Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    12-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslagje van woensdag 10 november

    Gegroet beste lezer(es),

    Mijn excuses voor het laattijdig schrijven van het verslagje.
    Woensdag was een beetje speciaal, omwille van het verdelen van de wafels. Het eerste gedeelte van de dag verliep zoals anders, d.w.z. een geweldige rekenles. Net voor de speeltijd werden we dan geroepen om alle bestelde chocolade en vanillewafels van onze klas te gaan ophalen.
    Terwijl nog een groot aantal leerlingen de oefeningen in de rekenschrift aan het afwerken waren, hielpen een drietal leerlingen mij met  het verdelen van de wafels.
    Eens dit grote werk gedaan was, stortten we ons op het WO thema. Dit moest immers afgewerkt worden, want maandag starten we al met iets nieuws.
    En net voor de bel waren we klaar! Klaar om opnieuw van een paar dagen verlof te genieten.
    Agenda:
    taak: taal: woordenboek oef 1,3 en 4  15/11
            rekenen: + tot 10 000               15/11
    lessen: rekenen: + tot 10 000             15/11
              WO: Nooit meer oorlog           19/11
    niet vergeten: Briefje nieuwjaarsbrieven

    Nogmaals mijn excuses voor het laattijdig schrijven, geniet nog van de vrije dagen en tot maandag!

    Meester Joeri

    12-11-2010 om 11:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie werf hoera! Bart De Wever is koning!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zoals ik verwacht had, waren er deze ochtend maar 21 leerlingen aanwezig. Dat is natuurlijk nooit niet leuk!
    Het betekende alleszins niet , dat we er niet ingevlogen zijn.
    Tijdens de rekenles eerst de de laatste oefening van toepassingen afgewerkt, nadien aanbrengen van getalbegrip tot
    10 000.
    Een kwartiertje na de voormiddagspeeltijd konden we beginnen aan het tweede deel van de voormiddag en dat was taal.
    Meer bepaald opzoeken in het woordenboek. Na het geven van tips en trucs mochten de leerlingen samen met mezelf aan de slag.
    Na een regenachtige middagpauze begonnen we vol goede moed aan onze godsdienstles. We hadden nog wat schrijfwerk te doen van vorige les en gingen ook nog op zoek naar mogelijke oorzaken van conflicten.
    De WO les duurde vandaag tot het einde van de namiddag en daar is de slogan van de dag ontstaan.
    In onze bundel stond namelijk een foto van koning Albert I. Ik vermeldde dat dit niet dezelfde koning was dan de huidige koning. Waarop een leerlinge repliceerde " Albert de Tweede??? De Derde is nu toch Bart De Wever!!"
    Heel de klas plat van het lachen. Moet kunnen, moet kunnen!
    Agenda:
    taak: rekenen: getallenkennis 10/11
            taal: woordenboek oef 1,3 en 4  15/11
    lessen: rekenen: getallenkennis 10/11
              WO: Nooit meer oorlog 10/11
    niet vergeten: Briefje nieuwjaarsbrieven.

    Mag ik er ook nog eens de aandacht op vestigen , dat we nog (over)grootouder(s) zoeken om te komen vertellen over WO II. Graag ten laatste tegen maandag 15 november een antwoord.
    Deze namiddag zijn ook de wafels toegekomen. Waarschijnlijk worden ze morgenvoormiddag verdeeld. Als u de mogelijkheid zou hebben om de wafels morgen al te komen ophalen,  gelieve dat dan te doen.
    In principe is er morgennamiddag nog een tijdje beweging op school.

    Als het kan even controleren dat het getalbegrip tot 10 000 begrepen is, want morgen gaan we er al meerekenen.

    Groetjes,
    Meester Joeri

    09-11-2010 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Back to reality
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ons weekje rust zit erop, tijd om er weer in te vliegen. Deze ochtend 21 kopjes geteld, wat betekende dat er iemand afwezig was.
    Eerst alle administratieve taken uitgevoerd ( taakverdeling, bonnetjes,...), nadien de leerlingen van plaats gewisseld.

    De rekenles was een les toepassingen en taal bestond uit alfabetisch rangschikken.
    Het onderwerp in de godsdienstlessen is momenteel : "Conflicten" waar we vandaag op zoek gingen naar de betekenis van het woord en waar conflicten zich overal kunnen afspelen.
    Het onderwerp van WO stond in teken van wat op 11 november gevierd (herdacht) wordt. Aan de hand van een aantal filmpjes op de computer hebben we het verloop van Wereldoorlog I bekeken. 
    Graag hadden we een aantal (over)grootouder(s) uitgenodigd om eens te komen praten over Wereldoorlog II. Zo kunnen de kinderen eens hun jeugd vergelijken met die van een kind tijdens de oorlog. Als jij zo iemand in de familie hebt die zin heeft om een namiddag te komen vertellen over de oorlog, laat dan iets weten aub. 
    Geen niveaulezen deze namiddag, want de boeken voor avi 9 + zijn nog niet op school. 
    Agenda:
    taak: taal: alfabetisch rangschikken 09/11
    lessen: WO: Nooit meer oorlog      09/11
    niet vergeten: leesmapje, briefje voor de nieuwjaarsbrieven


    Zo, de kop is er weer af...
    Groetjes en tot morgen.
    Meester Joeri 






    08-11-2010 om 18:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    29-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.halloween
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag geen langdradig verslag over alle klasactiviteiten die er zijn geweest, maar gewoon een aantal foto's die perfect weergeven wat er vandaag allemaal gebeurd is.
    Aan alle leerlingen een deugdoende vakantie gewenst en we zien elkaar terug op maandag 8 november.
    Doei !!!

    Groetjes meester Joeri












    29-10-2010 om 23:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudercontact
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een verslagje live tijdens het oudercontact.
    Deze ochtend gaan plonsen in het zwembad. Na de speeltijd hebben we een les "Ijdel zijn" gedaan. De les rekenen ging immers over spiegelen en symmetrie. Het leek ons niet meer dan logisch, dat we ons zelf op de meeste (on)mogelijke manieren mochten spiegelen.
    Net als alle andere frietmiddagen, zorgde ook deze frietmiddag dat we later in de klas kwamen.
    Dan moest ik nog zo'n saaie materie als werkwoorden vervoegen naar voor schuiven.
    Gelukkig hebben we ons daar vlot doorheen gesparteld.
    Afsluiten deden we vandaag met de plechtige overhandiging van het rapport.
    Morgen mogen de kinderen zich verkleden ( is niet verplicht!) en brengen ze spelletjes mee. Opgelet alles wat wordt meegenomen is op eigen verantwoordelijkheid!
    Agenda:
    taak: /
    lessen: Godsdienst : Mozes 29/10
    niet vergeten: kledij, spelletjes, frietjes, rekening, agenda.

    agenda vrijdag:
    taak: ontspannen
    lessen: amuseren
    niet vergeten: rapport maandag 08/11 terug

    Geniet ook nog van onze spinnenwebben.

    Groetjes meester Joeri




    28-10-2010 om 16:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geld, geld, geld...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het moment komt steeds dichterbij... Het eerste rapport en oudercontact! Alle cijfers zijn getikt, alle rapporten geschreven... Spannend, spannend! Maar dit alles wordt morgen pas geopenbaard, dus nog even geduld!

    Deze ochtend de laatste toepassingen in onze rekenschrift opgelost en ons dan ten volle geconcentreerd op een les over geldwaarden. Na een herhaling van alle munten en biljetten tot 500 euro, gingen we geldbedragen leggen en geld teruggeven. Vervolgens werden de schriftelijke oefeningen gemaakt en kregen de kids hier ook een huistaak van.
    Nadat de speeltijd gepasseerd was, stond het construeren van spinnenwebben weer centraal. Daarmee hebben we ons dan ook beziggehouden tot het tijd was om naar huis te gaan.
    Agenda:
    taak: rekenen: toepassingen 28/10
    lessen: godsdienst: Mozes    29/10
    niet vergeten: zwemmen, leescontract, geld frietjes

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    27-10-2010 om 19:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een web maken...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend eens anders begonnen dan gewoonlijk. Eerst het gedicht laten voordragen en daarachter toets begrijpend lezen. Gevolgd door het afwerken van de lessen rond Mozes en een les toepassingen in onze rekenschrift.
    Inderdaad we hebben hard gewerkt in de voormiddag.
    Frietenweek dus later binnen na de middag. Opnieuw volle gas tijdens de les taal alfabetisch rangschikken.
    Afsluiten deden we vandaag met het proberen construeren van een spinnenweb met elektriciteitsdraad.
    Agenda:
    Taak: Taal: alfabetisch rangschikken 27/10
    lessen: Godsdienst : Mozes                29/10
    niet vergeten: brief frietjes, leesmapje, wafels

    Voor alfabetisch rangschikken worden blaadje 2 en 3 afgemaakt.
    Geld frietjes ten laatste donderdag binnen. (2euro!)

    Tot morgen,
    Groetjes Meester Joeri





    26-10-2010 om 15:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    25-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uren oudercontact 28 oktober 2010
    8.45: Adriaan
    15.55: Céline
    16.05: Joris
    16.15: Dina
    16.25: Amy
    16.35: Kiara
    16.45: Jonas
    16.55: Chanel
    17.05: Sien
    17.15: Thomas
    17.25: Arno
    17.35: Anke
    17.45: Keano
    17.55: Nick E
    18.05: Mathis
    18.15: Olivier
    18.25: Mirte
    18.35: Melanie
    18.45: Maude
    18.50: Lander
    19.00: Nick I

    25-10-2010 om 19:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Rani Bauters werd gisteren 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    25-10-2010 om 19:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De frietjesweek is begonnen!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met de gebruikelijke administratie en het uitdelen van de strookjes waar het uur voor het oudercontact opstaat.
    De kinderen hadden nog een toets cijferen te doen, waar we onmiddellijk werk van maakten. Na de toets was het tijd om te smullen, want we hadden een jarige in de klas vandaag.
    In de taalles hebben we gepraat over viervoeters, dat was het onderwerp in onze begrijpend lezentekst.
    Daar aansluitend begonnen we over het verhaal van Mozes, dat vandaag in een beslissende plooi werd gelegd.
    (Een goede verstaander begrijpt, dat de toets niet ver af meer is !)
    Frietjesweek deze week! Elke middag behalve op woensdag wordt er gebakken ten voordele van onze actie voor blindengeleide honden. Leerlingen van het middelbaar mogen dan een pakje frieten komen kopen. Vandaag was het de beurt aan de leerlingen van het derde middelbaar.
    Tegen dat de massa gepasseerd was, was het reeds kwart over één. Hierdoor viel de les over alfabetisch rangschikken weg.
    Het laatste gedeelte van de dag was gereserveerd voor het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: taal: alfabetisch rangschikken 26/10
    lessen: taal: gedicht " Hand in hand" 26/10
                     voorbereiden tekst BL    26/10
    niet vergeten: toets, briefje oudercontact, leesmapje, tang

    Het gedicht moeten de kinderen niet uit hun hoofd kennen, het is de bedoeling dat ze expressief komen voorlezen.
    Voor huistaak taal moet alleen de eerste bladzijde gemaakt worden.

    Groetjes en tot morgen,

    Meester Joeri

    25-10-2010 om 19:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is een klas zonder tang!?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een vrijdag die weer voorbij is gevlogen. In de voormiddag heb ik de kinderen niet onder mijn hoede gehad. Het was overleg voor mij samen met de zorgleerkracht en het ClB over de leerlingen van onze klas.
    Dit overleg duurde tot aan de kleine speeltijd in de voormiddag en achter de speeltijd hebben onze girls en boys turnles.
    Pas na de middag zaten we terug bij elkaar. Een namiddag die hoofdzakelijk gevuld was met toetsen ( rekenen en WO).
    Het was ook de bedoeling om te knutselen, maar wegens gebrek aan materiaal om elektriciteitsdraden door te knippen ( tangen dus, die ik vergeten te vragen was !!!) zijn we daar niet toegekomen. Volgende week alleszins beter!
    Agenda:
    taak: rekenen: blaadje staartdelingen 25/10
            godsdienst: mijn tien woorden    25/10
    lessen: /
    niet vergeten: toetsen laten tekenen, tang, leesmapje

    Maandag krijgen de kinderen in principe een uur mee , waarop jullie verwachten worden in de klas. Dit zal genoteerd worden in de agenda. Zal ook proberen om via een word bestand de uren op de weblog te zetten.

    Zo nog een prettig weekend gewenst en tot maandag!

    Meester Joeri

    22-10-2010 om 22:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelling
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het ophalen van de briefjes van het oudercontact ( bedankt voor het snel terugbezorgen!) en dan in vliegende vaart gestart met het afwerken van het eerste deel van de woordpakket 6 les. Onmiddellijk daarbij aansluitend spellingsopdrachten van thema 2 en al een stuk thema 3 in ons klein spellingsschriftje.
    Na de speeltijd kregen de leerlingen een rekentoets getallenkennis voorgeschoteld, waarbij alles wat we van getallenkennis hebben geleerd de voorbije weken ( maanden) de revue passeerden. Al bij al hebben de leerlingen dat , qua tijd, behoorlijk gedaan. De resultaten van deze toets worden gezet voor het rapport van Kerstmis.

    Het verhaal van Mozes is desondanks de film nog niet afgelopen. In de les van vandaag kwamen de tien geboden te voorschijn. Deze hebben we dan ook uitvoerig belicht.
    Afsluiten deden we zoals steeds op donderdagnamiddag met hoekenwerk.

    Agenda:
    taak: godsdienst: mijn 10 woorden 25/10
    lessen: W.O.: op stap in het bos 22/10

    niet vergeten: briefje oudercontact (22/10), karton, elektriciteitsdraad (22/10), agenda

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    21-10-2010 om 16:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klinieken en hun wachttijden.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een paar uur later dan gepland, schrijf ik tot u. Deze regenachtige ochtend moeten vaststellen dat er een viertal leerlingen ontbraken. Door het slechte weer hadden er een tweetal kinderen in de file gestaan, bleek spijtig genoeg dat 2 leerlingen ziek waren. ( spoedig herstel alleszins!)
    Onmiddellijk ingevlogen met een toets van meetkunde over driehoeken. De rest van de les bestond nog uit een onderdeel van meetkunde, meer bepaald evenwijdige en loodrechte lijnstukken en rechten.
    Volgend punt op de agenda was woordpakket 6. Hier kregen de leerlingen een stukje tekst uit een verhaal en moesten ze het onderwerp en de persoonsvorm aanduiden.De rest van het verhaal zal morgen worden verder afgewerkt.
    Afsluiten deden we met het overlopen van de leerstof voor WO a.d.h.v. een vragenblad.
    De kinderen kregen ook een blaadje mee met een uitnodiging voor het oudercontact, dat zal plaatsvinden op donderdag 28 oktober tussen 16uur en 19uur. Op het blad kan u het uur aanduiden waarop u aanwezig kunt zijn. Ik haal alle strookjes op en probeer dan iedereen een uur te geven tegen maandag 25 oktober.
    Agenda:
    taak: rekenen: blaadje getallenkennis 21/10
    lessen: wo: op stap in het bos             22/10
    niet vergeten: briefje oudercontact 22/10, karton, elektriciteitsdraad 22/10, toets laten tekenen.

    Even verduidelijken: vrijdagnamiddag tijdens de Muzo les hebben de kinderen karton en electriciteitsdraad nodig. Om het even wat van karton is goed ( schoendoos, doos van een verpakking, ...) ook de grootte speelt geen rol.
    Wat de elektriciteitsdraad betreft, liefst draad met de plastic nog aan ( om niet te verwonden!). De juiste hoeveelheid die de kinderen nodig hebben kan ik moeilijk voorspellen.

    Zo, verslagje geschreven op naar de volgende taak.
    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri

    20-10-2010 om 20:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let my people go!!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Dankzij de pinkblessure kan ik tijdig aan mijn weblog beginnen, aangezien ik anders de nodige sportactiviteiten te doen heb.
    Deze ochtend het zaaltje klaargemaakt om 44 leerlingen in onder te brengen. Gewapend met een bord waar je met stift kunt opschrijven en de nodige kordaatheid om zo'n groep in toom te houden, stond ik klaar om de dag te beginnen.
    Na de administratieve zaken van elke dag, was het tijd voor een herhalingsles omtrent cijferen. Tijdens een kort herhalingsmoment werden alle mogelijke bewerkingen( +,-,x en :) nog eens aangehaald en geoefend. Nadien gingen de leerlingen zelfstandig aan het werk in hun werkschrift.
    Het verdere verloop van de voormiddag bestond uit het afwerken van die oefeningen en onze toets begrijpend lezen.
    Om het spieken min of meer te beperken, ging eerst onze klas de toets maken. De andere klas werkte voort aan het cijferen, nadien werden de rollen omgekeerd.
    Zo'n hevige inspanningen vergen natuurlijk veel energie en we waren wat blij dat we 's middags konden gaan eten.
    Tijdens de middagpauze heb ik het zaaltje dan omgetoverd tot filmzaal, want we gingen naar de film over Mozes kijken.
    En zo geschiedde...
    Afsluiten deden we met het opruimen van het zaaltje en alle materiaal terug naar de klas te brengen.
    Agenda:
    taak: rekenen: driehoeken 20/10
    lessen: rekenen: driehoeken 20/10
             W.O.: Op stap in het bos 22/10
    niet vergeten: wafels

    Volgende week donderdag hebben we oudercontact, briefjes worden morgen meegegeven. Het oudercontact zal starten om 16uur en eindigen om 19uur.

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri

    19-10-2010 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glad to be back!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een beetje trager als anders, maar ga toch proberen om dagelijks een verslagje te schrijven.
    Deze ochtend begonnen met de taakverdeling, ophalen van bonnetjes en het aanduiden van de warme maaltijden. Uiteraard kon ik niet ontkomen aan het vertellen van het verhaal van de gebroken pink.
    Eens het verhaal verteld, zijn we onmiddellijk aan de herhalingsles rekenen ( hoofdrekenen) begonnen.
    Die les had meer tijd nodig dan gepland, zodat Godsdienst en WO naar het achterplan werden verschoven.
    Na onze uitvoerige rekenles, kregen de kids de geplande toets van spreekwoorden en zegswijzen voorgeschoteld. Dan was het tijd voor het voorbereiden van de tekst begrijpend lezen ' Spinnen ' . U kan zich wel voorstellen, wat een geanimeerde gesprekken we hierover gevoerd hebben ( Mama's toch! )
    De taalles die erop volgde bracht ons al een heel eind in de namiddag. Deze had als onderwerp 'Onderwerp en gezegde'.
    De laatste blok was gereserveerd voor het niveaulezen en afsluitend het voorleesmoment.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blz 38  19/10
    lessen: taal: voorbereiden tekst " Spinnen" 19/10
               rekenen: driehoeken blz 33             20/10
              WO: Op stap in het bos                   22/10
    niet vergeten: toets, lezen, brieven

    Wat WO betreft: alles wat we aangeduid hebben tot blz 8 moet gekend zijn tegen vrijdag. Wat het contractwerk betreft ,krijg je de komende dagen nog verdere informatie.

    Tot slot wil ik Adriaan nog bedanken voor de lekkere noten die hij meebracht naar de klas.
    Morgen alle vierdes onder mijn hoede. Ik zal bij de " pinken" moeten zijn.
    Groetjes,
    Meester Joeri


    18-10-2010 om 17:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    11-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwezig voor een week
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Lees het enige blogbericht van deze week. Gisteren heb ik tijdens een voetbalwedstrijd mijn pink gebroken. U merkt het waarschijnlijk wel aan de snelheid van het typen, dat ik met één hand aan het tokkelen ben.
    Deze voormiddag op controle in de kliniek moeten gaan en blijkt dat er vijsjes in het bot moeten worden gezet.
    Gevolg, morgen word ik geopereerd.
    Van de week keer ik niet terug naar de klas. In principe ben ik volgende week maandag teug op school.
    Sorry... Jullie kinderen worden vanzelfsprekend goed opgevangen door mijn collega's.
    Doe aan al mijn schaapjes de groetjes!!!

    groetjes,
    meester Pinkie alias Joeri

    11-10-2010 om 13:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    07-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterpret!?
    Goedenavond beste lezer(es),

    's Morgens begonnen met de toets hoofdrekenen : en x, gevolgd door een waterspektakelshow van mezelf. De les van de inhoudsmaten stond op het programma.
    Na de show gingen we op zoek naar woorden met ch en g in  ons spellingsboekje.
    Tijdens de godsdienstles kregen de kinderen een aantal verhaaltjes te lezen, waar het hoofdpersonage steeds een (moeilijke) beslissing moest nemen. Zij verplaatsten zich dan even in het personage en schreven op wat ze zouden doen.
    Dat bracht leuke gesprekken met zich mee.
    De laatste blok van de dag werd gewijd aan hoekenwerk. Beetje bij beetje beginnen we er allemaal onze draai in te vinden. Wat natuurlijk zeer positief is.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 32 oef 3 11/10
                         contractwerk                   12/10
    lessen: rekenen: cijferen                        11/10
              taal: herhalingstoets wp 1-4         13/10
              WO: op stap in het bos                11/10
    niet vergeten: wafels, toetsen

    Voor rekenen moeten ze in de werkschrift alleen maar de eerste twee oefeningen maken van oefening 3.
    Maandag krijgen de kinderen ook een correctiesleutel van het contract mee, zodat ze dit kunnen verbeteren en dinsdag afgewerkt en verbeterd afgeven.
    Maandag worden er ook een aantal data afgesproken om toetsen te doen uit het grote taalwerkschrift.

    Zo, dan wens ik iedereen van de leerlingen een prettig weekend... en aan alle werkenden voor morgen een fijne werkdag gewenst.

    Groetjes en tot maandag.

    Meester Joeri

    07-10-2010 om 20:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke woensdag!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend er onmiddellijk ingevlogen met de toets hoofdrekenen. Terwijl de kinderen hun toets aan het afwerken maken, ontving ik het geld van de wafels en schreef de boekhouding.
    Toen de toets was afgewerkt, stonden er drie staartdeeloefeningen klaar op het bord. Een drietal leerlingen hebben voor de klas juf of meester gespeeld. Ze moesten steeds verwoorden, hoe ze te werk gingen.
    Dit alles zorgde ervoor, dat onze eerste blok van de voormiddag er al op zat. De tweede blok was taalgericht. Eerst het dictee van woordpakket 4 en nadien herhalingsles 1 in de schrift. Afsluiten werd er vandaag gedaan met WO, waar we verder gewerkt hebben in onze Zonnestraal.
    Voor vandaag had ik ook nog een les inhoudsmaten voorzien, maar die is niet meer te voorschijn gekomen.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 32 oef 2 07/10
                         contractwerk                   12/10
    lessen: rekenen: hoofdrekenen : x en :     07/10
              WO: Op stap in het bos               07/10
    niet vergeten: toetsen, wafels

    In de rekenschrift moeten ze de eerste twee oefeningen van oefening 2 maken.
    Zo, nu moet ik snel naar de winkel... Deze namiddag een feestje voor de verjaardag van mijn oudste zoon.

    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri


    06-10-2010 om 13:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    05-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vooreerst duizend maal sorry voor het niet schrijven van de weblog gisteren. Om één of andere rede ( mij nog steeds onduidelijk!) ben ik dit compleet vergeten. Ik vermoed alzheimer light! Er plakt daarom sinds daarstraks een briefje aan de computer, dat mij onmiddellijk doet herinneren aan het schrijven van de log.
    Wat een prachtige start van deze dag van de leerkracht. Wij werden door de mensen van de ouderraad uitgenodigd om te komen ontbijten tussen 08 en 09 uur. Zij hadden een prachtig ontbijt voorzien met alles erop en eraan.
    Na dit gezellig samenzijn kwam de apotheose. De kinderen hadden een erehaag gevormd voor alle leerkrachten. Fantastisch!  Een dikke merci aan iedereen.
    Over naar de orde van de dag dan...
    Met een lichte vertraging zijn we aan de rekenles begonnen, onderdeel cijferen : delen tot 1000 ( met één cijfer)
    U raadt het al, staartdelingen dus.
    Ik weet dat de leerlingen dit bij meester Pieter zeker al hebben aangeraakt, maar toch gaan we hier geleidelijk te werk gaan. Daarom gaan we de komende dagen enkele tientallen minuten van de les afpitsen om staartdelingen te oefenen. Als inoefening moeten ze de eerste oefening ( 3 staartdelingen) op lossen tegen morgen.
    Pas na de voormiddagspeeltijd konden we dan overgaan tot de toetsen. Eerst de toets van rekenen (breuken), nadien de begrijpend lezen toets.
    Na de middag ging ons verhaal van Mozes verder. Deze keer liet ik eens een verhaalstem horen, die het volgende stuk van het verhaal voorlas.
    Het laatste stuk hebben we ons geconcentreerd op WO. Een thema toepasselijk aan het seizoen waar we ons nu in bevinden (De herfst).

    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 32 oef 1 06/10
             contractwerk                               12/10
    lessen: rekenen: bewerkingen                 06/10
              taal: woordpakket 4                    06/10
              wo: Op stap in het bos                 06/10
    niet vergeten: wafels.

    Als er nog mensen die toevallig een leeg parfumflesje thuis hebben, dan mogen ze dat zeker en vast meegeven met dochter/zoonlief. Ik druk nog eens duidelijk op LEEG!

    Zo, ik kan afronden voor vandaag.

    Groetjes en tot morgen.
    Meester Joeri

    05-10-2010 om 17:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.computerfriday
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een dagje vertraging, maar uitstel is niet altijd afstel. Er is maar één ding dat ik mij beklaag van de schooldag gisteren en dit is het niet nemen van foto's tijdens de ICT les. Het gedacht en de overtuiging was zeker aanwezig, maar de uitvoering niet.
    De vrijdagochtend begonnen met rekenen. Hoofdrekenen... Opnieuw werden er een aantal oplossingsmethodes aangereikt en nogmaals dezelfde boodschap: de leerlingen moeten zelf een methode kiezen, dat hen, op een voor hen gemakkelijke wijze, de oplossing geeft.
    Het tweede blok op vrijdagvoormiddag is altijd gereserveerd voor juffrouw Dorien en een portie lichaamsbeweging.
    De kleuters en het eerste, tweede en derde leerjaar kwamen op bezoek om een frietje te komen eten op het kasteel.
    Een zeer leuke bedoening, maar dat zorgde wel voor een verschuiving van het programma.
    Gelukkig voor ons klas kregen de leerlingen wel nog hun computerles. En dat vonden ze natuurlijk schitterend.
    Tussen de soep en de frietjes heeft juffrouw Veerle nog een contractwerk in elkaar gebotst. Dit contractwerk moet afgewerkt zijn tegen 12 oktober. Vanaf maandag gaan we per dag een onderdeel van rekenen toetsen. Getallenkennis, bewerkingen, metend rekenen komen aan bod. In het contractwerk vinden jullie extra oefeningen over de te leren leerstof. Uiteraard vind je ook oefeningen in hun werkschrift terug.
    Dan is er nog de wafelenverkoop! Elke leerling van de klas heeft een aantal papieren meegekregen om wafels te verkopen. Ik zou voorstellen dat ze eerst in hun naaste omgeving gaan ronselen en dan stilletjesaan uitbreiden.
    Wij zouden het ten zeerste appreciëren als de kinderen zoveel mogelijk verkopen. ( Op het moment dat het hun beurt is om te vertrekken, hebben jullie ook graag dat er een steuntje in de rug wordt gegeven!) Ik begrijp dat niet iedere ouder opgezet is met het feit dat kinderen de straat optrekken, maar 10 pakken binnen de familie moet toch mogelijk zijn, niet!?
    Trouwens , de wafels zijn zeer lekker!
    Agenda:
    taak: contractwerk 12/10
    lessen: rekenen: getallenkennis: 4/10
    niet vergeten: wafels verkopen.
    PS: Om niet elke dag met geld voor de wafels te worden geconfronteerd spreken we af dat er maandag en woensdag tijd wordt voorzien om het geld op te halen. Zorg er ook voor dat de formulieren goed ingevuld zijn. Naam en adres van diegene die koopt + het aantal wafels en gegeven bedrag... Het onderste strookje wordt aan mij terugbezorgd, het bovenste gedeelte in principe aan diegene die koopt.

    Zo, dan wens ik jullie nog een prettig weekend.
    Groetjes meester Joeri
     Hieronder toch een blik achter de schermen tijdens de computerles!

    02-10-2010 om 19:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs