Deze voormiddag niet veel zelf gedaan. Het eerste blok voor de speeltijd hadden de leerlingen turnen ( inoefenen van het dansje voor het schoolfeest) en na de speeltijd stond de piloot geprogrammeerd. Van het laatste blok kan ik u verzekeren dat de leerlingen uiterst geboeid de uiteenzetting hebben gevolgd met doelgerichte vragen. Bedankt Mark Meert voor deze schitterende uiteenzetting. Agenda: taak:/ lessen: rekenen blok 8 toets 01/04 niet vergeten: leescontract, sis kaart, briefje zwemmen. Zal van de gelegenheid gebruik maken om nog een aantal extra afspraken te maken voor onze uitstap van vrijdag:
- Zoals eerder al vermeld en afgesproken als ik de sis kaart van de kinderen vrijdag niet heb, gaan ze niet mee. - Ze moeten vrijdag hun schooltas niet meer meebrengen, een rugzakje volstaat. In dat rugzakje mag gerust een drankje en een koekje inzitten. ( De rugzakjes worden wel niet mee naar binnen genomen, die blijven op de bus!) - Fototoestellen mogen niet meegenomen worden. Zal zelf proberen een aantal foto's te trekken ( Of dit gaat lukken...) - Zoveel mogelijk metaal aan hun lichaam ( broeksriem, sieraden, ...) vermijden. Dit voor een vlotte doorgang te kunnen hebben bij de controle. - Geld hebben ze niet nodig, hoeven ze dus ook niet mee te nemen.
De fotoreportage van vandaag bestaat uit twee delen. In dit gedeelte vind je de foto's van de leerkrachten van drie en vier, die een luchtdoop gingen krijgen op de luchthaven van Antwerpen. Het slechte weer had er wel anders over beslist. Toch was dit een leerrijke uitstap.
Vandaag opnieuw een gewone start van de dag, wat wil zeggen een dansje op het 'Vliegenlied'. Onmiddellijk in gang geschoten om les 10 van blok 8 tot een goed einde te brengen. Aangezien er nog een moeilijke oefening open stond uit vorige bladzijden, moest deze eerst afgewerkt worden. Hierdoor is er wel nog wat huiswerk voor rekenen voorzien. Na de kleine speeltijd in de voormiddag was het tijd voor niveaulezen in uitgesteld relais. Om 13uur was het weer projecttijd. We startten met het liedje van Urbanus " De aarde" deze keer en ook dit nummer kon de kinderen wel bekoren. Aan de hand van een reis plannen hebben we de belangrijkste stappen aangeraakt die mensen nodig hebben om op reis te gaan met het vliegtuig. Ook is de luchthaven in vogelvlucht bekeken geweest. ( Details krijgen ze vrijdag te horen, natuurlijk!) Op het einde van de dag waren de leerlingen klaar om op reis te vertrekken. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 8 verbeteren 31/03 blok 8 les 10 blz 48-49 oef 3,4,6,7,8,9 31/03 lessen: rekenen : blok 8 toets 01/04 lezen in bundel project niet vergeten: leescontract, briefje zwemmen, sis kaart, toetsen
Foto's zullen later op de avond aangevuld worden, hebben momenteel mijn kabeltje om de foto's op de computer te zetten niet bij. Tot morgen, Groetjes Meester Joeri
Laten we eens beginnen met slecht nieuws... Vandaag geen foto's op de log. Sorry, maar was thuis het fototoestel vergeten. Kan gebeuren he! Bon, terug naar de orde van de dag. Het vierde leerjaar had vandaag het rijk op school volledig voor zich alleen. De leerlingen van vijf en zes waren op daguitstap, zodat wij het enige resterende leerjaar waren. 's Ochtends naar het zwembad vertrokken, goed gezwommen en nadien tien minuten later dan gepland op school toegekomen omdat er een aantal meisjes een uitgebreide omkleed ( lees praat)sessie voorzien hadden. Het programma werd lichtjes omgedraaid. In plaats van eerst rekenen, hebben we eerst verder gewerkt aan de affiche van de pioniers. Gevolg was natuurlijk dat er het eerste uur van de namiddag rekenen gegeven werd. Voor sommigen een zeer lastig karwei. Na een kleine uitbreiding van de namiddagspeeltijd zijn we volop in de soorten vliegtuigen gevlogen. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 8 30/03 blok 8 les 10 blz 46-47 oef 2,3,4 en 6 (geen +jes) 30/03 lessen: rekenen: grote toets blok 8 01/04 niet vergeten: leescontract, reisbrochure, blaadje zwemmen, sis - kaart
Morgen is er leesgroep i.p.v. vandaag. Dus alle leescontracten en boekjes in orde. Tot morgen. Groetjes meester Joeri Ps, Voor de mensen die graag eens een vlucht maken, DE BRUG airlines staat ter uw beschikking. ( Met hostess en al
De laatste van de week ... Nog één weekje en uw schatjes en ik kunnen uitrusten van het harde labeur! Deze ochtend zoals elke morgen deze week gestart met ons populaire dansje. Dan was het tijd voor rekenen, blok 8 les 7 werd aangepakt, deels zelfstandig deels klassikaal. In de godsdienstles stond de Goede Week centraal. We hebben het verhaal van de Goede Week verteld tot aan Witte Donderdag. De kinderen vonden dit zeer boeiend. Dan was het tijd om in groepjes te gaan zitten en een affiche te maken rond de "pionier" die zij hadden opgezocht tijdens de ICT les van woensdag. Ondertussen was ons buikje al gevuld met een lekker stukje cake voor de verjaardag van Emma. Bedankt mama van Emma en Emma zelf natuurlijk! De namiddag werd gevuld met turnen en verder werken aan de affiche. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 8 30/03 lessen: lezen in bundel project niet vergeten: leescontract, zwemmen, toetsen.
Ben vandaag de agenda vergeten te controleren, mijn excuses. Zo rest mij jullie nog een goed weekend te wensen en geniet nog van de foto's hieronder. Groetjes meester Joeri
Vandaag een zeer kort verslagje want heb zo dadelijk personeelsvergadering. Deze ochtend na het dansje begonnen met afwerken van les 7 van blok 8, gevolgd door de luistertoets. Na de speeltijd hebben we woordpakket 16 aangepakt en verder gewerkt rond de luchtballon. In de namiddag hebben we een tijdslijn opgebouwd met pioniers uit de luchtvaart. Morgen gaan we hiermee verder. Agenda: taak: rekenen; contractwerk blok 8 identiteitskaart uitknippen lessen:Lezen in de bundel project
niet vergeten: leescontract, agenda, toetsen, broodje: A,K,H drankje C,F,S, Fr, W
Dag 3 van het project: : Pioniers van de luchtvaart ICT
Goedenamiddag beste lezer(es), Hier zijn we dan met een kort verslagje van de woensdagvoormiddag. Zoals gewoonlijk begonnen met onze gebruikelijke ochtendgymnastiek. Vandaar ging het verder naar het vroegere lokaal van juffrouw Greet, waar de kinderen een opzoekingsopdracht op internet te verwerken kregen. De leerlingen werden in groepjes verdeeld en kregen elk één of meerdere personen als opzoekingswerk. Ze moesten van deze personen een identiteitskaart maken. Afsluiter van deze les was een leuk helicopterspelletje waar de kinderen zover mogelijk moesten geraken. Na de speeltijd zijn we in ons werkschrift van rekenen gevlogen, de kinderen grotendeels zelfstandig want de administratie van de foto's slorpte weer wat tijd op. Langs deze weg toch nog een warme oproep om de foto's tegen morgen toch in orde te brengen. Opnieuw een poging ondernomen om de luistertoets af te nemen, maar weer geen tijd genoeg. Morgen zonder fout. Agenda: taak: rekenen contractwerk blok 8 30/03 taal: opschrijven van een vraag voor piloot 25/03 lessen: / niet vergeten: leescontract, foto's, briefje schoolfeest, brief uitstap In de loop van volgende week gaan we nog een rekentoets doen over blok 8 , zodat we na de paasvakantie met een nieuw thema kunnen beginnen. Volgende week komt er een piloot praten over zijn beroep, daarom geven we vandaag als taak om een goede vraag ( mogen er ook twee zijn) te noteren voor het bezoek van de piloot. In de kladschrift of een kladblaadje is goed. Zo de week is weeral halfweg. Tot morgen, Groetjes meester Joeri
Goedenavond beste lezer(es), Hier zijn we dan met ons dagelijks verslagje. Deze ochtend al dansend begonnen (geen foto's hiervan vandaag!) en na een half uur van administratieve taken ( foto's, warme maaltijden, ...) konden we aan de rekenles beginnen. Die was voor de leerlingen heel leuk, want ze mochten elkaar meten. ( Bij de foto's onderaan vind je momentopnames van tijdens de les). Door de administratieve vertraging ging de bel van de voormiddagspeeltijd zeer snel. Na de speeltijd nog een kleine beetje verder gedaan aan rekenen, maar dan toch twee taaltoetsen als activiteit. De eerste was de taalgebruiktoets over letterlijk en figuurlijk taalgebruik, de andere was het woordpakketdictee. Eens de klok 13 uur geslagen had, kwam ons project weer op de voorgrond. Centraal deze namiddag stond de luchtballon. Het liedje van de dag was trouwens 'Luchtballon' van ene Frans Bauer. De kinderen kregen als opdracht het maken van een heteluchtballon. Als hun ballon goed gemaakt was, ging deze de lucht in bij het inbrengen van hete lucht. Dit was niet zo'n eenvoudige opdracht, want het was een precisiewerkje. Gelukkig mochten ze er met twee aan werken. Agenda: Taak: / Lessen: / Niet vergeten: leescontract, briefje schoolfeest, foto's
Zo eens een dagje om te recupereren (voor de kinderen toch). Morgen vliegen we er terug in . Groetjes Meester Joeri PS Foto's onder het verslagje!!
Dag 1 van het project: Een mens heeft altijd willen vliegen!
Goedenavond beste lezer(es), U bent waarschijnlijk al vol spanning aan het wachten op de avonturen van uw rakkertje.Zoals u wel al wist, startte vandaag ons project " Hoog in de lucht". Wij gaan ons de komende dagen concentreren op de luchtvaart. Elke ochtend wordt de dag geopend met een openingsdans. Deze dans zal elke dag van het project herhaald worden. In de voormiddag staan de gewone lessen zoals rekenen, taal en godsdienst op het programma. De namiddag is gereserveerd voor activiteiten rond ons project. Dus deze ochtend tot aan de speeltijd gewerkt in ons rekenschrift, nadien stonden er twee toetsen op. De eerste was taalgebruik, de tweede was begrijpend lezen. Voor godsdienst hebben de kinderen een stukje gelezen over Palmzondag. Na de middag gingen we van start. Eerste activiteit was het beluisteren van een aantal liedjes en de leerlingen moesten op zoek gaan naar de link tussen allen. Eén van de liedjes werd het themalied voor vandaag: Jippie Yahee van Gert en Samson. Dit hebben we ook een aantal keer gezongen. Ondertussen had ik op het bord een aantal prenten gehangen en a.d.h.v. deze prenten moesten de kinderen een verhaal opbouwen. Na het voorstellen van hun verhaal, kwam het verhaal van Icarus hen ter hore. Als afsluiter kregen de kinderen een stappenplan om een papieren vliegtuigje te vouwen, waarmee ze in de klas eens mochten gooien. Agenda: Taak: / Lessen: taal: woordpakket 15 dictee 23/03 taal: blz 7-8 23/03 niet vergeten: leescontract, foto's, briefje schoolfeest, informatieve boeken?? De lessen voor morgen waren al eerder gekend. Zou het mogelijk zijn om de administratie van de foto's zo snel mogelijk in orde te brengen? Uw kind heeft ook een briefje mee waarop het uur en de datum van het optreden staat, waaraan uw kind deelneemt. Past het uur of dag niet, laat het dan zo snel mogelijk weten dan proberen de leerkrachten LO dit te veranderen. Graag nog een warme oproep naar informatieve boeken. ( Vandaag slechts 1 leerling!!) Als afsluiter staan er al een aantal foto's op van vandaag met bijhorende informatie. Tot morgen, Meester Joeri
Klaarmaken voor de openingsdans!
Onze voordanseressen!
Vliegen! Vliegen!
Een dansje rond de tafel!!
De vragen waar ik een antwoord moest op vinden !!!
We zingen bijna uit volle borst!
Laat ons eens een verhaal verzinnen!
Van het verhaal een stripverhaal maken , vraagt toch wat knip en plakwerk.
Goedenavond of moet ik zeggen goedenacht beste lezer(es),
Deze ochtend onmiddellijk de hersenpan aan het werk gezet met de signaleringstoets van rekenen. Hopelijk heeft iedereen goed gewerkt! De leerlingen kregen tijd tot aan de speeltijd om deze toets op te lossen en voor sommige was dat meer dan nodig. Na de speeltijd stond dan de volgende toets op het programma; de begrijpend lezen toets. Ondertussen kregen de kinderen ook hun toets terug van WO. Zoals elke vrijdag was het eerste uurtje van de namiddag gereserveerd voor juf Dorien en haar lichaamsbeweging. Het slotdeel van de namiddag was vrij hectisch want er moesten een aantal dingen gezegd en uitgedeeld worden. De kinderen kregen hun foto's, waar er een bestelformulier bijsteekt. Bij het nemen van een volledig pakket ( met of zonder klasfoto!) krijgen de kinderen er gratis een sleutelhanger met hun foto extra. Dit is natuurlijk geen verplichting. De afrekening van de foto's zal gebeuren via de schoolrekening. Zorg gewoon dat het gele formulier zo snel mogelijk ingevuld tot bij mij geraakt. Na al die uitleg was er nog een klein half uur de tijd om wat te knutselen. Een deel moest nog vorige opdracht afwerken, een ander deel mocht aan de nieuwe opdracht beginnen. Agenda: taak: rekenen: blok 8 les 3 afwerken 22/03 lessen: taal: blz 3-4 22/03 woordpakket 15 23/03 blz 7-8 niet vergeten: leescontract; toetsenmap, informatieve boeken " luchtvaart", foto's...
De bladzijden vermeld in de agenda verwijzen naar het grote taalschrift, waar ze tegen maandag taalgebruik moeten studeren en tegen dinsdag letterlijk en figuurlijk taalgebruik. De informatieve boeken komen ter inzage in een hoekje van de klas. Op een later tijdstip in de week mogen de kinderen hier in lezen. Vanaf maandag starten we met ons project " hoog in de lucht" . Wij vergroten het onderdeel " luchtvaart" uit. Elke namiddag werken we hierrond, tijdens de voormiddag wordt gewoon taal, wiskunde en godsdienst gegeven.
Zo dan wens ik jullie allen een prettig weekend en tot maandag !!!
Ongelooflijk maar waar, hier ben ik weer zo snel! Nog live vanuit de klas, nog sneller wordt moeilijk! Deze ochtend begonnen aan de derde les van blok 8. Een les voor zelfstandig werk, maar niet zonder het samen oplossen van enkele oefeningen. Na de speeltijd werd er overgegaan naar het blokje taal, met eerst een luistertoets ( punten hiervan zijn al bekend) en de voorbereiding van de begrijpend lezen toets van morgen. In de godsdienstles werd het één en het ander geschematiseerd i.v.m. het scheppingsverhaal. De toets van " stroom op, stroom af" kregen de kinderen onmiddellijk na de middagspeeltijd, gevolgd door het tweede deel van de luisteropdracht. Nadien kreeg het spellingsboekje de nodige verse inkt op werkblad. Eens de agenda geschreven, hebben we samen een aantal liedjes gezongen uit onze liedjesbundel voor sportklassen. Agenda: taak: taal: woordpakket 15 19/03 rekenen: blok 8 les 3 22/03 lessen: rekenen: blok 7 19/03 taal: woordpakket 15 dictee 23/03 niet vergeten: leescontract, agenda, watten!
Huistaak rekenen moet pas af tegen maandag, laat hen zich maar eerst concentreren op de toets van morgen. Watten zijn er nodig om te knutselen. We bedoelen wel echte watten en niet van die ronde doekjes om te ontschminken. Geen nood als u dat niet thuis hebt.
Groetjes Meester Joeri Hopelijk eten we hamburgers vanavond!
U bent waarschijnlijk geweldig verbaasd, dat op dit uur er al een dagverslagje verschijnt. Zo zie je maar dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Deze ochtend een nieuwe blok gestart in rekenen. Blok 8 les 2, waar de nadruk gelegd werd op de kommagetallen. Na de speeltijd was het tijd voor Spelweg. In deze les kregen de kinderen kamelenwoorden te leren. De rest van de voormiddag hebben we verdergewerkt aan onze bundel van " Stroom op, stroom af". Als beloning voor de goede inzet, hebben alle leerlingen een lolly gekregen. Als dat niet leuk is...! Agenda: taak: taal: woordpakket 15 19/03 lessen: rekenen: blok 7 19/03 taal: woordpakket 15 dictee 23/03 W.O.: stroom op, stroom af rivieren en kanalen 18/03 niet vergeten: leescontract
Zo we zijn al rond. Geniet van de schone namiddag. Tot morgen, Meester Joeri
Deze morgen onmiddellijk fel van start gegaan. We hadden in ons " Dit leer ik " mapje nog een tweetal blaadjes over de parallellogram die nog niet ingevuld waren. Het ideale moment dus om deze af te werken. Deze oefeningen hebben toch een tijdje geduurd, zodat we pas na de speeltijd ook de les over diagonalen konden toepassen. Een half uurtje voor de middag kwam het scheppingsverhaal opnieuw ter sprake. De kinderen kregen een werkblad met een aantal vragen omtrent dit scheppingsverhaal, waar ze hoofdzakelijk hun eigen mening moesten noteren. Deze les liep vanzelfsprekend ook verder na de middagspeeltijd. Het taaluurtje stond in teken van herhaling. Herhaling van het zoeken naar de persoonsvorm d.m.v de ja-neen vraag. De rest van de dag hebben we ons geconcentreerd op het bundeltje van " stroom op, stroom af". In al mijn "jeugdig" enthousiasme had ik gezegd dat de leerlingen enkel de kaart van België met de rivieren op moest kennen, maar ik moet op mijn woorden terugkomen. De kinderen worden verondersteld om ook de blaadjes ervoor tot en met blad 9 te kennen. Mijn excuses hiervoor. Als compensatie zijn de kinderen perfect op de hoogte van wat ik ga vragen op de kaart van België. Agenda: taak: rekenen: de parallellogramsneeuwman 17/03 lessen: rekenen: blok 7 toets 19/03 W.O.: stroom op, stroom af rivier 18/03 + kanalen niet vergeten: leescontract, toetsenmap
Ziehier het korte toch stofrijke verslagje van onze eerste dag van de week. Deze ochtend onmiddellijk vertrokken richting zwembad. Voor de eerste keer ( of toch zover ik mij kan herinneren) ging iedereen zwemmen. Na het zwemmen werd het aller, aller, allerlaatste deeltje van les 10 afgewerkt. Eerst zelfstandig en nadien klassikaal verbeterd. Elke leerling(e) kreeg de schrift van buurvrouw/man voor de neus en werd verondersteld te verbeteren. Het eerste lesuur na de middagspeeltijd bestond uit lezen. Iedere leerling(e) in haar/zijn niveaugroep. Eens het lezen voorbij hebben we kort pagina 49 in ons spellingsboekje aangepakt en daarna Jorsen in de bloemetjes gezet. Voor de WO les heb ik de leerlingen eerst duidelijk gemaakt, wat er gekend moet zijn tegen donderdag 18 maart aanstaande. Ik vat het hier kort samen. De kinderen moeten in staat zijn om de rivieren Ijzer, Schelde en Maas aan te duiden op een blinde kaart van België. Voorts moeten ze vier rivieren kennen die stromen in het stroomgebied van de Schelde en De Maas. Deze zullen moeten opgesomd worden of ook aangeduid worden op de kaart. De rivieren die gekend moeten zijn, zijn naar keuze... één voorwaarde : Ze moeten of behoren tot het stroomgebied van de Schelde of de Maas. Om over de les nu verder te gaan, we hebben ook besproken hoe kanalen ontstaan zijn, over het Albert kanaal en de kenmerken van de omgeving rondom een kanaal. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 7 verbeteren 16/03 lessen: WO: stroom op, stroom af: De rivieren 18/03 rekenen: blok 7 grote toets 19/03 niet vergeten: leescontract, brief medische fiche.
Zoals ook te verwachten viel, hebben we op het einde van de week een grote toets van blok 7. Voor het contractwerk moet het laatste blad niet afgewerkt worden, morgen wordt dit in de klas ingevuld.
Het is al een tijdje geleden, maar zowaar een verslagje live uit de klas. Deze morgen onmiddellijk begonnen aan onze rekentoets. Omstreeks half 10 moesten we hiermee ophouden, want dokter Rots, buikchirurg in het ziekenhuis in Aalst en tevens vrijwilliger van het B Fastteam, stond klaar om in woord en beeld zijn belevenissen in Haïti aan ons te komen vertellen. De leerlingen van vier, vijf en zes hingen meer dan een uur geboeid aan zijn lippen. En toegegeven een mens wordt steeds zeer nederig bij het horen welk leed er zich daar heeft afgespeeld en ook nog afspeelt. Na de uiteenzetting was het reeds tijd voor het middagmaal en na de middagspeeltijd op vrijdag hebben jullie oogappels lichamelijke opvoeding. Dat betekent dat na de turnles ze hun toets nog verder moeten afmaken. Als ze daarmee klaar zijn, werken ze aan hun knutselopdracht verder.
Deze ochtend begonnen na een turbulente nacht ( de jongste telg heeft een 4tal keer gekotst) aan een serieus doorwerkdagje. Eerst rekenen waar we les 10 bijna volledig hebben afgewerkt. Dan korte herhaling omtrent cijferend x met een getal met twee cijfers en staartdelingen. Voor sommigen was dit echt nodig. Daarom hebben ze vandaag als huistaak nog een extra blaadje over het cijferend vermenigvuldigen. Ik raad aan om dit goed op te volgen. Na de rekenles stond het dictee van woordpakket 14 op het menu. In de godsdienstles stonden we opnieuw stil bij de schepping van de aarde en hoe waardevol deze bol ook is. Toen de middagspeeltijd over was, werkten we nog even verder aan de opdracht van de godsdienstles. Nadien stond " stroom op, stroom af " op het programma. Eerst een grondige herhaling van het reeds geziene , gevolgd door het aanvullen van een kaart van België waar de rivieren op getekend staan. Juffrouw Myriam had ondertussen een aantal documenten omtrent de sportklassen komen binnensteken en ook deze werden besproken ( zie medische fiche) Tot slot nog een briefje voor de leerlingen die naar het toneel komen morgen, met een aantal praktische afspraken. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 7 16/03 cijferend x zie blad 12/03 lessen: rekenen: cijferend x en staartdelingen 12/03 WO: stroom op, stroom af 15/03 niet vergeten: leescontract, briefje toneel, medische fiche 16/03 , agenda, dicteeschrift
Probeer er toch voor te zorgen dat de brieven van de medische fiche zeker dinsdag binnen zijn. Daarmee is dat allemaal in orde.
Ben een beetje aan het koken van binnen. Mijn verslagje van vandaag was juist afgewerkt en plots een error alles weg. Geweldig. Precies of ik niets anders te doen heb. Ligt nog een bergje schriften te wachten op verbetering. Bon, tweede poging dus. Vandaag eigenlijk niet veel uitgestoken. De oorzaak hiervan was het bezoek van de schoolfotograaf. Onmiddellijk na het belsignaal werden er individuele foto's getrokken, gevolgd door een klasfoto. De fotograaf is wel een aantal keer moeten herbeginnen omdat er dikwijls een been, arm, voet of oog verkeerd stond. Zeer uitgelaten opnieuw in de klas gekomen en het heeft toch even geduurd alvorens iedereen terug ten volle geconcentreerd was. Les 10 van rekenen stond op het programma tot aan de speeltijd. Dat was dan ook onmiddellijk het laatste wapenfeit voor sommigen, want na de speeltijd trok een hele bende broers en zussen naar vestigingplaats 1 voor een familiefoto. De anderen ( we waren nog met 19) kregen dan het contractwerk van blok 7 cadeau. Pas om 11.50 was iedereen terug aanwezig, zodat er geen nieuwe dingen meer werden begonnen. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 7 16/03 lessen: rekenen: cijferend x en staartdelingen 12/03 taal: woordpakket 14 dictee 11/03 WO: stroom op, stroom af 11/03 niet vergeten: leescontract, vrijdag toneel
Waarschijnlijk hebben al een aantal ouders opgemerkt dat de toets van rekenen verschoven is naar de vrijdag. Hier is een zeer logische verklaring voor. Aangezien de huistaken die tegen dinsdag moesten afgeleverd worden, nog niet zijn verbeterd en de rekenschriften ook nog op een rode doortocht wachten, zou het niet fair zijn om de toets morgen te laten plaatsvinden. Ter vervanging komt er een dicteetje over woordpakket 14. Voor de ouders van de kinderen die naar het toneel komen, komt er nog een briefje met de afspraken voor vrijdag.
Zo hopelijk kan ik nu wel gaan verbeteren. Groetjes meester Joeri