebrengen morgen naar school.
Dag allemaal. We zijn vandaag begonnen met spelling het ging over:ooi,oei,aai,ieuw,eeuw en uw. Na de spellings les hebben we godsdienst gedaan. Allerheiligen! triiiiiiieeeeeeeeeeeeng de bel gaat. Na de speeltijd zijn we gaan turnen we moesten over banken springen! Tijdens de middag aten we frietjes mmmmmmmmm. en dan gingen we spelen!!! triiiiiiiiiiieeeeeeeng de bel gaat. We gaan terug naar de klas. We leerden over de getallen tot 10.000 . Joepieeeee !!!!!!!!!!!!! En nu de speeltijd mjam lekker ijsje eten . Na de speeltijd hebben we WO gedaan. We kregen een filmpje te zien over het ontstaan van België! Schreven onze agenda en kregen ons rapport! Eindelijk! Wat een druke dag zeg!
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: / Doen: / Frietjes, toetsen tekenen, briefje oudercontact.
Vrijdag mogen de kinderen (video)spelletjes meenemen naar school en zich eventueel verkleden in het Halloween thema. (Niet verplicht). Elektrische spelen worden op eigen verantwoordelijkheid naar school meegebracht en enkel in de klas gebruikt! Het is de leerlingen niet toegestaan om individueel op elektrische spelletjes te spelen.
Deze ochtend hebben 4 kinderen hun TTT voorgesteld. Eerst Hannah. Daarna Zofia en zij koos Jantien. Als laatste ging Mayté. En dan hebben we rekenen gedaan. We hebben verschillende rekenverhaaltjes opgelost.
Triiinngg! Speeltijd.
Na de speeltijd hebben Dario, Sasha, Victor en Xander hun TTT voorgesteld. Nog snel de laatste rekenverhaaltjes oplossen en dan: middageten en speeltijd.
Na de middagspeeltijd hebben we een toets van godsdienst gedaan. Daarna hebben we nog 4 spreekoefeningen gedaan. Nadien hebben we een les spelling gedaan. Die les ging over leestekens. Toen was er flitsdictee.
Speeltijd.
Na de speeltijd verbeterden we zelf ons flitsdictee. Als laatste les stelde Matheo, Gustaf en Jemima hun talenten voor. Nog de agenda schrijven en we mochten al naar huis.