Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    27-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cm² & dm²

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend de kopjes geteld en opnieuw twee afwezigen, eentje is er teruggekeerd.
    De rekenles stond in het teken van de oppervlaktematen. Aanbrengen van de begrippen  cm² & dm² d.m.v. het tekenen van een vierkante decimeter en vierkante centimeter. Deze maten herleiden in de vergelijkingstabel en berekenen van de omtrek en de oppervlakte van vlakke figuren. ( Zie huistaak)
    Na de speeltijd werd de klas in twee gesplitst. Een deel dat bij de zorgjuf vervoegen van persoonsvormen, onderwerp en persoonsvorm en goede zinconstructie ... ging oefenen. Het andere deel van de klas bleef bij mij en voerde dezelfde opdrachten uit.
    Afsluiter van de voormiddag was de toets van wo rond het thema " De tijd staat nooit stil "
    Agenda:
    taak: rekenen: cm² & dm² 28/01
    lessen: rekenen cm²& dm² 28/01
    niet vergeten: leescontract, sponsoring, schrift gekaft 28/01

    Nog enkele algemene weetjes:
    We hebben al voor 832 euro sponsoringsgeld alleen door onze klas. Fantastisch toch! Nogmaals proficiat!
    Het oudercontact voor dit rapport zal plaatsvinden in de week na het krokusverlof.
    Het rapport wordt uiteraard voor de vakantie uitgedeeld.

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    27-01-2010 om 20:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    26-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud, koud, koud,...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zoals verwacht stonden er deze morgen 24 leerlingen op mij te wachten in de rij. Weer een leerlinge gesneuveld aan ziektekiemen.
    Gelukkig voor deze leerlingen, wordt alles zeer nauwkeurig bijgehouden.
    Het rekenblok begonnen met het verbeteren van de huistaak omtrent kommagetallen.
    Deze kommagetallen kwamen ook voor in les 3.
    Net als op getallen verschillende bewerkingen uitvoeren (-,+,-) , delingen uitvoeren door het deeltal te splitsen, rekenverhalen i.v.m. breuken oplossen en een maalrooster.
    Enkele oefeningen per onderdeel worden ook verondersteld als huistaak.
    De taalles bestond uit vergelijkingen van het type " Zo glad als een aal", " Zo sluw als een vos", ... Voorts moesten de kinderen a.d.h.v prenten afleiden over welk sprookje de prent ging.
    Na de middag stond er een blok tegenwoordige tijd en verleden tijd op het programma, met daar ingebouwd een herhaling op het vinden van de persoonsvorm.
    Voor spelling stond nogmaals een herhaling van de woorden op -ig en - lijk klaar.
    Tijdens de W.O. les hadden we het vandaag over Haïti. Wegens tijdsgebrek is er daar nog niet zoveel rondgebeurd.
    Langs deze weg wil ik iedereen al feliciteren voor de inspanningen die al geleverd zijn voor Haïti.
    Ik schat dat we al zo rond de 700 euro zitten qua sponsoring en alles is nog niet binnen. Fantastisch dus !
    Ik wist dat de meisjes en jongens en hun omringende familieleden en vrienden, ...  van 4A een groot hart hadden.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 4 oef 3,4
                          blz 5 oef 6,8 27/01
    lessen: wo: de tijd staat nooit stil  27/01
    niet vergeten: leescontract, sponsoring, toetsen, kaften ( 28/01)

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri

    26-01-2010 om 19:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    25-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinig volk op school
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen  de week gestart met te zwemmen.
    Na het zwemmen stond de eerste les uit werkschrift B op het programma. Een eerste deel moesten de leerlingen zelfstandig maken ( dit terwijl ik geld voor sponsoring ophaalde), een tweede deel werd door ons samen opgelost.
    Door de afwezigheid van de vijfdes, was er vandaag geen niveaulezen ( naar alle waarschijnlijkheid morgen!).
    Ideaal om verder te werken aan ons knutselwerkje.
    Woensdag aanstaande wordt het bundeltje van " De tijd staat nooit stil" getoetst, daarom werd er vandaag nog een algemene herhaling van de bundel gemaakt.
    Agenda:
    taak: rekenen: kommagetallen tot op 0,1  26/01
                         verbeteren oef 2 en 5       26/01
    lessen: WO: De tijd staat nooit stil        27/01

    niet vergeten: leescontract, kaften ( 28/01  ten laatste), sponsoring

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    25-01-2010 om 18:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie heb ik aan de lijn?

    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisteren geen tijd gehad om de weblog te schrijven, aangezien er een nieuwsjaaretentje onder de collega's op het programma stond.
    Verslagje van een toch wel bewogen vrijdag.
    De leerkracht met ochtendtoezicht kwam mij vertellen dat een leerlinge van onze klas liep te pronken met haar gsm. 2 overtredingen op het schoolreglement. Ik, en ook andere collega's, laten oogluikend toe dat leerlingen hun gsm mee naar school brengen omdat sommige mama/papa of andere persoon moeten contacteren na schooltijd of in geval van nood, ...
    Doch wij laten dit ALLEEN toe, als die gsm niet tevoorschijnt komt. Dus niet in broekzak, niet in de bank , ... maar simpelweg in de schooltas. Persoonlijk vind ik een gsm voor de leerlingen op school compleet zinloos, want ze hebben daar toch geen enkele baat bij.
    Enfin heb toen die leerlinge haar gsm afgenomen en in voor een volledige dag in beslag genomen.
    Wat blijkt, tijdens de namiddagspeeltijd had een leerling van onze klas de boodschap nog niet goed begrepen en begon doodleuk foto's te trekken op de speelplaats. De andere leerlinge vond het zonodig tijdens de middagpauze haar gsm te komen vastnemen, terwijl het uitdrukkelijk verboden was.
    Gevolg voor beide leerlingen een charter waar zij het citaat omtrent voorwerpen meenemen naar school moeten onderlijnen.
    Bon, u denkt nu waarschijnlijk bij u zelf... ach meester dat zijn toch maar kinderstreken! En ik geef u daar 100 % gelijk in, maar het gaat om principes.
    Wat mij eigenlijk nog meer verontrust, is de veelvuldigheid van vergeten taken, lessen leren, afspraken, ... Sommige leerlingen zijn aan het afglijden en het wordt tijd om eens aan de alarmbel te trekken.  Daarom een warme oproep om toch zeker en vast te controleren, dat alle opgedragen taken worden uitgevoerd en alle lessen geleerd.
    Voila, dit moest me even van het hart.
    Het ochtendprogramma van gisteren bestond hoofdzakelijk uit rekenen. De rekentoets bleek zware kost, want pas om 11 uur had de laatste gedaan.
    Net voor de middag stond een onaangekondigde toets begrijpend lezen op het programma.
    Na de middag had de leerlingen traditiegetrouw turnen.
    Er stond in de namiddag ook nog knutselen geprogrammeerd, maar door het lekkere zonnetje en vergadering voor de leerkrachten is de laatste speeltijd een beetje uitgelopen.
    De leerlingen hebben, zoals u waarschijnlijk al gezien heeft, een brief meegekregen waarin ze sponsoring moeten zoeken voor een wandel(zoek)tocht die wij gaan stappen op vrijdag 29 januari aanstaande.
    We hopen om zoveel mogelijk geld in het laadje te krijgen voor Haïti.
    Agenda:
    taak: sponsoring Haïti
    lessen: /
    niet vergeten: leescontract, zwemmen, toets

    Prettig weekend verder en tot maandag,

    Groetjes meester Joeri

    23-01-2010 om 12:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag naar het schijnt , de dag voor vrijdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Blij u te kunnen melden dat ons korps weer voltallig was deze morgen. Aangezien de eeuwenband nog op het bord stond genoteerd, startten we met wereldoriëntatie. De kinderen kregen aangeleerd dat een eeuw duurde vanaf het jaar 1 tot en met 100. Ze kunnen dat vergelijken met een boek dat ze beginnen lezen van pagina 1 tot en met 100. Pas na die bladzijde 100 starten ze met een nieuw boek.
    De rekenles stond weer in het teken van kommagetallen tot op 0,1 nauwkeurig. Leerlingen leerden nogmaals het verband zien tussen breuken en kommagetallen. Uiteraard wordt daar nog uitvoerig op teruggekomen.
    Na al die denkinspanningen was het tijd om even te ontspannen. Het nieuwe taalthema ( thema 10) heeft als centraal thema " Sprookjes" en dat is ook wat de kinderen van mij te horen kregen.
    De namiddag stond in teken van het voordragen van het gedicht. Als ik eerlijk mag zijn, voor mij een beetje ontgoocheling. De leerlingen hebben hiervoor een groot aantal dagen tijd gekregen en sommigen kenden hun tekst niet uit het hoofd.
    Daarom kregen ze van mij als opdracht om het opnieuw in te oefenen en morgen naar voor te brengen.
    Als afsluiter van de dag kregen de kinderen keuze tussen (af)werken aan het contractwerk of luisteren naar het verhaal van de GVR. De meerderheid koos voor werken!
    Op de tonen van Michael Jackson's  'Don't stop till you get enough' swingden de dames en heren de klas uit.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 5       22/01
                         oef 7 en 8 kommagetallen 22/01
    lessen: rekenen: grote toets blok 5         22/01
    niet vergeten: aardappel, agenda, leescontract

    Kleine opmerking over de dicteeschriften. Is het mogelijk om mee op te volgen of dochter/zoonlief haar/zijn fouten verbeterd? Waarvoor dank.

    Groetjes meester Joeri






    21-01-2010 om 19:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    19-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook vandaag slachtoffers
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend zeer tevreden toen ik twee leerlingen kon recuperen. Toch nog steeds drie leerlingen afwezig.
    De rekenles had als onderwerp " Kommagetallen tot op 0,1" . Een eerste initiatie waar donderdag zeker op verdergebouwd wordt.
    Nog in de voormiddag werd de spellingsboek van taalsignaal verder aangevuld met oefeningen over -ig en -lijk.
    Afsluiter van de voormiddag was het tweede deel van het verhaal " De verrassing".
    Wat een rustige middag leek te worden, veranderde toen Arne met een serieuze zwelling onder het linkeroog de klas binnentrad. Dit kwam voort uit een botsing op de speelplaats.
    Gevolg ,desondanks verwoede pogingen van Arne om in de klas te blijven, Arne moest naar huis wegens teveel pijn.
    Voor hij naar huis ging, hadden we nog een filosofisch gesprek over ' Hoe zou de wereld eruit zien als er geen regels waren? " en een onverwacht doch zeer interessant gesprek over de aardbeving in Haïti.Ook het aangekondigde dictee werd afgenomen.
    Om te eindigen lazen we in de WO les over een 100 jarige, leerden we wat een eeuwenband was en maakten we onze eigen levenslijn.
    Zo morgen voor de leerlingen een halve dag verlof. Hopelijk is dat voldoende om ook alle afwezigen te kunnen recupereren.
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 5 contractwerk 22/01
    lessen: rekenen: grote toets blok 5 22/01
              taal: gedicht A.M.G. Schmidt 21/01

    morgen pedagogische studiedag.

    Groetjes meester Joeri
    PS Nogmaals bedankt aan de mama van Wout. Ze zullen smaken.
    Prentje van vandaag hoeft geen verklaring. Sterkte Arne!

    19-01-2010 om 19:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is me dat voor een maandag???
    Goedenavond beste lezer(es),

    Men heeft maandag 18 januari 2010 als " Blue Monday" getiteld om tal van redenen. Ik vrees dat deze titel alleen maar bevestigd kan worden door de gebeurtenissen van vandaag.
    Het begon nochtans allemaal heel goed.
    Na de taakverdeling werd de toets van onderwerp, persoonsvorm en andere vervoegingen klassikaal individueel geanalyseerd en geremedieerd.
    Als inleiding van de rekenles omtrent oppervlakte, hadden we de 10 provincies van België herhaald en ingekleurd.
    De leerlingen kregen zicht op het begrip ' Oppervlakte' en cm². Een werkblad zorgde voor de schriftelijke inoefening.
    Wat er zich dan in de speeltijd heeft afgespeeld is mij nog altijd een raadsel, maar om één of andere reden waren een aantal leerlingen die zich niet zo goed meer voelden.  Buikpijn, hoofdpijn, ... werd vaak gesignaleerd.
    Om 11.52 sloeg het noodlot toe. Een leerling had overgegeven in de klas. Op de bank, in de gang... Een leuke activiteit voor tijdens de middag: opkuisen.
    Gevolg een eerste leerling die naar huis ging. Nadien zijn er nog 4 gevolgd.
    Ook juffrouw Veerle had vorige nacht last van overgeven, zou er dan toch iets rondgaan op school?
    De resterende 21 leerlingen kregen in de namiddag nog taal, godsdienst en W.O., maar het gespreksonderwerp bleef de zieke kinderen.
    agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 5 22/01
            W.O. : verjaardag 19/01
    lessen: rekenen: grote toets blok 5 22/01
              taal: gedicht: Schuif de trap eens opzij' 21/01
                    dictee woordpakket 10  19/01

    Hopelijk zijn er morgen al een aantal terug en vallen er nog niet meer af.
    Onze klasmascotte zorgt alleszins voor hulp.

    Groetjes,
    meester, dokter Joeri

    18-01-2010 om 19:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    15-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A.M.G.Schmidt
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met een serieuze zoektocht naar twee taalsignaalschriften. Blijkbaar zijn er dieven in de klas, want twee schriften zijn verdwenen. We hebben de klas ondersteboven gedraaid, maar niets gevonden. Hopelijk komen deze schriften zeer snel terecht, want het is zeer vervelend.
    Na deze zoektocht hebben we de laatste hand gelegd aan onze eerste wiskundeschrift (op enkele oefeningen na).
    Vervolgens kregen de leerlingen een toets waarbij alles wat ze voor taal moesten leren verwerkt zat. Dat wil zeggen stam van de werkwoorden weergeven, de juiste vorm in de zin plaatsen en onderwerp en persoonsvorm aanduiden.
    Alvorens het middagmaal werd geserveerd kregen de leerlingen een leuk versje van A.M.G. Schmidt te horen.
    De leerlingen worden verondersteld dit gedichtje naar voor te brengen op donderdag 21 januari. Ze doen dit per twee.
    Vrijdagnamiddag eerste lesblok is altijd lichamelijke opvoeding. Vandaag onder de leiding van meester Robin, want juf Dorien was ziek.
    Als afsluiter van de dag, hebben de leerlingen geknutseld. Het is te zeggen de voorbereidingen getroffen van een volgend werk en verder afgesproken hoe ze hun gedicht naar voor gaan brengen.
    Agenda:

    taak: rekenen: contractwerk blok 5 22/01
    lessen: rekenen: omtrek 18/01
                           toets blok 5 22/01
              taal: gedicht A.M.G. Schmidt 21/01
                     dictee woordpakket 10  19/01
    niet vergeten: toetsen, leescontract

    We zitten ondertussen met onze school al aan zeven pootjes voor de dopjes. Eén pootje komt overeen met 100 kg , dus dat is al niet zo slecht he.
    Het dopjesteam kwam vandaag in actie om de verzamelde dopjes in de bestelwagen te laden.
    De reporter ter plaatse heeft daar uiteraard beeldmateriaal van.
    Tot maandag en prettig weekend,
    Groetjes meester Joeri




    15-01-2010 om 00:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    14-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.crazy thursday
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een beetje later dan gewoonlijk, maar omstandigheden hebben daar toe geleid.
    Heb nog wat verbeterwerk liggen, dus zal het zeer kort houden.
    Deze morgen begonnen met het afwerken van les 10. De leerlingen hadden vergelijkingstabellen goed geoefend, waardoor dit allemaal zeer vlot vooruit ging. Als extra inoefening hebben we een aantal oefeningen opengelaten zodat ze thuis verder kunnen inoefenen.
    Na de speeltijd hebben we twee toetsen gedaan. Alletwee in het taalgebied. Eentje luisteren en een aangekondigde begrijpend lezen toets.
    Na de middag is er een stevige herhaling gegeven van het correct vervoegen van werkwoorden.
    Dan was het tijd voor de wissel, de leerlingen van mijn klas trokken bij juffrouw Veerle voor een leuke zangstonde.
    Als afsluiter van de dag is het eerste werkblad van het godsdienstthema gemaakt en werd er voorgelezen uit het boek ' De GVR' van Roald Dahl.

    Agenda:
    taak: taal: woordpakket 10  15/01
                    vervoegingen       15/01
             rekenen: blz 80-81    15/01
    lessen: taal: onderwerp& persoonsvorm
                      vervoegingen                    15/01
    niet vergeten: aardappel, agenda

    Groetjes en tot morgen,
    meester Joeri

    14-01-2010 om 21:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    12-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke dinsdag!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Van bij het begin zijn we er vandaag keihard ingevlogen. Op hun nuchtere maag onmiddellijk een dictee over thema 4. (Inderdaad onaangekondigd) gevolgd door een rekenles over de Omtrek.
    Eens de speeltijd voorbij, stond de aangekondigde toets meetkunde ( ruit,vierkant en rechthoek) geprogrammeerd.
    Nog voor de leerlingen konden ademen lag ook de nieuwe begrijpend lezentekst voor hun neus.
    Ondertussen had ik de leerlingen ook uitgelegd wat ik verwacht van de toets van onderwerp en persoonsvorm. Zoals in eerder bericht gemeld, zolang de leerlingen niet minstens 9.5 halen blijven we over dit onderwerp toetsen. De puntenbeoordeling werkt als volgt. De beste score zal bewaard worden en bij de rapportcijfers geteld.
    Als ze meer dan drie toetsen nodig hebben om een goede score te halen, wordt wel het gemiddelde genomen.
    Dit gezegd zijnde, stond het namiddagprogramma al voor de deur. Tijdens de godsdienstles werd er uitvoerig gesproken over de themaprent en ook het aansluitende verhaal kon op veel speeksel rekenen.
    Na de godsdienstles werd de leestekst begrijpend lezen nog even hernomen. Tot slot stond het vervolg van ons wo bundeltje op het programma.
    Afsluiter was een klassieker; Een Duupjesverhaal!

    Agenda:
    taak: taal: Tekst ' De benzinepomp' voorbereiden 14/01
    lessen: taal: dictee woordpakket 9  13/01
                      onderwerp en persoonsvorm 13/01
              WO: de tijd staat nooit stil 13/01
    niet vergeten: leescontract

    WO is het doorlezen van de bundel tot waar we gekomen zijn.

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    12-01-2010 om 18:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Swimming day

    Goedenavond beste lezer(es),

    Een maandag in de zwemweek is voor mij altijd plezant. Dan moet ik weinig typen
    Deze ochtend de kopjes geteld en vastgesteld dat we niet compleet waren. 2 Leerlingen moesten verstek geven voor vandaag.
    In het zwembad heeft juf Dorien een heel lesuur lesgegeven in het diepe water. Achteraf was de juf zeer tevreden over jullie kids.
    Na de speeltijd hebben we les 8 van rekenen aangepakt en dit verspreidt over de dag.
    De middagspeeltijd was voor velen het signaal om elkaar een uur lang te bekogelen met sneeuwballen en andere sneeuw.
    Niveaulezen gevolgd door het vervolg van les 8, agenda schrijven en verder werken aan het wo thema: " De tijd staat nooit stil" en de namiddag was gepasseerd. Zou bijna vergeten dat we ook nog een toets gedaan hebben over persoonsvorm en onderwerp. Ben wel van plan van zolang niet iedereen tien op tien  haalt, deze toets te herhalen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 76 oef 4-5 12/01
                         blz  77 oef 8-9 12/01
    lessen: rekenen: rechthoek,ruit, vierkant 12/01
              taal: dictee woordpakket 9 13/01
    niet vergeten: leescontract

    Voorts niets speciaal te melden. Tot morgen dus.
    Groetjes meester Joeri

    11-01-2010 om 19:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    08-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gped of kwaad
    Goedenavond beste lezer(es),
     
    Blok5 les 7 bestond uit breuken berekenen, cijferend optellen, handig rekenen, ...
    De taalles begon met een luistertoets, gevolgd door een herhaling van het onderwerp en de persoonsvorm. Blijkt dat nog heel veel kinderen het verschil niet kennen tussen het onderwerp en de persoonsvorm enerzijds en de noemvorm en stam anderzijds.
    Daarom krijgen de leerlingen maandag een toets over het onderwerp en de persoonsvorm.
    Het laatste uur van de voormiddag zijn we begonnen met het nieuwe godsdienstthema: ' Gewetensvol handelen' met als eerste onderwerp : ' Goed en kwaad'. De actualiteit van vandaag ( moordende leraar!) kwam geregeld aanbod.
    Na de middag stond een uurtje lichaamsbeweging op het programma. Afsluiter van de dag bestond uit het knutselen van een jaarkalender.
    Agenda:
    taak: taal: verbeteren woordpakketschrift 11/01
    lessen: taal: dictee woordpakket 9  13/01
                     onderwerp en persoonsvorm 11/01
              rekenen: ruit, vierkant, rechthoek 12/01
    niet vergeten: zwemmen, toetsen , leescontract (vergeten te zeggen in de klas!)

    Zo de eerste week zit erop. Een week waar er toch een serieus wat veranderd is, een leuke verandering weliswaar, maar toch een verandering. ( Julie)
    Heb wel de indruk dat de goede werkersmentaliteit die er voor de vakantie was, bij sommige nog een beetje zoek is. Hoop natuurlijk dat het snel terugkeert.
    Tot volgende week en prettig weekend.
    Groetjes meester Joeri


    08-01-2010 om 20:34 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje ijs
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend op één uiterzondering na, iedereen op tijd op school. Prima!
    De goden bedankten ons hiervoor met een kapotte verwarming. Tot aan de kleine speeltijd hebben we bibberend les gegeven en gevolgd. Gelukkiglijk na de speeltijd was alles hersteld en konden we weer op een aangename manier in de klas verblijven.
    De les rekenen van vandaag was dan ook toepasselijk, nl negatieve getallen!
    Na de speeltijd ging de veroveringstocht op het kleine spellingsboek weer verder. Thema 4 behoort tot het verleden.
    Het belsignaal van de middagspeeltijd gaf ook het teken voor het terugkrijgen van de eerste behaalde punten in de tweede trimester, ( punten nog niet te bekijken, want boek ligt nog in de klas voor verbetering les taalgebruik) gevolgd door het aanvullen van de taalgebruikles.
    Vervolgens een goede slag gegeven in het bundeltje W.O. : ' De tijd staat nooit stil' om de dag te eindigen met een doorschuifsysteem. Juffrouw Veerle pakte naar goede gewoonte de zang voor haar rekening, bij mij stond de vervoeging van een persoonsvorm centraal.
    Afsluiter van de dag was vandaag de klassieker van Urbanus ' Ge moogt naar huis gaan', dat  leidde tot grote hilariteit onder de leerlingen.
    Agenda:
    taak: rekenen: negatieve getallen  8/01
            taal: woordpakket 9            8/01
    lessen: taal: dictee woordpakket 9 13/01
              rekenen: ruit, vierkant, rechthoek  12/01
    niet vergeten: agenda, turnzak

    Vandaag een paar kiekjes van onze kerststal die morgen voor het laatst dit schooljaar op de tafel zal staan.
    Groetjes en tot morgen,
    meester Joeri






    07-01-2010 om 18:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klinkerauto en andere samenstellingen!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen, hoe kon het ook anders..., begonnen met het verhaal over de " Drie wijzen". De drie koningen bij onze stal geplaatst en onmiddellijk onze schouders onder les 5 geplaatst.
    Na de speeltijd stond een les spelling in de spelwegschrift op het menu. Aangezien Julie, de nieuwe leerlinge, in haar vroegere school niet werkte met spelweg , was een korte inleiding en beschrijving omtrent de manier van werken aangewezen.
    Julie kreeg ook het blaadje van woordpakket 9 in de schrift geplakt en de uitleg dat ze deze woordjes tegen vrijdag 2x moet geschreven hebben. Volgende week woensdag hebben de leerlingen dan dictee over dit woordpakket.
    Tot slot hebben we zeer kort het nieuwe W.O. thema aangeraakt. Het thema nu is  " De tijd staat nooit stil"

    Agenda:
    taak: Rekenen: les 5 oef 1,2,5 en 6 7/01
            taal: woordpakket 9              8/01
    lessen: taal : dictee woordpakket 9 13/01
    niet vergeten: /

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    PS Zou er toch even op willen wijzen dat er vandaag 8 leerlingen te laat op school waren, gisteren 6... En er zijn er die frequent te laat komen. Eénmaal kan altijd, maar op regelmatige basis kan niet meer door de beugel. Dus vraag ik met de nodige aandrang breng of stuur uw kinderen tijdig naar school. De bel gaat om 8.55  en om 9.00 beginnen de lessen.
    Alvast bedankt!

    06-01-2010 om 16:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Julie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zoals je al kon afleiden uit de titel, stond vandaag de verwelkoming van Julie centraal!
    Julie komt ons klasje vervoegen en daar zijn we natuurlijk blij mee. Niet alleen omdat het een supertof meisje is, maar ook dat het meisjestotaal in onze klas wordt verhoogd.
    Deze ochtend zijn we gestart met het kennismaken met Julie. Na dat de meester en de oorspronkelijke leerlingen zich hadden voorgesteld, was het de beurt aan Julie. Voor de nieuwsgierigen onder jullie, Julie heeft tot aan de kerstvakantie in RC gezeten. Haar broers zitten in Sint - Angela, dus was ook haar voor de stap zeer snel gemaakt. Haar hobby is paardrijden en ze woont in Ternat. (Kiekjes volgen onderaan het verslag!)
    Na de uitgebreide koffieklets zijn we er ingevlogen met meetkunde. Herkennen en tekenen van rechthoeken, vierkanten en ruiten.
    Tijdens de namiddag stond taal centraal. Eerst een 5tal bladzijdes over de verenkelings - en verdubbelingsregel, na de speeltijd de toets begrijpend lezen.
    Afsluiter van de dag was verhuizen van plaats.
    Agenda:
    taak: Rekenen: blz 13,14 afwerken ( zie mapje)  6/01
    lessen: /
    niet vergeten: /

    Aan de ouders van Julie,
    Als jullie de agenda van de dochter hebben gelezen, dan zullen jullie waarschijnlijk ook dit lezen.
    Dagelijks zet ik een verslagje + de agenda + foto's op het net. Dus als er soms iets niet duidelijk is, kan je hier altijd nog eens komen checken.

    Tot morgen,
    Meester Joeri




    05-01-2010 om 18:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de trimester
    Goedenavond beste lezer(es),

    De lessen zijn terug begonnen, dus ook de weblog wordt opnieuw geschreven.
    Eerst wil ik langs deze weg alle lezers en andere -essen, een spetterend en boordevol geluk 2010 wensen met veel gelach en weinig tranen. Het verslagje dan:

    Deze morgen naar school gegleden, een beetje later als anders op school toegekomen. ( blijkbaar niet de enige, de laatste leerlinge was in de klas om 9.15)
    Onmiddellijk een aantal administratieve zaken op punt gezet ( taakverdeling, bonnetjes, warme maaltijden, ...)
    En dus met serieuze vertraging begonnen aan de rekenles. Blok 5 les 2 verbeterd en verder aangevuld.
    Tijdens de vakantie had ik een vijftal kartonnen dozen vol dopsels komen plaatsen in de klas, die uiteraard zeer enthousiast onthaald werden door de sorteerders.
    Na de speeltijd stond begrijpend lezen op het programma. Voorbereiding op de toets van morgen.
    In de godsdienstles zijn we op zoek gegaan naar de betekenissen van het woord ' ster'.
    Na de middag hebben we les 3 van rekenen afgewerkt en verbeterd.
    Dan zijn we samen op zoek gegaan naar een andere bankopstelling in de klas.
    Waarom hoor ik u al denken? Wel zeer eenvoudig, morgen wordt onze klas uitgebreid naar 26 leerlingen.
    Dus hebben we een beetje moeten puzzelen om voor iedereen , in de mate van het mogelijke, voldoende plaats te voorzien.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: Taal: Wonen en wonen is twee voorbereiden 5/01
    niet vergeten: rekening!

    Groetjes en tot morgen,
    meester Joeri




    04-01-2010 om 18:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik zeg u geen vaarwel mijn vrienden...

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Het is een feit! De eerste trimester is voltooid verleden tijd, de resultaten zijn gekend, de geschenkjes verdeeld, ...
    Tijd om even kort de balans op te maken.
    We hebben in ons klasje al veel en mooie dingen mogen meemaken, ook mindere. Gelukkig wegen die mindere niet op tegen al dat moois. Er is een goede sfeer in de klas, iedereen is bereid om elkaar te helpen, er wordt relatief  goed "geluisterd".
    Laat ons hopen dat we de rest van het schooljaar ook op deze manier kunnen voortzetten.
    Laatste verslagje van het jaar nu!
    Deze morgen samen met 4B geoefend voor de misviering, naar de misviering getrokken, een lekkere koffiekoek en warme chocomelk, middagmaal, rapporten en geschenkjes uitdelen, trefbal en tot slot opruimen van de klas.
    In een notedop het programma van vandaag.
    Geniet nog van de foto's en aan ieder prettige eindjaarsfeesten gewenst.
    PS Bedankt voor de leuke geschenkjes!
    Groetjes Meester Joeri





















    18-12-2009 om 14:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    17-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let it snow, Let it snow!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Zoals u merkt een live verslagje vanuit de klas. 
    Het hoofdonderwerp tijdens deze donderdag is uiteraard de sneeuw, waar onze kapoenen intensief hebben kunnen genieten.
    Voorts hebben we de nieuwjaarsbrieven verder afgewerkt, het liedje voor de kerstviering ingeoefend en gezelschapspelletjes gespeeld.
    Ik wil toch even de aandacht vestigen aan de leuke attentie die de mama van Arne gemaakt heeft, namelijk een kersthuisje van koek en ander snoepgoed.
    Tof dat zij zich daarvoor heeft ingezet. De kinderen hebben het met veel plezier opgesmuld.
    Nog enkele praktische zaken voor morgen:
    Morgenvoormiddag staat er een kerstviering op het programma gevolgd door het opsmullen van een koffiekoek en het slurpen van lekkere warme chocolademelk.
    Wij houden in de klas ook nog een gezellig samenzijn, waar de pakjes aan elkaar worden uitgedeeld.
    Nadien krijgen de leerlingen hun rapport en krijgen ze nog kerstmanparcours voorgeschoteld.

    Morgen geen warme maaltijden en allemaal een zaklamp mee!
    Groetjes Meester Joeri
    PS bekijk ook volgende foto's

























    17-12-2009 om 15:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarsbrieven
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een zeer kort verslagje want de opdracht deze voormiddag bestond uit nieuwjaarsbrieven schrijven en nog eens nieuwjaarsbrieven schrijven.
    Bij sommigen ging het heel vlot, bij anderen trekken en duwen. Vooral concentratie om alles correct te schrijven was voor velen een probleem.
    Morgenvoormiddag wordt er ook nog verder gewerkt aan de brieven, gaan de kinderen oefenen voor de kerstviering van vrijdag en knutselen rond kerst.
    In de namiddag hebben we een gezelschapspelletjesnamiddag voorzien.
    De kinderen mogen een spelcomputer meebrengen, wel op eigen risico en onder de voorwaarde dat ze samen met anderen kunnen spelen.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: toetsen, gezelschapspel

    Geen foto's getrokken vandaag, maar we maken dat de komende dagen ruimschoots goed!
    Groetjes meester Joeri

    16-12-2009 om 17:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antoon & Mirabella

    Goedenavond beste lezer(es),

    De duiven vielen laat deze morgen, maar uiteindelijk om kwart over negen kwam de laatste binnengewandeld.
    De kinderen werden onmiddellijk geconfronteerd met de toets van domeinoverschrijdende doelen van gisteren en de meeste kwamen tot de vaststelling dat er nogmaals een toets op dit vakonderdeel moest gedaan worden.
    Zo gezegd, zo gedaan. De kerstafspraak die ik met hen maakte was simpel, de hoogste score van beide toetsen komt op het rapport.
    Na de toets stonden er nog een aantal rekenoefeningen in de werkschrift op het programma, zodat ik de toetsen van Mathias samen met hem kon inhalen.
    Na de voormiddagspeeltijd hebben we op een rustig tempo onze taalwerkschrift op punt gezet.
    In de namiddag stond het toneelstuk ' Antoon & Mirabella' op het programma. Wij te voet naar De Ploter en ook terug.
    Voor een korte commentaar op het toneelstuk verwijs ik jullie door naar dochter of zoonlief.
    Terug op school gekomen, restte er ons nog enkel het schrijven van de agenda en huiswaarts keren.
    Zou graag toch nog even wijzen op het in orde brengen van de administratie. Zou u alstublieft zo vriendelijk willen zijn om dit tegen morgen, woensdag 16 december, ingevuld mee te geven aan uw kind? Alvast bedankt.
    Agenda:
    taak: rekenen: aanvullen blok 5 les 2 & 3 ( oefeningen zijn aangeduid) 16/12
    lessen: /
    niet vergeten: zaklamp 18/12, toetsenmap

    Zo weeral een dagje korter bij de vakantie. Morgen is het schrijven van de nieuwjaarsbrieventijd!
    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri





    15-12-2009 om 19:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs