Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    25-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De frietjesweek is begonnen!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met de gebruikelijke administratie en het uitdelen van de strookjes waar het uur voor het oudercontact opstaat.
    De kinderen hadden nog een toets cijferen te doen, waar we onmiddellijk werk van maakten. Na de toets was het tijd om te smullen, want we hadden een jarige in de klas vandaag.
    In de taalles hebben we gepraat over viervoeters, dat was het onderwerp in onze begrijpend lezentekst.
    Daar aansluitend begonnen we over het verhaal van Mozes, dat vandaag in een beslissende plooi werd gelegd.
    (Een goede verstaander begrijpt, dat de toets niet ver af meer is !)
    Frietjesweek deze week! Elke middag behalve op woensdag wordt er gebakken ten voordele van onze actie voor blindengeleide honden. Leerlingen van het middelbaar mogen dan een pakje frieten komen kopen. Vandaag was het de beurt aan de leerlingen van het derde middelbaar.
    Tegen dat de massa gepasseerd was, was het reeds kwart over één. Hierdoor viel de les over alfabetisch rangschikken weg.
    Het laatste gedeelte van de dag was gereserveerd voor het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: taal: alfabetisch rangschikken 26/10
    lessen: taal: gedicht " Hand in hand" 26/10
                     voorbereiden tekst BL    26/10
    niet vergeten: toets, briefje oudercontact, leesmapje, tang

    Het gedicht moeten de kinderen niet uit hun hoofd kennen, het is de bedoeling dat ze expressief komen voorlezen.
    Voor huistaak taal moet alleen de eerste bladzijde gemaakt worden.

    Groetjes en tot morgen,

    Meester Joeri

    25-10-2010 om 19:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is een klas zonder tang!?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een vrijdag die weer voorbij is gevlogen. In de voormiddag heb ik de kinderen niet onder mijn hoede gehad. Het was overleg voor mij samen met de zorgleerkracht en het ClB over de leerlingen van onze klas.
    Dit overleg duurde tot aan de kleine speeltijd in de voormiddag en achter de speeltijd hebben onze girls en boys turnles.
    Pas na de middag zaten we terug bij elkaar. Een namiddag die hoofdzakelijk gevuld was met toetsen ( rekenen en WO).
    Het was ook de bedoeling om te knutselen, maar wegens gebrek aan materiaal om elektriciteitsdraden door te knippen ( tangen dus, die ik vergeten te vragen was !!!) zijn we daar niet toegekomen. Volgende week alleszins beter!
    Agenda:
    taak: rekenen: blaadje staartdelingen 25/10
            godsdienst: mijn tien woorden    25/10
    lessen: /
    niet vergeten: toetsen laten tekenen, tang, leesmapje

    Maandag krijgen de kinderen in principe een uur mee , waarop jullie verwachten worden in de klas. Dit zal genoteerd worden in de agenda. Zal ook proberen om via een word bestand de uren op de weblog te zetten.

    Zo nog een prettig weekend gewenst en tot maandag!

    Meester Joeri

    22-10-2010 om 22:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelling
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het ophalen van de briefjes van het oudercontact ( bedankt voor het snel terugbezorgen!) en dan in vliegende vaart gestart met het afwerken van het eerste deel van de woordpakket 6 les. Onmiddellijk daarbij aansluitend spellingsopdrachten van thema 2 en al een stuk thema 3 in ons klein spellingsschriftje.
    Na de speeltijd kregen de leerlingen een rekentoets getallenkennis voorgeschoteld, waarbij alles wat we van getallenkennis hebben geleerd de voorbije weken ( maanden) de revue passeerden. Al bij al hebben de leerlingen dat , qua tijd, behoorlijk gedaan. De resultaten van deze toets worden gezet voor het rapport van Kerstmis.

    Het verhaal van Mozes is desondanks de film nog niet afgelopen. In de les van vandaag kwamen de tien geboden te voorschijn. Deze hebben we dan ook uitvoerig belicht.
    Afsluiten deden we zoals steeds op donderdagnamiddag met hoekenwerk.

    Agenda:
    taak: godsdienst: mijn 10 woorden 25/10
    lessen: W.O.: op stap in het bos 22/10

    niet vergeten: briefje oudercontact (22/10), karton, elektriciteitsdraad (22/10), agenda

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    21-10-2010 om 16:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klinieken en hun wachttijden.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een paar uur later dan gepland, schrijf ik tot u. Deze regenachtige ochtend moeten vaststellen dat er een viertal leerlingen ontbraken. Door het slechte weer hadden er een tweetal kinderen in de file gestaan, bleek spijtig genoeg dat 2 leerlingen ziek waren. ( spoedig herstel alleszins!)
    Onmiddellijk ingevlogen met een toets van meetkunde over driehoeken. De rest van de les bestond nog uit een onderdeel van meetkunde, meer bepaald evenwijdige en loodrechte lijnstukken en rechten.
    Volgend punt op de agenda was woordpakket 6. Hier kregen de leerlingen een stukje tekst uit een verhaal en moesten ze het onderwerp en de persoonsvorm aanduiden.De rest van het verhaal zal morgen worden verder afgewerkt.
    Afsluiten deden we met het overlopen van de leerstof voor WO a.d.h.v. een vragenblad.
    De kinderen kregen ook een blaadje mee met een uitnodiging voor het oudercontact, dat zal plaatsvinden op donderdag 28 oktober tussen 16uur en 19uur. Op het blad kan u het uur aanduiden waarop u aanwezig kunt zijn. Ik haal alle strookjes op en probeer dan iedereen een uur te geven tegen maandag 25 oktober.
    Agenda:
    taak: rekenen: blaadje getallenkennis 21/10
    lessen: wo: op stap in het bos             22/10
    niet vergeten: briefje oudercontact 22/10, karton, elektriciteitsdraad 22/10, toets laten tekenen.

    Even verduidelijken: vrijdagnamiddag tijdens de Muzo les hebben de kinderen karton en electriciteitsdraad nodig. Om het even wat van karton is goed ( schoendoos, doos van een verpakking, ...) ook de grootte speelt geen rol.
    Wat de elektriciteitsdraad betreft, liefst draad met de plastic nog aan ( om niet te verwonden!). De juiste hoeveelheid die de kinderen nodig hebben kan ik moeilijk voorspellen.

    Zo, verslagje geschreven op naar de volgende taak.
    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri

    20-10-2010 om 20:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let my people go!!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Dankzij de pinkblessure kan ik tijdig aan mijn weblog beginnen, aangezien ik anders de nodige sportactiviteiten te doen heb.
    Deze ochtend het zaaltje klaargemaakt om 44 leerlingen in onder te brengen. Gewapend met een bord waar je met stift kunt opschrijven en de nodige kordaatheid om zo'n groep in toom te houden, stond ik klaar om de dag te beginnen.
    Na de administratieve zaken van elke dag, was het tijd voor een herhalingsles omtrent cijferen. Tijdens een kort herhalingsmoment werden alle mogelijke bewerkingen( +,-,x en :) nog eens aangehaald en geoefend. Nadien gingen de leerlingen zelfstandig aan het werk in hun werkschrift.
    Het verdere verloop van de voormiddag bestond uit het afwerken van die oefeningen en onze toets begrijpend lezen.
    Om het spieken min of meer te beperken, ging eerst onze klas de toets maken. De andere klas werkte voort aan het cijferen, nadien werden de rollen omgekeerd.
    Zo'n hevige inspanningen vergen natuurlijk veel energie en we waren wat blij dat we 's middags konden gaan eten.
    Tijdens de middagpauze heb ik het zaaltje dan omgetoverd tot filmzaal, want we gingen naar de film over Mozes kijken.
    En zo geschiedde...
    Afsluiten deden we met het opruimen van het zaaltje en alle materiaal terug naar de klas te brengen.
    Agenda:
    taak: rekenen: driehoeken 20/10
    lessen: rekenen: driehoeken 20/10
             W.O.: Op stap in het bos 22/10
    niet vergeten: wafels

    Volgende week donderdag hebben we oudercontact, briefjes worden morgen meegegeven. Het oudercontact zal starten om 16uur en eindigen om 19uur.

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri

    19-10-2010 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glad to be back!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een beetje trager als anders, maar ga toch proberen om dagelijks een verslagje te schrijven.
    Deze ochtend begonnen met de taakverdeling, ophalen van bonnetjes en het aanduiden van de warme maaltijden. Uiteraard kon ik niet ontkomen aan het vertellen van het verhaal van de gebroken pink.
    Eens het verhaal verteld, zijn we onmiddellijk aan de herhalingsles rekenen ( hoofdrekenen) begonnen.
    Die les had meer tijd nodig dan gepland, zodat Godsdienst en WO naar het achterplan werden verschoven.
    Na onze uitvoerige rekenles, kregen de kids de geplande toets van spreekwoorden en zegswijzen voorgeschoteld. Dan was het tijd voor het voorbereiden van de tekst begrijpend lezen ' Spinnen ' . U kan zich wel voorstellen, wat een geanimeerde gesprekken we hierover gevoerd hebben ( Mama's toch! )
    De taalles die erop volgde bracht ons al een heel eind in de namiddag. Deze had als onderwerp 'Onderwerp en gezegde'.
    De laatste blok was gereserveerd voor het niveaulezen en afsluitend het voorleesmoment.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blz 38  19/10
    lessen: taal: voorbereiden tekst " Spinnen" 19/10
               rekenen: driehoeken blz 33             20/10
              WO: Op stap in het bos                   22/10
    niet vergeten: toets, lezen, brieven

    Wat WO betreft: alles wat we aangeduid hebben tot blz 8 moet gekend zijn tegen vrijdag. Wat het contractwerk betreft ,krijg je de komende dagen nog verdere informatie.

    Tot slot wil ik Adriaan nog bedanken voor de lekkere noten die hij meebracht naar de klas.
    Morgen alle vierdes onder mijn hoede. Ik zal bij de " pinken" moeten zijn.
    Groetjes,
    Meester Joeri


    18-10-2010 om 17:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    11-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwezig voor een week
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Lees het enige blogbericht van deze week. Gisteren heb ik tijdens een voetbalwedstrijd mijn pink gebroken. U merkt het waarschijnlijk wel aan de snelheid van het typen, dat ik met één hand aan het tokkelen ben.
    Deze voormiddag op controle in de kliniek moeten gaan en blijkt dat er vijsjes in het bot moeten worden gezet.
    Gevolg, morgen word ik geopereerd.
    Van de week keer ik niet terug naar de klas. In principe ben ik volgende week maandag teug op school.
    Sorry... Jullie kinderen worden vanzelfsprekend goed opgevangen door mijn collega's.
    Doe aan al mijn schaapjes de groetjes!!!

    groetjes,
    meester Pinkie alias Joeri

    11-10-2010 om 13:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    07-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterpret!?
    Goedenavond beste lezer(es),

    's Morgens begonnen met de toets hoofdrekenen : en x, gevolgd door een waterspektakelshow van mezelf. De les van de inhoudsmaten stond op het programma.
    Na de show gingen we op zoek naar woorden met ch en g in  ons spellingsboekje.
    Tijdens de godsdienstles kregen de kinderen een aantal verhaaltjes te lezen, waar het hoofdpersonage steeds een (moeilijke) beslissing moest nemen. Zij verplaatsten zich dan even in het personage en schreven op wat ze zouden doen.
    Dat bracht leuke gesprekken met zich mee.
    De laatste blok van de dag werd gewijd aan hoekenwerk. Beetje bij beetje beginnen we er allemaal onze draai in te vinden. Wat natuurlijk zeer positief is.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 32 oef 3 11/10
                         contractwerk                   12/10
    lessen: rekenen: cijferen                        11/10
              taal: herhalingstoets wp 1-4         13/10
              WO: op stap in het bos                11/10
    niet vergeten: wafels, toetsen

    Voor rekenen moeten ze in de werkschrift alleen maar de eerste twee oefeningen maken van oefening 3.
    Maandag krijgen de kinderen ook een correctiesleutel van het contract mee, zodat ze dit kunnen verbeteren en dinsdag afgewerkt en verbeterd afgeven.
    Maandag worden er ook een aantal data afgesproken om toetsen te doen uit het grote taalwerkschrift.

    Zo, dan wens ik iedereen van de leerlingen een prettig weekend... en aan alle werkenden voor morgen een fijne werkdag gewenst.

    Groetjes en tot maandag.

    Meester Joeri

    07-10-2010 om 20:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke woensdag!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend er onmiddellijk ingevlogen met de toets hoofdrekenen. Terwijl de kinderen hun toets aan het afwerken maken, ontving ik het geld van de wafels en schreef de boekhouding.
    Toen de toets was afgewerkt, stonden er drie staartdeeloefeningen klaar op het bord. Een drietal leerlingen hebben voor de klas juf of meester gespeeld. Ze moesten steeds verwoorden, hoe ze te werk gingen.
    Dit alles zorgde ervoor, dat onze eerste blok van de voormiddag er al op zat. De tweede blok was taalgericht. Eerst het dictee van woordpakket 4 en nadien herhalingsles 1 in de schrift. Afsluiten werd er vandaag gedaan met WO, waar we verder gewerkt hebben in onze Zonnestraal.
    Voor vandaag had ik ook nog een les inhoudsmaten voorzien, maar die is niet meer te voorschijn gekomen.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 32 oef 2 07/10
                         contractwerk                   12/10
    lessen: rekenen: hoofdrekenen : x en :     07/10
              WO: Op stap in het bos               07/10
    niet vergeten: toetsen, wafels

    In de rekenschrift moeten ze de eerste twee oefeningen van oefening 2 maken.
    Zo, nu moet ik snel naar de winkel... Deze namiddag een feestje voor de verjaardag van mijn oudste zoon.

    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri


    06-10-2010 om 13:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    05-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vooreerst duizend maal sorry voor het niet schrijven van de weblog gisteren. Om één of andere rede ( mij nog steeds onduidelijk!) ben ik dit compleet vergeten. Ik vermoed alzheimer light! Er plakt daarom sinds daarstraks een briefje aan de computer, dat mij onmiddellijk doet herinneren aan het schrijven van de log.
    Wat een prachtige start van deze dag van de leerkracht. Wij werden door de mensen van de ouderraad uitgenodigd om te komen ontbijten tussen 08 en 09 uur. Zij hadden een prachtig ontbijt voorzien met alles erop en eraan.
    Na dit gezellig samenzijn kwam de apotheose. De kinderen hadden een erehaag gevormd voor alle leerkrachten. Fantastisch!  Een dikke merci aan iedereen.
    Over naar de orde van de dag dan...
    Met een lichte vertraging zijn we aan de rekenles begonnen, onderdeel cijferen : delen tot 1000 ( met één cijfer)
    U raadt het al, staartdelingen dus.
    Ik weet dat de leerlingen dit bij meester Pieter zeker al hebben aangeraakt, maar toch gaan we hier geleidelijk te werk gaan. Daarom gaan we de komende dagen enkele tientallen minuten van de les afpitsen om staartdelingen te oefenen. Als inoefening moeten ze de eerste oefening ( 3 staartdelingen) op lossen tegen morgen.
    Pas na de voormiddagspeeltijd konden we dan overgaan tot de toetsen. Eerst de toets van rekenen (breuken), nadien de begrijpend lezen toets.
    Na de middag ging ons verhaal van Mozes verder. Deze keer liet ik eens een verhaalstem horen, die het volgende stuk van het verhaal voorlas.
    Het laatste stuk hebben we ons geconcentreerd op WO. Een thema toepasselijk aan het seizoen waar we ons nu in bevinden (De herfst).

    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 32 oef 1 06/10
             contractwerk                               12/10
    lessen: rekenen: bewerkingen                 06/10
              taal: woordpakket 4                    06/10
              wo: Op stap in het bos                 06/10
    niet vergeten: wafels.

    Als er nog mensen die toevallig een leeg parfumflesje thuis hebben, dan mogen ze dat zeker en vast meegeven met dochter/zoonlief. Ik druk nog eens duidelijk op LEEG!

    Zo, ik kan afronden voor vandaag.

    Groetjes en tot morgen.
    Meester Joeri

    05-10-2010 om 17:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.computerfriday
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een dagje vertraging, maar uitstel is niet altijd afstel. Er is maar één ding dat ik mij beklaag van de schooldag gisteren en dit is het niet nemen van foto's tijdens de ICT les. Het gedacht en de overtuiging was zeker aanwezig, maar de uitvoering niet.
    De vrijdagochtend begonnen met rekenen. Hoofdrekenen... Opnieuw werden er een aantal oplossingsmethodes aangereikt en nogmaals dezelfde boodschap: de leerlingen moeten zelf een methode kiezen, dat hen, op een voor hen gemakkelijke wijze, de oplossing geeft.
    Het tweede blok op vrijdagvoormiddag is altijd gereserveerd voor juffrouw Dorien en een portie lichaamsbeweging.
    De kleuters en het eerste, tweede en derde leerjaar kwamen op bezoek om een frietje te komen eten op het kasteel.
    Een zeer leuke bedoening, maar dat zorgde wel voor een verschuiving van het programma.
    Gelukkig voor ons klas kregen de leerlingen wel nog hun computerles. En dat vonden ze natuurlijk schitterend.
    Tussen de soep en de frietjes heeft juffrouw Veerle nog een contractwerk in elkaar gebotst. Dit contractwerk moet afgewerkt zijn tegen 12 oktober. Vanaf maandag gaan we per dag een onderdeel van rekenen toetsen. Getallenkennis, bewerkingen, metend rekenen komen aan bod. In het contractwerk vinden jullie extra oefeningen over de te leren leerstof. Uiteraard vind je ook oefeningen in hun werkschrift terug.
    Dan is er nog de wafelenverkoop! Elke leerling van de klas heeft een aantal papieren meegekregen om wafels te verkopen. Ik zou voorstellen dat ze eerst in hun naaste omgeving gaan ronselen en dan stilletjesaan uitbreiden.
    Wij zouden het ten zeerste appreciëren als de kinderen zoveel mogelijk verkopen. ( Op het moment dat het hun beurt is om te vertrekken, hebben jullie ook graag dat er een steuntje in de rug wordt gegeven!) Ik begrijp dat niet iedere ouder opgezet is met het feit dat kinderen de straat optrekken, maar 10 pakken binnen de familie moet toch mogelijk zijn, niet!?
    Trouwens , de wafels zijn zeer lekker!
    Agenda:
    taak: contractwerk 12/10
    lessen: rekenen: getallenkennis: 4/10
    niet vergeten: wafels verkopen.
    PS: Om niet elke dag met geld voor de wafels te worden geconfronteerd spreken we af dat er maandag en woensdag tijd wordt voorzien om het geld op te halen. Zorg er ook voor dat de formulieren goed ingevuld zijn. Naam en adres van diegene die koopt + het aantal wafels en gegeven bedrag... Het onderste strookje wordt aan mij terugbezorgd, het bovenste gedeelte in principe aan diegene die koopt.

    Zo, dan wens ik jullie nog een prettig weekend.
    Groetjes meester Joeri
     Hieronder toch een blik achter de schermen tijdens de computerles!

    02-10-2010 om 19:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    30-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Kiara Dignef is vandaag 9 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!








    30-09-2010 om 16:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoekenwerk
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend vijf niet zwemmers, vier gekwetst en eentje zwemzak vergeten. Dat is niet leuk natuurlijk.
    Na het zwemmen begonnen aan de rekenles waar we vandaag ons geconcentreerd hebben op het nemen van een breuk van een getal.
    Vertrokken met concreet materiaal, over schematische voorstelling tot abstract rekenen in hun schrift.
    De eerste opdracht na de middag was het dictee van woordpakket 3. Hierdoor moesten de leerlingen hun schriftje afgeven, waardoor ze het niet meer naar huis konden meenemen.
    Het knip - en plakwerk van de kinderen voor godsdienst werd gekeurd en een verhaal aan gekoppeld. Het bleek te gaan over de geboorte van Mozes en hoe hij opgroeide.
    En dan was het eindelijk zover! De eerste keer echt hoekenwerk was een feit. Of het leuk was, vraag je natuurlijk betere aan je kind dan aan mij. Ik zag toch enthousiaste gezichtjes.
    De opdrachten voor morgen zijn vrij rustig, maar vanaf morgen wordt het tempo weer opgetrokken.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 29 afwerken 01/10
            taal: woordpakket 4  01/010
    lessen: /
    niet vergeten: toetsen laten tekenen, rekening, agenda !!

    Tot morgen ,
    Groetjes meester Joeri
    Ps merk dat ik de computerhoek vergeten ben... sorry!!










    30-09-2010 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekkere druifjes en andere spechtwoorden :)
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend aangenaam verrast door het bezoekje van de oma en opa van Anke met een gezond snoepje voor heel de klas : Druiven!
    De leerlingen konden vandaag en zeker en vast ook morgen naar hartelust smullen van deze lekkernij. Doch, eerst moest er gewerkt worden in de rekenles.
    Op het programma vandaag toepassingen.
    Anke werd spontaan gekozen als plaatselijke druivenkoningin. Eén van haar taken is het verdelen van druiven aan de klas. Dit deed ze met verve.
    Na de speeltijd stond de lang aangekondigde en verwachte toets van WO geprogrammeerd.
    Laatste wapenfeit voor de middag was Spelweg; het aanbrengen van een nieuw woordpakket ( nummer 4)
    Afsluiten deden we vandaag met een aantal sketches van de goede, oude Urbanus. Dat vonden onze rakkers zeer amusant.

    Agenda:
    taak: godsdienst: knip - en plakwerk 30/09
            taal: woordpakket 4    01/010
    lessen: taal: woordpakket 3  30/09
    niet vergeten: zwemmen.

    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri




    29-09-2010 om 16:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maten en vormen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Zo dadelijk personeelsvergadering, vandaar een snel verslagje.
    Deze ochtend begonnen met een les meetkunde waar de kinderen ruimtefiguren van vlakke figuren moesten onderscheiden, veelhoeken van niet veelhoeken aantonen en eigenschappen van vierhoeken verwoorden.
    Na de speeltijd was het toetsentijd! Eerst de begrijpend lezentoets ( die veel tijd in beslag heeft genomen!), gevolgd door de toets van Godsdienst.
    Doordat de toets van godsdienst in de voormiddag al afgenomen werd, konden we direct in het nieuwe godsdienstthema vliegen.
    De komende weken zal uw dochter/zoon het verhaal van Mozes serieus onder de loep nemen.
    Afsluiten deden we met taalbeschouwing, waar we verschillende zinsdelen gebruikten om nieuwe zinnen te maken.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: knip en plakwerk 30/09
            Rekenen: blauw- groen blaadje 29/09
    lessen: WO: De school van toen  29/09
               taal: woordpakket 3  30/09
    niet vergeten: donderdag zwemmen

    Zo tot morgen,
    Groetjes Meester Joeri

    28-09-2010 om 16:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het bos horen,voelen, proeven, zien en ruiken.
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen zeer tevreden over het feit dat ik terug 22 gezichtjes telde.
    Eens de dagelijkse administratieve zaken gepasseerd, begonnen we met de rekentoetsen begin vierde leerjaar voor het leerlingvolgsysteem. Eerst hoofdrekenen + en - op tijd, gevolgd door maal -en deeltafeloefeningen eveneens op tijd.
    Nadien werd gewerkt in een bundel waar afwisselend de verschillende domeinen binnen de wiskunde ( getallenkennis, bewerkingen, metend rekenen, meetkunde en toepassingen) aan bod kwamen.
    Het was een toets van lange adem, want ook na de voormiddagspeeltijd moesten we nog verderwerken. Om 11.30 was iedereen eindelijk klaar en konden we starten met het voorbereiden van de begrijpend lezen tekst ' Verhuisd'.
    Ook deze les moest na de onderbreking worden hervat. De andere taalles van de dag bestond uit ' Straatnamen'. Aan de hand van de straten van de gemeente Ternat werden de verschillende oefeningen afgewerkt.
    We zijn na de speeltijd naar het bos getrokken voor de inleiding van ons nieuw thema : ' De herfst' . De kinderen gebruikten al hun zintuigen om de herfst te kunnen herkennen en beschrijven. ( zie foto's)
    Toen we in de klas terugkwamen, was er nog net genoeg tijd om een verhaal van Duupje te lezen.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: godsdienst: symbolen 28/09
              WO: De school van toen  29/09
              Taal: B.L.: 'Verhuisd' 28/09
    niet vergeten: toets laten tekenen.

    Morgen dus de toets van godsdienst... Geen moeilijke toets, maar toch niet onderschatten.
    Mag ik er jullie ouders ook attent opmaken om alle toetsen van een handtekening te voorzien. Ook al bevinden sommige toetsen zich in een werkschrift. Vandaag krijgen ze voor de eerste keer een toets mee in hun "Toetsenmapje'.

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri














    27-09-2010 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    24-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.with or without you
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een geweldig optreden gisterenavond stond ik , lichtjes vermoeid, met heel veel zin voor de klas. ( Zoals elke ochtend, natuurlijk  )
    Eerst de administratie afhandelen en dan hop een frisse duik in het lengtematenzwembad. Gisteren eigenlijk beperkt gebleven tot theorie, vandaag de praktijk in de werkschrift.
    Het gevoel dat ik aan deze les heb overgehouden, was positief. Ik denk dat de meeste onder ons ermee weg zijn.
    Eens de speeltijd voorbij, was het voor mij tijd om schriften te verbeteren en de leerlingen gingen zich in het zweet werken bij juf Dorien.
    Deze middag was er ook voor de eerste keer muziek tijdens de middagspeeltijd. Dat werd zeer uitbundig onthaald.
    De eerste blok na de middag was gewijd aan afwerken van dingen waar we al aan begonnen waren zoals: Godsdienst, agenda schrijven, onze klerenhanger ophangen, herfstekening afwerken, ... Maar ook al onze schooltas maken!
    Het laatste blok bestond immers uit computerles en verkeer.
    Over de verkeersles kan ik niet veel vertellen, want daar was ik niet bij. Wel kan ik zeggen dat de internetaansluiting onze tijdens de ICT les serieus gehinderd heeft. Electronica op zijn best!!!
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blauw/groen blaadje 27/09
           godsdienst: knip en plakwerk  27/09
           taal: woordpakket 3 opschrijven 27/09
           Muzo: herfsttekening afwerken 27/09
    lessen: WO: de school van toen 29/09
               godsdienst: symbolen  28/09
    niet vergeten: toets tekenen

    In de kinderen hun agenda ga je taal en Muzo niet terugvinden, omdat ik vergeten ben dit op te schrijven. Heb het de leerlingen wel mondeling gezegd.
    Voor de godsdiensttoets hebben we gezegd welke bladen er gekend moeten zijn.
    Afsluiten doen we vandaag met de foto's van de medaillewinnaars van onze klas: Kiara, Arno en Mathis...

    Ik wens jullie nog een prettig weekend toe,

    Groetjes
    Meester Joeri








    24-09-2010 om 23:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeven sacramenten, zeven handelingen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend de kopjes geteld en bleek dat er een hoofdje ontbrak. Dat vinden we natuurlijk niet leuk, maar we wensen Nick alleszins een spoedig herstel.
    Deze voormiddag was er een grote rekentoets rekenen voorzien, maar door onze afwezige kon dit niet doorgaan. Deze toets is ook geen aangekondigde toets. Het is een toets waarmee we willen kijken , hoever dochter/zoonlief staat qua wiskunde.
    Alternatief hiervoor was dan de les van metend rekenen over de lengtematen en de snelheid. Na een zeer grote brok theorie, waar alles aanbod kwam ( lengtematentabel, vergelijken, rekenen met , km/uur, ...), bleek er geen tijd meer te zijn voor het gedeelte in de schrift. Daarom wordt dit morgen zeker hernomen.
    Voor ons taalblok stond de herhaling van aai, ooi, oei en eeuw, uw en ieuw op het programma. En niet te vergeten, de toets van woordpakket 2.
    Na de middag was het de bedoeling dat we  En godsdienst gingen afwerken En onze vertegenwoordig(st)er voor de leerlingenraad gingen stemmen En hoekenwerk starten...
    We zijn maar gedeeltelijk geslaagd... Godsdienst moet er nog een stukje tijdens de les morgen afgewerkt worden, de vertegenwoordigster is bekend en voor hoekenwerk heb ik vier hoeken duidelijk kunnen uitleggen.
    We kunnen alleen maar stevig blijven doorwerken, forceren heeft toch geen zin.
    Agenda:
    taak: godsdienst: knip en plakwerk 27/09
            rekenen: cijferend x              24/09
    lessen: WO: de school van toen   29/09
             godsdienst: Symbolen        28/09
    niet vergeten: turnzak, agenda

    Enkele verduidelijkingen...
    Godsdienst: De leerlingen moeten niet het volledige bundeltje kennen van symbolen. Morgen wordt er in de klas aangeduid wat ze moeten kennen. Sowieso, zijn de zeven sacramenten erbij.
    Rekenen: Huistaak toch even controleren, want er zijn nog een aantal leerlingen die problemen hebben bij het overzetten naar een andere getalwaarde.
    Is het ook mogelijk ervoor te zorgen dat iedereen een groene, blauwe en rode balpen heeft? En een meetlat?
    Sommige leerlingen hebben dit niet bij de hand en moeten dan beroep doen op het materiaal van de collega's.

    Bedankt aan de oma van Mirte Van Brabant, voor het laten meebrengen van een lei en griffel. De kinderen waren zeer geboeid door deze voorwerpen.

    Ook een enorm applaus voor Sien, die verkozen werd tot vertegenwoordigster van 4A in de leerlingenraad. Aan de andere kandidaten bedankt dat jullie , jullie best wilden doen voor onze klas.

    Zo, met een kleine fotoreportage van dit alles laat ik jullie...
    Aan alle U2 fans die vandaag gaan,
    Tot straks,

    Groetjes meester Joeri










    23-09-2010 om 16:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zonnige herfstnamiddag

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wat fantastisch kan het weer in België toch zijn...! Ideaal voor een namiddagje geen huiswerk!
    Deze ochtend begonnen met de tweede les van bewerkingen, cijferend vermenigvuldigen tot 1000 met 1 getal in de vermenigvuldiger.
    En of onze rakkers er zin in hadden!!! Om 10 uur waren de meeste al klaar met het zelfstandig afwerken van hun oefeningen in de schrift, waardoor ze met plezier ook een groen of blauw blaadje afwerkten. Enige smet op dit alles, een aantal leerlingen had de huistaak van gisteren niet gemaakt. De rede was meestal omdat ze hun schrift in de bank waren vergeten... Nochtans wordt er elke avond gezegd wat ze moeten meenemen naar huis.

    Na de speeltijd, stond er een stuk taal op het programma. Eerst het dictee van woordpakket 2, aansluitend de nieuwe woorden van woordpakket 3. Tegen morgen hebben onze sjoekes wel de opdracht om de woorden bij de tekeningen op bladzijde 2 en 3 te kennen en kunnen schrijven. ( Mag geen probleem zijn, want ze hebben deze woordjes al moeten leren voor dictee!!)
    Eindelijk werd de laatste hand gelegd aan het thema " De school van toen". Morgen en overmorgen sluiten we af met een soort quiz, waar ze aan elkaar vragen moeten stellen en deze ook beantwoorden.
    Afsluiten deden we deze voormiddag met de uitleg over de verkiezingen voor de leerlingenraad van morgen.
    Elke klas heeft in de leerlingenraad een vertegenwoordig(st)er en aangezien er nog niemand voor vier A en vier B is, moeten we daar snel werk van maken.

    Agenda:
    taak: /
    lessen: taal: spelweg woordpakket 2 blz 2-3 23/09
              wo: de school van toen   29/09
    Omwille van de goede inzet en het mooie weer vandaag geen huistaak.

    Zo, tot morgen allemaal!
    Groetjes meester Joeri

    22-09-2010 om 17:35 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    21-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I am jogging, yes indeed...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag staat er eigenlijk maar één evenement centraal in het verslagje en dat is natuurlijk de scholenveldloop.
    Maar voor het zo ver was, stond er toch nog wat werk op het programma. Een brokje hoofdrekenen en een dictee waarin we getoetst hebben wat het niveau qua spelling is van uw kind.
    Met hoofdrekenen stond er nu vermenigvuldigen en delen op het programma tot 1000. van x10 en x100 tot x5 en x50 en :10 tot :100 en :5 tot :50 kwamen stapgewijs aan bod.
    Na de kleine speeltijd was het dan tijd voor het dictee. De kinderen moesten eerst losse woordjes noteren, nadien woordjes uit zinnen opschrijven en tenslotte bepaalde gedeeltes van zinnen verder aanvullen.
    En dan dames en heren, was het tijd om ons klaar te maken voor de loopwedstrijd.
    Eerst een leuke opwarming in dansvorm en dan konden onze rakkers 20 minuten vol aan de bak op een parcours rond het kasteel.
    Sommigen zijn zo diep gegaan, dat we ons het privilege hebben genomen om een langere speeltijd te houden.
    Agenda:
    taak: rekenen: x en : blz 21-22 22/09
    lessen: taal: woordpakket 2 dictee 22/09
              WO: de school van toen     29/09
    niet vergeten: turnzak.
    Zou u zo vriendelijk willen zijn om er voor te zorgen dat de turnzakken tegen vrijdag terug op school zijn? Alvast bedankt.
    Zo, tijd voor een aantal actiefoto's...
    Tot morgen,
    Groetjes meester Joeri


























    21-09-2010 om 19:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs